Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAN vakio suorasytkälläkään ei aivan kauheasti mennä tuosta luvusta yli, joten jos sinne tähtää niin kannattaa suoraan sitten johdottaa 1.8t puolille tai vaikkapa "034".

    Comment


      Joo on kyllä käytössä ollut jo vuosia nuo 1.8t cop puolat, mutta tuon Vemsin hajottua, koitan miettiä vaihtoehtoja tilalle, jos ei tuota kunnostettua enää saa. Orkkis 3B motronic kyllä löytyy ja siksi kysyinkin, että mitä sytkä vaihtoehtoja sille löytyy.

      Comment


      • Mikäs vemsille tuli?

        Comment


          Porukka on veikannut että jokin jänniteregulaattori voisi olla hajalla. Akkujännitteellä auto pelaa, latausjännitteellä ei. En ole vielä löytänyt ketään kuka osaisi/kiinnostaisi tälläista korjata?

          Comment


            Tfsi-puolat venyy reippaasti yli 500hv. Menee suoraan 1.8:n johtoihin.

            Comment


            • 1.8t puolat jaksaa ainakin 150hp/sylinteri.

              Comment


                Seurailen keskustelua mielenkiinnolla tästä sivusta.
                Onkos sitten mikä tilanne kun pellin alle laitetaan 2.5tdi:n lohko ja lähdetään hakemaan 700-800hv tehoja?
                Kysymys siis juurikin puolien ja sytkäpuolen kannalta?

                Comment


                • Edelleen jopa nuo 1.8t puolat piisaa. Mutta tfsi puolat varmasti no problem.

                  Comment


                    Laitetaampa omasta rojektista myös speksejä.

                    Eli farkku urssiin olisi tulossa tälläinen kokoonpano.

                    -HX35 Super
                    -Matin vanha boksi Porkkiksen softalla ja 440cc suuttimet
                    -Eaglen ''Tarvike'' veivit
                    -Walbron pumppu
                    -Kannen porttaus on vielä kysymysmerkki
                    -MTM nokat
                    -Billettipyörä ja SRE 707 asetelma

                    Orkkis männät tulee uusilla renkailla. Kannesta en nopealla silmäyksellä löytänyt yhtään halkeamaa ja lohkokin näytti hyvältä vaikka mittarissa oli jo yli 350tkm. Tehotavoite on noin 450hp.

                    Sellainen kysymys olisi kun ajattelin tuohon asetelmaan laittaa S2 vakio levyn niin tuleeko teidän mielestä miten kestämään? Vai kannaako suoraan laittaa kestävempi jos joskus on aikomusta mennä yli 500hp?

                    Comment


                      Vääntö sen kytkimen tappaa. Ei hevoset.

                      Comment


                        35S herää sen verran alhaalta ja rajusti että rupee äskakkosen levyä äkkiä harmittamaan.

                        Mulla on verstaalla yks käytetty mutta ehjä SRE massalevy jos haluut sitä tulla ihmettelemään.
                        Vaihdoin ite jousitettuun sintteriin isomman ahtimen myötä.

                        Comment


                          Onko Kokemusta Centerforce kytkimistä? Tommosen löysin
                          Dual Friction - Clutch Cover & Disc (PN# DF074006)

                          Comment


                          • Centerforce, tuosta vielä suora linkki. Itse en ainakaan väännön kestoa tuolta löytänyt, mutta tuskin kovin paljoa. Mutta eipä oo kovin kallis.

                            Comment


                              Centerforce taisi ainakin aikoinaan olla kova nimi jenkkipuolella. Nykytilasta en tiedä.

                              Comment


                              • Mikä olisi nyt sitten se paras hinta/laatu suhteeltaan kytkin/vauhtipyörä setup tuollaiseen 500-600hp urssi4:seen ?

                                Comment


                                  Blingfactory vauhtis ja Sachs SRE + sintteri. En luottais jenkkien tekeleisiin.

                                  Comment


                                    Jenkeistä saa kyllä ihan asia kamaa, kun vaan tietää itse mitä ostaa ja selvittää asiat myyjän kanssa. Stripille tehdyissä Volvoissa on käytetty esim.Tilttonin kolme levyisiä nascar kytkimiä ihan hyvällä menestyksellä. Toki katu-autoon se ei ole mikään mukavin kolinoineen jne. Vaatii sitten modattua v.pyörää yms. joten ei maksa vaivaa, kun täältä saa ihan suoraan sopivia osia.

                                    Comment


                                      No juu, Tilton on kyllä todistettu päteväksi.

                                      Comment


                                      • 500hv pakettiin SRE yksilevy on hyvä vaihtoehto.

                                        Ja uskoisin, että Thuppu viittasi jenkkien tekeleillä clutchmasterseihin, specceihin yms amerikan herkkuihin, joihin ei tosiaan kannata välttämättä puuttua, vaikka vähän halvemmalla saisikin.

                                        Kaksilevysiä sitten vasta kun tehoja on se 600+

                                        Comment


                                        • runkolaakerit

                                          Tuleeko noiden alapuoleisten runkolaakereiden päädyissä olevat ulkonevat "tapit/liuskat" samalle puolelle, vai vastakkaiselle ylempiin verrattuna? Purkamisesta on aikaa ni ei muistu.

                                          Comment


                                          • Ei niitä oikein pysty laittamaan väärinpäin, kun kampilinja on pukeissa n. 0,5mm epäkeskeinen.

                                            Joka tapauksessa, liuskojen lukot vastakkain.

                                            Comment


                                            • Joo ei ne sinne oikein mennykkään ku toisinpäin, eli varmaan oikeinpäin.
                                              Viimeksi muokannut welmu; 3.3.2015, 23:00.

                                              Comment


                                                Olisko kellää cadi kuvaa 20vt koneen pakosarjasta?

                                                Comment


                                                • Koko pakosatsista? Laipasta näyttää löytyvän kuva vielä ikivanhan linkin takaa, mittatarkkuudesta/oikeudesta ei tietoa :)
                                                  http://www.uusikaupunki.fi/~tatekesk/20vt_DXF.DXF

                                                  Comment


                                                    Niin siis laipasta...

                                                    Comment


                                                    • Mites toi öljypumpun imuputken tiiviste. Kuuluuko laittaa o-rengas ja pahvinen, vai jompi kumpi. Vai onko ees väliä? Tiivistesarjassa on molemmat. Tossa kirjassa mikä mulla on, on kuva pahvisesta, mut o-rengas siel ainaki oli. Lisäks kirjassa puhuttiin jostain securing platesta (prikka?) joka pitäs uusii. Mut en tiiä siit...

                                                      Comment


                                                        Jos sielä on se O-renkaan ura, niin pelkkä O-rengas riittää.

                                                        Comment


                                                          Avasin mielenkiinnosta urssin hukkiksen kannen, ehkä olis pitäny avata jo hetki aiemmin. Tuo ei liene mitään sukua vakiojouselle... Saattaa selittää miksi ahdot alkaa hiljalleen pudota vedossa 4k jälkeen. Siihen ei käsitys riitä, miksi moinen viritys on tehty.

                                                          Miten tuo kannen säätöruuvi kuuuluis olla säädetty/kuuluuko siinä olla ruuvi? Tuossa omassa on jatkettu malli, ilmeisesti kierretangosta tehty.

                                                          Jos jollain olis vakiomallin jousta edullisesti tarjolla niin voisin lunastaa pois. YV tavottaa.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Jos vakio ahdin niin kuuluukin pudota 4k jälkeen. Veikkaan että tuo on vakiota jäykempi jousi, jolla haettu nopeampaa heräämistä.

                                                            Comment


                                                              En ole tosiaan vakiojousta koskaan nähnyt, en osaa ottaa kantaa onko jäykempi. En kyllä ymmärrä miten jousen jäykentämisellä saadaan heräämistä parannettua. Ei kai siellä pysty alakierroksilla niin paljoa pakopainetta olemaan että portti sen voimasta aukeaisi. Jäykempihän tuo periaatteessa on, koska jousen halkaisija on pienempi.

                                                              Todennäköisesti haettu sitä että portti pysyisi kiinni yläkierroksilla pakopaineen kasvaessa pienen ahtimen vuoksi. Kuitenkin olisi varmaan parempi vakiokokoonpanossa käyttää vakiojousta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X