Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei oikeen lajitellulta sarjalta tuo vaikuta. Tosin tuohon 5% haarukkaan taitaa sentään nuo mahtua. Sen puoleen noita sit voi käyttää ilmeisesti? Jotenkin vois kuvitella että jos ajat minuutin kaasu pohjassa niin toi neljäs suutin saattas aiheuttaa pientä lämpöhalvausta männän topilla? Tosta videon ylänurkasta kun painaa mun nimimerkkiä niin voi katsoa vertailuksi toisen testin videopätkän sekä ne reilusti ajetut vakiosuuttimet.

    Comment


      Jostain löytynee dataa, miten AAN sylinterien pakolämmöt käyttäytyy pyttykohtaisesti. Laitat pienimmät suuttimet viileimpiin pyttyihin, niin saat seoksen tasattua keskimäärin hyväksi.

      Comment


      • Lisäksi mikäli moottorinohjauksesi sen sallii, niin voit nyt suuttimien tuoton tietäessäsi tehdä sylinterikohtaisen korjauksen ruiskutusmäärään. Tämä tietysti sillä olettamuksella, että kaikki sylinterisi hengittävät täysin identtisesti. Eikun pakosarjan primääreihin sylinterikohtainen EGT-mittaus ja sen perusteella sitten bensalla korjaat erot.

        Comment


        • Mistähän tuota sylinterikohtaista pakolämpödataa mahtais löytyä? No moni varmaan tääläkin tietää omien kokemusten perusteella kun on hienommat mittaussysteemit ja moottorinohjaukset. Ei liene motronic mahdollistaa tuota sylinterikohtaista korjausta? Pakolämpöjä tarkoitus mittailla ihan vaan vemssin mittarilla ja yhdellä anturilla kollektorista että ei kyllä oo pyttykohtaista mittausta olemassa. Porkkiksen softalla tarkoitus mennä.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo
            Muista, että nimimerkki prj:n pää on niin suuri, että se joutuu kattelemma tota testeriä ulkoo kiikareilla.
            Ehkäpä virtuaaliego hänellä on aika suuri, mutta kyllä se ihan mukavan oloinen, ja erittäin avoin ja avulias tyyppi on kun hänen kanssaan on henk. koht. jutellut. Käsittääkseni hän ei myöskään mitään suutintestejä oo suorittanut vaan ihan käytännössä ton todennut kun noita kyseisen koon suuttimia ilmeisesti aika moneen motronic kokoonpanoon on sovittanut ja säätänyt... sen tarkempaa infoa en kuitenkaan omaa asiasta.

            Comment


            • Mistähän sais kiertokankia tuolla 22mm tapilla ?? vai onnistuuko 20mm kangesta koneistamalla muuttaa 22mm:iin

              Comment


                Po-metalli ,virtaselta eaglen veivit oli 22mm silmällä.

                Comment


                  APR suomen edustus toimittaa myös, rosten performancen tuotteita silloin.

                  Comment


                  • Mulla SPM merkkiset veivit 22mm tapilla. SPM sama veivi jonkun merkin kanssa, oiskohan ollu just eagle.

                    Comment


                    • Tommi Engineeringiltä saa myös, itsellä Virtalalta, löytyi hyllystä

                      Comment


                      • Miten nuo 1.8T puolat kestää noin 500hv tehoilla ? minkä kokoisia suuttimia ootte käyttäneet nuilla tehoilla ?? eikös jotkut oo käyttäny noita tfsin puolia ??

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja rehtori_90 Näytä viesti
                          Miten nuo 1.8T puolat kestää noin 500hv tehoilla ? minkä kokoisia suuttimia ootte käyttäneet nuilla tehoilla ?? eikös jotkut oo käyttäny noita tfsin puolia ??
                          Noista löytyy paljon jo tarkempia keskusteluja. esim:
                          1.8T puolista 20VT ympäristössä: http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=38096

                          Plasmaa tai 034:sta jos alkaa epäilyttämään. Itsellä ei 1.8T puolista ole kuin noin 400hv kokoonpanossa kokemusta...mutta söörtzillä tosiaan lisää. :)
                          Suuttimiin joku voi varmasti kaivaa sen lasku kaavan? Ei nyt ollut itellä päässä/hollilla.

                          Comment


                            Porkkis kirjotteli toisaalle noista suuttimista näin:
                            Suuttimille voisi antaa vaikkapa sellaisen nyrkkisäännön että 0.19*pyttyjen määrä*cc/min
                            Luulis noiden 1.8T puolien toimivan 5 koneessa 500hp kun niillä mennään kuitenkin 4 koneessa heittämällä yli 400hp.

                            Comment


                              Käytettävä ahtopaine usein määrä kipinän riittävyyden,2bar kieppeillä alkaa yleensä rötääminen

                              Comment


                                Miten nuo 1.8T puolat kestää noin 500hv tehoilla ? minkä kokoisia suuttimia ootte käyttäneet nuilla tehoilla ?? eikös jotkut oo käyttäny noita tfsin puolia ??
                                Kessu tuossa sanoikin jo, että ei se teho oikeastaan kerro mihin asti 1.8t puolat riittää. On niillä menty tehoissa yli 600hp lukemiin helposti. Kipinän riittävyys on ihan muista tekijöistä kiinni.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viesti
                                  Käytettävä ahtopaine usein määrä kipinän riittävyyden,2bar kieppeillä alkaa yleensä rötääminen
                                  Sylinteripaine on se, mikä ratkaisee. 1.8T puolat riittävät kyllä sytyttämään n. 2,5bar ahtopaineella kaksilitraisessa neloskoneessa (melko tarkasti 500cc sylinteri) sellaisen latingin, josta irtoaa yli 700 neukkua huippuvääntöä.

                                  Comment


                                  • Toimiiko aan motin vesikierto normaalisti, jos käytössä vain alavesiletku termarilta ja ylävesiletku vesisarjalta? Ei siis lämppärin kennoja ym. juttuja välissä. Vai tarviiko ottaa termarin takaa kierto siksi aikaa kun termari on kiinni?

                                    Comment


                                      Toimii ilman lämppärinkennoa, onhan niissä usein ihan hana. Termarin ollessa kiinni vesi nousee kanteen lohkon kanavasta termarin takaa.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja Sultzi Näytä viesti
                                        Toimiiko aan motin vesikierto normaalisti, jos käytössä vain alavesiletku termarilta ja ylävesiletku vesisarjalta? Ei siis lämppärin kennoja ym. juttuja välissä. Vai tarviiko ottaa termarin takaa kierto siksi aikaa kun termari on kiinni?
                                        ainakin mun jäärata audi pelaa.

                                        puolien riittävyys on tapaus kohtaisia,tiedän monta tapausta ettei ole piisannut kuin noin 2bar tai vähän yli.

                                        puolia löytyy myös monilla eri koodeilla,ehkä niissäkin on pieniä eroja

                                        Comment


                                          Ahtopaine ei kerro sylinteritäytöstä, joten sitä ei voi eri kokoonpanoja vertaillessa pitää mittayksikkönä. 600hv/700nm kamppeessa ainakin toimii ne halvat 1.8t-puolat ihan ok.

                                          Vanhemmissa koreissa on kierron sulkeva hana lämppärin kierrossa, joten ei tarvii miettiä toimiiko ilman.

                                          Comment


                                          • Pitääkö öljycooleri olla alempana mitä letkulähdöt öljynsuodattimen jalassa? Eli tarviiko olla laskua että kierto toimii? Vai voiko olla ylempänä ja öljypumppu työntää öljyn kiertämään? Hankala sovitella isompaa cooleria niin että olis alkuperäisen tapaan alempana.

                                            Comment


                                              Voi olla ylempänä, mutta kennon lähdöt kannattaa laittaa sojottamaan kohti taivasta ettei se valu aina tyhjäksi.

                                              Comment


                                              • Ok, kiitokset. Kannattaako cooleri täyttää öljyllä erikseen? Vai täyttyykö se itsestään kun koneeseen kaataa öljyt? Äkkiseltään ajateltuna ei täyty.

                                                Comment


                                                  Kyllä se täyttyy vaikka termari ei avautuiskaan. Se ei ole tiivis rakenne ja varmaan niin ihan tarkoituksella.

                                                  Koulukuntiahan tuossa esitäytössä on tasan ne kaksi. Toiset täyttävät övaihdossa suodattimenkin vaan onko se puhdasta millä se täytetään...
                                                  Jäähdytin on suodatetun öljyn kierrossa.

                                                  Comment


                                                    Lyhyen katkon jälkeen Schrick nokkia 20v koneisiin taas saatavilla.
                                                    http://www.bayermann.fi/pdf/SCHRICKHINNASTO.pdf

                                                    Hain just kierroksen ja nokissa oli kiinteät rattaat ja virranjakajan ratas.

                                                    Comment


                                                    • Olikos tällä kertaa tiheä vai harva jakajan ratas? Varhaisissa AAN-koneissa oli tiheä, kun taas ilmeisesti 3b yms harvalla. Ratas toki onnistuu ottaa vakionokista, mikäli tarve vaatii.

                                                      Suosittelen noita nokkia virittäjille, oikein mainiot.

                                                      Comment


                                                        Minkälaisia ajoituksia porukat on noissa käyttäneet??

                                                        Comment


                                                        • 1,2/2,1 mm auki ykk:ssa (pako/imu) tais itsellä olla silloin superin kanssa, pelas tosi hyvin.

                                                          Comment


                                                            kuten sanottu virranjakajan ratas, ja hyvä niin, mainitsemasi erikoisuus on ehkä parissa sadassa autossa kymmenistä tuhansista, vai mitä näitä nyt on tehty että on oikein ettei moista erikoisuutta olle huomioitu.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja AnLe Näytä viesti
                                                              kuten sanottu virranjakajan ratas, ja hyvä niin, mainitsemasi erikoisuus on ehkä parissa sadassa autossa kymmenistä tuhansista, vai mitä näitä nyt on tehty että on oikein ettei moista erikoisuutta olle huomioitu.
                                                              No juurikin siksi asian mainitsin, jotta ei joku niistä parin sadan auton omistajasta ole yhtä ihmeissään asian kanssa kun minä aikanaan.. Ja taitaa niitä muutama enemmän olla, kun omassakin tuttavapiirissä kaksi oman lisäksi..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X