Glycot koodilla H981/6 on runkolaakerit ilman päittäislaakereita ja siihen kaveriksi ne päittäislaakerit koodilla A124/4.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Taannoin yhdet glycot kiinteillä päittäisillä ei menneet myöskään pohjaan ja syynä oli laakerin kiilan väärä sijainti. Kannattaa tsekata, että se osuu kohdalleen tai viilata sitä siltä kyljeltään hieman, joka haraa vastaan. Eli siis se pieni pykälä, mikä menee pukissa olevaan uraan.
Comment
-
Tuote kuvauksessa luki Speed Autoteilen sivuilla että Glycon runkolaakerisarja ja koodi oli H941/6, mutta tällaset sieltä sitten tuli. Ehkä oikeat, ehkä väärät?, mutta pikaisella koestuksella tosiaan ei mennyt pohjaan asti lohkossa. Iltavuorojen takia en ole enempää
päässyt kokeilemaan, täytyy huomenna kokeilla uudestaan ja ihmetellä. Täytynee olla yhteydessä Teppoon mahdollisien toimenpiteiden myötä. Tilauksen olen tehnyt Joulukuussa ja nyt oli ajankohtaista alottaa moottorin purku/kasaus, että tiedä sitten miten mahdollinen palautus onnistuisi.
Edit: Kyllä, kävin vielä kokeilemassa nopeaa tätä Kennethin antamaa vinkkiä, ja tosiaan sehän kanittaa kiinni siihen kiilaan kun se on menossa uraan.Viimeksi muokannut Juuger4S; 12.3.2021, 11:45.
Comment
-
Lykkäsin aan koneeseen hyllyssä vuosia maanneen uuden compturbo ct5658 kuulalaakerillisen ahtimen, paketti aika bolt-on ns. vakiopaikalle.
Nyt koekäytössä ja hydraulisten nostajien rapinaa kuunnellessa mietin että pitäisikö öljynpaineputkeen pistää kuristin, mutta minkälainen tolle ahtimelle ois passeli?
Ei ole enää alkuperäiset suodatin jalat ja öljynsyötön letkuhalkaisijat, että tuolta pohjalta on varmaan virtausta liikaa.
Edit: itselle vastaten: tein ahtimen öljyliitäntä banjoon 3,5mm reijän entisen 7mm reijän sijaan. Hieman auttoi mielestäni, mutta kuitenkin kuumana raklattaa nostajat edelleen.
Ja lopullisesti asiaa tutkittuani ja kuvia katseltuani, tuossa ahtimessa uutena ilmeisesti kuristin nippa, joka siis nyt puuttui. Nettiä pläräten ja kysellen, ilmeisesti tuossa pitäisi olla 0.8mm kuristin. Tein 1.5mm kuristimen, kun sattu semmonen pora käteen.Viimeksi muokannut Votmika; 20.5.2021, 23:23.
Comment
-
Piti saada tuo kesäauto ajoon joten tänään käytin säädettävänä penkissä.
https://youtu.be/wClz5byB_s0
Nyt kysymys, koska noissa CT ahtimissa ollut osassa tehtaalta tullessaan pakosiipeä vastaavan pakopesän kaaressa heittoa, niin näyttääkö tuo penkkilapun käyrä siltä miltä pitäisi tommoisella ct5658 kuuliksen tuotokselta?
Vakio nokat, kiinan valusarja, ahdot rajattu sähköisesti tohon.. Noin 400hv 1.5bar painetta, jonka jälkeen ilmeisen tukkoinen pakoputki alkaa ahdistamaan.Viimeksi muokannut Votmika; 22.5.2021, 08:42.
Comment
-
Yritin etsiä muistiinpanoja pakopesän koosta, ei löydy. Noin 1000rpm myöhemmin näköjään herää. Repo tosiaan sanoi että näissä ollut todella paljon ongelmia Brasiliassa valetuissa pakopesissä jotka ei osuneet siiville, niitä sit joutunut takuuseen korjuuttamaan finturbolla.
Tää ahdin oli semmonen tori löytö halpaan hintaan, hyllyssä uutena pölyyntynyt, jäi sit tarkemmin tutkimatta tuo pakopesä ja lopulta jouduin aika vauhdilla lyömään auton nippuun, tässä ollaan. Pitää ensi talvena irroitella ja sit tutkia tarkemmin, tarvittaessa metsästää oikeanlainen pakopesä.
Comment
-
Mahtaisko kukaan tietää onko AAN vakio imunokassa oleva asento tunnistimen hammasratas irroitettavaa mallia? Olis yhdet catit kiikarissa, ja niissä ei kuvien mukaan ole ratasta paikoillaan, tuskin edes uusissakaan. Kulkineen moottori sopivan vanhaa vuosimallia ettei ole nokkapyörästä lukevaa, eikä paikkojakaan ole kannessa.
Comment
-
Omassa kannesta jonkinlainen kuva löytyy puhelimesta, siitä ei kyllä oikein ota selvää että olisi melko selvät paikat mihin reijät tekee. Mutta täytyy tutkiskella paremmin ilmeisesti omalla silmällä. Varmaan on krympillä kiinni joo, mutta mietin vaan mahtaakohan cat nokassa olla akselin halkaisija sama että menisi vain puottamalla paikoileen lämmön kanssa.
Comment
-
Comment