Vielä mennään vakionokilla. Dp kyllä on riittävä, 3.5". Eli ei varmasti ahdistele sieltä ainakaan. Ei tuo ainakaan vielä missään tilanteessa hoikalle oo menny, täyskaasukiihdytyksissäkin seokset 12:ta luokkaa ja pakolämmöt 750-800C:ta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
pakolämmöt 750-800C:ta.
Pakopaineet kannattaisi tsekata...
Itsellä 760 Decat, 40 Super 16 pesällä 3.5" down ja pakopaine 2.8Bar 1.8 Bar paineilla eli ei hyvä (säädettävää nokkapyörää tulossa) Voimia en ala tässä kehumaan yleisesti, mutta onhan sitä ihan tarpeeksi talveksi ja ehkä kesäksi=)
Comment
-
äytty olla ahdas putkisto jos vakionokeilla ja 1.8 barin ahtoilla on pakopainet näin korkeet.
Mulla oli 16 pesällä kissanokeilla 2 barin paineilla pakopaineita vaan luokka 1-1.5 baria.
Itsellä on kyllä yläkerrassa schrickin nenät. 3.5"/4" ränni pitäisi olla alusta loppuun. Pitäisi hieman tutkailla merkkejä missä päin ne pyörivät.. Mr. Lampi taannoin rakentanut yksilön...
Onkos jollain kokemuksia? Ajattelin itse kokeilla.
http://www.procater.fi/tuotteet.php?...a=19&tuote=125Viimeksi muokannut GTI 2.0; 27.11.2010, 19:09.
Comment
-
Millaiset asteet ja nostot
Pitäs Pasille laitella Priivaa noista ajotuksista. Auto menee nytten talvi unille ja pieniä muutoksia tiedossa. Jos kokeilisi ensi kesänä ajaa tuota mailin matkaa (tavoitteet rikkoa maaginen 200Km/h raja=))
Suora konehuoneen alle.
schrick 260ast/10,9mm
Comment
-
Juu eipä ole tullut koskaan aikaisemmin 5 syl 20Vt koneiden nokkia mietittyä.
http://www.tommisbillet.com/suomi/au..._frameset.html
Joutuuko siis tämän pyörän kanssa esim. tekemään sen hall telineen?
Comment
-
Nyt rupes kiinnostaa paukku systeemi ?
minkälaisa kaasuläppä/tyhjäk.m. versioita tyypit käyttää??
Oisko kellään kuvia moisesta systeemistä?
Comment
-
-
Kysytään nyt ensin haetaanko ns. lähtöpaukkua vai ajonaikana tapahtuvaa antilag-systeemiä?
http://www.kosunenracing.com/als.html
Comment
-
Kyllä siinä haettiin lähinnä ajonaikana antilag-systeemin toimintaa.
Lähinnä kiinnostaa toi mekaaninen toteutus.
Softan tekeminen jätetään ammattiwelhoille.
Toi Kosusen artikkeli antoi hyvän "lähtöpaukun".
Comment
-
Ei nyt ihan suoranaisesti liity virittämiseen mutta kumminkin moottorin vahvistamiseen. Muutama kysymys:
- Ostin ARPin kiinnityspultit AAN kanteen, kuuluuko niiden olla mallia pinnapultti+mutteri+prikka kun alkuperäsethän on pelkät pultit? Onko muilla näin vai onko tullut sutta tavaraa?
- Suositeltava kiristysmomentti noille pulteille käyttäen ARPin omaa rasvaa. Oon vasta ihan pikasesti avannut ton paketin ja hypistellyt muutaman sekunnin yhtä mutteria että en oo ihan varma oliko siellä joku lappu momenteista niin kysyn varoiksi.
- Onko tuolla ARPin omalla rasvalla suurtakin eroa normi molyrasvaan? Alakerrassa ARP pultteja mitkä on ollut ja aiemmin kiinni ja nyt tuo alakerta kasataan uudestaan niin kehtaako käyttää molyrasvaa vai pitääkö hankkia tota ARPin omaa jostain? Ei nyt luulisi tuosta homma kiinni jäävän.
- Millaisella työkalulla ihmisen lapsi voi saada auki downpipen toisen alapultin (sylinterinkannen puoleinen) turbon päästä?
Muutakin oli mutta ei nyt muista tähän hätään...kysellään sitte lisää. Kiitos.
Comment
-
-
Ostin tuollaisen vastaavan sarjan tänään ja niillä kuvittelin saavani auki. Eipä onnistunut niilläkään. Tosin ero taitaa olla se, että nuo bilteman avaimet on ainakin kuvassa enemmän U-muotoiset ja niillä sen puoleen saisi auki. Pitää ostaa tuo sarja kun seuraavaks käy biltemassa. Kansi lähtee kumminkin seuraavana irti niin antaa ahtimen olla downpipeineen ja pakosarjoineen siellä sivussa niin kauan että on kansi pois edestä niin sitten saa purettua tuon paketin myös pienempiin osiin.
Comment
-
Tota avainta voi vähän rälläkällä muotoilla siitä lenkin päästä ja sitten pillillä antaa lämpöä ja taivuttaa avainta oikeaan muotoon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja -Tontsa- Näytä viesti- Suositeltava kiristysmomentti noille pulteille käyttäen ARPin omaa rasvaa. Oon vasta ihan pikasesti avannut ton paketin ja hypistellyt muutaman sekunnin yhtä mutteria että en oo ihan varma oliko siellä joku lappu momenteista niin kysyn varoiksi.
- Onko tuolla ARPin omalla rasvalla suurtakin eroa normi molyrasvaan? Alakerrassa ARP pultteja mitkä on ollut ja aiemmin kiinni ja nyt tuo alakerta kasataan uudestaan niin kehtaako käyttää molyrasvaa vai pitääkö hankkia tota ARPin omaa jostain? Ei nyt luulisi tuosta homma kiinni jäävän.
Pinnapultit sormikireyteen lohkoon, rasvaa myös sinne. Sitten prikka ja mutteri kunnolla rasvattuna perään ja orkkisjärjestyksessä muttereiden kiristys. 30Nm -> 60 Nm -> 90 Nm -> 90 Nm, sitten sisäänajo ja 90 Nm. Orkkispulttien kiristys tais olla 30Nm-60Nm-180 (tai 2 x 90) astetta?
Niihin ARPn muttereihin käy muistaakseni 1/2" 12-kanttihylsy.Viimeksi muokannut kenax; 19.1.2011, 07:12.
Comment
-
Jokos noissa ARP-pinnapulteissa tulee mukana isommat prikat kun joskus? Perimätieto kertoo että aikanaan oli sellaista ongelmaa että arppeja käytettäessä prikka painuu kanteen joten pultit ikäänkuin löystyy. Korjauksena oli laikata orkkispulteista prikat ja käyttää niitä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja -Tontsa-- Millaisella työkalulla ihmisen lapsi voi saada auki downpipen toisen alapultin (sylinterinkannen puoleinen) turbon päästä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viestiJokos noissa ARP-pinnapulteissa tulee mukana isommat prikat kun joskus? Perimätieto kertoo että aikanaan oli sellaista ongelmaa että arppeja käytettäessä prikka painuu kanteen joten pultit ikäänkuin löystyy. Korjauksena oli laikata orkkispulteista prikat ja käyttää niitä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viestiEikös pulttipaketissa ollut rasva mukana? Jos en nyt aivan väärin muista, niin siinä tais tulla.. Mikäli ei tule, niin moottorikoneistamot yms myynee sitä. Tuo on niitä kohtia, jossa en kyseenalaista ohjeita, kun niissä mainitaan erikseen ARP:n oma rasva. En usko ARP:n rasvan hankkimisen olevan kynnyskysymys siinä vaiheessa, kun mosaa niputetaan?
Pinnapultit sormikireyteen lohkoon, rasvaa myös sinne. Sitten prikka ja mutteri kunnolla rasvattuna perään ja orkkisjärjestyksessä muttereiden kiristys. 30Nm -> 60 Nm -> 90 Nm -> 90 Nm, sitten sisäänajo ja 90 Nm. Orkkispulttien kiristys tais olla 30Nm-60Nm-180 (tai 2 x 90) astetta?
Niihin ARPn muttereihin käy muistaakseni 1/2" 12-kanttihylsy.
Ei ollu pulttipaketissa mitään lappua kiristysmomenteista mukana. Mutta jos tuo 30Nm -> 60 Nm -> 90 Nm -> 90 Nm, sitten sisäänajo ja 90 Nm on oikea kaava niin sillä sit mennään. Mistä noita ARPin momentteja pystyy katsomaan netissä? Vai onko kenaxille homma niin arkipäivästä, että ulkomuistista tulee =)?
Mr.Crossfire Jokos noissa ARP-pinnapulteissa tulee mukana isommat prikat kun joskus? Perimätieto kertoo että aikanaan oli sellaista ongelmaa että arppeja käytettäessä prikka painuu kanteen joten pultit ikäänkuin löystyy. Korjauksena oli laikata orkkispulteista prikat ja käyttää niitä.
arto s 3B:stä avasin kokolailla normaalilla 15mm lenkkiavaimella, muut mutterit on 17 mm. Vaati startin irrotuksen lisätilan saamiseksi.
Comment
Comment