Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi S6 2.2T 20V 1994

    Hei oon tässä yrittäny ettiä ja pohtia että lisää potkua pitäs koneeseen saada. Suurinpiirtein on tiedossa mitä pitää tehdä mutta kaikki "projektit" ja threadit mitä löysin alkaa olemaan kohta puoliin 10 vuotta vanhoja niin jos saisi vähän päivitettyä tietoa.

    Eli tarkotus olisi hakea semmosta mukavaa noin sadan hepan päivitystä mosaan. Tarkotuksena olisi vaihtaa turbo, pakosarja, putkisto, suuttimet(ehkä pumppu?) ja jollain tasolla mapittaa uusiks.

    Kaikki on aikasemmin sanonut että RS2 replikaa kiinni jne. mutta onko tähän kellään hyvää hintalaatu suhteessa järkevää vaihdettavaa. Noita turboja kun alkaa kiinastakin tulemaan jo ihan tasokkaita. Budjetti rajaa ei varsinaisesti oli mutta ei sitä tietenkään muutaman tonnin autoon laiteta tuhotonta määrää rahaa että 100 heppaa saadaan irti.

    Ehkä tuo ecu on suurin kysymysmerkki kuitenkin tällä hetkellä. Ensimmäinen kunnollinen viritys kuitenkin olisi aikeissa niin älkää liian ankaria olko tietämättömyydelle.

    Comment


      AAN +100hv ei kummoisia vaadi. Vakio pakosarja varmaan menettelee vielä tuohon määrään. Turbo ja suuttimet joutuu kuitenki vaihtaan ja vakioecuun uusi softa. RS2 K26 turbo tai joku GT2871R. Jälkimmäinen voi toki olla ylimitoitettu ja vaatii ehkä muutakin modia downpipeen, imuputkeen ja pakosarjan välilaipan. K26 on jokseenkin PnP. Semmosen tilaa päivitettynä nykyaikasilla sisukaluilla, billettisiivellä jne., niin tulee varmasti aika kiva setuppi. Toki ite laittasin samalla edullisen RS2 kiinansarjan, tuolta löytynee mikä on hyväksi todettu: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho....php?p=1207804

      Comment


        En silti ostaisi kiinanahdinta vieläkään, vaikka laatu ehkä oiskin parantunut.

        Comment


          Onko tuo k26 sama mitä bout jokainen tarjoo Ebayssä noin 700-1000 dollaria ? Onko tähän joku juttu mitä en itse tiedä vai onko se pakko satsata tuon verta pelkkään turboon jos haluat sen 100 hp extraa?

          Comment


            Nyt sulla on jo siellä jo joitain extraa perusversioon verrattuna, joten tavoite on siis yli 400hp.

            Comment


              En itsekään oo oikein perillä noista KKK turboista, näyttää et RS2 vakioturbo on K24-7200, kait riittää siihen +100hv alkuperäisestä aika hyvin. Kun miettii mitä kaikkea alkaa päivittämään, niin samalla rahalla tekee jo semmosen 400hv setupin.

              Comment


                Tarviiko tuohon 400hp panostaa koneen kestävyyteen millä tasolla? on kuitenkin 280tk ajettu aihio.
                Viimeksi muokannut Skull_Eye; 27.5.2017, 23:02.

                Comment


                  Kiertokanget itse vaihtaisin kestävempiin.

                  Comment


                    Niin, kuinka antaa mopon karata rasasta.. :D

                    Aika turvallinen määrä toi vielä on vakiokangille jos vaan on hyvä softa. Muutenhan 280tkm ajettuna saattaa esiintyä erilaisia pieniä öljyvuotoja ja kyllä kannessa varmaan on jo huollon tarvettakin. Mutta en ny kauheasti pelkäisi ottaa sen 100-200hv siitä ns. lennosta ilman isompia remontteja. Kytkin toki varmasti alkaa olla limiiteillä, mut kyllä 400hv/500nm pitäis vielä mennä jos on kunnossa.

                    Käytettynä jos löytää osia niin voi aika vähällä päästä. Nytkin on yks K26:nen S2foorumilla satasella myynnis. Toki käytettyihin osiin sit aina liittyy riskejä.

                    Comment


                      Eiköhän porkkis saa taiottua sen 400 heppaa ilman kankien vaihtoakin ulos. RS2 setupilla on siellä 350 tienoolla aika helposti, vaatii toki tod näk pakosarjan, varmasti suuttimet ja bensapumpun turbon kaveriksi.

                      400 menee keskialuetta rajaamalla varmastikkin rikki tuosta vaan, ja jotain muuta kuin kivikautista RS2/K26 turboa käyttämällä saa vielä kivasti heräävänkin, varsinkin jos pitää urssin omat nokat siellä. Toki aiheuttaa sitten jumppausta pakosarjan ja pakoputkiston muodossa.

                      Pientarvikkeisiin (letkut/putket/jen) pitää kanssa varata yllättävän paljon rahaa jos poikkeaa siitä mitä tehdas on autoon asentanut ;)

                      Comment


                        Noni nyt olis sitten Garretin gt2871r turbo hommattuna. Ohjelmointia motestin kanssa suunniteltu suuttimet tulee näillä näkymin kisa kireestä e30 bemmistä 630cc. ja boch 044 pumppu pitäs viä hommata. Tässä ollaan kuumeisesti nyt etsitty pakosarjaa tuohon turboon sopivaa mutta ei ole tullut järkevää vielä vastaan. T25 laippa on tuossa turbossa ja apuja tämän kannalta otetaan vastaan.

                        Comment


                        • Onhan noita satsien tekijöitä monta, mm. Rewon Motors täällä Joensuussa. www.rewonmotors.fi

                          Comment


                          • Oon yrittäny tätäkin threadia aika paljon lueskella ja hakea muuten foorumilta, mutta silti en oo oikein kunnollista vastausta löytänyt.. elikä siis näissä vähän enemmän viritellyissä vehkeissä onko jengi miten menetelly katsastusten kanssa. Lähinnä siis onko monikaan lähtenyt ihan laillista reittiä muutoskatsastamaan vai onko vaan leiman ajaks pistetty vakioahdinta/kuuleria yms.? Ja miten inssimiehet yleisesti suhtautuu näihin. Ite kun oon tässä virimaailmassa aika uutena ja ois kiinnostusta lähtee toteuttaa urssiprojektia tässä lähiaikoina. Ja tosiaan jos foorumilla on jo keskusteltu aiheesta niin saa linkata, ehkä ite oon vaan hakenu väärillä sanoilla.

                            Comment


                            • Näitä on vasta ihan viimeisen parin vuoden ajan pystynyt oikeasti leimaamaan lailliseksi, enkä tiedä onko moni niin tehnyt. Toiset varmaan vaihdelleet osia leimalle ja toiset luottaneet leimamiehen sokeuteen tai suopeuteen. Laitontahan se joka tapauksessa on.

                              Nykyään on kuitenkin mahdollista nämäkin leimata laillisesti, joten suosittelen niin tekemään. Ilman muutoskatsastusta ei turboautosta saa muuttaa mitään osaa ilmansuodattimen ja katalysaattorin välillä.

                              Comment


                              • Ite leimasin juuri 1.5v sitten urssini isolle ahtimelle ja coolerille. Muutoskatsastus onnistui kun löi teholaput katsurille käteen. Pientä hymyilyä katsastuksessa aiheutti tosin kun teholapussa oli pari KW vähemmän kuin autossa normaalisti, vaikka iso holsetti pellin alla olikin.

                                Comment


                                • Ei se virittäminen aina onnistu odotetulla tavalla..

                                  Comment


                                    Kyllä kannattaa muutoskatsastaa, kun se nyt kerta mahdollista on. Ei ole viranomaisilla sitten mitään naputtamista, ulkomaillakaan. Tai on ainakin kättä pidempää tarjota. :P

                                    Comment


                                      Tuo 10vt "k26" ei tuollaisenaan tuo vielä onnea ja autuutta vaan vaatii muokkausta että siitä tulee 400hp ahdin ja ilman muokkausta se lienee 20v koneen kyljessä vakiota huonompi. Muokattuna vaikkapa k27 kompuralla se onkin jo näppärä bolt-on ratkaisu joka venyy yli viiteensataan 20v koneessa. Toki samaan hintaan saa uuden holsetin, valintojen maailma :)

                                      Comment


                                        Miten ootte ratkassut tuon imupuolen letkutuksen. Vaihdon nyt turbon jossa on hukkaportti itsessään joten esim tämän haaran voi jättää kokonaan pois? Mutta pahoittuuko ecu kun siinä on antura kiinni ettei sitä dataa enään tule ? Plus jos nuo kaikki haarat mitä siitä lähtee pitää kiinnittää niin mistä saisi tehtyä moista letkua?

                                        Comment


                                        • Hukkaportilla ja imupuolella ei ole mitään tekemistä keskenään.

                                          Comment


                                            Meni hieman muutenkin ohi mitä kysyjä kysyy?

                                            Comment


                                              Elikkä tämän korvaaminen koska reijät ei enään sovi toisiinsa

                                              https://i.gyazo.com/d84cf770ff690406...dec29a08ab.jpg

                                              Comment


                                              • Otappas kuva sieltä konehuoneen puolelta, että mitä siellä on. Katsotaan sitten mitä tarvitsee liittää ja mihin.

                                                Olikos näissä orkkiksena maffi ahtimen edessä vai takana? En muista enää.

                                                Comment


                                                  Sotketaanko tässä nyt by-pass ja hukkaportti keskenään?

                                                  Comment


                                                    Eikös hukkaportti ole tuo helvetin iso tötterö tuossa pakosarjan päällä? Sinne menee tuo ohkanen letku (näkyy kuvassa). Sitten koneen yläosaan menee yks haara. Ilmeisesti jonkun näköinen huohotin? Mutta tuosta kohtaa konetta tämä on.

                                                    https://i.gyazo.com/d90e717df8224b10...90aee55065.jpg

                                                    Comment


                                                      Maffi on ennen ahdinta.

                                                      Tuossa 3" sovitteella oleva imuputki(en ole varma käykö urs6:seen):
                                                      https://store.034motorsport.com/turb...urbo-hose.html

                                                      Vai mitkä reijät ei enää sovi?

                                                      Comment


                                                        Maf on "kaiken edessä", eli tuon kuvan mutkaputken yläpäässä ilmansuodatinkotelon kyljessä kiinni. Mutkaputkeen tulee N75, bypassin paluu ja huohotus turbon imupuolelle.

                                                        Olisiko nyt siis niin, että vakiomallinen ulkopuolisella hukkaportilla oleva ahdin olisi vaihdettu hukkaportilliseen ahtimeen? Jokin tuota hukkaporttia pitäisi edelleen ohjata ja siihen yleensä kaivataan paineistamatonta ilmaa ja paineistettua tai alipaineistettua ilmaa hukkaportin toiminnasta riippuen.

                                                        Sinälläänhän vakio ecu ei aisti tuon N75:n kautta yhtään mitään moottorin toiminnasta, paineista tai ilmamääristä, että jos paineet jollain muulla ratkaisulla pysyy aisoissa niin tuon voi vain tulpata. Toki aina järkevintä käyttää elektronista ahtopaineenohjausta kun siihen on optio (versus manuaaliset ahtosäätimet).

                                                        Comment


                                                          Kannattaa tosiaan miettiä tuo ahtopaineen ohjaus tarkkaan ennen kuin lähtee kaasuttelemaan. Tulee koneestä äkkiä käkikello jos ei toimi kuten pitäisi. Lähinnä säätö/moottorinohjaus kuntoon ennen kun rupeaa polkemaan. Ei ole ihan plug and play tuo homma. Joku viisaampi varmaan osaa sanoa miten onnistuu sisäisen hukkiksen ohjaus motronicilla(mikäli sillä mennään), jos edes onnistuu.

                                                          Comment


                                                            Joo siis vaidos tapahtuu Garrett gt2871r jossa on hukkaportti itsessään kiinni. Hukkaporttiin menee kyllä yksi letku paikka niin onnistuuko ihan kylmiltään että laittaa tuon vanhan letkun kiinni ja pitää anturan siinä välissä? Ja säätö olisi tarkoitus tehdä ammattilaisella koska en halua että sieltä mitään hyppää syliin.

                                                            Comment


                                                              Hukkaporttiin menee kyllä yksi letku paikka niin onnistuuko ihan kylmiltään että laittaa tuon vanhan letkun kiinni ja pitää anturan siinä välissä?
                                                              Periaatteessa kyllä mutta jos ei ole aivan varma ahtopaineensäädön toimintaperiaatteesta niin ensihätään voit myös vetää letkun hukkaportin kellolle (se tölkin näköinen jossa letkuliitin ja jonka perässä liikkuva tanko) kaasuläpän ja turbon kompressori puolen painelähdön välimaastosta. Eli kun hukkaportin kello saa saman paineen kun turbo tuottaa, niin silloin ahtopaine rajoittuu hukkaportin kellon sisällä olevan jousen perusteella eli tässä tapauksessa jonnekin puolen baarin tienoille.
                                                              Viimeksi muokannut pv; 8.8.2017, 07:56. Perustelu: Kellon kuvailua tarkennettu

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X