Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Noista ahtimista vielä....

    Suositelkaas oikeasti toimivaa ahdinta n.450-500hv:n settiin..nyt kiinni master power 015 loppunen mutta saapi lähteä hyllyyn pölyttymään. Toiveina olis et heräis kohtuu hyvin eli ainakin paremmin ku toi masteri...

    Heräämisen kannalta olen katellut garrettia (gt3071R). Onko mielipiteitä tuosta?

    Näytti Repo kaupittelen josain vaiheessa noita jenkki mutkia...Onkohan jo tietoa laadusta ja toimivuudesta enemmän?

    Antakaahan vinkkiä minkälaista käppyrää pitäs hommata. T3 laipalla olis ahtimen hyvä olla..

    Sisuskaluja pitäisi myös ostella eli rahan menoa tiedossa =) ...Onko kokemuksia noista wössnerin tuotteista? ehdotuksia otetaan vastaan..(männät ja kiertokanget)

    Kestääkö AAN orkkis männät ~500hv:tehot/väännöt? näyttää jotkut vaihtelevan vain kanget konehuoneeseen ennen isojen tehojen laittoa...

    Mielipiteitä vemssistä...

    Comment


      #92
      Männät kestää "vaikka mitä". Ei vielä tuossa teholuokassa järkeä vaihtaa, huonontaa vain boostitonta ajoa. Alkuperäinen puristus kun ei ole sen 8.8 luokkaa, vaikka yrittävätkin uskotella, että olisi 9.3.

      Garretti tykkää sakkailla, johtuen kompuran "huonosta" surge linjasta. Turboneticsiä tai compturboa löytyy "kivempiä" tuohon teholuokkaan, heräävät kiltisti ja jaksavat tuottaa paremmin kuin 3071R. Turboneticsiä saa kuulalaakeroituna halvemmalla kuin tuota Garrettiä vieläpä ;) Jos nyt kumminkin ehdoin tahdoin tahdot pitää kiinni tuollaisesta Garretista, ota ainakin isolla pakopesällä, niin ei ole niin julmetun kärppänä piikittämään ahtoja alhalla (ja silti voit varautua siihen, että täydet boostit voidaan ottaa peliin vasta 4000rpm, ja sitten loppuukin tuotto 6000rpm tienoilla, 7000-7500 ollaan jo reilusti alle kahden barin.)

      Kanget kannattaa vaihtaa, periaatteessa ihan perus kiinaveivit riittä tuolla asteella a-ok, ei välttämättä ole tarpeen maksaa itseään kipeäksi "merkkituotteesta". Esim www.rosten-performance.com myy "edullista" sarjaa, toki noista saattaa mennä alvi, kun tulevat eu:n ulkopuolelta.

      Moottorinohjaus, noh... VEMS toimii, vaikeinta sille tuntuu olevan tyhjäkäynnin ohjaus, sekin kyllä parantunut huomattavasti viimeisen vuoden aikana. Osaavissa käsissä motronic taipuu tuollekin viriasteelle, toki vakio MAF rajoittaa tietysti.

      Comment


      • #93
        Onks nikellä jakaa tehokäppyrää tai paineennousulogia tuolla masteblasterilla?

        Ct350 herää takuualhaalta, ja tuottaa helposti 400hp alle puolentoista baarin ahdoilla jo vakiokoneesta. Pikkuviilauksella venyy 450-500 väliin kyllä.

        355 vaatii vähän enemmän kierroksia, stg4 poistolla sopivasti kiusattuna taittaa 2 bar ennen 3100 kierrosta, ja antaa 60kg vääntöä alle 2bar ahdoilla.

        Vakiomännillä ajeltu +650hp tehoilla päivittäistä ajoa ainakin vuosi, toistaiseksi ehjänä.

        e: compturboja olen itse myynyt ympäri suomea muutaman kymmentä. Yhtään ei ole vielä ollut huollon tarpeessa. Koekappaleita on rankaistu kymmeniä kertoja yli 3,5 bar boostilla ja irti paukkuvilla silikoneilla.

        Comment


          #94
          Alkuperäinen kirjoittaja Nikke78 Näytä viesti
          Noista ahtimista vielä....

          Suositelkaas oikeasti toimivaa ahdinta n.450-500hv:n settiin..nyt kiinni master power 015 loppunen mutta saapi lähteä hyllyyn pölyttymään. Toiveina olis et heräis kohtuu hyvin eli ainakin paremmin ku toi masteri...
          millä kierroksilla masterilla oli esim 1bar tai 1.5bar??

          Comment


            #95
            Eipä se 2315 masteri kyllä tosiaan mikään herkkä heräilemään ole, mutta ihan ok halpisratkaisu silti. Harmi kun niistä ei oo kompurakarttoja.

            Comment


            • #96
              Repo,

              CT350 "takuualhaalta" meinaa mitä? Vakiokoneesta taitaa noilla saada niistellä keskivääntöjä vähän pois ettei vääntele kankeja? Wagnerin pakosarjan, ison välijäähyn, suutinten ja lastun kanssa ilmeisesti ihan toimivaa kamaa 20VT?

              Comment


              • #97
                Kyllä tuolla noilla molemmilla, 50 tai 55:llä vakiokanget mutkalle saa.

                Wagnerin sarjan kanssa ei kokemusta, mutta pitäs 2 bar taittua 2900-3000 kierroksen tuntumassa, jos ei sitten pääse sakkaamaan, ja sotke kuvioita.

                Comment


                • #98
                  Olisiko jompikumpi noista suositeltavampi jos vakiomottia alkaisi maltillisilla paineilla modernisoida ja piristää? 2 baria ei taida vakiokangilla kärsiä ottaa.

                  Comment


                  • #99
                    Noniin elikkä master powerista vielä...

                    Penkityksessä max teho tuli 6240/min ja vääntö 4789/min. oli säädetty 1,65-1,75 johonka nosti ne ~4300/min / 1,75bar ja laski ne 1,65bar ja piti siinä 7000rpm asti...
                    Ja Ramille et 1bar noin 3700/min ja 1,5bar noin 4000/min...

                    siinäpä karkeesti..

                    Teho/vääntö käppyrät löytyy ja myös paineennousulogi...laitan ne tänne kun saan skannattua koneelle...

                    Tuo kuulostas tuo ct350 hyvälta , tulevaisuutta varten tietysti toi 355.. mut... harkintaan...Mitä mieltä muut noista rostenin kangista?
                    Viimeksi muokannut Nikke78; 31.12.2008, 11:18.

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja Nikke78 Näytä viesti
                      Ja Ramille et 1bar noin 3700/min ja 1,5bar noin 4000/min...
                      ei kyllä hirveen herkkä ole.

                      ei ole kokemusta kiinan kangista,po-metallin hyvät, mutta ei halvimmat.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja jtoivanen Näytä viesti
                        Olisiko jompikumpi noista suositeltavampi jos vakiomottia alkaisi maltillisilla paineilla modernisoida ja piristää? 2 baria ei taida vakiokangilla kärsiä ottaa.
                        se riippuu mitä hakee??pienempi herää aikasemmin,antaa vähemmän tehoa,isompi päin vastoin.

                        ei kärsi vakiokangilla 2bar ottaa,pitäisin max 450-500nm maksimina.

                        Comment


                          Rostenin kankia on ongelmitta käytetty useammassakin koneessa.

                          Comment


                          • Eli mututuntumalta sitä mieltä et kestäisivät ~450-500hv / ~550-600nm...

                            Hinta ei ole paha...405€ setti + alv ja rahti... Onko suurta eroa wösnerin tuotteeseen? Mitäs kankia tepon kautta tarjolla ja hintatietoa kans..Jos vaikka ottas sen vempulan samalla kertaa...

                            Comment


                            • se riippuu mitä hakee??pienempi herää aikasemmin,antaa vähemmän tehoa,isompi päin vastoin.
                              Niin no Repo taisi mainita että CT350 jaksaisi alle 1,5 barilla ajella jopa 400hv. Käyttöominaisuuksiahan sitä olisi hakemassa. Minimaalista viivettä, alhaalta hyvin mukaan ettei tartte arkiajossa polkemalla niin paljon polkea. Parannusta tuohon vakiomokkulaan siis. Toki woimaakin voisi ohessa tulla...

                              Comment


                                onhan sillä eroa kuin yöllä ja päivällä vakio turboon

                                Comment


                                  Onnistuuko avantissa p-pumpun vaihto kontin kautta, vai joutuuko tankin tiputtamaan? Sen verta paljon hifiä kontissa että en kehtaa muuten vaan alkaa purkamaan ja tutkimaan:)

                                  Comment


                                  • Täälläkin ajellaan Rostenin kangilla.

                                    Audi 5cyl motors
                                    H-beam steel rods sold in set of 5 - Direct fit
                                    Motorcode 3b, aan, aby, adu, 7a, 144mm center - center, 20mm small end with bronze bushing, 50.6mm big end, 2 piece forged from 40CrNiMo steel, shoot peened and heat treated, comes with ARP 2000 bolts and assembly instructions, weight is 600 gram included bolts, with a tolerance of +-1gram, Price complete set: 405.00 €

                                    http://www.rosten-performance.com/

                                    hinta näemmä tipahtanu siitä mita itse ostin, tuohon tullit päälle ja rahti

                                    Comment


                                      Oli siellä 5tos koneen dampperin alle timanttipulveripinnoitteinen kitkalevykin. Ei paha.

                                      Comment


                                      • Onko kukaan käyttänyt Urs4 audia jossakin alan liikkeessä kankien vaihdossa?? Hinta kiinnostaisi tuolle työnosuudelle...

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                                          Onnistuuko avantissa p-pumpun vaihto kontin kautta, vai joutuuko tankin tiputtamaan? Sen verta paljon hifiä kontissa että en kehtaa muuten vaan alkaa purkamaan ja tutkimaan:)
                                          Onnistuu pumpun vaihto kontin kautta. En ehkä alkais tankkia tiputtelee, ellei hifit ole sitten todella hyvin kiinni asennettu.

                                          Comment


                                            No hienoa. Ei ne hifit niin pahasti kiinni ole, ei vaan huvikseen ruuvaile.

                                            Comment


                                              No niin.Tulipa s2:n konehuoneessa ahdasta,kun laitoin tuon Wagnerin pakosarjan Innovativen turbon.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Komian värinen tuo kompurapuoli. Onko tuo lämpötilan anturi tuossa lambdan vieressä?

                                                Comment


                                                  On kyllä pirun ahdasta.
                                                  Ei saa paljon kone heilua,ettei ota runkoon.

                                                  Comment


                                                    Joo, on se pakolämpömittarin anturi.Paras paikkahan tolle anturille ois pakosarja,mut ei raaski reittää tota uutta sarjaa.Moottoria joutuu siirtämään ylöspäin noin 5mm:ä turbon puolelta.

                                                    Comment


                                                      Mistä hommasit tuon lämpötila-anturin ja mitä maksoi? K-tyypin termoelementti vai joku kuumempi? Minkä kokoisella kierteellä tuo on?

                                                      Olen koittanut katsella noita teollisuuteen tarkoitettuja, mutta niissä on aika soveltaminen.

                                                      Comment


                                                        Nuo 25% jäykemmät 034 Motorsportin tukikumit nostavat hivenen moottoria ja ovat sopivan topakat ja vielä mukavatkin ajossa.

                                                        Comment


                                                          Olen koittanut katsella noita teollisuuteen tarkoitettuja, mutta niissä on aika soveltaminen.
                                                          Olisko tästä:
                                                          http://shop.vems.hu/catalog/product_...9004082d429126

                                                          Comment


                                                          • nokevalilta saa K-tyypin antureita ja tarvikeita, on melkein puolet edulisempi kun viripajlikat.

                                                            Comment


                                                              Click image for larger version

Name:	tilasin 002.jpg
Views:	1
Size:	43,9 Kt
ID:	1595030Tuo on Autogaugen mittarin anturi.
                                                              Niin,tilasin Uudenmaan varaosamarkkinoinnista,hinta tais olla 119e.Moottoria on nyt nostettu rikkojen avulla n.5mm,ei ainakaan kuulunut että ois ottanu kiinni,ku kävin testaamassa.
                                                              Viimeksi muokannut Jaako; 11.1.2009, 22:30.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X