Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Omaan mutuun perustuen en simonsin putkistoja ehkä suosittelisi, saattavat olla melkoista meteliä pitäviä.

    Volvoon hankin BSR:n catback-putkiston, jossa oli juuri passeli ääni. Jätin myöhemmin vielä takapöntön pois siitä ja ääni ei ole häiritsevä, mutta vitosen ääni kuitenkin kuuluu.

    Doc-powerilta noita BSR:n putkistoja saa ja halvalla. Äkkiä katsottuna reiluun pariin sataan sais koko setin

    http://www.doc-power.com/index.php?p...ducts&group=12

    Tässä pari videota Volvosta BSR:n putkistolla, ensimmäisessä BSR ilman takapönttöä (ainoastaan keskellä oleva laatikkovaimennin)

    http://www.youtube.com/watch?v=b7i5InOBVf0

    Näissä sitten vertailua vakioputkiston ja BSR:n catbackin kesken, ensin vakio, sitten BSR.

    http://www.youtube.com/watch?v=7EFDQrHarvs
    http://www.youtube.com/watch?v=6hcJ_nADcsQ

    Edit: Eipä ollutkaan sopiva tuo reilun kahden sadan setti, mutta kyllä tuolta löytyy urssiinkin sopiva, joskin hinta on 570e

    http://www.doc-power.com/index.php?p...=7&sengine=421

    edit2: eikä ole muuten BSR putkisto, vaan Ray, noista ei ole kokemusta.
    Viimeksi muokannut kenax; 26.3.2010, 10:31.

    Comment


    • Ei tuolta DocPowerilta kyllä urssiin pariin sataan saa putkea. Tai ainakaan omaan silmään ei sattunut. :) 570e näkyi olevan catbackin hinta. Aika hintsusti näkyy olevan tarjontaa ns. valmiista putkista urssiin. Ja kun ei tietenkään saisi maksaa juurikaan mitään....

      Comment


      • Jossei saa mitään maksaa, niin ehdotan tarpeiden hankkimista ja toimintaa periaatteella "tein itse, säästin."..

        Comment


        • Omaan mutuun perustuen en simonsin putkistoja ehkä suosittelisi, saattavat olla melkoista meteliä pitäviä.

          Volvoon hankin BSR:n catback-putkiston, jossa oli juuri passeli ääni. Jätin myöhemmin vielä takapöntön pois siitä ja ääni ei ole häiritsevä, mutta vitosen ääni kuitenkin kuuluu.
          Simons=BSR

          Comment


          • Siksi en tätä Varmana Faktana™ esittänytkään =)

            Oma kokemus vain on sellainen, että nuo simonsin rosteripöntöillä varustetut autot melkoisen julmaa pörinää pitävät, kun taas BSR:n sarjat ovat järjestään olleet hyvin inhimillisiä. Tämä ei tietysti välttämättä millään tavoin ole sidoksissa itse pönttön ominaisuuksiin, vaan sen käyttösovellukseen..

            Ja voihan sekin toki olla niinkin, että BSR tuotemerkillä myydään hiljaista vaimenninta ja Simonsin pönttö onkin sitten se meluavampi mallisarja?

            Comment


            • Juu, kyllä sekin on ollut mielessä, että irtotavarasta tekisi (lue, laittaisi jonkun osaavan tekemään).

              Tosin ainahan se olisi parempi, helpompi, jos olisi valmis setti. Tosin hintaahan se sitten taas tuo.

              Ja tosiaan, Simons/Ray/Bsr on yhtä ja samaa kamaa.

              Jotenkin muistelen jostain lukeneeni, että jollakin tällä foorumilla vaikuttavalla urssin omistajalla olisi tuo ko. 3" catback rosteri!? Kokemuksia?

              Comment


                Oli käytössä, 3" lambadan paikkeilta etiäpäin. Ei voi sanoa, että olisi mellakkaa sisällä ollut, kunhan sai tilkittyä putken päästämään kaasut vain suunnitellusta paikasta ulos (ei johtunut kylläkään tuosta RAY:n valmisteesta). Tämä kokemus siis sedan korista.

                Comment


                • Minullakin on tuollainen Ray-putkisto omassa UrS6:ssa sedan korissa ja minustakin hyvinkin miellyttävät äänet ainakin turbokoneisessa.

                  Comment


                  • Ittellä kans tommonen rays:in (catback) tekele avantti urs4sessa...
                    Juu ei mikään mölytoosa vaan omaan makuun juuri sopiva

                    Comment


                    • Tuli äsken heitettyä alle tuo 3" Ray:n rosterihormi. Ääni on todella maltillinen, voisi sanoa jopa, että hiljainen.

                      Mölytoosaa en toki hakenutkaan, mutta olisihan se vähän paremmin saanut "murahtaa", eli 5-mukisen äänet saada kuuluviin paremmin.

                      Comment


                      • Tuli äsken heitettyä alle tuo 3" Ray:n rosterihormi. Ääni on todella maltillinen, voisi sanoa jopa, että hiljainen.

                        Mölytoosaa en toki hakenutkaan, mutta olisihan se vähän paremmin saanut "murahtaa", eli 5-mukisen äänet saada kuuluviin paremmin.
                        Kyllä se siitä asettuu. :) Itsellä ainakin aluksi 3" oli aika hiljainen kun vaimentimet 2 kpl + katti olivat uusia. Nykyään tuntuu ääntä olevan hieman enemmän. TOSIN mulla on noita edullisia Simonsin pönttöjä.

                        Comment


                        • Juu, kyllä se ääni siitä hieman muuttuu kunhan sillä jonkin aikaa ajelee.

                          Comment


                          • minkä mallin simonsin vaimentimia jukka käytät, ja mistä ostit? itse ostamsssa kanssa. hoitavat hommansa varmaanki?

                            Comment


                            • Takana mulla on isoin ovaalimalli 450mm. Keskellä sellainen n. 800mm, mallia pyöreä. Katin korvausputkessa niin ikään pyöreä ihan snadi. Sen mitta taisi olla luokkaa 250mm. Nuo mitat on alituiseen pettävästä ulkomuistista. En tiedä miten vastaavat tämän hetken mallistoa.
                              Ostin ainoastaan tuon takavaimentimen Oulun Polar Autovarusteesta, jossa maksoi n. 80 euroa. Muut sattui löytymään sopivasti harrastelijalta.

                              Ajavat asiansa kyllä mutta kuten sanottua äänet on voimistuneet jonkin verran, vaikkakin ovat n dB hiljaisemmat katti paikallaan.

                              Ai niin, kaikki pöntöt mustia. Iski saituus silloin putkistoa tehdessä ja kun tuo kaupasta ostettu vaimennin oli suurin kustanne-erä niin en viitsinyt tuplahintaa kiiltävästä pulittaa. Muutkin kun löysin vahingossa huokeasti.
                              Viimeksi muokannut jugg; 1.4.2010, 19:05.

                              Comment


                              • joo, harinen myy näköjään, ajattelin tilata nää mallit:
                                U447600R
                                U307600R

                                saatta kyllä pöristä aika kovaa, mutta noin 200e irtoaa.

                                Comment


                                • Jos haluat kunnon metelit kadulle ja hiljainen lähtö himasta, toimi näin.
                                  Downpipe 3.5" ja sen jälkeen Y-haara josta putkisto jatkuu kahdella 3" putkella taakse asti.
                                  -toiseen putkeen tulee racekat ja taakse kunnon turboänkkäri.
                                  -toiseen putkeen racekat ja exhaust cutout, niin on vara valita äänimaailma kohdalleen!!

                                  Comment


                                  • mielellään hiljainen, mutta näköjään suht mahdoton toteuttaa, noh... katsotaan mitä siitä tulee :)

                                    Ja tarkoitus askarrella pakosarja, kaikki laipat teetätän tod näköisesti joensuussa. Käykö pakosarjan tekoon ihan normaali saumaton tuubi, mitä käytetään kaukolämöpuolella, löytys hyllystä käyriä ja putkea. sisähalkaisija ois 36mm tai 42mm, varmaan tuosta pienemmästä kannatais?????
                                    Viimeksi muokannut juhagee; 2.4.2010, 12:45.

                                    Comment


                                      Vähän kuullostaa 36 mm isolta pakosarjaan.

                                      Comment


                                      • onhan se vakio urssi pakosarja 38mm luokkaa? mitä nyt itse mittailin

                                        Comment


                                          38mm lähettyvillä on kannen aukot, Wagner pakosarjassa tuo 38mm pidetty läpeensä. Urssin vakiopakosarjassa voi olla kanavat vaikka minkä kokoset, paska se on siltä ;)

                                          Comment


                                            Itse meinasin 28-30 mm sisäpiipuisesta putkesta väsätä. Saa kuulemma kaasuille virtausnopeutta enemmän. Ja kyllähän yhden pytyn pakokaasut tuollaisesta reiästä poistuu, vaikka tehoa olisi enemmänkin. 16 Mo putkea olen yrittänyt metsästää vähän ohuemmalla seinämällä kuin 4mm. Laipat on jo valmiina kyseisestä raudasta.

                                            Comment


                                              Virtausnopeus kasvaa kyllä, mutta paljonkohan vastus (ja muotoilu tärkeä). Itsellä oli Wagner syksyllä käsissa ja nykyään paikalla, jonkin viisaus sen mitoituksessakin on (kai). Parempi kuin rs:n oma sarja.

                                              Comment


                                                Joo, pitää paikkaansa. Just laskin virtauksia löytämälläni laskurilla. Muotoilu on tärkeää. Hitsaussaumoissa ei saa olla tunkeumaa putken sisäpuolella ja mahdollisimman sileä pitää putken olla muutenkin. Kollektorin tekeminen menee haastavaksi, jos käyttäis paksumpi seinämäistä putkea.

                                                Comment


                                                • Jepjep, mutta osaako joku sanoa että soveltuuko tuo kaukolämmössä käytettävä "tuubi" pakosarjan tekoon?
                                                  Ja oisko kellään CAD-kuvaa urssin pakosarjan laipasta niin helpottas kummasti.

                                                  Comment


                                                    Jos se on mustaa, saumatonta ja riittävän paksua, ni eiköhän se ole parempi ku mikä tahansa kiinirosteri ;) Kaikkien putkisarjojen kanssa kannattaa toki muistaa tukea se ahdin muutenkin kuin pakosarjan varaan.

                                                    Comment


                                                    • jep, saumantonta juu, jos en väärin muista niin tais olla 3.25mm paksuus. Eli eikun rakentelemaan ensiviikolla, hyvään saumaan sattu 10pv loma :P

                                                      Comment


                                                        Isompi ei pakosarjan putkessa ole parempi. Käytännössä ahdin herää myöhemmin liian isosta tehdyn sarjan kanssa. Äänen nopeus on se mitä ei saa ylittää. Joskus tuota joku vähän laskeskelikin ja taisi olla 38mm ulkomittaisen putken 4syl sovelluksessa kriittinen raja haarukoituna johonkin 700hv tienoille.

                                                        Comment


                                                        • Millä pakopaineella?

                                                          Comment


                                                          • Ja oisko kellään CAD-kuvaa urssin pakosarjan laipasta niin helpottas kummasti.
                                                            Voisin vihdoin huomenna koittaa saada sen piirrettyä :P

                                                            Comment


                                                              Repo enpä muista. Olet itse varmastikin lukenut samat jutut samasta paikasta kuin minä. Kyseessä on joka tapauksessa karkea arvio, josta saa jotain suuntaa-antavaa käsitystä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X