Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyllä se varsinkin pienillä vaihteilla ärhäkämmin herää ja nostaa paineet tappiin. Vakio jousella ei taida ykkösellä ja kakkosella ihan maksimi paineita saada, ainakaan lastutetussa. Nurjana puolena saattaa isoilla vaihteilla yliahtaa, jos liian jäykkä jousi.

    Yläkierroksilla ei jousella väliä, N75 kerkeää säätää ahdot kohdalleen, joten jousi ei auta pitämään ahtoja tapissa.

    Comment


      Ota N75 johto irti ja käy ajolla. Vakiojousi antaa 0,5 bar läpi kierrosalueen.

      Comment


        Uudet polttoainelinjat tekeillä parhaillaan. Kerääjäsäiliön jälkeen takaluukussa kuinka pitkälle riittää yksi suodatin, ennenkuin rupeaa ahdistamaan? 2kpl 044 asennettu työntämään kerääjäsäiliöstä eteenpäin.
        Oli suunniteltu kahdelle suodattimelle jotkat yhdistyy Y-haaroilla, mutta tilankäytön kannalta menisin paljon mielummin yhdellä suodattimella.
        Suodattimet hommattu Finjectorilta, Bosch 0450905907 M16x1.5 liitännät.

        Comment


          Vaikea kyllä sanoa miten noi suodattimet rajoittaa. Ite laitoin molemmille pumpuille omat suodattimet, ja vasta niiden jälkeen haaralla yhteen linjaan.

          Comment


            Ainoa millä tuota oikeastaan pystyisi arpomaan olisi painemittaus ja tuottomittaus kummallakin asennustavalla.

            Comment


            • Eiks tossa käytännössä riittäis vaan sillä yhden sutarin asennustavalla suoritettu tuottomittaus?

              Comment


                Saakohan tuohon S2 enää alkuperäistä polttoainesuodatinta mistään? Merkkari ainakin meinasi että ei tehdä enää.

                Comment


                  S2 Avanttiin ainakin saa. Samainen suodatin lyötyy miljoonasta mallista. Mm. B5 RS4:sesta.

                  Coupe: 893133511
                  Avant: 441201511C

                  Comment


                    Tuo Coupen vo nro käy NM, 7A, KV ja 3B koneisiin ja on edelleen saatavilla/tilattavissa. ABY:n ei sitten Etkan mukaan tuo enää kävisi ja siihen ei näytä orggis suodatinta enää olevan saatavilla?
                    Viimeksi muokannut okkim; 31.3.2015, 16:05. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                    Comment


                      Juurikin samaa se marmorin mies meinasi. Meniskö sinne joku toinen filtteri helposti? Ja abystä kyse.

                      Comment


                        Ja tarvikefiltteriäkö ei liioin löydy?

                        Comment


                          Kävisikö tämä?

                          Comment


                            Jos tuo killerin lista pitää paikkansa, niin eiköhän tuo sitten paikallisesta mätänetistä löydy. En tarvikkeita oikeastaan tajunnut edes katsoa, kun meinasivat että valmistus lopetettu.

                            Comment


                              Mottonetin kone ilmottaa että suodadin nro 19-0105 olisi oikea vaan eipä ole!!
                              Oikea sudatin löytyy nro19-0104.
                              Juuri vahdoin

                              Comment


                              • Onko jotain jippoja venttiilivarrenkumien vaihtoon? Aattelin eka käyttää koneistamolla, mut sain kaverilta lainaan tollasen venttiilipainimen ni jos ite koittas. Oon kuullu että joissain tapauksissa niihin on jotain liimaa laitettu? Pysyykö ilman vai pitäskö laittaa?

                                Comment


                                  Onko kansi irallaan?

                                  Comment


                                  • On irrallaan. Noissa on vissiin vakiona tuplavenajouset (aby)? Taitaa olla mahdoton ulkonäön perusteella sanoa onko vakio venajouset? Mitään tekstiä tai numeroita niissä ei ainakaan ole.

                                    Comment


                                      Puristimella vaan puristat jouset ja otat lukot pois. Kumet pitäisi lähteä ihan pitänokkaisilla pihdeillä vetämällä. Jos ei lähde suoraan vetämällä, niin kitkuttelu auttaa. Kumet kyllä yleensä pysyy paikallaan ilman liimaa. 11mm:n pitkällä hylsällä olen itse naputellut uudet paikoilleen.

                                      Comment


                                      • Ainakin omat oli sen verta tiukat jottei todellakaan liimaa tarvitse.

                                        Comment


                                          Tuossa aiemmin pähkäiltiin tuota yhden polttoainesuodattimen riittävyyttä kerääjäsäiliöltä eteenpäin linjaan. Siihen kun ei suoranaista ratkaisua vielä löytynyt, niin eikös homma toimi samaan tyyliin, että jättää tuosta menopuolesta suodattimen kokonaan pois, mutta laittaa suodattimet tankin ja kerääjäsäiliön väliin, ja halutessa vaikka vielä paluulinjan ja säiliön väliin yksi suodatin. Tällöinhän ajetaan ihan sama asia, ja epäpuhtaudet ei pääse suuttimille asti...?

                                          Comment


                                          • Kuona tulee pääosin polttoainetankista (asennuksessa jääneitä epäpuhtauksia lukuunottamatta), joten kerääjän ja tankin välinen suodatin on ihan ok.

                                            Comment


                                            • Mä en jättäis suodatinta pois painelinjasta, vaikka tankista kerääjäsäiliöön menevä bensa olisi miten hyvin suodatettu.

                                              Comment


                                                Vag 60-2 triggeristefa

                                                Vems tuntuis jälleen toimivan ja pienen remontin yhteydessä, ajattelin vaihtaa vanhan vuotavan stefan tilalle, tuollainen bolt on 60-2 triggeristefan. Osat tilasin noilla Thuppun edellisellä sivulla mainitsemilla osanumeroilla: 030103171L ja 030906433Q.

                                                Itse ku olen kuutamolla, niin voisiko viisaammat opastaa hieman, että pystyykö tällä kapistuksella korvata myös tuon Home tappia lukevan VR-anturin, vai jätänkö sen paikoilleen? Toiseksi missä asennossa/kulmassa "hammaskehä" täytyy asentaa, moottorin ollessa ykk:ssa? Johtojen kytkennästä myös saa kertoa.

                                                Tämä kaikki siksi, ettei tarvisi uudestaan nostaa mottia pois, väärin asennetun triggerin takia :)

                                                Comment


                                                • Kyllä, sillä korvataan myös home-tappi.

                                                  Laitat moottorin 1. sylinterin yläkuolokohtaan, kun kehässä on se oranssi kohdistuspalikka paikoillaan. Kevyesti naputtelet anturin kehän kampuran päälle ja otat oranssin kohdistuspalikan pois. Triggerin tulisi tällöin olla n. 75-80 asteen tuntumassa ennen 1. YKK. Tarkan paikan katsot toki sytkälampulla.

                                                  vemsin vaatimista muutoksista tai johdotuksesta en osaa sanoa, mutta luonnollisesti triggeriasetuksiin tulee vaihtaa auditriggerin tilalle 60-2 nokkahallin kera.



                                                  Johto on hyvä viedä ulos startin reiän kautta. Starttimoottorissa on tuon hieman ulkonevan aukon kohdalla alumiininen laippa, johon on helppo tehdä pieni kolo tuolle johdolle.

                                                  Comment


                                                    Thanks. Nyt sain varman vastauksen, omille oletuksilleni. Tuon kytkennän Vemssiin, varmasti löydän netin syövereistä. Onkos tuolle tiivisteelle vielä tarvetta, mikä alunperin on tuossa lohkon ja stefakehikon välissä? Tuossa uudessa näyttäis olevan jonkunlainen tiiviste itsessään, lohkoon päin.

                                                    Comment


                                                    • Siinä on oma, kiinteä tiivisteensä, voit sen paperisen heivata kuuseen sieltä välistä.

                                                      Edit: huomaa sitten, että kyse on Hall-anturista, joten tarvitset sille +5vdc, maan ja saat sieltä signaalin. Eli haaroita esim. TPS-anturille tai nokan hallille menevästä jännitteestä lähtö. Signaalin viet muistaakseni samaan, mihin orkkis VR menee. Se orkkis home-tappi menee johonkin vemsin prossun erikoispinnille, jonka kautta se toimii vähän vastaavalla tavalla kuin orkkis. Nokan hallin johdotuksessa saattaa myös jotain muuttua, mutta internetistä tosiaan selviää kaikki.

                                                      Orkkis triggeröinti siis toimii kutakuinkin niin, että home-pinnin signaali enabloidaan joka toinen kierros nokkahallin avulla ja sitten varsinainen pulssitieto otetaan siitä hammaskehältä. Nyt triggeröinti muuttuu sellaiseksi, että 60-2 käytetään sekä pulssitietoon, että sen homepaikan määritykseen ja eculle kerrotaan nokkahallilla sen seuraavan homen olevan moottorin home.

                                                      Se vielä kannattaa huomata, että orkkis nokkahallia ja 60-2 käytettäessä "Distance from TDC" saattaa olla "väärällä" kierroksella, eli perusennakon määrä voi olla 440 astetta tai jotain vastaavaa.

                                                      Comment


                                                      • En nyt oikein tiedä missä tästä kannattaisi alkaa kyselemään, mutta laitetaan nyt tänne vaikka ensiksi.
                                                        Eli ideana olisi ottaa NG moottori.n alakerta ja iskeä siihen AAN kansi ja muut hilppeet. Onko mitään ideaa voisiko tälläinen yhdistelmä toimia? AAN alakerta alkoi naputtaa ja lohkossa on jo aikamoinen rappu sylinterien yläpäässä, joten pitäisi porauttaa ylikokoon muutenkin.
                                                        NG ja AAN osia tullut vertailtua jonkinverran, ja aikalailla kaikki on samoja osia mäntiä ja lohkoa lukuunottamatta. Ja kyllä, NG moottorissa on öljysuihkut. AAN mäntä on vakiona 81mm ja NG taas olisi 82.5mm, kun veivi ja kampiakseli on samat, niin olettaisin että lohkokin on saman korkuinen.
                                                        AAN puristussuhde on ilmeisesti 9.2:1, kun NG vastaavasti on 10.1:1.
                                                        Bensalla mentäisiin näin alkuun, ja siitä vaihdetaan e85 kunhan sitä alkaa tästä lähempää saamaan. Lisäksi moottori pysyy vakiona lukuunottamatta lastua, jonka vuoksi en kovin äkkiä mielelläni alkaisi tekemään tuota AAN alakertaa kalliilla kuntoon.
                                                        Budjetti antaa tällähetkellä sen verran rahaa että saadaan alakertaan laakerit tuohon NG pataan. Männänrenkaita en nähnyt tarpeelliseksi lähteä vaihtamaan, kun moottorissa oli puristukset ok ja männänrenkaat olivat ehjät.
                                                        Onko tässä nyt mitään ideaa, vai unohdetaanko heti suosista? Tämä on sitä harrastamista pienellä budjetilla ;)

                                                        Comment


                                                          Jos noi NG männät on vastaavat ku 7A niin pitäis hyvin kestää sen 300-400hp. Eivät mitenkään vastaa AAN mäntiä, mut 2.2 20vt lastuvirillä pitäis hyvin mennä. Toki toi puristussuhteen muutos voi vaikuttaa jotain, e85:lla ei ongelmaa mut 98:lla voi ilmentyä nakua, vaikka kyllähän motronic sen huomaa.

                                                          Comment


                                                          • Taitaa noi männät tehdä tämän yhdistelmän mahdottomaksi. Ng männässä on pakopuolella tuollainen nousu joka osuu pakoventtiileihin ja kanteen yläkuolokohdas.
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Mehtala; 23.4.2015, 16:49.

                                                            Comment


                                                              Voihan noita työstää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X