Mikä aiheuttaa tämmöistä jälkeä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Turbo "räjähti"
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja PorkkisMigiksen siiven kuvaa olen saanut katsella jo aiemminkin enkä kyllä keksi mistä on kyse. Yläpäässähän se pyrkii se auto nostamaan lämpöjä vaikka bensalla koitetaan pitää kurissa, ei siis laihuutta ainakaan.Viimeksi muokannut okkim; 26.10.2008, 17:14.
Comment
-
tuokin meni normaaliajossa, lauantaina päiväliikenteessä ajettaessa, moottorijarrutukselta alkoi röpeltämään, aivan kuin olisi yksi puola pettänyt, tuntui siis aivan siltä kuin olisi käynyt vajaalla. parinsadan metrin nilkuttaminen bensa-aseman pihaan, kone sammuksiin ja pelti auki, hetken päästä kun ei mitään näkyvää vikaa ollut kone käyntiin, kamala kolkotus ja pelit seis. Se oli siinä.
Comment
-
No hemmetti, uivathan lohetkin melkoiseen vastakarvaan. Mikäli se pakosiipi on räjähtänyt, niin sinne se menee minne pääsee, nätisti kierähtänyt kotelon reunaa ja jatkanut matkaa runnereita pitkin venttiileiden välistä paraatipaikalle.
Vitosessa ei ollut mitään jälkiä, mutta nelosessa hyvin vähän. 1, 2, 3 olikin sitten täynnä mujua, niin että ykkönen oli pahin, siitä meni pakoventtiilitkin mutkalle.
Comment
-
Mutta jos mietitte mitenpäin se siipi siellä "simpukassa" pyörii, niin mun käsityksen mukaan sen ei pitäisi päästä sieltä karkuun. Tottakai keskipakovoima sen voisi sieltä tyrkätä jos sieltä on jouhea tie venttiileille, mutta siiven pitäis silloin pyöriä toisinpäin.
Tai sitten meikä on ihan pihalla.
Comment
-
Kyllä mun täytyy samaa ihmetellä kuin Mikko. Mutta mikäli kompura ei ole itseensä ottanut niin eihän tuossa kovasti vaihtoehtoja jää.
Comment
-
Tuossa pari kuvaa lohko vielä paikallaan, sekä kansi pöydällä. Kansi on kuvassa ykkönen vasemmalla.
Mikko, pakopesässä on semmoisia jälkiä kuin siipi olisi räjähtänyt, valuraudassa tuhansia sirpaleen koloja. Nimellisesti suljettu tila ja räjähdys, sirpaleet lähtevät minne pääsevät. Pitää ottaa pakoputki vielä pois ja katsoa paljonko murusia on katalysaattorilla.
Comment
-
-
melkein 40tkm tullu melkein samalla setupilla vedettyä, koko tuon ajan ollut laajakaistalambda sekä pakolämpömittari käytössä, softa by porkkis, eikä ole ollut mitään ongelmia seoksien suhteen, niinkuin porkkis jo mainitsi, pyrkinyt nostamaan kovassa vedossa lämpöjä ja sitä on hillitty reippaammalla sopalla.
Ennen kerhon penkkipäivää vaihtui isommat suuttimet ja softa niiden mukaan.
Ompahan tullut parilta tutulta visio valmistusvikaisesta pakosiivestäkin.
Comment
-
Tuo pakosiipi näyttäis esimerkkitapaukselta siiven väsymisvauriosta. Jos sinne olis tullut jotain romua koneen läpi niin siivissä pitäisi olla näkyvissä osumista johtuvaa taipumista. Tuossa sen sijaan siivet näyttää leikkautuneen/murentuneen suoraan irti ilman ulkopuolisia iskuja ja siiven reunassa näyttäis olevan lämpötilan aiheuttamaa värimuutosta. Syyllistä kannattaa pohtia akselilta pakolämmöt, ylikierrokset tai luultavasti näiden yhdistelmä.
Minkälaisilla pakolämmöillä tuolla on ajettu, onko pakopaineista tietoa, onko ahdot miten ahtimen kartalla kohdallaan, onko ollut ahtovuotoja, onko pakopesässä outoja kulumisjälkiä tai tavallista enemmän halkeamia? Minkä ahtimen siipi tuo on?
Comment
-
Pakolämmöt normiajossa ~700-800, kovemmassa vedossa nousee yli 900, muttei tuolla ole oikeastaan mitään älyttömiä kiihdytyksiä otettu, poislukien säätösessiot LPR-suunnalla Porkkis ja Pasi kyydissä. Pakopaineista ei havaintoa, aikomuksena ollut laittaa mittari, nyt se varmaankin tulee kun pakosarja irrallaan. Kartoista ei mitään havaintoa. Ahtovuotoja ei ole, eikä tule kun käyttää oikeanlaisia klemmareita. Pakopesässä näkyy ainoastaan siiven räjähdyksessä tulleita kraatereita, ei välystä enempää kuin uudessa samanlaisessa. Ahdin on Innovative SH54, maksimipaineet 2,2bar.
Itse en allekirjoita sitä, että jotain olisi mennyt läpi. Se ei vaan ole mahdollista.
Comment
-
Laajakaistan mukaan 12-13 ollut jatkuvasti vedossa. Kyllä sai Porkkis ohjelman toimivaksi muutamassa tunnissa.
Ja edelleenkään EI OLE NAKUTTANUT... Silloin pitäisi ohjelman olla ihan pitkin v****a, mutta kun ei ole. Kaverillakin tuo ollut päivän kaksi lainassa ja kaveri tuumasi, ettei ole omankaan pelin karttoja pysymään noin hyvin alueella, sillä on moottorinohjauksena http://www.linkecu.com/?gclid=CLPgq6...FQpJtAodHlmpywViimeksi muokannut migis; 26.10.2008, 21:38.
Comment
-
Kyllä se siellä yläpäässä melkolailla turvarikkaalle jätettiin. Tarkoitan nyt yläpäällä kuutta tonnia jne. Ei varmaan ihan jatkuvasti tule sinne vedettyä, joten ehkei ole Mikolla jäänyt niin mieleen.
Huomattavan haastava säädettävä tuo silti oli ja on, koska mennään "pikkumafin" skaalasta yli. Melkolailla tekemätön paikka saada kaikilla pykälillä vehkeet toimimaan hienosti eli käytännössä jäi niin että pikkuvaihteilla vedot menee melkolailla paksulla.
Comment
-
Lambda - afr -taulukko
http://www.tatech.fi/cms/uploads/Lambda_vs_AFR.pdf
Tuonkin voimatason virivehkeet on todennäköisesti jo sen verran yksilöitä, että ei taida olla absoluuttista totuutta, mikä on "paras" seos. Kuski päättää itse viime kädessä, mikä on turvallinen seos omalle lompsalle. 40tkm kovaa ajoa kertoo myös hyvästä paketista. Noloa olisi jos kyseessä olisi materiaalin väsyminen kovassa käytössä. Siihen vaikea keksiä helppoa lääkettä.
Mitkä tulpat ja oliko niissä mitään muodonmuutosta havaittavissa ?Viimeksi muokannut Tommy200rs; 28.10.2008, 15:19.
Comment
Comment