Nyt ei muuta kuin projektiosioon yks urssi lisää. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Panu: Kannattaa ajatella ennemmin vaikka jotain HX35 superia, vois olla aika soppeli. (Korhosen Hannulla on ainakin kokemuksia siitä, tuon padan kyljessä)
Valitsee jokatapoukses semmoisen hyrrän, mistä saa suht kaikki ottaa irti, niille tehoille mitä nyt sitten tavottelee. Liian isoa "että jää varaa" tuskin suosittelee kukaan.
Sitten kun nälkäkasvaa, niin vanha myyntiin ja uutta tilalle.
Tai tavotteet heti ahtimen kapasiteetin mukaan.
(joku Garretti yms. herkästi heräävä vois olla kans mietinnän arvoinen).
PS. Itsellä HX40 superi 14 pesällä ja orkkis hukkis (pikkuisen avarrettu ja jousta tietty vexlattu) ja on mielestäni toiminut ihan hyvin....mut kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin kuin viisaat aina sanoo ;)
Comment
-
juu pitää vielä miettii tota moottorin ohjausta. Onko muita yhtä helposti asennettavia ?? mulla koko motti irti ja palasina nii ei tuottas ongelmaa tuo triggerin muutos.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rehtori_90 Näytä viestijuu pitää vielä miettii tota moottorin ohjausta. Onko muita yhtä helposti asennettavia ?? mulla koko motti irti ja palasina nii ei tuottas ongelmaa tuo triggerin muutos.
Esim. Motec on varsin toimiva peli, mutta toki vähän hintava suhteessa vaikkapa vemsiin. Vems on ihan ok valinta ensimmäiseksi säädettäväksi ruiskuksi ja ihan jopa toimiva vakiotriggeröinnilläkin siihen saakka, kunnes pitää alkaa kierrosrajoitinta nostamaan sinne 7500rpm yli. Siinä vaiheessa sitten triggeröinnin muutos melko välttämätön.
Comment
-
kyllä se varmaan tulee tuo vemssi otettuu. tarkotus on kyllä yli 7500 kierroksen päästä. minkälaisilla osilla tuo hall triggeröinti kampiakselille kannattaisi toteuttaa ??
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rehtori_90 Näytä viestikyllä se varmaan tulee tuo vemssi otettuu. tarkotus on kyllä yli 7500 kierroksen päästä. minkälaisilla osilla tuo hall triggeröinti kampiakselille kannattaisi toteuttaa ??
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja rehtori_90 Näytä viestijees eikö tartteee muuta ??
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilkkuS Näytä viestiNyt alkoi täälläkin kiinnostamaan :) "Trikkeri sitä ja trikkeri tätä, vakio trikkaus on täysin mätä" ;) tai ehkä itsellä haasteet on wanhan puoloisessa Vemssissä, mutta...suottaishan tuota kokeilla.
Onhan tuosta "kampuran hallista" ollut sinunkin kanssa puhe jo aikaa sitten.
Sitä en tiedä, onko kukaan edes yrittänyt vaihtaa orkkis VR-anturin tilalle esim. Honeywellin hall-anturia..?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kalsket Näytä viesti135 hammasta lie liian paljon hall-antureille. Home-anturina lienee ihan toimiva ratkaisu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarski79 Näytä viestiVEMS:siä asentaessa kannattaa lukea huolella kaikki netistä löytyvät ohjeet vaikka olisi miten plug&play-purkki. Sekä yrittää löytää ohjeista jotain tolkkua.
Tai suosiolla ottaa kaveri avuksi joka on sellaisia asentanut.
Tuntuu tulevan yllättäviä haasteita vastaan.
Näin siis perustapauksessa. Sitten tosiaan noihin hipovehkeisiin joutuu tekemään rautaankin muutoksia, ellei halua painia trigger erroreiden kanssa, joille yksikään auto ei taida olla immuuni.
Jos nyt ihan suoran mielipiteen haluatte, niin unohtakaa se Vems, mikäli hakusessa oikeasti tehokas setuppi (vaikkapa yli 400hp). En ole hirveän vakuuttunut kyseisen purkin toiminnasta edes silloin, kun triggeröinti ei aiheuta häiriöitä. Omassa autossa ainakin auton sävel muuttui aivan toisenlaiseksi Motecilla ja mikään muu setupissa ei silloin muuttunut. Auton äänestä kuulee sen, kun se toimii ja siinä on voimaa.
Uudemmissa firmiksissä ainakin tuntuu olevan toiminnassa jotain pielessä, joten ehkä jokin vanhempi (esim. 1.1.81) voisi toimia paremmin. Vanhemmista firmiksistä tosin puuttuu monia käteviä ominaisuuksia, mutta pidän auton toimintaa tärkeämpänä, kuin jotain hipostelukilkkeitä softassa.
Älkää toki ymmärtäkö väärin, Vems on oikein mainio purkki ja sen avulla pääsee todella hyvin sisään auton säätämiseen ja moottorinohjaustekniikkaan. Jossain vaiheessa vain tulee raja vastaan siinä, miten paljon haluaa harrastaa moottorinohjauksen puukottamista ja miten paljon sitä itse auton rakentamista, virittämistä ja säätämistä. Minulla tuo raja ylittyi viime syksynä, enkä kadu siirtymistäni Moteciin. Onhan tuo Motecin purkki toki tuplasti kalliimpi, mutta olen säästänyt pitkän pennin jo pelkästään polttoainekuluissa, kun purkki toimii niinkuin sen pitää, eikä sitä tarvitse säätää viikko toisensa jälkeen jonninjoutavien ongelmien vuoksi. Myös omille hermoille ja ajalle asetan sellaisen hintalapun, ettei Motecin hintalappu enää paljoa paina. :)
Miinuksena Motecissa hintalapun lisäksi se, ettei se ole "plug and play", kuten Vems. Motec tarvitsee siis vähintään muunnosjohtosarjan alkuperäisen johtosarjan ja purkin väliin. En myöskään suosittele käyttämään sen kanssa vakiotriggeröintiä. Motec ilmoittaa sen toimivan, mutta paikallinen maahantuoja oli sitä mieltä, ettei se välttämättä toimi korkeilla kierrosnopeuksilla. Itselläni on käytössä tuo aiemmin mainittu kampuran stefan tilalle tuleva hall-triggeri.Viimeksi muokannut kenax; 27.6.2012, 11:04.
Comment
-
Kennetin perään voidaan todeta, että osaavissa käsissä sen 750 heposta saa irti tarvittavilla muutoksilla rautaan + 3000€ ECU+säätäminen, Motecilla. Eikä jää ajettavuus kiinni ECUn ongelmista.
Mielestäni 3000€ ei ole ECU puolelta rauta+johdot+säätö mitenkään ongelmallinen jos oikeasti hipoa haluaa. Siis johdotus+säätö+rauta ostettuna.
Toki jos sliksit on alla niin voi käydä huonosti kun öljyt on pitkin lohkon seiniä ;)
Comment
-
Mun 1.8t ei ole hyvä verrokki, koska ahdin on pienempi ja se mahtuu olemaan koneen vieressä lohkon tasolla. Vitoskoneessa sen suunnitelman estää öljynsuodatinjalka.
Käytännössä suodatin on vietävä koriaisan alle puskuriin.
Täällä muistaakseni on vähän kaikkea, josta ehkä saa visioita tai voi todeta tilanteen toivottomuuden:
http://www.hamon-motors.de/umbauten/...n.html?id=audi
Wagnerin sarjan kanssa kaiketi se suodatinkotelokin mahtuu olemaan...
Comment
-
Minkälaisia kokemuksia porukalla tuosta holsetin hx40 superista ?? kannattaako ottaa 16 pakopesällä vai jopa 18 sella ??
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rehtori_90 Näytä viestiMinkälaisia kokemuksia porukalla tuosta holsetin hx40 superista ?? kannattaako ottaa 16 pakopesällä vai jopa 18 sella ??
Jopa pienempikin siihen käy, mutta tuo 16 on melko sopiva sellaisille 600hp+ tehoille
Comment
-
jees nälkä näkyy kasvaa syödessä mutta jäädään todennäkösesti alle 600hv johtuen vakio imusarjasta :D :D aika tiukassa tuntuu olevan nuo virisarjat :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rehtori_90 Näytä viestijees nälkä näkyy kasvaa syödessä mutta jäädään todennäkösesti alle 600hv johtuen vakio imusarjasta :D :D aika tiukassa tuntuu olevan nuo virisarjat :D
Edit: millon tarviit sitä?
Comment
-
Auto piti saada kuntoon speedparteihin mutta vasta sain käyttökelpoisen kannen ja se vielä koneistamolla joten imusarjalla ei kiirettä. Oisko antaa mahollista hinta arviota ?? jos sen loppukesälle sais ??
Comment
Comment