Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Savuttaa välillä tyhjäkäynnillä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Savuttaa välillä tyhjäkäynnillä?

    Eli sinertävää savua tulee välillä(ei aina) jos auto jättää käymään paikoilleen esim.5-10min. Kiihdytyksissä ei savuta eikä muutenkaan. Vika tuli esille ahtimen vaihdon jälkeen(garret 2871r),ahtimesta en kyllä ensimmäisenä uskoisi sen johtuvan ku ei tolla kauheen montaa tonnia pitäs olla ajettu. Turbon paine linja on 1/4 tuumanen, paluu 1/2 tuumanen ja ahtimessa on kuristin. Eipä tuo nyt kauheen häiritsevää ole mutta ei kyllä normaaliakaan, kellään ideoita?

  • #2
    minkä kokoinen kuristin?? 2mm tai vähän alle suotavaa.

    olisko öljynpaluu pikkasen liian pieni??

    Comment


    • #3
      Kuulikseen riittäisi pienempikin painelinja ja paluuseen ainakin se 20mm. Mutta jos noissa vika, niin savuttaisi varmasti kiihdyttäessäkin. Voisiko venttiilivarrenkumit päästää?

      Comment


      • #4
        en mikä kuristimen koko on ku on ahtimessa itsessään jo vakiona,kyllä mun mielestä 1/2 pitäs riittää aivan hyvin paluuseen...

        Comment


        • #5
          Voisko se vaikuttaa että öljyn painee tulee periaatteessa ahtimen takaa ja paluu edestä(vaakatasossa) eikä ylhäältä paine ja alhaalta öljy pois jos ymmärsitte mitä tarkotan:) Ku tossa ATP oakosarjassa ahdin tulee pakosrj päätyyn kiinni eikä ylös tai alas.

          Comment


          • #6
            ahtimissa pitäis ohjeen mukaan olla öljy linja pystysuorassa+/- 15astetta, jos vaakassa niin varmasti savuttaa ainaki normi liukulaakereilla oleva.

            Comment


            • #7
              Niin mä vähän sitä itte ajattelinki, eipä kyllä oo kiinnostusta ainakaan ihan heti sitä paksosrj rupee vaihtaa,on sen verran vittumainen homma .Ei kai ton ahtimelle mitään luulis tekevän?

              Comment


              • #8
                Öö. Kyllähän se pakopesä kääntyy sen rungon suhteen, kun löysäät pultit.

                Comment


                • #9
                  Sitä ahtimen runkoa kääntämällä saat ne öljyreiät pystysuoraan.
                  Viimeksi muokannut keinis; 16.10.2008, 20:16. Perustelu: kauheen hidas..

                  Comment


                  • #10
                    kyllä tekee, öljypalaa sisällä ja niin sanotusti karstottuu ja kanavat tukossa eikä saa voitelua.

                    Comment


                    • #11
                      Nii pentele saakin,ei taas ajatus kulje väsyneenä.:) Pitää joku viikonloppu katella se ku kerkee, toivottaasti ei menis letkuja uusiks kauheesti ku aika tarkkaa mä ne sillo mitotin ja tein ja toivottavasti mahtuu tekee turbo paikallaa ku aika ahas paikka kuiteski on.

                      No pitää kääntää sitä tässä aika nopeesti sitten ku kerkee.Ei kai sille ny oo mitään kerenny käymää? Noin 2000km varmaa ajanu..
                      Viimeksi muokannut okkim; 17.10.2008, 19:07. Perustelu: viestit yhdistetty

                      Comment


                      • #12
                        Nonii tuli käännetty tota ahdinta sitten,pirun ahdas mesta oli ja kädethän siinä verille meni. Kävin antamassa sitten vähän kenkää ja käytin sitä sitten siinä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa ja ei ainakaa savua enää tullut putkesta.

                        Comment


                        • #13
                          Pitikö tehä mitä muita muutoksia? Vai onnistuko kaikki ihan mutkitta?

                          Comment


                          • #14
                            Piti tehä aika paljon kaikke muutoksia, eli letkuja ja nippoja vaihtaa ja vetää eri kautta letkuja,eihän se muuten ois paha mutku on niin perhanan ahdasta ettei mahu alakautta ku yks käsi niin kasaaminen oli kyl aika tuskasta(kädet ihan naarmulla ja tusina taas erkois lenkkejä..:)

                            Comment

                            Working...
                            X