Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Oisko kuvia wisecoista? Onko tappi 20 vaiko 22mm?

    Comment


      Yhet 22:set banaanisoineena jo, ovat toki 22 tapilla.
      Tossa kuva, mutta ihan normi wisecot, ei mittää spessua.
      Attached Files

      Comment


      • No joo, onhan noi vähän muuttunut. Omani ostin 2010 ja ihan perus 22mm tapilla. Kysyin toki Virtalalta jytkympiä tappeja noiden tilalle kun toisen mosan tein mäntien ympärille mut eipä tullut ostettua.
        Attached Files

        Comment


          juu tollasia mulla pari kierrosta ollu. ei vaan toi 7.7 puristukset oikeen ole enään tätäpäivää.

          Comment


            Mulle tuli 2009 samannäköiset Wisecot kuin anlella.

            Comment


            • Joko uuden mallin wisecot on muutettu niin, että mahtuu öljytykkikin paikalleen?

              Ekat setit noita kapealla helmalla mitä näin, tuli siten, että tykkiä ei saanut mitenkään sopimaan. Helman pystyosa oli tasan keskellä tykkiä, joten taivuttaminen tai helman koloaminen ei tullut kysymykseen.

              Oli pakko vaihtaa vanhan mallin mäntiin.

              Asiaa sillon selviteltiin, niin mäntä oli tehty 16v neloskoneeseen, jossa tykki on eri puolella ja eri kohdassa, vaikka kaikki muu on samaa kuin vitoskoneessa.

              Comment


                Muistaako Jyrki mikä puristus-suhde niissä ROSS:n männissä oli? Joitain vuosia sitten sinulta muistaakseni ostin sellaisen setin 5 koneeseen. Pitäis kans maksimoida puristus suhdetta omaan koneeseen viinan vuoksi, tai tehdä/teettää toisen S4:ni kone eri mukeilla/veiveillä, kun hattukin tuli siihen tehtyä hieman "ylihyvin", verrattuna alkup. teho tavoitteeseen, mikä oli rajattu vakio alakerralla.

                Comment


                  Mulla meni tykit suoraan paikoilleen. Oisko johtunut siitä,että oli Ruotsiin tilattu customina nuo männät,mut asiakas ei ollut sit ottanu niitä.

                  Comment


                  • Onkos kellää kokemusta noista kiinan pakosarjoista?

                    http://www.ebay.com/itm/Audi-2-2L-20...47ffbe&vxp=mtr

                    Semmosta oon kuullu, että murtuilee ja halkeilee paikoittain, mutta jos siihe tekee tukitelineet ettei joudu omalla painolla roikkumaa nii toimiskoha sillai?

                    Comment


                    • Väärä kohta säästää... Kyllä nuo minun näkemät kiina-sarjat 1.8t ja bi-turboihin on ollu sellasta kuraa, että en suosittelis edes show no go vehkeisiin.

                      Comment


                      • Selvä elis siis kustomisarjaat alkaa mitottamaan. Miten kannattee laajakaista asentaa tuoho urssii ? Ootteko laittanu sen laajakaistanlambda tunnistimen siihe vakion tilalle vai poraillu lisäreikiä putkeen? Itelle on postissa tulossa plx-dm6 ja omasta mielestä fiksuin ois vakion tilalle laittaa. Onko kukaa aiemmi asentanu sillain jos osais neuvoa siinä ?

                        Comment


                          Jos motronic käytössä niin alkuperäisen viereen. Kyseinen moottorinohjaus ei syö simuloitua kapeakaistaa, saati sitten laajakaistaa.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                            Jos motronic käytössä niin alkuperäisen viereen. Kyseinen moottorinohjaus ei syö simuloitua kapeakaistaa, saati sitten laajakaistaa.
                            Miksikäs se ei muunnettua kapeakaistasignaalia syö? Liittyykö jotenkin johonkin orkkislambdan terveyden seuraamiseen vai miksikäs motronikki ei hyväksy?

                            (tämä on ihan vilpitön kysymys, koska tämä oli yllättävä tieto)

                            Comment


                              Kyllähän se syö. Varsinkin edullisten laajakaistamittarien yleistymisen aikoihin oli kyllä aika paljon ongelmia tuon tiimoilta, joten olen itse vilpittömästi suositellut tavallisen anturin käyttöä :)

                              Comment


                                Porkkis tuosssa jo asian ilmaisikin. Eli syö, mutta pureskelee huonosti. Jossain vanhassa topicissa oli tuosta juttua. Ongelmaa taisi olla ainkin vems:sin kanssa.

                                Comment


                                • Mjaa, liekö ollu sitte jotain signaalimaan potentiaalieroista johtuvii kytkentävikoja vai mitä..

                                  Comment


                                    Sre:n sintterilevy

                                    Onko kellään kokemuksia 2.2 20vt ympäristössä otsikonmukaisesta nelilapalevystä. Minkälaisia vääntöjä kestää sre asetelman kanssa? Millainen käyttää? Olis tulossa 707:n alle.

                                    Comment


                                    • Onhan sulla matala vauhtipyörä 707:lle? Jos orkkiskorkuinen, niin 754. Mulla oli 820nm 754 ja nelilapasella.

                                      Comment


                                        Eipä toi paha oo käytellä, joskin pientä totuttelemista vaati alkuun.

                                        Comment


                                          3b cromo vauhtis.

                                          Comment


                                          • Tommonen nelilapanen on luokkaa "katso ku on kisakytkin" ja sit vähän rämäytetään liikkeelle. Tekee vaikutuksen asiaan vihkiytymättömälle. Kahvipöydässä puidaan, miten sillä firman kaverilla on audissa raju kytkin ja miten meinaa karata pihalla seinään ku koittaa lähtee liikkeelle. Mut fakta on se, että nelilapanen on pientä loppupään tarttuvuutta lukuunottamatta ihan normaalia muistuttava ja sen kanssa elää herkempijalkainenkin. Eli kiinni vaan ja kovaa ajoa, ei se siitä ajotuntumasta jää kiinni.

                                            Comment


                                            • Tarkennan vielä tuota lamdahommaa oman tietämyksen perusteella.

                                              Eli vanhemmissa autoissa ainakin boshin purkeissa zirkoni-kapeakaistaista lambdaa, joka seilaa noin 0,1-0,9 V välillä jatkuvasti ja seossuhde määritetään siniaallon taajuuden mukaan.

                                              Boshin uudemman "laajakaistalambdat" (lsu) taas näyttävät lamdan suhteessa jännitteeseen AFR 10- 20 = 0-5 V.

                                              Tästä syystä vakio ecuun ei tietaakseni saisi syöttää laajakaistan skaalalttua 0-1 V jännitetietoa. Jos laajakaistan tietoa haluttaisiin käyttää tulisi singnaali muuttaa jollain prosessilla taajuuspohjaiseksi.

                                              Eräissä purkeissa on myös olemassa lamdoja, jotka tuottavat mA viestiä eculle.

                                              Comment


                                                Ei kapeakaista-anturi itsessään tuota siniaaltoa. Se tulee ecun säädön takia. Kapeakaistan jännite muuttuu paljon kun mennään 14.7:1 yli tai ali. Ecu tekee koko ajan korjausta laihan ja rikkaan välillä, josta tulee tuo "siniaalto". Seosta ei määritellä taajuuden mukaan. Googlella löytyy kyllä paljon teoriaa tästä asiasta. Tuossa yksi pikaisesti kaivettu joka kertoo vähän asiasta: http://www.howstuffinmycarworks.com/...sors_work.html

                                                Comment


                                                • No en alkanu säätää sen lambdan jutun kans vaa nyt on sit kaks lambdaa downpipessä.

                                                  Vielä olis semmonen kysymys, että onko kukaan asentanut noihi rivivitosii megasquirttia? Vemssihä tuntuu olevan suosiossa, mutta miksi ? Vierestä oon seurannu ku tallilla räpöstetää megaa jos minkälaisii vehkeisii, mutta oma kokemus puuttuu. Nii neuvoja saa antaa.

                                                  Comment


                                                    Vemsin suosio taitaa perustua siihen ku sitä saa PP versiona Audiin. Ihan varmasti Megankin saa pelaamaan yhtä lailla, mut vaatii ehkä hieman enemmän jumppaa kytkentöjen kanssa.

                                                    Comment


                                                    • Toi vemsin plug'n'play on sikäli vähän erikoinen keissi, että ovat tehneet semmoisen, mutta myöntävät kuitenkin, että triggeröinnin kanssa on ongelmia. Eli purkki on vain puoliksi PnP..

                                                      Comment


                                                        Niin, joillakin se vissiin toimii ja toisilla ei, joka sinänsä kans on erikoista.

                                                        Comment


                                                        • Totta löytyyhä tota vemssiä pnp:nä, mutta kyllähä megaaki saa 5-cyl sarjana. Voi tietenki olla silti vaivalloisempi asentaa. Miten tuo vemsin säätö sitte? Uuessa megassaha on se autotune säätö, että ajelemalla säätää kartat kohdillee tietokone itsestään.

                                                          Comment


                                                            Samat funktiot vemssissä ollut kans aika pitkään, toimiikin aika hyvin. Perus säädöt saa ainakin aika hyvin kohdalleen.
                                                            Joko ajossa suoraan (reaali ajassa tai ehdotettuina muutoksina)
                                                            tai sitten toisena vaihtoehtona logien mukaan muutoksien haku.

                                                            Comment


                                                            • Hieman kun tuota megasquirttia tutkin niin eivät ole saaneet Audin tai Porssen triggeröintiä vielä kuntoon luotettavasti.

                                                              Joku jenkki tekee tuohon 135 triggeriin palikkaa, jolla singnaali hajotetaan megaa ymmärtäväksi. Toinen vaihtoehto taisi olla megan tri-tach triggeröinti millä periaatteessa tuo onnistuu, muttei käytännössä.

                                                              Suurimmassa osassa toimivista megavehkeistä taitaa olla se 60-2 triggeri koneen takatiivisteessä. Tämä on taas työläs toteuttaa.

                                                              Muutaman plug and play megan olen touhunnut vanhoihin motronikin 55 pin boxeihin tosin bemareihin. Ainut ongelma megassa on tietääkseni siis tuo triggeriongelma.

                                                              Megaruutassa on muutenkin menty omasta mielestä huonoon suuntaan. Kehittyksessä rakennettu pilipalilähtöjä kymmeniä, mutta samalla unohdettu kokonaan esim audin triggeröinnit ja bmw:n nokkien ajoituksen ohjaus. Muut purkit menneet ohi kehityksessä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X