Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt alkaa 1.8t viritys..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    En oo, mutta tämmönen epäilys kyllä heräsi, kun nostin kynttilät pöydälle. Voishan tuota ihan kysäistä ST1:ltä.

    Comment


    • Mitä nyt tuossa n. kuukausi sitten mittasin, niin oltiin hyvinkin tarkasti 85%.

      Comment


      • Öh, valistakaapas tyhmää, mikä noissa on vialla?
        Piti ihan käydä tallissa katsomassa omia vanhoja ja tuommoiset "tökithän" noissa on nuo kärjet? Välithän on tosi isot jostain syystä kuvan tulpissa.

        Comment


        • Kärjet näyttää sille mille kuuluukin, mutta minun silmään ainakin tuo maaelektrodin runko on lähtenyt taipumaan ulospäin.

          Noissa boschin tulpissa ei kärkiväliä oikein virallisesti pysty säätämään.

          Kuten joku jo mainitsikin, niin kannattaa kokeilla 8-lämpöarvon tulppaa tai jopa kylmempää viinalla. Omassa on nyt BKR9EIX, eikä minkään näköistä ongelmaa ole ollut tyhjäkäynnissä tai muissa jutuissa.

          edit: tuommoinen puutumisen tunne voi myös tulla siitä, jos tulppa (tai useampi) alkaa hehkumaan ja sopat syttyy ennen aikojaan. Nokkien overlapista riippuen kannessa voi olla jälkiä tästä. Palotilassa tulpasta pakoventtiiliä kohti saattaa olla lämpöjälkiä.

          Ei olisi ensimmäinen moottori kyseisillä tulpilla...
          Viimeksi muokannut kenax; 29.12.2015, 13:54.

          Comment


            Hitto, kun on hankalaa näiden tulppien kanssa. Kaikki myy ei-oota ja sitten haku ei meinaa millään onnistua tulpan koodilla. Aina tarttis olla joku auto, missä ko. tulppa olisi. Motonetin tiskillä tuli jo kauhee poru, Fixuksen ukko etti kiltisti, mutta valitteli, että on hankala etsiä. Tepolta löytyi hyllystä Boschin FR5DP "viritulppa" ja niitä otin nyt ensihätään kiekan. Sehän on nyt sitten kuitenkin lämpimämpi, kuin tuo RS2 tulppa... Mites Saabin BCR8ES kynttilät eroaa tuosta BCPR8ES mallista?

            Comment


            • FR5DP taitaa olla ihan saman lämpöarvon tulppa, kuin tuo F5DP0R. Boschin arvo 5 vastaa n. NGK arvoa 7. Niissä myös menee lämpöarvot ristiin, eli boschissa pienempi numero on kylmempi ja NGK:ssa taas kuumempi.

              Onhan esim. noita BKR8EIX tulppia useemmassakin nettikaupassa hyllyssä Suomessa.

              http://www.speedimports.fi/NGK-iridium-sytytystulppa

              Tai sitten EBAY:stä jossei oo kiire.

              http://www.ebay.com/itm/4-x-NGK-Irid...-/321265000100

              Tosta tilaat vaikka.

              Mulla on "hyllyssä" BKR9EIX, jos kiinnostaa kokeilla. Tilaat jostain uudet 4kpl mulle, niin voin antaa.

              Comment


                Minulla oli noita FR5DP tulppia, mutta ne eivät kestäneet edes kahta tuhatta kilsaa. F5DP0R:t kesti sitten paljon paremmin.

                Comment


                  Heitin ebaystä tulppaa tulemaan. Kokeillaan kasin NGK:lla Sillävälin mennään FR5DP "ruohonleikkurintulpilla" ;) Nyt paikalla on vakiotulpat ja kaikki vaivat ovat tipotiessään. En tosiaan mitään kenkää tuolle antanut, mutta normaalissa ajossa pelaa hyvin. Ei pätki ja vetää herkästi. Noilla RS2 tulpilla auto sai sen verran happea, kun säätö vaati ja vissiin kaks-kolme kertaa oon vähän enemmän yrmäyttänyt. Muuten enimmäkseen sellaista puolen kaasun vedättelyä alle 4000r. Onneks ei oo maaelektroidista mitään irronnut.

                  Comment


                    Itse ajoin BKR7E kupari tulpalla, alle 4e kpl ihan kotimaassa tarviketiskillä. Jonkun volvon tulppa niin hessumobiilissakin oli hyllyssä.

                    Comment


                      NGK:n BKR8EIX tulpat nyt paikallaan. Boscheilla kadonnut herkkyys kaasuunvastaamisessa löytyi uudestaan ja lähtee paremmin käyntiinkin viinalla. Puutunut meno ja huono palaminen näkyi boscheissa nokikerroksena tulpan rungossa. NGK:t oli ihan kirkkaat vastaavan ajomäärän jäljiltä.

                      Comment


                        Nyt on cooleri keulalla ja kuskin puolen putket kiinni. Päänvaivaa aiheuttaa nyt tuo repsikan puoli, putki ei oikein mahu menemään ku lisäilmapumppu on tiellä...

                        Comment


                        • Mitä kaikkea suosittelette vaihdettavaksi jos vaihdan AVJ.hin BEXin ahtimen.

                          -Itse ahdin
                          -Softa ja mistä suosittelette? Paikkakunnalla ei väliä. Tarkoitus siis ajaa sisään samalla virisofta.
                          -Bexin suuttimet vai jotkin muut?
                          -Bypass menee vaihtoon ikänsä puolesta
                          -Downpipe olisi tarkoitus vaihtaa joko suoraan/virtaavampaan. Tähän suosituksia?

                          Miten AVJ.n välijäähy riittää kun BEXissähän on tuplat?

                          muuta?
                          Viimeksi muokannut aajii; 1.2.2016, 18:13.

                          Comment


                            Miulla on nyt AWT:ssä BEXin suuttimet ja ahdin. 3" dp ja katti, katilta eteenpäin s4 putki. Coolerin laitoin keulalle.
                            Nyt odotellaan porkkiksen operointia...

                            Comment


                            • Tässä nyt arvon BEX.in ahtimen ja K04.sen välillä.
                              Molemmissa taitaa minimissään riittää vain ahtimen, suuttimien ja softan vaihto.
                              Mistä Harri olet BEX.in suuttimet hommannut?

                              Comment


                                Suuttimet tais olla täällä foorumilla jollain myynnissä. Ebaystä varmaan löytyy kans kuhan tietää suuttimen numeron. Ite en kyl enää muista mut Google varmaan kertonee sen.

                                http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_BEX_-moottori

                                Comment


                                  Vakiovälijäähdytys on totaalisen surkea. Kesäkelillä vakioahtimellakin yksi 3-vaihteen kiihdytys ja imulämmöt huitelee 60+. Bensakoneesta tulee erittäin nakutusherkkä noilla imulämmöillä eikä homma pelitä.

                                  Comment


                                  • Eli kerralla sitten kaikki kuntoon niin kuin Petriltä aiemmin jo vinkkiä kysyinkin.

                                    OT: Tässä yrittänyt kauppoja hieroa käyttis A4.sesta jos vaikka tuon nykyisen saisi laittaa seisomaan ja odottamaan uutta konetta ja muita osia.

                                    Comment


                                      Löyty tuoreesta hankinnasta lappu jossa lastun merkkinä wetterauer, kellään mitään tietoa näistä??

                                      www.wetterauer.de

                                      Voiko tolla turvallisin mielin ajella vai pitääkö heti lumien sulaessa kääntää nokka kohti Lappeenrantaa. :)

                                      Comment


                                        On noi ainakin melko pitkään tehneet ohjelmia. Oli 15-20v sitten ihan hyvässä maineessa.

                                        Comment


                                          Onkos kellään tietoa käykö poikittaiskoneellisen asetelma pitkittäiskoneelliseen. Hyllyssä olis tuo SRE paketti ni jos sitä vois hyödyntää tuossa berttavitosessa. Kasikympin vauhtikseen koneistaa tuolle asetelmalle kiinnitykset.. 240mm levyhän tuossakin on.

                                          Comment


                                          • Moro! Mietityttää kovin, niin ajattelin kysellä ohjeita ja neuvoja täältä. Tarkoitus olisi kevään tullen vähän piristää tuota S3:a, ja katselin tälläistä settiä:http://www.turbo-parts.de/1-8T-Tunin...-Nm::1880.html.
                                            Tuon lisäksi keulille isompi välijäähy, ja 3" dp löytyy jo hyllystä. Autoon on jo vaihdettu vahvempi kytkin ja 2,75" putkisto. Asennuksen jälkeen tietysti ohjelmoitavaksi. Autolla ajettu ~158tkm, ja ajattelin mennä vakioilla sisuskaluilla ainakin toistaiseksi. Mitä mietteitä tuosta setistä? Tarkoitus olisi kuitenkin pitää alavääntö, jotta olisi mukava vielä kaupunkiajossa, mutta päästä tehoissa johonkin kolmen sadan hujakoille.

                                            Comment


                                            • Pidän tuota kittiä jokseenkin kalliina, koska tuohon samaan rahaan saa kotimaastakin samankaltaiset romut ja vielä custom ohjelmoinnilla.

                                              Comment


                                              • Ok. Hyvä tietää! Onko vinkkiä mistäpäin alkaa kyselemään?
                                                Viimeksi muokannut okkim; 20.2.2016, 16:56. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                Comment


                                                  Ahdin vaikka FIN-Turbolta ja ohjelma erikoismoottorilta. Imuputkia saa ebaystä tai vaikka doc-powerilta, suuttimet ohjelmoijan toiveiden mukaan.

                                                  Comment


                                                  • Tarvii sitten laittaa s-postia tuonne fin-turbolle :). Imuputki? Tarkoitatko tuota ilmanputsarin kotelosta lähtevää? Sen meinaan vaihdoinkin jo viime kesänä sellaiseen "luhistumattomaan" versioon. Onko niin että turbon voi vaihtaa, ja ajaa sen jälkeen kunnes saa ohjelmoitua uudestaan, mutta suuttimet tulee vaihtaa paikan päällä ohjelmointia ennen? Ja suuttimia saa ostaa paikasta, joka ohjelmointeja tarjoaa? Mitenkäs tuo pakosarja... Että meneekö vakiolla jos tulevassa ahtimessa sama laippa?

                                                    Comment


                                                    • Jos tavotteet on 300hv+, niin unohtaisin noi k04 pohjaiset turbot. Niihin kuoriin tehtynä tarvii painetta sen verta paljon, että turbon elinkaari on lyhyt.
                                                      Samaan rahaan, mitä k04 custom hyrrä maksaa saa jo markkinoilta t25 laippaisen valusarjan ja siihen sopivan turbon.

                                                      Comment


                                                      • Ok. Tuota noin.. Saakos fin-turbolta noita valusarjoja? Ja minkämoinen hyrrä olisi sitten käyttööni sopiva? Eli alhaalta heräävä ja tuottaa sen yli kolmesataa. Hirveillä ahdoilla ei varmaan kuitenkaan kannata kun alakerta on vakio?

                                                        Comment


                                                          Parempi soittaa sinne turbofirmaan, kyllä ne kertoo ;)

                                                          Comment


                                                          • Ei ole tänään auki ;) Ajattelin vaan et olis saanut jonkinlaista budjettia laskettua valmiiksi. Palkka ei ole kummoinen, eikä tota rahaa näytä perseestä tippuvan. Tietäisi vaan et saako kaiken kerralla toteutettua, vai osa ensin, ja sitten lisää säästämään. N. 3.5k olis nyt valmiina kasassa.

                                                            Comment


                                                            • Yks tonni kannattaa aina varata ongelmatilanteita varten. Ja kiireellä toteutetuissa projekteissa kaks tonnia.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X