Vähän reilun kympin mittasin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Laita lukon toinen pää siihen irroitusuran ohi n. millin verran, se pää ensin uraan. Sitten peukalolla vastapuolelta sillee kiertävällä liikkeellä sitä rengasta pitkin liikuttaen. Pidä toinen peukalo siinä sen jo urassa olevan pään päällä samalla hieman painaen sitä kohti uraa pidemmältäkin, niin vältyt todennäköisemmin sen renkaan ampumiselta johonkin tallin pimeimpään nurkkaan.
Tekniikkalaji, vaatii hieman opettelua. Myös peukalonpään veri toimii uhrilahjana, jolla männäntapin lukkorenkaiden jumala suo sinulle taitosi.
Comment
-
-
Sen bypass-venttiilin aukeaminen. Ahdin ei oikein tykkää imeä, se vie sen hyötysuhdetta aivan älyttömästi.
Kokeiles joskus dynossa ajaa siten, että se läppä on mekaanisesti pakotettu auki, eikä ahtimen imun tarvitse hoitaa sen aukipitämistä.
Millään mittarilla et saa sitä oiretta kyllä kiinni, se vaan pitää todeta kokeilemalla.
Comment
-
Lähinnä mietityttää toi ahtojen ja tehon laskeminen tuosta 6000 eteenpäin. Ei tehoissa suuria eroja ollu vaikka laihemmalla oli, luulen et jätti vähä paksulle ku alko sekoamaan ja vetämään laihalle ku poltoaine oli niin kuumaa. Tää käyrä oli varmaan viimesestä vedosta jonka sai vielä kohtuullisen. Kyllähän tässä varmasti on jo useampi juttu tulppana, vakiokansikin tekee omansa, ja luulen et noi nokat tehdasmerkeissä ei oo koville ringeille optimaaliset. Mutta toi läppä kyllä voi tehdä osansa, sitä en kiistä. Arvelluttaa vaan miten esim. joku 100mm kaasuläppä kestäis tossa, jos ei toi nykyinen teräsläppäkään oo kestäny. En tiedä oikein mitä tohon keksis läpäksi..?
Comment
-
Olikos tää viinapeli vai bensalla?
Jos viinalla, niin ei tuo todennäköisesti juurikaan voimaa syö, jos vaan kipinää piisaa.
Voit koittaa vähän myöhäistää imunokkaa, se voi auttaa. Mutta painehan tuossa laskee loppua kohden, eli ilma loppuu. Itse epäilen sitä ohivirtausventtiiliä, että se rajoittaa turbon saamaa ilmaa ja siten huonontaa hyötysuhdetta. Holsusta loppuu puhallus.
Comment
-
Ei vois olla mahollista et hukkaportti aukee? Meinaan tuli n. 50hv lisää tehoa ku vaihdettiin jäykempi jousisetuppi. Tais olla Tialin toiseks jäykin setuppi. Jos hukkikselle laittais semmosen molemminpuolisen ohjauksen..?
Tuolla muutama kuva läpästä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...postcount=1773
Comment
-
Voihan se olla, että pakopaine alkaa työntää hukkista auki. Kannattaa nyt noin muutenkin laittaa yläpuolinen ohjaus.
Portin peruspaine korkeintaan 0,5bar alle sen, mitä haluat sieltä ottaa. Kalvon alapuolelle jatkuva paine ja yläpuolelle joko manuaalinen painesäädin (regulaattori, ei mikään kuristin tai vastaventtiili) tai sitten vaikka MAC-vena tai vastaava, jolla ohjaat sinne yläpuolelle painetta. Ja nimenomaan niin päin, että sähkön saatuaan vena ohjaa paineen yläpuolelle ja passiivisena ei; Turvallinen vikaantumissuunta.
Comment
-
Jaa-a, vaikea sanoa mitä tuolle läpälle on tapahtunut. Aikamoinen vipuvoimahan siinä on, jos se on jotenkin se saranamekanismi juminut ja ahdin pyrkinyt tekemään läpän taakse alipainetta.
Toisaalta aika järjetön veto pääsee syntymään suoraa pintaa kannatteleville reunoille, jos siihen suoraan pintaan kohdistuu painetta. Tämän taisit oppia myös imusarjan kanssa? =)
Comment
-
Tuo läppä kyllä kestäis huomattavasti suurempia paineita jos se olis kupera kuten pullonpohja. Kyllähän tosta suoranakin voi tehä kestävän, mut ainakin vapaasti toimivana keinuläppänä keveydestä on etua, siksi toi olikin jyrsitty ohuemmaksi. Ottaahan ne kaasuläpätkin vastaan suuria voimia ahdetuissa koneissa, mut silti epäilyttää miten semmonenkaan kestäis..? Muutenhan painekellolla toimiva läppä vois olla kokeilemisen arvoinen...
Comment
-
Semmoinenhan vois olla ihan näppärä, että ois tommonen luukkutyyppinen läppäsysteemi ja siinä ois joku vaikka 1 bar kello. Kello ottaa siinä 1bar paineessa vedot päälle ja pyrkii avaamaan läppää, mutta läppä pysyy paine-eron vuoksi kiinni niin pitkään, kun ahtimien välissä vallitsee paine. Kun holsu alkaa heräämään, paine-ero laskee ja kello saa vedettyä läpän levälleen.
Comment
-
Tervehdys klubilaiset! Mielipiteitä ja kehitysehdotuksia kaivataan, projektina itselläni S2 Avant, joka rupeaa moottorin osalta olemaan siinä tilanteessa, että sen voi kohta nostaa pois keulilta.
Tehotavoitteet eivät vielä ole taivaissa, vaan tavoitteena saada kasaan toimiva kokoonpano, joka herää myös alhaalta ja olisi näin ollen mukava ajettava. 300-350 hevosta voisi olla realistinen tavoite. Kyseessä on ensimmäinen suurempi projektini tekniikan osalta ja olen ajatellut kasaavani moottorin seuraavanlaisella kokoonpanolla:
- RS2 ahdin (muita ehdotuksia? aiemmin ketjussa puhuttu CT350 ahtimesta jne.)
- Wagnerin välijäähy sekä pakosarja
- Bosch 440cc suuttimet (onko tarpeelliset näissä teholukemissa?)
- Bosch 044 bensapumppu
- 2,5 - 3 tuumainen rosteriputkisto kisakatilla
Moottorilla on ajettu 320tkm ja se on ollut rauhallisella ajolla viimeiset 10 vuotta ja todennäköisesti myös sitä ennenkin (alkuperäisessä kunnossa tekniikka yms.) Onko suotavaa vaihtaa suoraan uudet männät, laakerit ja veivit? Ja kannattaako sisään lyödä alkuperäiset rojut vaiko takokamaa?
Muita ehdotuksia / huomioon otettavia asioita tässä vaiheessa?
Kiitos etukäteen avusta!
Comment
Comment