Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
-
Mulla ei noista stroker kangista ole oikein tietoa, mutta https://prorace-engineering.co.uk/pr...nnecting-rods/ myy ainakin asiallisia kankia ja sieltä saattaisi löytyä sopivat.
Comment
-
Hyllytavarana stroker-männät noihin rakennelmiin on tehty tavalisesti tehdaspituiselle 144mm veiville. Männäntappi on vastaavasti nostettu. Ite oon käyttänyt sekä CP että Wössner. CP saattaa kalista.
AEB-lohkoon pitää vinguttaa tilaa aika tavalla ja apuakselin ratasta pitää kaventaa. Ei ole ihan vaan läiskiä kiinni -homma AEB:n stroukkaus. Tosin valittu veivi vaikuttaa paljon siihen minkä verran tilaa pitää tehdä.
Comment
-
Painetesti tehty ja vuotoja ei löytynyt.
N75 vaihettu varmuudeks uuteen.
Vikakoodeja ei löytynyt muuta ku missfirejä sylintereiltä.
Sen verran seurasin tuossa vcds et ahtoja pyytää kiihdytyksessä 2400mbar ja actual charge value nousee 1500mbar
Air mass drawn in 2.0-4.5g/s laatikossa grammat nousee 80g/s eikä oikeestaan sen yli
Mistä vikaa lähtis seuraavaksi ettimään.
Viime katsastuksessa päästöt oli hilkulla mittauspaikassa sano et lambda olis tulossa tien päähän. Aiheuttaako viallinen lambda tuollasia oireita?
Mittarin mukaan ku ahdot nousee tuonne 0.5bar alkaa nyhtäminen ja sytyttelee moottorinvikavaloa. N75 pistoke ku on irti ni ahtaa sen 0.5bar nätisti eikä aiheuta mitään ongelmaa.
1.8t bertta vitonen siis potilaana
Comment
-
Onko jollakin vinkkejä miten kannattaisi lähteä sellaista projektia viemään eteenpäin, kun hauisin moottorin käyvän vähän viilempänä siis korostaa ilmanvaihtoa yms.vetoja on todella hienosti hetken aikaa mutta melko nopeasti lämpö tekee tehtävänsä ja koneen teho rajottuu huomattavasti.
Olen nähnyt pari juttua aiheesta, jossa sieltä tuulilasin ja konepellin saumasta poistetaan sitä tiivisetetta niin, että kuuma ilma pääsee poistumaan paremmin sieltä. Onko tästä kellään kokemusta? Entäs onko kuinka hyvä juttu laittaa öljynjäähdytin?
Settinä on tällä hetkellä lämpökilvillä oleva bsr kaartiosuodatin, apr välijäähdytin keulilla.
Ymmärrän, että tuo heat soak kuuluu tietyllä tavalla valitettavasti asiaan mutta kiinnostaisi kuulla mitä kikkoja porukka on käyttänyt lämmön poistamiseen.
Comment
-
Se kartiosuodatin ei todellakaan siellä auta asiaa. Vakio kotelo ja sinne parempi putki tuomaan ilmaa jostain lokarin välistä, on paljon parempi ratkaisu.
Itse testannut molempia ja erot imuilmassa on melkoisia vaikka kuinka on kartiolla hienot lämpöpellit ja tiivisteet tulee konepeltiin asti estämässä lämmintä ilmaa.
Comment
-
Saa sen kartionkin tehtyä niin, että toimii. Erot testattu, eikä niitä ollut. Joutuu tietysti itse askartelemaan, mutta ei se mahdotonta ole. Toinen vahtoehto on käyttää esim. ITG Maxogen pönttöä, senkin olen kokeillut ja todennut toimivaksi. Maffin kanssa ei kyllä ITG:n suodatin toimi, koska on öljyttävää mallia. AEM dryflow on oikeasti hyvä suodatin, jos alkuperäinen on jo siirretty pois konehuoneesta ja maffi on paikoillaan.Viimeksi muokannut JM; 15.9.2021, 17:24.
Comment
-
Mulla on AEM dryflow ollut käytössä joitakin vuosia ja sanoisin että on se suodatusteholtaan parhaasta päästä noista öljyttömistä kartiosuodattimista. Kyllähän sekin ihan hienoa pölyä laskee vähän läpi, joten jatkuvaan soratieajoon en välttämättä laittaisi. Mutta harrastekulkineessa on toiminut kyllä ihan kiitettävästi.
Comment
-
Kyllä sekin onnistuu. Kuin IAT on ulkoilman kanssa samoissa jo kävelyvauhdissa, ongelma on kaiketi aika hyvin ratkaistu. Sen metallinkin voi eristää tai sitten teipata lämpöä heijastavalla kalvolla. Näiden kanssa on tullut jonkinverran touhuttua, niin on ihan tuttua juttua. Se on kyllä totta, että se vakiokotelo on hyvää matskua siinä mielessä, että se sitoo huonosti lämpöä itseensä. Usein isommilla turboilla ne alkuperäiset osat muuttuvat vaan käyttökelvottomiksi, kun senmmosen ison turbon heräämistä hieroo parhaaksi mahdolliseksi ja haluaa ilman kulkevan mahdollisimman helposti sieltä läpi. Yks vuosien takainen nikkarointi oli tällainen:
https://www.instagram.com/p/-WOdecMy..._web_copy_link
Oli ihan toimiva setti. Suht paksusta alumiinista oli tehty lämpökilpi suodattimen peittävälle levylle. Ei IAT ongelmia. Alumiini saattoi olla aika kuumakin, mutta tuo musta peltilevy ei sitten enää juuri lämmennyt.Viimeksi muokannut JM; 16.9.2021, 13:33.
Comment
-
Näin vähän kaukaa haettuna, tällä hetkellä on aeb:ssä erikoismoottorin lastu, mutta muutoin vakio niin seuraava sellainen steppi viritykselle? K04-015 ahdin, suuttimet, cooleri ja bensapumppu varmaan. Minkälaisia muilla on/on ollut? Tätä ketjua kun alkaa kahlaamaan läpi niin kerkeää pari kertaa pudota kärryiltä missä mentiin.
Comment
-
Ois tossa kolmekin kappaletta audi 1.8t AEB B5 autoja ja tarttis näille softaa. kysyny jo kolmesta eri paikasta
(erikoismoottori: ei kuulemma enää löydy noin vanhaan)
(motorbit: sama homma, käskivät kysymään erikoismoottorilta)
(harinen: ei ikinä vastausta)
Ja toki ettiny netistä monesta paikasta mutta ei tekisi mieli 500€ maksaa kun varmasti halvemmallakin löytyy.
Ja kai näihinkin joku yksityinenkin tekee softia kuten saabbeihinkin nappe 100€ hinnalla ja vieläpä E85/98 sopivia ja open sid. On todella laadukkaita ja halpoja noi napen softat niin tietää joku kuka tekee näihin vanhoihin B5 1.8t softia halvalla?
Comment
-
Kyllä erikoismoottori (eli minä) tekee, mutta sellaisella rajoituksella että ei edustajaverkostossa vaan pelkästään Lpr.
Tosin sanottakoon samalla, että se viiden liittimen 95-96 boksi aiheuttaa näppylöitä ja hengenahdistusta eli varsinkin rakennettuihin autoihin pitäisi boksi ensin vaihtaa 97-malliin. Ei ole kummoinen kustannus, koska näitä bokseja ja johtosarjoja on maailma täynnä.
Comment
-
No hyvä tietää että edes joku tekee, vähän on ehkä paha matka hämeenlinnasta kyllä mutta ainakin on vaihtoehto. Tosiaan muistaakseni kaikki on 97vm ylöspäin eli pitäisi olla tuo "ns" helpompi boksi. Yhteen näistä on jo asennettu k04, isommat suuttimet, 3" putkisto, filtteriä, mutta tuntuu hiukan siltä että siinä olisi väärä ohjelma koska ei tehot tunnu juurikan yli 200hp menevän verrattuna vaikka vakio 150\180hp vehkeeseen. Kuitenkin tuo B5 FWD sen verran kevyt on että pitäisi jossain tuntua. Edellinenkin omistaja oli vähän mitä oli kun hänen asennuttama ohjelma siinä on ja sen tarkempaa en tiedä, joten epäilen että ohjelma ei ole ihan tuohon sopiva. Tuntuu että käy todella rikkaalla välillä.
Comment
-
Tulevaa turbon vaihtoa tässä miettinyt, niin mikä olisi sopiva ahdin ~350 hevosen lukemiin viinalla tuotettuna, mieluusti aika alhaalta heräävä saisi olla. Ja siihen liittyen, riittääkö 550 suuttimissa vielä tonne asti hönkä? Ja onko ahtimia tuohon setuppiin olemssa BAMin vakiopakosarjaan, vai meneekö sekin uusiksi?
Comment
-
Kyllä nuo 550cc suuttimet riittää tuohon 350hp-400hp asti. Ahtimesta en ole aivan varma, maxspeesingiltä saa kyllä kohtalaisen halvalla ja hyvällä palvelulla (oma kokemus) ahtimia yms. sekä sieltä löytyy useimmista ahtimista hyvät specsit.
//toinen kysymys, Mitä eroa noilla erilaisilla lastuilla noihin autoihin on (B5 1.8t) esim tuo bsr:n obd porttiin itse asennettava lastu ja esim jonkun firman suoraan ecuun asennettava lastu?
Comment
Comment