034Motorsportilta saa valmista telinettä mikä tulee poikkitukeen kiinni.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Onko porukalla kokemusta tuosta Ruotsalaisesta MaxxECU.sta ? http://jlparts.fi/www/store/#!/~/product/id=32922467
Ruotsissa niitä näyttää olevan käytössä laajalti ja audeissa myös. Näyttää audiinki saavan plug and play sarjankin hintaan 1670€
http://www.maxxtuning.se/maxxecu/plugin-ecu/
Comment
-
Vieras
-
Sen verran kyllä pitää vielä sanoa, että orkkis triggeröinti on sen verran tiheähampainen, että moni ecun valmistaja suosittelee, ettei sitä käytettäisi. Eli aski irti ja se bolt-on 60-2 takastefatriggeri paikoilleen, niin ei tarvitse senkään takia sitten jännittää.
Tuli joskus ihan mielenkiinnosta skoopattua sitä orkkis vr-antureiden triggeripulssia kovilla kierroksilla ja siinä alkaa 8krpm kohdalla olemaan jo niin paljon hampaiden pohjien ja muiden aiheuttamaa signaalin magnitudin pienenemistä, etten ihmettele miksi moni ecu saa harmaita hiuksia sen vuoksi. Pitäis kaivella se kuva jostain tai ottaa jossain vaiheessa uudelleen..
Comment
-
-
Tuota saa molemmilla anturityypeillä. Osanumeroita:
030906433Q Hallianturi
030957147AA VR-anturi (Huom! Tämä onkin Hall anturi.)
030103171L Runko ja pulssikehä
Kumpi anturityyppi on parempi esim. VEMS:in kanssa?
Edit. Korjataan tietoa. Ei ilmeisesti olekaan saatavilla VR anturia. Toi AA loppuinen osanumero on kans Hall tyyppinen anturi.Viimeksi muokannut Thuppu; 10.10.2014, 20:09.
Comment
-
Halleja kait näihi vemsseihin on yleensä laitettu. Sen verta mitä ite tiedustelin kun ton takastefatriggerin asensin et kumpi kannattaa laittaa hall vai vr niin vastaus oli et kumman vaan haluaa. Oisko ollu et hall meni helpommalla muutoksella purkkiin. Tai jotaki.
Eka laiton sen muovisella rungolla olevan ja tyhmyyksissäni kirrasin liikaa öpohjan puolen pultteja niin se runko halkesi siitä stefakehästä. Vuoti öljyä siitä pihalle.
Ostin sitten varulta sen alumiinirunkosen ja vaihdon sen paikalleen.Viimeksi muokannut eske; 9.10.2014, 18:01.
Comment
-
Hall-anturin ominaisuuksista johtuen 60-2-hampaisella kiekolla maksimikierrokset rajautunee alemmas ku VR anturilla. Esim Hamlinin anturia käytetään usein ohjelmoitavien ruiskujen kanssa, ja niillä maksimitaajuus on 15khz, eli maksimikierrokset 60-2 triggerillä 7500.
Tuosta takastefa-anturin maksimitaajuudesta en tiedä.
Comment
-
Itse tilasin keväällä tepolta tuon kyseisen takastefatriggerin tuolla 030957147AA vr anturilla ja se anturi paljastui hall tyyppiseksi ( 3 johtoa). tiedustelin sitten tepolta asiaa ja vastaus oli tämä
[> Valitettavasti tilanne on se että olen saanut tuon anturin osalta väärää informaatiota. Itsekin olen tuota asiaa viime aikoina kovasti yrittänyt selvittää ja valitettava totuus on se että tuolle triggerille löytyy vain Hall-antureita]
Comment
-
Männäntappien kestävyys askarruttaa tulevaa tehonlisäystä ajatellen.
Eli kyseessä on Wössnerin mittatilaus männät ja ovat 22mm tapilla.
Tapeissa tosiaan kartioporaus päissä, mikä saa tapit näyttämään entistäkin hullummalta. Veivin kohdalta seinämävahvuus on 3,5mm ja päistä olematon. 550nm ja 25tkm olen näillä ajenut ja vielä on toiminut.
Tappien tarkemmat tiedot ovat: WP080 22x15x61 conical shape 87gr.
Mitä arvon raati mieltä tapeista? Missä moisien sietokyky tulee vastaan? Ovat kumminkin naurettavat verrattuna alkuperäisiinkin..
Comment
-
Nakuhan se tietty kaiken tappaa. Ainut asia miksi konetta tarvis availla on tuo tappi asia, eikä viitsisi kyllä turhaan ehjää konetta pemottaa..
Tässä vain kun seuraillut keskusteluja takomäntien tapeista, niin aika paksuilla seinämillä on tapit porukalla ollut. Peräti 5mm ja ylikin?
Koitin vielä katsoa wössnerin catalogista minkälaisia tappeja tarjoaa. Yllätyksenä tuli, että tuo vitos koneen 20mm tapillla olevassa männässä on "perustapissakin" 4.5mm seinämä vahvuus, ilman kartiota.
Comment
-
ABY koneeseen öljypohjan muokkaukset tällä hetkellä ajankohtaisena. Liitteenä pari kuvaa, millaiset ratkaisut internetin kätköistä löytyi tuolla maailmalla olevista koneista. Mitäs mieltä noista, kannattaako lähteä jotain ton tyyppistä suunnittelemaan, vai jotain erilaisia loiskelevyjä?
Comment
-
Kyllä siihen lääkkeenä on myös toinen öljypohja. Tuo orkkis öllepohja on todella failuren muotoinen, mutta jos sitä jouheaa taaksepäin apurungon päälle nousevaa mäkeä jyrkentäisi tai vielä mieluummin tekisi negatiivisen sloupin siihen..
Kuivasumpussa on kuitenkin sitten sitä duunia ihan pikkusta vaille paljon ja lisäksi ne palikat maksaa mansikoita. Laskeskelin, että vaikka tein ihan kaiken mahdollisen itse (öljypohja, säiliö, lohkon peitelevy, pumpun kannake, scavenge-putkitus, ulkoinen suodattimen jalka, pumpun vetosysteemit yms) ja todella huokeasti hankituilla letkutarpeillakin käteistä paloi toista tuhatta euroa, puhumattakaan lukuisista suunnittelu- ja valmistustunneista. Pelkkä pumppu oli käytettynä rahteineen ja veroineen ameriikan yhdysvalloista luokkaa 800e. Jos tuollaisen jollekin tekisin rahasta, niin kyllä sitä pitäisi luokkaa 4000-5000e saada käyttövalmiista paketista, riippuen mistä sattuisi saamaan pumpun..Viimeksi muokannut kenax; 22.12.2014, 21:55.
Comment
-
Pientä ensiapua voisi olla myös siitä, jos huohotuskanavaan saisi jonkinlaisen aukon vähän ylemmäs kampikammiossa. Tämä nyt ei kuitenkaan poista sitä ongelmaa, että se öljy ei ole imututin saatavilla kovissa kiihdytyksissä, mutta eipähän työntäisi ainakaan öljyjä ulos koneesta niin tehokkaasti..
Comment
-
Maksaa se orkkis pumppukin ihan kivasti ~500 nurkilla? Ja omalle työlleen jos harrasteissa alkaa laskea hintaa, on peli menetetty ;) Lisä bonuksena saa kierrättää korkeammalle ja isot pojat on kertonu, että sopiva alipaine kampikammiossa tuo hieman tehoakin lisää, tiedä häntä. Jos ihan sitä viimestä hepoista olla hakemassa tai 9k punarajaa, itse kyllä tekisin nykytiedolla vaan nestedampperilla ja orkkispumpulla. Kun kerran useitakin yli 8k ylityksiä kestäneitä alkaa löytyä, ei ole mitään syytä enään tämän takia orkkispumppua vaihtaa.
Comment
-
Joo ei toki omalle työlleen voi harrastellessa hintalappua laittaa, mut pointtini oli se, että se työmäärä kyllä yllätti, vaikka osasin hirveetä työnsarkaa odottaa.
On kuivasumpussa kyllä niin paljon hyviä puolia, ettei "täysin rakennetun" pannun kanssa muuta harkitsisikaan, mutta on se silti iso ja kallis projekti ja siinä toki omat ratkottavat asiat.
Vakiohilut kyllä kesti itsellä useamman kauden 8600 stopparilla, että ei se nyt taida ihan siinä vielä särkyä.
Comment
-
Tarkoitatko tuota Thupun tilaustyönä tekemää isoa vaakalevyä? Olen siitä odotellutkin ja joskus kysellytkin kokemuksia
Kyllä sitä tarkoitin, se toimii itselläni erittäin hyvin ei nouse öljy enää kiihdyttäessä ylös.
Tota sumppu settiä laskin niin että jos escortin sumppu srj maksaa saarilla 1380£, ja sitten muutetaan hihnapyörät, tehdään öljypohja ja muut tarvittavat prikat.
Voisko olla parintonnin setti, Kenaxin kanssa samaa mieltä, jos asiakastyönä niin 4-5t.
Comment
Comment