Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Saakohan sitä mitenkään laskettua. Garrettin omilla sivuilla sanotaan "For many common passenger vehicle engines, this generally translates into a restrictor with a minimum of 0.040" diameter orifice upstream of the oil inlet on the turbocharger center section." Tuo tarkoittaa noin 1mm kokoa. Kiinasta löytyy kyllä tuolla koolla mutta onko tässä moottorissa sitten niinkin korkea öljyn paine et on pakko ottaa pienempi ?

    Comment


    • Pari asiaa tuli tuossa mieleen kun osia hommailen urssiin

      1. Minkäköhän kokoiset suuttimet olisi passelit tuonne +600hv teholle, jos etanolilla ajaa?
      2. Passaako nuo O-O 61mm suuttimet tuommoisinaan paikoilleen ja onko noissa mikä liitin vakiona Uscar vai joku muu?
      3. Riittääkö speed-autoteilen 390l/h pumppu vai pitäskö hommata joku toinen?
      4. Puristukset olis näillä näkymin tulossa 8.5 mutta onkohan tuosta viinalla ajaessa vain haittaa?

      Comment


        En ny todellakaan oo mikään spesialisti sanomaan, mut tässä jotain mutuilua...

        1. Suuttimiksi EV14 1200-1500cc etanolihyväksytyt. Näillä ei mitään ongelmia säätää päästöt kohalleen vaikka ylimitoittaa.
        2. Kyllä noi passaa, riippuen runkomallista saattaa mukana olla jatkopalat. Runkoja löytyy myös Jetronic liittimellä joten ei tarvi adaptereita. Esim. tää.
        3. Kyllä riittää toi pumppu. Yks 044(aito)saattaa olla rajoilla etanolilla noilla tehoilla, mut ehkä voi riittääkin.
        4. Kyllä toi 8.5 puristus on ihan ok. Hieman alavääntöä ja hyötysuhdetta vois ehkä saada lisää korkeammalla puristuksella.

        Comment


        • Yksi 044 ei riitä kyllä ainakaan yli 600hp, voi just riittää vähän yli 500.

          Comment


            Eikä toi "Veyronin" pumppu ny ehkä ihan täysin vakuuta hintaansa nähden.



            Ennemmin kokeilisin ehkäpä tätä: http://www.finjector.com/verkkokaupp...e-p-722620-21/

            https://www.extremepsi.com/store/ima...ress_chart.jpg

            Comment


            • Ei kyllä jaksas lähtä kokeileen yhdellä 044 pumpulla sen verran rajoille se kumminkin menis. Sitä saa kumminkin alkaa etsimään sitten semmoisia "häilyviä" vikoja, kun paine kyykkääkin välillä alas. Tuo AEM:n pumppu ei taida istua tuonne urssin kehtoon mitenkään. Onhan tuossa käynyt mielessä että pitäisikö laittaa kerääjä säiliö johon orkkis pumppu pumppaa. Siitä sitten jollain tehokkaammalla pumpulla ja uusilla linjoilla tukille asti.

              PS: Tuo veyronin pumppu näyttäs olevan 100e halvemmalla Finjectorilla
              Viimeksi muokannut 100c4; 14.3.2018, 16:47. Perustelu: Lisäys

              Comment


                044 kokoluokan pumppu menee urssin kehtoon ku siihen hommaa sen kehdon sisäosan jostain vanhasta K-jetti mallista. Muistaakseni osanumerokin oli jossain täällä foorumilla.

                Edit. Löyty.

                Reservoir: 895201779H
                Strainer: 895201531A

                Comment


                  https://spareto.fi/tuotteet?keywords=7.00228.51.0

                  Tuolta kohtuu hintaan pumppu. Pikkukorisessa ainakin menee suoraan vakio kehtoon.

                  Comment


                  • Niin meinaatko Thuppu tuota AEM:n pumppua että passaisi noilla? Joo alkaa tuo 180€ olemaan jo aika sopu hinta tuosta veyronin pumpusta.

                    Comment


                      No tuolta sparetolta ei oo pahan hintainen. :)

                      Juu, käsittääkseni AEM on 044:sen kokoinen, joten tarttee noi kehdon osat jos semmosta meinaa sovitella. Toki pystyyhän sinne varmaan jonku diy ratkaisunkin keksimään.

                      Comment


                        Millä osanumeroilla olette tilanneet noita polon triggereitä +antureita vauhtipyörän alle. Polossa ilmeisesti mallia 60-2 ja jokin reikäjako heitto kiinnityksessä. Itse katselin vw crafterin 2.5 koneen perässä olevaa triggeriä jossa kiinnitysjako sama kuin aan lohkossa, mutta se oli 60-2-2 hammastuksella?
                        Viimeksi muokannut Veiju; 17.3.2018, 20:43. Perustelu: virheiden korjaus

                        Comment


                        • Yksi tai kaksi ruuvia ei osu kohdalleen, mutta ei haittaa mitään.

                          Triggerikehähän ei ole minkään ruuvien alla, vaan krympillä kampiakselin stefapinnalla.

                          Comment


                            Yks ruuvi ei osu kohdalleen,, mut muistaakseni oli yks malli jossa kaikki osuu. Pitää vielä tarkastaa mikä se oli...

                            Edit. en oo varma oliko sittenkään kaikki kohdallaan, mut Cortego 19036800B on alumiinirungolla joten ainakin on hieman jämäkämpi ku ne muoviset.
                            Viimeksi muokannut Thuppu; 17.3.2018, 23:23.

                            Comment


                            • Eipä sen muovisenkaan kanssa mitään ongelmia ole tainnut olla. Mulla on se ollut ajossa v. 2010 lähtien, einä ole mitään hankaluuksia havainnut. Eihän siihen mitään voimia kohdistu ja siinähän on semmoinen kuminen tiiviste, joten ei tarvitse puristaa orkkis paperia väliin.

                              Comment


                                Juu, tottahan se toimii. On itelläki tuos 80:ssä muovirunkoinen sielä paikoillaan ilman yhtä pulttia.

                                Corteco 20035571B näyttäis olevan kaksoiskorvakkeella, joten pitäis mennä kaikki putit paikoilleen. Muovisia vastaavia tais löytyä esim Febi bilstein 31447.

                                Comment


                                  Tuli tilattua tuo triggeri Corteco 20035571B, mutta ei tuo polon anturi 030 906 433q siihen sovi. Mikähän voisi olla sopiva anturi?

                                  Comment


                                  • Ei meinaa haulla löytyä tai sitten en osaa vaan hakea. Eli 5-cyl 20vt (ABY) runkolaakerien ja kiertokangen laakerien välykset tarvitsisi saada.

                                    Comment


                                      Thuppulla oli projektitopikissa ainakin mittailtuna sellaisia. Olisikohan siellä speksitkin seassa?

                                      Comment


                                      • Löysin kuukkelilla AAN speksejä seuraavasti:

                                        Runkolaakerit 0.018 - 0.058 mm ja kulumisraja 0.16 mm.

                                        Kiertokangen laakerit 0.010 - 0.050 mm ja kulumisraja 0.12 mm.

                                        Ja nämä siis tehdasarvoja.

                                        Pätevät varmaan muihinkin vitoskoneisiin? Teen double checkiä oman koneeni kanssa, siksi kyselen.

                                        Comment


                                          Vanha nyrkkisääntö: Saturainen per kaulan 10mm eli 50mm kaula ja välystä 0,05mm.

                                          En ole itse tätä ohjenuoraa uskollisesti seurannut, mutta kyllä se yleensä osuu alueelle vähintäänkin.

                                          Comment


                                          • Toi Carbinin mittaus systeeemi on hyvä. Kuinka mittaat kk-välykset??
                                            Yleensä laakeri välykset kuuluu korvissa ja tuntuu sormissa.
                                            Jotenkin tuntus että kuitenkin noi paineet karkaa kannen / tiiv.
                                            Mulla oli sama ongelma kerran, syynä "vesiura" lohkossa.

                                            Comment


                                            • Aika monta 1.8t kampuraa/veiviä mitanneena vois todeta, että jos kampurassa ei näy silmiin/kynteen mitään kulumaa riittää pelkällä välysten mittaus langalla tarkistus. Jos micrometri ei ole tuttu kapistus voi sillä saada epätarkempia tuloksia kuin langalla.

                                              Comment


                                                Donan vinkki kanssa hyvä. Kyllä jos ei kaulassa tai laakerissa vauriota oo niin on välyskin ollu tehtaan haarukassa. Sisä ja ulkomikroilla oon mitannu ja joskus vihreellä plastigage langalla vielä lisäksi.

                                                Mikroilla siis mitataan kaulan halkaisija ja momenttiin kiristetty(jos venyvät runkopultit niin sitten viimeiseen nm lukuun ennen venytystä?) kampuran pukit ja veivien alasilmät, laakerit toki paikallaan. Sit vaan reikä miinus kaulan paksuus on laakerivälys.

                                                Comment


                                                  Plastigauge on kyllä helppo, nopea ja edullinen vaihtoehto jos budjetilla mennään. Kunnon mittalaitteet ku maksavat maltaita.

                                                  Comment


                                                  • KK- ja runkolaakerivälykset voi mitata myös siten, että laakeriliuskat on kauloilla ja mitataan mikrolla niiden päältä ja verrataan sitten veivin tai runkolaakerilinjan reikiin ilman laakereita. Tässä ideana se, että jos kaula on keskeltä turpea tai kuopalla, niin siitä voi saada mikrolla tuloksen, joka ei vastaa todellisuutta siinä vaiheessa kun laakeri lepää ylimmillä pinnoilla.

                                                    Olkoon miten vain, niin harvoin noista suurempia ongelmia löytyy niin, ettei olisi silminnähden tai sormilla tuntien vikaa. Ja vielä vähemmän niille on tehtävissä kasausvaiheessa.

                                                    Comment


                                                    • Vihreällä plastigagella tuli mitattua. Mikrometrillä olen myös koulussa mittaillut jotain random akselia treenimielessä, mutta välineitä ei itseltäni löydy.

                                                      Toki tuo oma akselini on vain kiillotettu ja laakerit on std-mitoissa, joten välyksetkin oli kohdillaan. Joskus vaan kuullut legendaa, että laakeripaketteihin olisi tehtaalta eksynyt vääriä laakereita, joten hyvä nuo on tsekata. Nippuun meni takaisin.

                                                      Comment


                                                      • Kysellääs taas tyhmiä: onko tuo kuvassa esiintyvä lupo-takatiiviste nyt oikein asennettu? Eli stefana toimii ilmeisesti ainoastaan tuo ruskea lirpake, joka on kiinteänä tuossa systeemissä?

                                                        Kuuluuko sen taittua tuolla tavalla sisäänpäin vai kuuluisiko "huulen" taittua ulospäin. Rupesi epäilyttämään...

                                                        Vaikea selittää, joten antaa kuvan kertoa.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          Sisäänpäin se menee, kuvasta ei kyllä saa selvää että onko se oikein.

                                                          Comment


                                                          • Näin ajattelinkin, siinä tapauksessa on oikein. :)

                                                            Comment


                                                            • Kyselläänpä seuraavaksi suuttimista, eli mikähän olisi passeli valinta valinta 5 cyl jonnekin 500-600 hevosen tietämille? EV14 kaiketi varma valinta, mutta missä koossa? Käyttövoima RE85.

                                                              Lisäksi, onko sytytystulpissa edelleen yleisessä hyväksihavaitussa käytössä nuo F5DP0R:t TFSI puolien kanssa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X