Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Remmiahtimista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Remmiahtimista

    Onko olemassa jotain remmiahdinta joka olisi saman tyylinen mutta isompi kuin noi toyotan remmit eli magneettikytkimellä sais kytkettyä / irrotettua vedon? Taitaa olla myös uudessa gt? golffissa samanlainen systeemi että katkaisee vedon jossain vaiheessa?

    Mietinnässä olis systeemi tyyliin remmi pyöreis täydet jo ~3000 rpm ja sitten poikki, pakoahtimella siitä eteenpäin.

  • #2
    Volvo Pentan merimoottoreissa on

    Comment


    • #3
      Joo niinpäs näyttää olevan, satavuus voi olla vaan heikko käytettynä ja uusi on äkkiä monta kilo€. Mitenkäs itse noiden magneettikytkinten saatavuus jos sellasen vaikka sovittaisi itse jonkun eatonin tms perään tai miksei kampiakselinkin päähän, onko niitä saatavilla minkäännäköisiä?

      Comment


        #4
        esim eaton m62 on sellainen magneettikytkin. ja näitä myös kaytetty kysesellä tavalla menestyksekkäästi.

        Comment


        • #5
          Jaa onkos noissa sellanen jo vakiona vai? Mites isommat eatonit?

          Comment


            #6
            mersedeksen m62 on kytkin vakiona.

            Comment


            • #7
              Mihinköhän asti tollasella m62 remmillä mennään ja onko kellään tietoa onko se magneettikytkin siinä ahtimessa itsessään kiinni? Mahtaako olla mahdollista siirtää sitä isomman eatonin perään vai alkaako kytkin helpostikkin luistamaan?

              Comment


              • #8
                Pitäisi saman ahdinpyörän sopia kaikkiin eatoneihin gen3-gen5 (eli kaikki käytetyt markkinoilla olevat tällä hetkellä, mini cooper, jaguar, mercedes, ford). TVS eatoneihin ne ei enää sovi vanhan mallinen ratas. Mersussa se magneettikytkin on ahtimen päässä kiinni. Mutta uudemmissa mersuis ei ole eatonin roots ahdinta vaan Lysholm-lisenssin alainen valmiste.

                Aloitusviestin käyttötarkotukseen riittää aika pitkälle tuo M62, riippuen tietty mihin se on menossa. V8 koneeseen se ei kelpaa, siihen suoraan M112 kyselemättä. M62 on samat kiinnityspisteet kuin M45 ja M90 on samat kuin M112. SIis saman generaation sisällä. Valmistajilla on myös erikseen omat kiinnityspisteensä mutta Minissä ja jaguaarissa on standardimittainen ahdin.

                Tossa ruotsinpuolella on eräs jannu jolla on 300 TD mersu jossa M45 alkuun ja pakokaasuilla loput ja tehot pyörii 700 hujakoilla. Onhan suomessakin Valtosen w123 mersussa saman tyyppinen rakennelma ja on vielä rajumpi laitos. Mulla oli 1.8GTI golffissa tuo M45 ja maksimi ahtopaine 6000rpm oli 0,9 suositusten mukaisella välityksellä.

                Comment


                • #9
                  1.4TSI kaksoisahdetussa versiossa on myös M45.

                  Comment


                    #10
                    ei muuten ole. vaan pienempi.

                    Comment


                    • #11
                      Jaa. M45 siinä minusta luki, tosiaan kyllä pienemmältä näytti.

                      Comment


                      • #12
                        no se o varmaan sitten TVS R410 jos ei ole M45. Helppo tunnistaa, M sarjassa o kolme lapaiset roottorit ja TVS sarjassa on 4 lapaiset. Ja onhan tuo himpun verran pienempi niin tuotoltaan kuin fyysisiltä mitoiltaan. Ei ole vielä saatavilla Aftermarket osina.

                        Eikös volkkarissa ole erillinen hihna ahtimelle, siis laturin moniurahihna pyörittää vain sitä magneettikytkintä josta siis erillisellä hihnalla pyöritetään ahdinta? Siinähän o vissiin ahtimen bypass kans, joka viittaa myös uudempaan TVS:n ahtimeen. M45 ei tarvi välttämättä bypassia. Jos ahdin ei pyöri, se ei ole silti ilmankulkeutumisen este. Lysholm ei päästä ollenkaan ja TVS ei päästä kunnolla lävitseen ilmaa paikoillaan ollessaan.

                        OT

                        Sen takia amerikkalaiset ja aussi rahtarit suosii rootsia. Ahtimen hajotessa matka ei pysähdy ja mekaanisesti kestää melkolailla ja sietää vähän kiviäkin ja vieläpä että pakoputket pysyy suorina eikä oo mitää solmuja edessä tuottamassa ylimääräsiä haittoja.

                        /OT

                        Comment


                        • #13
                          Niin elikkäs kun tässä summailen tota ensimmäistä Sergeyn viestiä niin jos ostan m90 tai m112 gen3-gen5 esim jaggen ahtimen millanen olis ainakin tarjolla, siihen sopii suoraan tosta m62 mallista toi magneettikytkin? Miten mahtaa toimia isommassa eatonissa, luistaakohan helposti?

                          Comment


                          • #14
                            En mene varmuudella väittämään että näin on, mutta standardivehkeisiin mennee samat palikat. En ole irti ikinä ottanu mersun magneettikytkintä niin en muista/tiedä minkälainen se akselinkiinnitys on siinä, näyttää vakiolta mutta sadasosamillikin on jo tietty väärä.

                            EDIT: Tarkistelin vähän mersun osia ja osassa (riippuen vuosimallista) on magneetikytkin ahtimessa ja osassa se o muualla ja osassa sitä ei oo ollenkaan.

                            Ja oha noita aftermarket magneettejakin jos ei jaksa mersun pitää.

                            Tommonen ulosvetäjä kandee olla joka vetää tasaisesti koko rullan reunalta nää monihaaraiset vetää vaan lommon rullaan eikä rulla liiku mihkää. Tossa alemmassa kuvassa näkyy myös tollanen säädettävä hihnapyörä eli holkki ahtimen akselille ja pari eri kokosta rullaa siihen. Näppärä, maantielki vaihto onnistuu 10 minuutis jos tulee akuutti tarve :)


                            Viimeksi muokannut Sergey; 14.11.2008, 00:51.

                            Comment


                            • #15
                              Mistäköhän noita aftermarket kytkimiä kannattais alkaa tiedustelemaan?

                              Comment


                              • #16
                                Noiden mersujen magneettikytkimien kanssa pitää olla tarkkana. Kuulemma suunilleen vuosituhannen alusta xx vuotta eteenpäin(ainakin 2005v mallista paukkunut) on niiden kanssa ollut ongelmia. En tiedä koskee myös ahtimen päässä olevaa, mutta ainakin ne koneenhihnapyörässä olevat on olleet aika epävarmoja.

                                Comment


                                • #17
                                  Onkos m62 ja mp62:lla suuriakin eroja ulkonäön lisäksi..magneettokytkin itsessään ja voiko ahtimen pyöräyttää mihin asentoon tahansa?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X