Niin paljon on myös tekijöitä ja muuttujia ettei nyt ihan noin vaan voi sanoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
-
Oliskos raadilla ehdottaa turboa AEB:n kylkeen. 350-400hv olis tavoitteena ja pikku EFR:ää on jo ehdotettu ja se onkin vakavassa harkinnassa. Onko jotain muuta toimivaksi havaittua kampetta? Alhaalta saisi herätä ja laukata kunnolla sinne, mihin tehdas on rajoittajan laittanut, tai ei ainakaan paljoa sen yli. Onko BW:n airwerks ahtimista mitään kokemusta? S200 ja EFR:n välisellä erotuksella tekis jo kannenkin uusiksi (supertech venat ja ohjurit)... Mikä sitten on olennaista ja mikä ei, sitä en tiedä. Kellariin tulee takomännät ja jotkut paremmat kanget, niin saa sitten ottaa sen irti, mitä ahdin pystyy tarjoilemaan.
Sitten imusarjoista. Tuo konehan on tulossa 944 porschen nokalle ja siellä on pientä tilanahtautta tehostajan kohdalla. Pitkittäiskoneisen imusarja ei ainakaan mahdu. Poikittaisen vois mahtuakin, mutta onko missään poikittaiskoneisissa tuota isoreikäkantta, minkä kyljestä saisi otettua imusarjan lyhyemmillä runnereilla? Voihan ne Pitkittäisen runneritkin toki lyhentää, mutta jos löytyy pnp-osaa niin semmosta sitten.
Comment
-
En tiedä onko tämä oikea paikka kysellä, mutta onko sachs lopettanu 3b koneen kytkinlevyn (jousitettu s2 240mm levy) valmistuksen?
Tilasin paikalliseen fixus liikkeeseen sachsin numerolla levyn ja sainkin sen ihan sachs laatikossa ja oikea numero päällä. Ihmetys oli suuri kun avasin paketin. Sisällä oli luk valmistama levy mihin oli varmaan laserilla poltettu sachs osanumero. Kaikki stanssatut tekstit oli lukin jäljiltä.
Kytkimen pitävyyden kannalta tuskin isoa eroa sachs/ luk välillä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MikaSS Näytä viestiJehku: AEB koneeseen menee ADR koneen nokat heittämällä.
Eepu: Käytännön kokemusta nokista voit kysellä vaikka OBD-tuningin Ylösen Hannulta.
Eiköhän se ole jokaisen oma mielipide mikä on ylävireinen. Omani tein sen takia ADR koneen nokilla ettei tule sitä ongelmaa, että ala/keskirekisteri on aivan kuollut.Viimeksi muokannut Jarna; 21.10.2017, 18:59.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja OTOr Näytä viestiEn tiedä onko tämä oikea paikka kysellä, mutta onko sachs lopettanu 3b koneen kytkinlevyn (jousitettu s2 240mm levy) valmistuksen?
Tilasin paikalliseen fixus liikkeeseen sachsin numerolla levyn ja sainkin sen ihan sachs laatikossa ja oikea numero päällä. Ihmetys oli suuri kun avasin paketin. Sisällä oli luk valmistama levy mihin oli varmaan laserilla poltettu sachs osanumero. Kaikki stanssatut tekstit oli lukin jäljiltä.
Kytkimen pitävyyden kannalta tuskin isoa eroa sachs/ luk välillä?
Comment
-
Mulla kun sattui projektikone olemaan pienellä kannella, niin voikos tuohon nakata ADR:n kannen nokkineen paikoilleen? Onko niistä nokista mitään iloa n.350-400hv koneessa jos sen nakkaa sellaisenaan paikoilleen?
Kytkimestä vielä piti kysäistä; Edellisessä audissa mulla oli tepon vauhtipyörä-kytkin-paineasetelmasetti (n. 750e) ja jotain vastaavaa pitäis nyt keksiä. Ongelma on vaan siinä, että audin levy ei käy porschen torque tuben nokkaan. Sinne menee RX8 mazdan 240mm levy ja siten tuo paketin osto ei ole mahdollista. Mulle ei koskaan selvinnyt, mistä ne osat siihen pakettiin oli otettu, mutta olisko se ollu S2 vauhtipyörä, dieselin paineasetelma ja levy?
Comment
-
ADR kansi on samaa valua kuin AEB, mutta ainakin venttiileissä on eroa. Voi olla muissakin osissa, mutta AEB rojut käy siis heittämällä ADR kanteen.
Vauhtipyörä käy Audi 80 B4 4cyl koneisista manuaaleista. Osanumerolla 026105269L
Kytkin on S2 3B moottorista. Sachs osanumeroina:
Asetelma: 3082 919 001
Levy: 1862 625 001
Painelaakeri: 3151 271 937
Neulalaakeri: 1863 869 001
Pultit: 3096 005 000
Niin ja vauhtipyörä on siis alunperin 228mm kytkimelle, joten siihen pitää tehdä kiinnitykset tuolle 240mm asetelmalle.
Comment
-
Eli vaikka tämmönen Clutchmastersin pyörä ja sitten tuo yllämainittu paineasetelma:
http://www.ebay.co.uk/itm/Clutchmast...cAAOSwagdXR0Pf
http://www.ebay.co.uk/itm/Clutch-Mas...AAAOSw~e5ZSiU2
Comment
-
Miltä kierroksilta kone heräsi tuolla hyrrällä? Oliko mitään eloa 2500r nurkilla vai lähtikö vetämään vasta 3500 jälkeen?
Kysympä velipojalta onko dynopaperi tallella ja nappaan siitä kuvan.
Comment
-
Tuohan kuullostaa ihan hyvältä. Kytkiasiakin omassa 944 prokkiksessa nytkähti eteenpäin. Sierran 240mm levy menee mun autoon ja se on suunnitetu toimimaan tasaisen vauhtipyörän kanssa. Niitä on maailmallakin laitettu. Samoin on kyllä tuota RX8 levyäkin. Kyllä se siitä.
Kanget tilasin jo kertaalleen, mutta peruin tilauksen, kun tajusin, ettei niissä ollut "rifle drill" öljyreikää. Onko täälä jotain konsensusta sen suhteen, tarvitaanko se vai ei. Mä lähinnä ajattelin niin, että en ala downgreidaamaan tehtaan ratkaisuja.
Comment
-
Onko porukka rakennellut bensan paluulinjoja A4 B6:siin? Millä bensakiskolla sen ootte toteuttanu?
Kaverin AEB:n kiskoa koitin bexiin ja vaati pienet spacerit suuttimien ja kiskon väliin sekä ois kiinnitettynä vääntänyt suuttimia vinoon, eli kiskon jaloille ois tarttenu tehdä jotain..
Onko uudemman ALT koneisen bensakisko täysin sama kuin AEB:n ?
ALT 06B 133 681L vrt. AEB 058 133 681
Lisäyksenä, että varaosanumerolla oleva 06B133681 kisko sopii suoraan bexiin. ANB,APU,AWT vakiokisko siis, ALT kisko ei sovi.
Comment
-
Jaahas, alkais olla koneen osat kasassa. Männiksi tuli orkkis mahlea 0,5mm ylikoossa, pro race engineeringin ”rifle drilled” kanget calicon laakereilla ja arpin pulteilla. Kampuraan mahlen motorsport laakerit ja pultit. Kanteen vaihdetaan supertechin inconel pakoventtiilit, imut pysyy varmaan orkkiksina. Valuröpöt hivastaan pois imukanavista, mutta sen kummemmin niitä ei aleta kairaamaan. Turboksi finturbon 54/57mm billetti 0,84 pakopesällä ja se tulis tarkoitus laittaa jonkinnäköisen tuubisarjan jatkoksi. Jos tällä setupilla sais semmoset 400 semiluotettavaa hevosta, niin hyvä olis.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jarna Näytä viestiKertokaa voiko tommosen suurtehobensapumpun laittaa paikoilleen ennen muuta viritystä? Tarkoitus laittaa myöhemmin turbo, suuttimet, välijäähy, pakosarja, putkisto ja ohjelma.
Kone on 1.8T AJL
Comment
-
300tkm ajettu vanhalla pumpulla ja tuo oli ainoa päivityspumppu minkä löysin mikä käy alkuperäisen kehtoon.
Se tuossa askarruttikin että tuleeko ongelmaa eli tyrkkääkö liikaa vakiokoneelle?
Ajatus oli että vaihdetaan pumppu ja bensansuodatin ennen muita muutoksia.
Comment
-
sopinee otsikon alle joten kysytään täältä että mistä ja mihin hintaan saisin uuden kytkin levyn aeb koneeseen? entisen omistan mukaan autossa jo kova vauhtis ja s2 kytkin. kuulemma pitäisi kestää 800nm?? tosin epäilen sitä tai sitten joku tossa välissä luistatellut huolella.
paketilla ajettu reilut 20th joten riittääkö pelkän levyn vaihto vai tarviiko samalla investoida uuteen asetelmaan?
samaan syssyyn vois kysyä että onko osanumero tietoa ilmamäärä mittarille et voisi edes arvuutella mikä siellä nyt olisi, suuttimet on isommat (ketään ei tiedä mitkä) ajossa seokset pyörii siinä 14.2 - 14.9 tienoilla ja lappu lattiaan rasittaessa painaa reippaasti rikkaalla eli 10. pintaan. aiheuttaako toimenpiteitä vai ollaanko vaan tyytyväisiä ettei mee laihalle?Viimeksi muokannut hoitokoti; 12.11.2017, 11:03.
Comment
Comment