Saakohan sitä mitenkään laskettua. Garrettin omilla sivuilla sanotaan "For many common passenger vehicle engines, this generally translates into a restrictor with a minimum of 0.040" diameter orifice upstream of the oil inlet on the turbocharger center section." Tuo tarkoittaa noin 1mm kokoa. Kiinasta löytyy kyllä tuolla koolla mutta onko tässä moottorissa sitten niinkin korkea öljyn paine et on pakko ottaa pienempi ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Pari asiaa tuli tuossa mieleen kun osia hommailen urssiin
1. Minkäköhän kokoiset suuttimet olisi passelit tuonne +600hv teholle, jos etanolilla ajaa?
2. Passaako nuo O-O 61mm suuttimet tuommoisinaan paikoilleen ja onko noissa mikä liitin vakiona Uscar vai joku muu?
3. Riittääkö speed-autoteilen 390l/h pumppu vai pitäskö hommata joku toinen?
4. Puristukset olis näillä näkymin tulossa 8.5 mutta onkohan tuosta viinalla ajaessa vain haittaa?
Comment
-
En ny todellakaan oo mikään spesialisti sanomaan, mut tässä jotain mutuilua...
1. Suuttimiksi EV14 1200-1500cc etanolihyväksytyt. Näillä ei mitään ongelmia säätää päästöt kohalleen vaikka ylimitoittaa.
2. Kyllä noi passaa, riippuen runkomallista saattaa mukana olla jatkopalat. Runkoja löytyy myös Jetronic liittimellä joten ei tarvi adaptereita. Esim. tää.
3. Kyllä riittää toi pumppu. Yks 044(aito)saattaa olla rajoilla etanolilla noilla tehoilla, mut ehkä voi riittääkin.
4. Kyllä toi 8.5 puristus on ihan ok. Hieman alavääntöä ja hyötysuhdetta vois ehkä saada lisää korkeammalla puristuksella.
Comment
-
Eikä toi "Veyronin" pumppu ny ehkä ihan täysin vakuuta hintaansa nähden.
Ennemmin kokeilisin ehkäpä tätä: http://www.finjector.com/verkkokaupp...e-p-722620-21/
https://www.extremepsi.com/store/ima...ress_chart.jpg
Comment
-
Ei kyllä jaksas lähtä kokeileen yhdellä 044 pumpulla sen verran rajoille se kumminkin menis. Sitä saa kumminkin alkaa etsimään sitten semmoisia "häilyviä" vikoja, kun paine kyykkääkin välillä alas. Tuo AEM:n pumppu ei taida istua tuonne urssin kehtoon mitenkään. Onhan tuossa käynyt mielessä että pitäisikö laittaa kerääjä säiliö johon orkkis pumppu pumppaa. Siitä sitten jollain tehokkaammalla pumpulla ja uusilla linjoilla tukille asti.
PS: Tuo veyronin pumppu näyttäs olevan 100e halvemmalla Finjectorilla
Comment
-
https://spareto.fi/tuotteet?keywords=7.00228.51.0
Tuolta kohtuu hintaan pumppu. Pikkukorisessa ainakin menee suoraan vakio kehtoon.
Comment
-
Millä osanumeroilla olette tilanneet noita polon triggereitä +antureita vauhtipyörän alle. Polossa ilmeisesti mallia 60-2 ja jokin reikäjako heitto kiinnityksessä. Itse katselin vw crafterin 2.5 koneen perässä olevaa triggeriä jossa kiinnitysjako sama kuin aan lohkossa, mutta se oli 60-2-2 hammastuksella?
Comment
-
Yks ruuvi ei osu kohdalleen,, mut muistaakseni oli yks malli jossa kaikki osuu. Pitää vielä tarkastaa mikä se oli...
Edit. en oo varma oliko sittenkään kaikki kohdallaan, mut Cortego 19036800B on alumiinirungolla joten ainakin on hieman jämäkämpi ku ne muoviset.Viimeksi muokannut Thuppu; 17.3.2018, 23:23.
Comment
-
Löysin kuukkelilla AAN speksejä seuraavasti:
Runkolaakerit 0.018 - 0.058 mm ja kulumisraja 0.16 mm.
Kiertokangen laakerit 0.010 - 0.050 mm ja kulumisraja 0.12 mm.
Ja nämä siis tehdasarvoja.
Pätevät varmaan muihinkin vitoskoneisiin? Teen double checkiä oman koneeni kanssa, siksi kyselen.
Comment
-
Donan vinkki kanssa hyvä. Kyllä jos ei kaulassa tai laakerissa vauriota oo niin on välyskin ollu tehtaan haarukassa. Sisä ja ulkomikroilla oon mitannu ja joskus vihreellä plastigage langalla vielä lisäksi.
Mikroilla siis mitataan kaulan halkaisija ja momenttiin kiristetty(jos venyvät runkopultit niin sitten viimeiseen nm lukuun ennen venytystä?) kampuran pukit ja veivien alasilmät, laakerit toki paikallaan. Sit vaan reikä miinus kaulan paksuus on laakerivälys.
Comment
-
KK- ja runkolaakerivälykset voi mitata myös siten, että laakeriliuskat on kauloilla ja mitataan mikrolla niiden päältä ja verrataan sitten veivin tai runkolaakerilinjan reikiin ilman laakereita. Tässä ideana se, että jos kaula on keskeltä turpea tai kuopalla, niin siitä voi saada mikrolla tuloksen, joka ei vastaa todellisuutta siinä vaiheessa kun laakeri lepää ylimmillä pinnoilla.
Olkoon miten vain, niin harvoin noista suurempia ongelmia löytyy niin, ettei olisi silminnähden tai sormilla tuntien vikaa. Ja vielä vähemmän niille on tehtävissä kasausvaiheessa.
Comment
-
Vihreällä plastigagella tuli mitattua. Mikrometrillä olen myös koulussa mittaillut jotain random akselia treenimielessä, mutta välineitä ei itseltäni löydy.
Toki tuo oma akselini on vain kiillotettu ja laakerit on std-mitoissa, joten välyksetkin oli kohdillaan. Joskus vaan kuullut legendaa, että laakeripaketteihin olisi tehtaalta eksynyt vääriä laakereita, joten hyvä nuo on tsekata. Nippuun meni takaisin.
Comment
-
Kysellääs taas tyhmiä: onko tuo kuvassa esiintyvä lupo-takatiiviste nyt oikein asennettu? Eli stefana toimii ilmeisesti ainoastaan tuo ruskea lirpake, joka on kiinteänä tuossa systeemissä?
Kuuluuko sen taittua tuolla tavalla sisäänpäin vai kuuluisiko "huulen" taittua ulospäin. Rupesi epäilyttämään...
Vaikea selittää, joten antaa kuvan kertoa.
Comment
-
Kyselläänpä seuraavaksi suuttimista, eli mikähän olisi passeli valinta valinta 5 cyl jonnekin 500-600 hevosen tietämille? EV14 kaiketi varma valinta, mutta missä koossa? Käyttövoima RE85.
Lisäksi, onko sytytystulpissa edelleen yleisessä hyväksihavaitussa käytössä nuo F5DP0R:t TFSI puolien kanssa?
Comment
Comment