K03 RS6 pakosiivellä ja billettikompuralla sekä avarretulla kotelolla lykkäs jonnekin 260hv nurkille. Toi on varmaan aika lailla maksimi, mitä 03- lähtöisestä paketista voi saada irti. Oli toki cooleri, pakosarja,downpipe ja putki kunnossa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
Vieras
Ottaa ja ottaa. Siinä vaparissa ei vaan ole sitä kuristinta imu ja pakopuolella. Kyllä näitä 1.8T koneita on siihen malliin jo täälläkin tehty, että resepti on tiedossa. Vakioahdin ei anna toivomaasi tehoa, vaikka miten viilaisit kanavaa ja vaihtaisi nokkaa.
Comment
-
Ja pakopuolella varmasti tarpeeksi kuuma, kun pakosti "liian" ahdasta.
Comment
-
Jotenkin itse tuumisin, että ois "helpompi" vaihtaa ahdin, suuttimet yms kuin alkaa nokkia ja kantta tekemään. No, ei siinä, pete varmaam tietää paremmin. Vastatkaahan joku joka osaa Peten kysymykseen niin pääsee mies tekemään..
Comment
-
Vieras
Varmaan on helpointa itse mitata ko.asiat jos auto löytyy pihasta. Jos meinaa ohjelmaa tehdä niin itse mittaaminen on varmasti luotettavin tapa.
Comment
-
Tässä on varmaan rivien välistä koitettu jo kertoa, että kannen rassaamisella ja nokkien vaihdolla ei oo järkevää lähestyä tuota sun tehotavoitetta... Hyrrä, cooleri, suuttimet, putkisto ja bensapumppu reseptillä tulee hyvä. Jos noista jättää yhden pois, niin ei tuu hyvä. No ehkä se vakio coolerillakin voi toteutua, mutta ei se ainakaan järkevä valinta tuossa kohtaa ole.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peteboy Näytä viestiNo täähän on tuttua ettei hyviä kikkoja kerrota julkisesti mutta voi minulle laittaa myös mailia.
Ja toisaalta kuten yllä JM jo toistamiseen sanoi. Mutta mielenkiinnolla odotan tuloksia jos et aio käyttää jo hyväksi todettua reittiä ko.tehojen saavuttamiseksi.
Comment
-
Ollaan nyt asiallisia. Kun katsoo minkä kokoinen on k03 pakopesä ymmärtää miksi ei kauhesti kannata panostaa kanteen. Toki ainahan hyötysuhdetta voi parantaa mutta kuten n-ryhmän ralliautoissa rajoitetaan imuilman maksimia imureijän halkaisialla voi miettiä kuinka paljon puolet pienemmästä reijästä voi puhaltaa ulos.
Tuommoinen kannen viimisen päälle hierominen voi tuntua fiksulta vaparissa. Välttämättä se ei tuo mitään hyötyä pakopuolelta ahistuneessa turbo koneessa.
Jos ajattelis järkevästi käytettyjä työtunteja saavutettuu hyötyyn voisi ola järkevää sijoittaa aika sopivan ahtimen metsästykseen kuin että tekisi työstökeskuskeen sopivan ohjelman kannen kanavien viimeistelyyn. Toki harrastaessa tulee tehtyä mitä itse pystyy tekemään. Jos itselläni olisi mahdolisuus ja resurssit sekä aikaa hieroa kansi optimaaliseksi miksi en tekisi sitä?
Comment
-
1.8T ja 250-300 tavoitteena, niin eikö tuohon kannata apinoida 165kw koneiden konstruktio. Tuolla kuiteskin saa sen 260 tai karvan ujon 300 heppaa riippuen käytetystä polttoaineesta, myös vääntö tulee asettumaan sinne 400nm nurkille.
Osat pitäisi olla suhteellisen helposti saatavilla, varsinkin jos löytää jonkun, joka on päivittänyt S3:sta tai TT:tä seuraavalle stagelle.
Comment
-
Komppaan edellisiä tuon kannen kairailun tarpeellisuudesta. 500hv ylityksiä vakio kannella on Suomessa useita, itseni mukaan lukien.
Venttiilien koot saat etkasta tai varaosa puljuista, jos ne kiinnostaa. Kannen palotila on 42ml, männän kuoppa riippuu siitä mikä moottorityyppi kyseessä samoin tiivisteen paksuus. Että tarkkaa palotilan kokoa ei pysty lonkalta heittämään. Nämä asiathan kuitenkin saa muutamassa tunnissa mitattua, kun kansi on irti. Tuskin se kansi kuitenkaan on kiinni cnc koneessa heti purun jälkeen ;)
Noita risoja 1.8t kansia on nurkat väärällään, jos alustava tutkimustyö kiinnostaa, niin eti sellanen jostain.
Comment
-
Mites noi seetit kesää ohentamista? Ainakin mun kannessa kanavan ja seetin yhtymäkohdassa on melkoiset portaat. Tekis mieli pirrata ne siistiksi, mutta tuntuu vähän siltä, että matskua saattaa lähteä liikaakin pois vai kärsiikö niitä vingutella niin, että kanavan ja seetin pinta on samassa tasossa?Viimeksi muokannut JM; 6.12.2017, 15:09.
Comment
-
Näin lauantain ratoksi....
Noniin nyt on täysi 3" putki sisältäen myös 3" elbowin. Auto kävi tänään dynossa uudestaan ja samalla säädettiin taas. Tulos. Pyöräteho nyt 188kW, viimeksi pyöräteho oli 193kW vakio putkella ????
Näyttääkö ST-motorsin dyno päin persettä vai miksi tuo 3" rännin vaihto tuntui vaikuttavan pirusti.
Comment
-
Vieras
Ei sotketa mitsuja tähän keskustelluun yhtään enempää. Tämä on Audifoorumi ja tässä käsitellääm 1.8t koneen laittoa.
Comment
-
Mihin tuo hintavertailu ja pullistelu nyt liittyy? Pysyttäiskö nyt otsikon mukaisessa aiheessa ilman henkseleiden paukuttelua ja pään aukomista joka toisessa viestissä? Jos on huono olla eikä kestä mitään neuvoja/ehdotuksia niin varmaan helpompi jupista yksin omassa tallissa ja kiivetä vaikka perse edellä puuhun.
Itse ainakin nyt yli 10v 1.8t koneen kanssa puuhastelleena alkaa jotain vinkkejä olla mielessä millä saa kustannustehokkaasti mitäkin aikaan. Ilman että keksii polkupyörää uudelleen.
Comment
-
Ei ton mukana pysy kukaan, trollanneeko tahallaan vai liekö ajatuksen juoksu muuten vaan "lennokasta".
Comment
-
mites noi hybridit nyt sitten oikein menee, kun ulkomailla niin kovasti hehkuttavat että k03 johdannaisella hybridillä menee 300hp rikki ja k04 versiolla yltäisi sinne lähelle 350hp. Lähinnä tuolla brittifoorumeilla tuota hehkutusta seurannut ja dynokäyriäkin siellä on vilahdellut.
tuossa joku linkki noihin brittien hypetyksiin http://r-techperformance.co.uk/vag/1...-turbo-tuning/
Comment
Comment