Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt alkaa 1.8t viritys..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Velipojan S3 projekti saatiin eilen näiltä osin päätöksiin, AMW:n penkissä käytiin heittää bensasäädöt loppuun ja vaihdettiin E85:lle.

    Kone huokasi pirteät 410hv ja 560Nm 1,8bar paineilla. Vireiksi jäi nyt WRC skodan pakosarja, GTX2867 ahdin, keulacooleri, 1000cc suuttimet sekä imu-, ahto- ja pakoputket tarpeeksi hengittävää tavaraa.

    Kiitos jälleen Erikoismoottori/Porkkis, kyllä homma toimii. Nyt vaan pitäis oma S4:n saada liikkumaan ettei tuo starttimoottori kiilaa ohi.

    Comment


      Vääntö ja teho samalla paineella ilman piikkailuja?

      Comment


        Suunnilleen. Keskialueella on hitusen enemmän ahtoa kuin ylhäällä, mutta ei vaikuta lopputulokseen. Ei pienintäkään piikkiä kuitenkaan.

        Ahdin taisi olla kuitenkin gtx2863r, mutta muisteltiin eilen molemmat väärin. Bensa 363/487, viina 411/559 ahtosäätöön koskematta. Tehoviiva on molemmilla aineilla käytännössä tasainen, kun ensin päästään alueelle. Viinalla jopa ihan hitusen laskee yläkierroksia kohti. Pikkukanavakansi + vakionokat eivät oikein tue yläkierrostoimintaa, mutta toisaalta ei ahtimessakaan varmaan kummoisia potentiaaleja enää ole.

        Tämä on sitten avaamaton pannu eikä säätäjää ainakaan jännitä sen kasassa pysyminen. Voihan se tietty joskus särkyäkin, mutta sellaista virittäminen on :)

        Comment


          Noin niinkuin Petri tarkensikin. Ja tosiaan ahdin tuo gtx2863r.

          Itselläni myös luotto siihen ettei tuo normia ajossa/mailivedossa ala poikimaan. Vanhuus voi tulla mosalle vastaan kun nyt taulussa 230tkm. Mutta tähänhän jo tiedetään ratkaisu valmiiksi jos tarvitsee alkaa moottoria huoltamaan.

          Ainakin veto omasta mielestäni tosi tasainen 4-7krpm ja pelottavan huomaamattomasti kerää vauhtia.

          Comment


            Aika näpsäkältä vaikuttaa tuo porkkiksen minullekin suosittelema ahdin. Riittääkö näissä kokoluokissa sisäinen hukkaportti vai millaisella pakopuolella tuo tuli?

            Comment


            • Onko pakosarjasta kuvaa?

              Comment


                Tuollainen. Verrokkina vakio madonreikä. Tuolla siis ahdin tulee ylöspäin asennukseen. Helpompi tehä dp kun on alhaalla enempi tilaa.
                Attached Files

                Comment


                  Millaseen momenttiin pakosarja kiristetään? Entäs turbo pakosarja liitos?

                  Comment


                  • 9 - Pakosarja kanteen:
                    25Nm
                    -Renew

                    14 - Turbo pakosarjaan:
                    30 Nm
                    -Renew
                    -Coat thread and contact surface of bolt head with high-temperature paste

                    27 - Downpipe turboon:
                    40Nm
                    -Renew

                    12 - Öljylinja turbolle
                    30Nm

                    19 - Vesilinja turbolle
                    35Nm

                    22 - Vesilinja turbolta
                    30Nm
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut Mehtala; 21.5.2016, 23:03.

                    Comment


                    • Mulla on nyt 1.8t AEB -98 moottori auki ja sitä tarvis vähän vahvistaa. Vakio moottorinkin pitäis kestää n. 300 heppaa mutta ajattelin kerral tehdä sellasen moottorin mistä saa enemmänkin tehoa. Kiertokanget ja kampiakselin ainaki ajattelin vaihtaa kestävämpiin. Minkä verran vakio männät kestää tehoa? Ei toi moottori tänävuonna tuu autoon kiinni niin pikku hiljaa tota rakennan.
                      Viimeksi muokannut okkim; 22.5.2016, 11:40. Perustelu: Viesti palautettu.

                      Comment


                        Minkälaisen kampiakselin meinasit vaihtaa? H-kanget hommaat ja jos reilusti ylikokoa niin jotkut männät. CP, JE tai vastaavaa. Jos puolen millin ylikoolla niin mahlelta löytyy kyllä ns. vakiotakomäntää semmoisena.

                        Comment


                          Kiitos ja kumarrus Jesselle, kivasti jäi nyt muistiin tähän thrediin muillekkin.

                          Comment


                            Siinä tapauksessa että päädyt niihin Mahlen 0.50 ylikoko mäntiin, kannattaa varautua pitkään toimitusaikaan. Itse odottelin reilu 3 kuukautta kun vaatimuksena oli 20 mm männäntappi. 19 mm tapilla ja vakioporauksella olevia löytyy vaikka heti esim. Sparetolta sopuhintaan...

                            Comment


                            • Kiitos vain vastauksista. Eli ilmeisesti männät ja kierttokanget kannattaa samalla kertaa vaihtaa. Tehotavoite on n. 400heppaa. Turbo, pakosarja ym. täytyy tietysti päivittää.

                              Comment


                              • http://www.performancebyie.com/blog/...ht-first-time/

                                Comment


                                  Vähän käy korvaan tuo turpon ääni. 1000km nyt ajettu ja uudesta asti pitäny tuota "sirinää".
                                  500km ku olin ajellu ni kokeilin et onko välykset, ni ei ollu. Edellinen piti samanlaista ääntä ku hajos. Proturbolta siis ostettu k04 40/40mm siivillä. Edellisestä hajonneesta hyödynnettiin pakopesä ja säätökello, uutta oli k04 Keskiosa ja siihe proturbon tekemä imupuoli.

                                  Comment


                                  • En kehdannut uutta keskustelua niin kysäistä täältä vähän apuja.
                                    Eli audi 4 AEB motilla nyt laitosta ja tarvis vähän lisä tietoa.

                                    Eli ihan ensiksi teho tavoite on 350-400hp välille ja autossa tällä hetkellä kiinni:
                                    -H-profiili veivit ja kaikki alakerran laakerit uusittu
                                    -Turbona hönkii Holset HX35 super 50mm hukkaportilla
                                    -Iso väijäähy keulilla ja 2.5" ahtoputket
                                    -Db 3"rst kuten myös koko loppu putki 3"rst putkea "kisa" katti välissä
                                    -Bosch 044 toimii p-pumppu
                                    -Sasch kytkin asetelma sintterillä 600nm kestää
                                    -Alusta tietysti päivitetty ja koria kevennetty sieltä sun täältä sekä vahvisteltu.

                                    Nyt sitten pitäisi moottorinohjaus päivittää ja mitä täällä porukka suosittelisi? Sekä suuttimet täytys valita, mitä noihin teholukemiin teidän mielestänne kannattaisi hommata? Ja pääseekö ecun ja suuttimien vaihdon jälkeen tuolla kokoonpanolla lähellekään noita lukemia teidän mielestänne ja jos joku on sitä mieltä ettei, niin mitä suosittelee vielä päivittämään?
                                    Apuja otetaan vastaan!

                                    Ainiin jatkoa edelliseen, ilmamassamittari on vakio anturillaan 3.5" rungolla.
                                    Viimeksi muokannut okkim; 24.6.2016, 23:16. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

                                    Comment


                                      Ei ecua tarvitse vaihtaa. Suuttimet varmaankin kannattaa kysellä siltä joka auton säätää.

                                      Comment


                                      • Tuossa autossa 2liitoksinen moottorinohjaus ja ilmeisesti sillä ei saa järkevästi kun 300-350? Pääseekö tuolla 400 kieppeille? Ja täytyy tosiaan suuttimet vaihtaa sitten kun säädätykseen menee. Mutta mites riittääkö tuo oma ilmamassa-anturi tuolla 3.5" kuorella?

                                        Comment


                                          Eiku se on just hyvä ecu. Ei tehorajaa. Se vanhempi 5 liittimen malli on hankala saada hyväksi.

                                          3.5" maf-runko on myös hyvä.

                                          Jos aikomus käyttää minun palveluitani, speksataan lisää vaikka sähköpostissa info ät erikoismoottori piste fi

                                          Comment


                                          • Aivan, sittenhän on turha vielä tässä vaiheessa ruveta tuota moottorin ohjausta vaihtelemaan. Minäpä laitan sinulle s-postia asian tiimoilta, kun ei tuota säädätys paikkaa ole lyöty lukkoon vielä, niin jos olet sitä mieltä että saataisi mahdollisesti toimiva paketti saada tuosta tehtyä niin ilman muuta ruvetaan työstämään asiaa ihan vakavissaan.

                                            Comment


                                              Juu annat vaan pallon Porkkikselle haltuun. 400 kyllä pitäisi noilla raudoilla jo irrota, seuraavaksi sitten nokkia ja kansia vaihtelemaan.

                                              Comment


                                                Nykyäänkö ei saa enää pitkittäiseen pikkugarreteille sopivaa valusarjaa, jossa ahdin tulisi lähelle vakiopaikkaa? Alle satasen pingpongeja löytää, mutta taitaa ampua itseään jalkaan. :) Lähinnä kiinnostaisi edes sinne päin vakio ulkonäkö, onko kellään ehdotuksia?

                                                Miten paljon vaparin nokat vaikuttavat, voiko niillä ajaa vakiosoftalla/vakiolle tehdyllä softalla, vai onko vaihdettava suuttimien tapaan softauksen yhteydessä?

                                                Comment


                                                  Luulen että pystyy kohtuudella ajelemaan vaparin nokilla kyllä ilman spesifiä ohjelmistoa, mutta se ohjelmahan saadaan vaihdettua myös tässä Mäntsälässä kyllä kätevästi. :)

                                                  Comment


                                                    Tai sitten ihan siirtoajo-ohjelmalla ajelee säätäjän luokse.

                                                    Comment


                                                      Törmäsin somettimessa kaveriin, joka ei ollut vaparin nokista kokenut saaneensa hyötyä. Sinänsä ei ihmetytä, kun softaan ei oltu kajottu. Mietin vain, että onko tuo alkuunsakaan edes turvallista touhua.

                                                      Comment


                                                      • Joo porkkikselta on tullut nyt hyviä neuvoja paljon, alkaa olla auto pikkuhiljaa säädätystä vaille ja vapari nokathan sinne vielä tuohon kokoonpanoon laitettiin, kanteen vaan ei vielä ole kajottu mutta eipä sille taida tarvita tehdä mitään vielä noihin 400hv lukemiin.
                                                        Viimeksi muokannut janpa; 6.7.2016, 16:46.

                                                        Comment


                                                          Alko audi temppuilemaan. Alle 0.5bar ahdoilla ei ongelmaa mut siitä ku menee yli ni alkaa nykimään eikä ahdot nouse yli 1bar. Moottorin vikavaloa vilkutti mittaristossa mut se sammu ku löysäs kaasua.

                                                          N75 ja bypass odottaa hyllyssä asennusta, voiko vika olla niissä?

                                                          4 Faults Found:
                                                          17963 - Charge Pressure
                                                          P1555 - 35-10 - Maximum Limit Exceeded - Intermittent
                                                          16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                                                          P0300 - 35-00 -
                                                          16688 - Cylinder 4
                                                          P0304 - 35-00 - Misfire Detected
                                                          16686 - Cylinder 2
                                                          P0302 - 35-00 - Misfire Detected
                                                          Readiness: 0000 0001
                                                          Viimeksi muokannut harri81; 16.8.2016, 20:23. Perustelu: vikakoodit

                                                          Comment


                                                            Eikös tuo enemmänkin vaikuttaisi puolavialta koodien mukaan?

                                                            Comment


                                                              Puolat vaihtoon. Jannen diagnoosia peesaan. ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X