Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Outoa savuttamista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Outoa savuttamista

    Elikä 200 Quattro pöläyttää sinistä pitkän moottorijarrutuksen jälkeen, sekä joskus myös oltuaan pitkään tyhjäkäynnillä (kengittämisen jälkeen). Mihin nämä oireet yleensä viittaavat?

    Ahtimessa ei tuntunut päittäisvälystä (eikä edes klappia ylös-alas), puristuspaineet OK (8,5...9) ja venttiiliremppakin on tehty kymppitonnin sisään. Öljyinä nyt hiljattain vaihdetut 5W-50.

  • #2
    Muistaakseni joskus olen kuullut, että ainakin tuo ensimmäinen oire viittaisi venttiilinvarren kumeihin.

    Comment


      #3
      Tjaa.... Mikäköhän nuo kumit olis rikkonu ennen aikojaan? Koneessa oli kyllä hieman lämpöongelmia tolla Transportterin kansipahvilla, kävi yli 100-asteisena muutamia kertoja ennen kuin sain aikaiseksi suurentaa vesiaukot kansipahvista. Olisko ohjarikumit sitten osittain kovettuneet (voiko niin käydä?) tai sulaneet?

      Ohjarikumithan ei onneksi maksa juuri mitään, plus tietty muutama tunti työtä.... Pystyykös kumien kuntoa testaamaan muuten kuin öljyn käryä haistelemalla?

      Comment


      • #4
        Eihän ne kumit mihinkään hajoa, vaan juurikin kovettuvat tms. kun tunnit tulee täyteen => vuotoa. Sillon taitaa tosin myös yleensä pölläytellä käynnistyksen yhteydessä.

        Comment


          #5
          Ainiin, käynnistyksen yhteydessä on myös pöläytellyt, vaikkakin harvoin. No vika taisi kuitenkin sitten olla niissä kumeissa. Melko lyhyt kestoikä noilla kun viime talvena laitoin uudet seetit ja kumit, vaikka ihmekö tuo kun kumit on Motonetistä ja autokin saanu kenkää - no, ehkä IHAN VÄHÄN enemmän kuin ns. kauppakassi. }:-D

          Pitänee hakea uudet gummit marmorilta.

          Comment


          • #6
            niinhän ne isot pojat sanoo jotta ohjurinkumit kannattaa hakea marmorilta, kuulemma moninverroin pitempään kestäävät.

            Comment


            • #7
              Millanen homma noita kumeja on vaihtaa 20v moottoriin? onnistuuko mitenkään järkevästi kansi paikallaan, paineilmalla tms? Tarttis ne vaihtaa, vaan ei viittis millään kantta irrottaa, nokatkin on jo siinä rajoilla että viitsiikö alkaa räpeltämään mutta ehkä kuitenkin. :D

              Comment


              • #8
                Saa paineilmalla.

                Comment


                • #9
                  Saa paineilmalla.
                  Tai jos ei paineilmaa ole kätevästi käsillä, niin syöttämällä pehmeää narua tms. männän päälle fyllingiksi. Kuulemma.

                  Comment

                  Working...
                  X