Mites Harrilla? Onko löytyny syytä turbon ääneen ym pikkujuttuihin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
Tässä kohtaa ei haeta tehoa, mutta vähän ääntä lisää ja lainaan vähän tätä topiiccia ettei tätä varten tarvitse tehdä uutta.
Eli, onko kukaan poistanut 1.8TBFB:stä viimeisiä äänenvaimentajia kokonaan? Eli vaan suoraa putkea tilalle ja keskivaimentajan jättää paikalleen?
Muuttuuko äänet paljon ja alkaako kuulostaa lähinnä traktorilta ?:)
Kiitos vastauksistanne :)
Comment
-
Itselle ilmaantui nyt tarve porauttaa sylinterit ylikokoon liian syvän naarmun takia. Ylikoon mäntiä olen nyt pari päivää etsinyt, mutta kaikissa tuntuu olevan pitkät toimitusajat. Onko kokemuksia mistä saisi sopivat ylikoon männät suhteellisen lyhyellä toimitusajalla ja minkä valmistajan männät ovat hyviä? Veivit lähtee vaihtoon kanssa samalla, joten männän tapin halkaisijalla ei ole väliä. Moottorikoodina bfb.
Comment
-
Oletko harkinnut vaihtoehtona ehjää lohkoa? Ei siihen omaansa kannata niin kovasti kiintyä, kun eivät mitään harvinaista arvotavaraa ole. AVJ/BFB yms lienee voiteluvikaisena käytöstä poistettuna tarjolla aika paljon.
Jos olet päättänyt edetä valittsemallasi uralla, tuossa kohdassahan kannattaisi hommata männät vanhemman 20mm tapin mukaan ja vaihtaa kiertokanget kestävämpiin samalla.. :)
Comment
-
Osaisiko kukaan kertoa, että mitä kaikkea täytyy huomioida, kun lähetään hakemaan ANB moottorista 250-300hp lukuja? Eniten kiinnostaa, että kuin paljon vääntöä on nuilla hevosilla, eli kestääkö kytkin ja kanget? Audi ohjelmoitu ja tällä hetkellä 196hp ja 285nm, jos en aivan väärin dynolappua muista.
Kytkin on vaihdettu, mutta sillä on ajettu jo 110tkm~ ja mallistakaan ei ole muuta tietoa, kuin että Sachsin tekele kyseessä. Itse motilla on 325tkm takana, joten onko mylly jo finaalissa virityksen suhteen?
Potentiaali kyllä muilta osin pitäisi riittää, kun autosta löytyy mm. Garrett gt28rs, keula cooleri 2,5" putkilla, 3" putkisto kisakatilla, bosch 040 polttoaine pumppu ja boscin vihreet 443cc suuttimet oottelis vaan asennusta.
Eli mitä mieltä olette siitä, että lähenkö kokeilemaan vakio sisuksilla, että kestääkö, vai pelaanko varman päälle ja laitan uudet laakerit/kanget ja mahdollisesti kytkimen.
Pahoittelut, jos on kirjoitusvirheitä, kun puhelimella on hieman hankalaa kirjoittaa
Comment
-
Vieras
-
moro. Ahdinpäivitys mielessä täälläkin. Kone avaamaton ARY ja mieli tekis herkistellä sitä päälle 300hp lukemiin. Hyvänä vaihtoehtona pöydällä tuo mitsun td04-15 mutta sillä ei oikein yli 300 tainnut bensalla päästä. Mikäs se olis se päälle 300 hp ahdin joka vielä heräisikin mukavasti?
Comment
-
Noniin, onko kellään kokemusta Mahlen ahtimista?
Tarkoitus olisi tosiaan alkaa ahtimen vaihtoon, ilman kyllä mitään suurempaa virittelyä. Autossa on Motest:in asentama softa ja arviolta 200hp.
Auto on specseillä:
A4 1.8T BFB 163hp.
Auton oma ahdin numero on vaihto-osana
058145703NX
Vähän kestävyyttä yms mietin..
Ebaystä kun laittaa BW;n varaosanumeron niin antaa ebaystä pelottavan halvan ahtimen..
LinkkiViimeksi muokannut Hallikainen; 5.12.2016, 18:54.
Comment
-
Veneeseen pitäisi saada lisää kulkua, kun Volvon B230A ei höngi tarpeeksi. Tallista löytyy valmiiksi muutama 1.8t raato, joten siitä se ajatus sitten lähti, että mitäpä jos... Marinoinnista ja sen vaatimista asioista olen tietoinen ja niihin on jo valmiit visiot, mutta mitä tuossa koneen rakentamisessa kannattaisi huomioida, jotta laite olisi mahdollisimman luotettava ja kestävä? Tehotavoitteeksi sanotaan vaikka 200-300hp, koska tuon Pentan AQ270 vetolaitteen kestosta ei ole tarkempaa tietoa.
Tuo tehotavoitehan täyttyy jo melkein lastulla, mutta veneessä kuormitus on lähes jatkuvasti 50-100% ja suurin ongelma taitaa olla lämmöntuotto, joten esim ahtimen lämpökuorma tulisi minimoida. Olisiko järkevää esim ylimitoittaa ahdin ja ajaa pienellä paineella, jotta lämmöntuotto pysyisi kurissa? Herääminen tuskin on veneessä ongelma, kun keskikierroksilla plaaniin nousussa kuormitus on aina 100%.
Onko alakerran suhteen tarvetta H-profiileille, jos pysytään vakiokankien kestorajan alapuolella? Vai voiko jatkuva kestorajan lähellä pysyvä kuormitus väsyttää kanget nopeammin loppuun?
Asennus pitäisi olla melko simppeli, kun löysin sattumalta sopivan adapterilevyn VW 4cyl / Volvon vinokoneiden välille: http://www.smt.nu/volvo-240740940-pa...urbodiesel.php
Jos joku on sitä mieltä, että kannattaa unohtaa koko asia, mielelläni kuulen perustelut myös sille.
Comment
-
Parempi mitä alempana, niin matkavauhtia voi pitää pienemmillä kierroksilla. Lopullinen kierrosalue määräytyy potkurivalinnan perusteella.
Tuossa Volvossa on nyt matkavauhti jossain 4000rpm kieppeillä ja kaasu pohjassa kiertää 5500rpm. Ei ole tarkoitus siis mitään kierroskonetta tehdä, mutta sen verran mitä luotettavasti kestää.
Comment
-
Pikaisen googlauksen perusteella näyttäisi noita olevan jenkkilässä 300-400hp kasien perässä. Ensimmäisenä taitaa rajoittaa pakopuoli, jos kaasut haluaa sylkeä vetolaitteen läpi. Meille on kuitenkin tulossa suora ränni takalaidan läpi. Ja on meillä yksi varalaitekin, että toinen on varaa vaikka koeponnistaa.
Oliko porkkiksella jotain ideoita setupiksi?
Comment
-
Pikkumoottorissa juurikin tuo plaaniin vetäminen voi tulla ongelmaksi jos ahdin (ja potkuri) mitoitetaan pieleen. Vaikka kuorma onkin tapissa, mutta moottori ei ole vielä tehoalueella joka tarvittaisiin plaaniin vetämiseen, ei kierrokset nouse eikä moottori herää käytännössä ikinä.
Tämä on yleisesti nähty ongelma veneiden moottorivaihdoissa. Vaikka tehoa löytyykin riittävästi, ei vene nouse plaaniin kilometrin matkallakaan.
Eli käytännössä moottori pitäisi saada heräämään hyvin tyyliin 2000-2500rpm kohdalla nopeasti nousevalla teho/vääntökäyrällä JA pysymään nipussa jatkuvalla matkakuormituksella 200hp kuormalla... Ei ihan helppo yhtälö jumalmoottorille... :)
Comment
-
Tässä olis aikojen alusta he221W vääntökäyrän mallia, tosin vitosen kyljestä ns. RS2 setupilla mutta näin niinku suuntaa antavasti. Aikas alhaalta lähtee työntämään.Attached Files
Comment
-
Miten porukka on muunnellut huohutus järjestelmää paremmaksi?
Oli sitten käytössä viina tai bensa.
Omassa -96 mallissahan tuo huohutus on vaan tuolta lohkosta ja nyt viinaan siirtyessä olisi tarkoitus saada toinen huohutuslähtö myös venttiilinkoppaan.
Kannattaako se modata tuohon vanhaan vai sopiiko tuohon uudemmasta A4:sesta suoraan se venttiilikoppa missä on huohutuslähtö ?
Tarkoitus poistaa huohutusventtiili ja se jääkiekkolätkä eli onko se nyt se pancake mikä menee tonne turbon imuputkeen. Tarkoitus laittaa noi 034 adapterit tai vastaavat lohkon kylkeen ja venttiilikoppaan. Niistä sitten letkun kunnolliseen öljyn eroittelevaa huohutuspönttöön.
Tästä pöntöstä olisi tarkoitus laittaa öljynpaluulinja takaisin lohkoon, sekä iso putki toiseen huohutuspönttöön joka sitten kerää varsinaiset paskat. Tämä toinen pönttö olisi tyhjennettävä ja siinä olisi reilunkokoinen suodatin.
Noin ne on ainakin tehokkaisiin turbo Bemareihin noita tehneet millä ajellaan RE85:lle. Esimerkkinä Svenin 1000 heppanen E30 Bemari Tuning.fi lehdessä 2/2017. Siinä näkyy hyvin kuvista miten ne huohutuspöntöt on.
Onko muuta huomioitaava?
Kannattaako siitä ekasta pöntöstä se paluulinja öljypohjaan vai jättäisikö senkin pois?
Miten teillä on vehkeet huohuttaneet RE85 käytössä?
Saako sitä pönttöä tyhjennellä useinkin?
Käytättekö öljynkeruu pönttöä myös talvella? Miten estätte jäätymisen?
Mietin vaan, et pitäisikö talveksi aina laittaa vakio huohutus systeemi takaisin PVC- ja pannukakku venttiilin kera vai ei?
Comment
-
-
Jos vastaan noin niin kerro mitä muita muutoksia tarvitsee tehdä.
Kysymys kun oli mikä käy SUORAAN eli esim ilman puolien vaihtoa.
Mulla on kaksi ventiilikoppaa varastossa huohutuslähdöillä ja toinen on käsittääkseni AWM moottorista ja toisesta ei ole tietoa. Noihin venttiilikoppiin ei käy nuo -96 AEB:n vakiopuolat.
Comment
-
En oo nyt varma tuleeko tämä kysymys oikeaseen topicciin, mutta kysytään silti.
Onko 1.8t anb motille 10.7AFR liian rikas seos kiihdyttäessä kaasu pohjassa? Soppa rikastui aika selvästi, kun korjasin autosta "muutaman" pikku vaivan;
uusi maf, pakosarjan hitsaus kun oli halki, uusi bypass ja ahtoputkiston fiksaus pienen vuodon takia.
Innovate lc-1 on käytössä ja siitä olen seoksia seuraillut. Ennen korjauksia näytti kiihdyttäessä 12afr luokkaa, mutta onko tuo luku sitten johtunut siitä pakosarjan vuodosta, kun on vetänyt niin sanotusti ilmaa välistä? Tosin tuo innovatekin on sekoillut hieman viimeaikoina ja pukannut vikakoodia 8, eli anturi liian kuuma. En siis oikeen uskalla enää tuohonkaan mittariin luottaa niin paljoa. Netistä lueskelin, että voi olla softavika, eli pitäisi purkkiin päivittää tuoreempi softa taikka vanhempi.
Autossa on noin 210hp, vireinä GT28RS garretin omalla pakosarjalla, 3" putkistoa turbolta taakse asti sekä 3" race katalysaattori, 2" ahtoputkisto keulacoolerilla, sekä orkkis suuttimet taitaa olla, tosin itsellä ei ole tarkoitus enempää viritelläkkään.
Onko tuo seos siis ihan ok täyskaasulla, kun eikös ainakin vapariautossa 12,5 AFR ole hyvä kiihdyttäessä ja turboautossa pitäs vähän rikkaampi olla?
10.7 AFR vaikuttaa minusta vaan jotenkin "liian" rikkaalta, vai onko tämä vaan jotain vainoharhaa :D Tasasesti ajellessa seos liikkuu 14.4-15 AFR välillä ja kevyesti kiihdyttäessä 12 AFR lieppeillä.
Semmoinenkin asia kävi mielessä, että oisko lambda voinu ottaa nokkiinsa, kun hetki tuli ajeltua ennen kuin löysin ahtovuodon, vai onko tuo aivan hakuammuntaa, eikä autossa oikeesti mitään vikaa ole, eli luulenko vain? Koodeja ei pukkaa, kun olen vcds litellä tarkistanut, tosin satunnaisesti p0303, tosin tästä epäilen suutinta, kun vaihdoin 4 pytyltä suuttimen 3 pyttyyn, niin tuo satunnainen missfire siirtyi mukana. Täytyisi koittaa putsailla kyseistä suutinta ja jossei se auta niin ostaa uusi/uudet.
Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
26.5 Edit: Missfiret korjattu jo aikalailla tän viestin kirjottamisen jälkeen, suuttimet pesin puhtaaksi, eikä enää anna koodeja tms. Myös uusi lambda laitettu (oem/bosch), silti auto saa aika rikasta soppaa. Vai liekkö edelleen vain koko innovate sekaisin, kun en uutta softaakaan siihen saanut sisään. Ei suostunut pc:n kansasa kommunikoimaan, kaapeli ongelma varmaan. Jatketaan selvittelyä.....
Comment
Comment