Onko järkevää asentaa turbodieselkoneeseen vapaavirtaussuodatinta? Joidenkin foorumien keskusteluissa on esitetty, että se ei olisi järkevää. Kommentteja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vapaavirtaussuodatin
Collapse
X
-
Tumppa
-
Tumppa
Oisko tehon lisänä ns. vapaasti hengittävämmässä systeemissä? Isompi välijäähdytin ja ahtopaineet ylös? Avarampi pakosarja ja suorat putket? Yms. yms.
Millainen välijäähdytin audimiehellä oli? Meinaan ku nakutti kone-> lämmöt nousussa.
Comment
-
!.6TD -koneeseen asensin Greenin suodattimen originaalin tilalle koteloon, jolloin ei tullut kosmeettista haittaa. Ainakin perstuntumalla teho hieman lisääntyi ja kun suodatin ei ihan älyttömän kalliskaan ollut ja sen voi pestä, ei se taloudellisestikaan ollut järjetön sijoitus. Imuäänet saattavat lisääntyä automallista riippuen.
Bensamallin Audissani oli aikanaan kartiosuodatin. Imuilman esilämmitystä ei pystytty järjestämään kartiosuodattimen yhteyteen, joten talvipakkasilla alkoivat käyntiongelmat, kun ruiskujärjestelmään kondensoitui kosteutta. Tätä ongelmaa ei ole dieselissä.
Koska imuilman määrää ei dieselissä kuristeta (ei kaasuläppää), voisi mahdollisimman hyvästä ilmansaannista koko kuormitusalueella olla pelkästään hyötyä.
Comment
-
Audi a4 B8 2.0tdi parempi ilmanotto
Moro!
Mul on celtictuningin ohjelma autossani ja mietin että pitäisikö sitä vielä vaihtaa siihen päälle ilmanoyto paremmaksi. Kattelin noita K&N sarjoja ja ainaki itse kehuivat tuotettaan :D https://www.amazon.com/69-9505T-Typh.../dp/B0049MFVJK tollasta esimerkiksi! Onko kellään kokemuksia näistä? Välillä omalla perstuntumalla tuntuu että ei ehkä ota ihan tarpeeks sitä ilmaa.
Comment
-
Vieras
-
Porkkis taisi tehdä ihan mittauksia aiheesta, joskin eri moottorille ja korille, mutta tuo vanhan totuus ei enää välttämättä ole ihan niin kuin joskus ennen vanhaan. Ei ainakaan siinä paketissa.
Porkkis toivottavasti avaa asiaa lisää, niin saadaan ensikäden tietoa.
Comment
-
Vieras
-
Vieras
Tähän sopisi hyvin jatkoksi, kun on Tekniikka puolella, ettei huku projekteihin, sieltä sitä ei kukaan löydä.
Comment
-
Nojoo. Kiteytettynä PQ35:n eli a3 8p, golf5-6 ja aikalaiset poikittaismoottoriset on suunnilleen kaikki paitsi VR6- ja RS-mallit varustettu samalla pienellä ilmansuodattimella. Noin 200hv kohdalla vetää K&N filter minderin punaiselle (-2.5kpa).
8J TT:stä löytyy nelipyttyisistäkin isompaa suodatinta.Viimeksi muokannut porkkis; 3.8.2018, 00:55.
Comment
-
Aloin moottorin ilmansuodatinta vaihtamaan ja kävi ilmi, että autossa (A6 C7.5 Competition) on Pipercross-ilmansuodatin (googlailun perusteella ilmeisesti malli PX1928. Konehuoneen tarran mukaan suodatin pitäisi puhdistaa Pipercross C9000 -setillä, puhdistusohjeet täällä.
Huoltokirjassa viimeisin merkintä ilmansuodattimen vaihdosta on 5 vuotta/n. 60 000 km sitten. En tiedä, onko Pipercross laitettu tuolloin vai tuon jälkeen. En yhtäkkiä löydä huoltovälejä Pipercross-suodattimelle.
Onko näistä suodattimista kokemuksia? Valmistaja lupaa 30-40 % enemmän ilmaa. Ilmeisesti valmistajan setti on tarpeen (eli ts. aineita ei saa lähimarketista)? Puhdistusainesettiä näyttää olevan vähän hankala saada.
Comment
-
Saahan puhdistussettiä vaikka täältä:
https://moposport.fi/product/huoltos...yABEgLUUPD_BwE
https://www.completos.fi/fi/tuote/mo...ltosarja-spray
Ja jos minulta kysytään niin heittäisin tuon lepikkoon ja alkuperäistä tilalle.
Comment
-
Kiitos, itse en googlesta löytänyt. Motonetistä löytyy myös puhdistussarjaa K&N-merkkisenä. Tuskinpa nuo kauheasti eroavat?
Pesuväli näille ilmeisesti 20 000 km. Ajattelin nyt kertaalleen ainakin pestä. Aika vähän näistä täällä on näemmä kommentteja ja netissä kirjoitetaan myös positiivista, joten taidan vielä toistaiseksi antaa tuon Pipercrossin olla tuolla.
Comment
Comment