Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2 10v Ahdot kateissa ja tyhjäkäynti korkea

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.2 10v Ahdot kateissa ja tyhjäkäynti korkea

    Elikkäs, mulla on tämmönen audi 200 5t vuodelta 82.Vissiin K-jetronic systeemi.

    Semmonen ongelma on että kone käy sitä 2000rpm tyhjäkäyntiä kylmänä ja lämpimänä, ahtoja ei mittarin mukaan tule ollenkaan vaikka ahtoa tulee hiukan, mutta alipainetta kyllä näkyy mittarissa.

    Vehje ei tahdo kulkea mihinkään mutta 3000 paikkeilla rupee ahtaamaan ja pääsee sentään eteenpäin jotenkin.

    Ahtaessa kuulee että ilmaa liikkuu/vuotaa jostain.

    Kävin läpi kaikki alipaineletkut ja ahtoputket ne tuntu olevan ok
    Tulpat mustat, eli käy rikkaalla vaikka saa ilmaa jostain???
    Imusarjan ilmaruuvi täysin kiinni, silti se 2000rpm, avaamalla vaan nousee.

    Tyhjäkäyntiä kun pitää ei kuulu mitään ilmavuotoja mistään
    Ahtaessa sihisee suhtkoht paljon

    Missä vika mahtaa olla, pakosarja? Tarttis jotain hyviä niksejä miten löytäis sen vian.

    Onko näissä mekaanisissa ruiskuvehkeissä niitä ilmamittareita ollenkaan?

  • #2
    Ilmamäärämittaus on siinä k-jetronicin määränjakajassa. Ilma kulkee lautasen läpi jonka asento päättää bensamäärän.
    Tuosta voidaan varmaan vetää sellainen johtopäätös, että kyseessä on ahtovuoto eli puhaltaa ulos ahtimen ja imusarjan väliltä. Näinollen myös ilmamäärälautasen läpi menee huomattavasti enemmän ilmaa kuin koneeseen päätyy -> rikas.
    Etsi vaan lisää vuotoja, vaikka saippuavedellä ja paineistamalla järjestelmä.

    Comment


    • #3
      Tuollainen 10v turbo on mukavan yksinkertainen laite, toimii luotettavasti eikä tarvitse ihmetellä antureiden ja maffien kanssa. Kunhan löydät painevuodon niin luultavasti kulkee taas mukavasti ja nikottelematta, ei tarvitse muuta kuin öljyjä vaihdella. Itselle ajettiin joskus vuosia sitten Saksasta varaosa-autoksi tuollainen 200tq 10v -85. Yksi helposti käsillä oleva ryppyputki oli haljennut, tuon kun vaihtoi niin kaikki toimi taas mainiosti ja koneella ajettiin vuosikausia ilman mitään murheita.

      Comment


      • #4
        Jaa. Ja minä kun olen jatkuvasti haaveillut yhä enemmän K-jetin korvaamisesta Motronicilla. En ole K-jet fani :)

        Comment


          #5
          Jees, kiitos neuvoista

          Laitoin koneen käyntiin ja saippuavettä joka paikkaan, käynti ei muuttunu eikä kuplia näkyny.

          Otin pölynimurin ja tökkäsin sen ilmastointiteipin kanssa isoihin putkiin eli vissiin ahtoputkiin, en löytänyt mistään mitään vikaa niissä, alipaine letkun otin irti samalla ja imuri imi sinne asti hyvin eli ehjät letkut on.

          Alipainetta löytyy niinkuin mainitsin, hassua vaan ettei ahtoa ole lainkaan. Ei helvetti kun ei tiiä mitä nyt taas tekis

          Comment


          • #6
            melko varmaan iso ahtovuoto,jos ei yhtään ahda.

            tai turbo hajalla,hukkaportti juuttunut auki.

            Comment


            • #7
              Vuodot käyttäytyvät eri tavalla ali- ja ylipaineella. Imulla ei välttämättä vuoda, mutta paineella vuotaa.

              Hukkis on ihan hyvä kohde tarkastaa.

              Comment


                #8
                jepulis kiitos taas vastauksista

                Huomenna katon sitä hukkaporttia pikkasen, eli kun on tyhjäkäyntikin aivan pilvissä niin onko hukkaportilla siihen vaikutusta eikö se puske ylimääräiset paineet ainoostaan pois?

                Vähä pihalla tosin oon näissä asioissa, mikäs ois hyvä kikka kokeilla jos toi hukkaportti vuotaa, onko se se boxi joka on semmosen haitari näkösen putken päässä joka on ilmeisesti pakosarjassa kiinni?

                Muuten kone tuntuu olevan täysin terve joten harmittaa helvetisti että se näin pienestä on kiinni silti niin vaikeeta löytää vika heh.

                Comment


                • #9
                  Se on juurikin se kattila siinä haitariputken päässä. Oletko sen kaikki letkut tarkastanut?

                  Comment


                  • #10
                    Jos siinä on alkuperäinen kone WJ tai vastaava, niin tota 2000 kierroksen tyhjäkäyntiä voi aiheuttaa auki asentoon jumiutunut lisäilmaluisti.

                    Comment

                    Working...
                    X