Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jatkuva. Siihen rajattu. 1,9bar jousi hukkikses.

    Paineenkasvusta oli jo talvella jossain treadissa juttua. Nyt kun katson jotain vetoa videolta niin 4:lla 1bar@3050rpm, 1,7bar@3900rpm.

    Tuo maksimiveto tehtiin kyllä 5:lla niin pakkohan siinä olla jo täydet paineet @3710rpm.
    Viimeksi muokannut tonappa_t; 18.9.2013, 14:19.

    Comment


    • Nätti lappu ihan. Onnittelut :)

      Comment


      • Joo toksia! Ihan on hymyilyttänyt tänään :)

        Comment


        • Toi monttu teho ja vääntökäyrässä tuntuu jo perseessä.

          Comment


            Mikä monttu?

            Hitusen päässyt varmaan ahtojen nousun päätteeksi ahto yli pyynnin niin siitä tulee tollanen snadi piikki.

            Comment


            • onks 40nm snadi piikki, jos tehokäyrässäkin on selvästi taantuman merkkiä samalla kohdalla? Vedeltiin omaa autoa säätöihin, niin 0.1 bar montun tuntee ja se merkkas mulla penkissä 25hv 30nm. Kyllä määkin ahdon piikkaamisen ymmärrän, mutta tuohon piikin jälkeen kuulus lyödä painetta lisää. (rajata tuo nousu pois, miten sen nyt sanotaan? Liian kova pyynti) Sitä en tiiä miten se kyseisen auton ruiskulla onnistuu.

              Comment


              • Eipä ole tähän päivään mennessä tuo piikki häirinnyt, enkä sitä noteerannutkaan ennenkuin nyt saatiin käppyrä pihalle.
                Auton säätöähän ei tosiaan ole hierottu penkissä, eikä muutenkaan hierottu mitenkään loppuun asti vakioalakerrasta (ja nokista) johtuen.
                Vähän vakiota tehokkaampi hyvin heräävä käyttis oli tässä kohtaa hakusessa, ja tavoite aikastalailla hyvin täyttynyt.
                Mut ihan jo kyllä kiinnostais kaivaa tuon pikkupesäisen k26:n aivan äärimmäiset rajat, kun vähän sieltä taitaisi vielä saada.

                Comment


                  Hienot käyrät kyllä on! Onko sulla #8 pakopesä ?

                  Comment


                  • Eiku ihan #6 vaan.

                    Comment


                      Ei ole olemassa vaihdekompensaatiota, joten isolla vaihteella vedättämällä tekee helposti piikin. Toisessa vaakakupissa on laiskempi ahtokäytös pienillä vaihteilla.

                      Comment


                      • Closed loop -ahtosäädössä monesti tehdään semmoinen virhe (jonka olen tehnyt itsekin), että pyyntökarttaan laitetaan ennen mahdollista heräämistä pyyntö, johon ei päästä. Tällöin PID-säädin pumppaa heräämistä odotellessaan käyttösuhteen täysille ja sitten kun ahdin viimein herää, kestää säätimellä hetki reagoida jyrkällä kulmakertoimella nousevaan paineeseen ja se kerkeää heittämään rajusti yli pyydetyn.

                        Ratkaisuna siis pyyntökartta, joka vastaa todellisen järjestelmän spooliprofiilia. Käytännössä tämän toteuttaminen ilman vaihdekohtaista korjausta on hieman hankalaa ja joudutaan juurikin tekemään kompromissi suurten vaihteiden piikkaavan spoolin ja käyttämättä jätettävän heräämisen välillä.

                        Comment


                          Minkäslainen kokoonpano tonappa_t:llä oli tuon turbon lisäksi?

                          Omasta 2. urssista (UrS4 SMS versiosta), kun alkaa turbo nähtävästi olemaan pikkuhiljaa ehtoopuolella,
                          niin vois tuohon vakiopadan kylkeen jotain miettiä tuon "pikkuhybridin" tilalle...
                          Öljyä päästää senverta jo läpi + Voishan tuos olla kans vähä enemmän voiman tuntua, tuo on niin liian tasanen :)
                          (vaikka kivasti se tuo vanhakin jaksaa mittarin pohjaan kelata)
                          Viimeksi muokannut VilkkuS; 21.9.2013, 00:13.

                          Comment


                          • Siinä on rs2 kopio pakosarja, ite tehty putki (3,5" dp, 3" racekat ja 2x2,5" loppu), 630 dekat, toinen aan cooleri laitettu sarjaan öljyjäähyn paikalle, ö-cooleri keulalla, tankissa walbro (oli ostettaessa, ihan hyvin pelannut tuo parjattu pumppu), 1.8T puolat ja BKR7EIX tulpat .. siinä kai oleellisimmat.

                            Comment


                              Onkos kukaan tilannut noita kiinanveivejä suoraan kiinasta(aliexpress yms.) vois noi kanget tilata suoraan, mutta nuo työt ja muut kannattaa paikallista yrittäjää...

                              Comment


                              • Enpä tiedä, säästääkö siinä nyt loppupeleissä juuri mitään, jos yhden sarjan tilaa? Vitoskoneen veivisarjan saa kuitenkin suomestakin reiluun neljään sataan, niin en nyt näe suurta järkeä lähteä "merta edemmäs kalaan"..

                                Edit: ainakin http://www.aliexpress.com/item/H-Bea...843481968.html näyttää semmoisille, missä c-c -mitta on passattu paksulla ylähelalla, eikä siltikään ole tuo pituustoleranssi aivan sitä mitä sais ehkä olla.. +-0,05 voi siis pahimmillaan merkitä sitä, että kahden veivin pituusero on 0,1mm ja se on ainakin minun mielestä jo vähän liikaa.

                                Comment


                                  Siksi juuri kysyin, että löytyisi kunnollisia ja jos sattuisi menemään vahingossa ohi tullin, niin voisi siinä vähän säästää. Ei noitakaan taideta kaikkia samassa tehtaassa tehdä? Toisaalta taas jos tulee vääränlaisia niin suomessa on helpompi hoitaa takuu asiat...

                                  Comment


                                  • Ja aika vähän tuntuu nykyään eksyvän tullin ohi, joten aika marginaalinen säästömahdollisuus sen osalta.. Ja tosiaan laatuongelmat yms helpompi yleensä ratkoo paikallisen toimittajan kanssa.

                                    Comment


                                      Sovittelin wagnerin pakosatsia ja masteria paikoilleen, aika tiukkaa tekee. Pakopesän ja runkoaisan väliin jää reilu 5mm väliä. Pakosarjasta jouduin viilaamaan muutaman millin pois, että kompurapesä ei ota kiinni siihen. Ideana on vaihtaa kiinteä vauhtipyörä tuohon, joten spaceri laatikon ja koneen välistä pitää ottaa pois. Mutta sitten ei kyllä tuo turbo mahdu tuohon semmoisenaan, koska konetta pitää ilmeisesti siirtää taaemmas? Mitä tuolle kannattaisi tehdä? Rälläköidä runkoaisaa? Ja mites tuo kompura kun on noin lähellä pakosarjaa, tuleeko ongelmia?
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Moottorikumityynyt ehjät? sinne joku paksu latan palanen niin nousee 5-8mm.

                                        Comment


                                          Tyynyt on ehjät. Uusittu joku vuosi sitten. Ei taida 5-8mm riittää. Spacerin paksuus on jotain 20mm. Pitää vissiin vaihtaa jäykemmät tyynyt, että ei pääse moottori elämään.

                                          Comment


                                            Mäntäsarja lähdössä kohta puolin tilaukseen, vieläkun koon saisi päätettyä et ruvetaanko poraamaan lohkoa vielä isommaksi!
                                            Kauppias tietenkin tarjoaa kaikkia lisäoptioita mäntiin kuten lakipinnoitteet sekä helmapinnoitteet.
                                            Onko kokemuksia vai meneekö taas "huuhaa" puolelle?
                                            Jossain oli kirjoitettu juttu, että mikäli laittaa lakipinnoitteen mäntiin, mutta ei pinnotteita kanteen niin kansi joutuu todella kovalle rasitukselle lämmöstä? Pinnotteen hyvinä puolina oli mainittu, että bensan kanssa uskaltaisi kohottaa puristus-suhdetta yms.

                                            Onhan todistetusti ilman mitään ylimääräisiä pinnotteitakin otettu männillä kiitettävästi voimaa ulos niiden kestäessä, mutta jos niistä oikeasti on jotain hyötyäkin niin miksipä ei sitten samalla laittaisi!?

                                            Comment


                                              Mitä tuolle kannattaisi tehdä? Rälläköidä runkoaisaa?
                                              Kopauta vasaralla runkoaisaan sopiva monttu.

                                              Comment


                                                Näinköhän onnistuu? Näyttäs aika jämäkältä tavaralta, ja pitäs vielä sovipasti pokkausta vasaroida.

                                                Comment


                                                • Moukkua vaan runkoon, saa 5-10mm lisää tilaa :)

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja JOP-1 Näytä viesti
                                                    Mäntäsarja lähdössä kohta puolin tilaukseen, vieläkun koon saisi päätettyä et ruvetaanko poraamaan lohkoa vielä isommaksi!
                                                    Kauppias tietenkin tarjoaa kaikkia lisäoptioita mäntiin kuten lakipinnoitteet sekä helmapinnoitteet.
                                                    Onko kokemuksia vai meneekö taas "huuhaa" puolelle?
                                                    Jossain oli kirjoitettu juttu, että mikäli laittaa lakipinnoitteen mäntiin, mutta ei pinnotteita kanteen niin kansi joutuu todella kovalle rasitukselle lämmöstä? Pinnotteen hyvinä puolina oli mainittu, että bensan kanssa uskaltaisi kohottaa puristus-suhdetta yms.

                                                    Onhan todistetusti ilman mitään ylimääräisiä pinnotteitakin otettu männillä kiitettävästi voimaa ulos niiden kestäessä, mutta jos niistä oikeasti on jotain hyötyäkin niin miksipä ei sitten samalla laittaisi!?
                                                    Itsekkin mietin tossa jos tilaisi marteliukselta tuota palotilapinnoitetta, ei kai nuo ihan huuhaata voi olla?
                                                    (väittävät että koittaessa sulattaa mäntää, pinnoite piti tavaran kasassa.)
                                                    Houkuttaisi myös tuo kiinteä pinnoite jos sattuu joskus öljykalvo pettämään, tiiä noista sitten miten toimivat...

                                                    Comment


                                                      Saako turbon ja pakosarjan välisellä speiserillä lisää tilaa? En tunne tuon pakosarjan mallia, joten voi olla pöljä idea..

                                                      Comment


                                                        Ei saa. Tuo wagneri on saman mallinen kuin alkuperäinen, eli ahtimen laippa osoittaa alaviistoon, eli menee vaan lähemmäksi aisaa. Pitäisi päinvastoin ohentaa pakosarjan ja turbon laippoja.

                                                        Comment


                                                          Laitetaan nyt tänne tämä lappunen budjetti virityksestäni, kun en vielä ole saanut aikaiseksi aloittaa omaa projekti topikkia. Tuli nimittäin tänään päätökseen, kun persdynon tuntemukset sai vahvistuksen kokoonpanon toimivuudesta nyt rullilla.
                                                          Samalla tuli käytyä koeponnistamassa Kuopion paikallinen ja ainut (tietääkseni) 4wd dyno, joka ei omistajan mukaan anna liian optimistisia lukemia. Veto lopetettiin n.6500rpm kohdalla, vaikka rajoittimeen olisi ollut vielä matkaa (7350). Kaikenkaikkiaan oikein mukava käyttöauto, vaikka ahtimen heräämistä saa tilauksesta himpun odotella :)

                                                          Tekniikkana:
                                                          - KKK27/26 #6 pesällä
                                                          - Imunokkana katkaistu Aby-pakonokka
                                                          - Pakonokka 7A
                                                          - 630cc Dekat
                                                          - RS2 pakosarja
                                                          - 3,5" koko putkisto
                                                          - 044 viinapumppu
                                                          - Wagner imusarja ja välijäähy
                                                          - E85
                                                          - Porkkiksen softa
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Hieno paketti, paperilla ei kyl mitenkään erityisen alaväännöttömältä näytä. Olisi ääärettömän mielenkiintoista, jos vaihtaisit pakosarjan tähän pakettiin, meneekö huonommaksi/paremmaksi. Wagneri tai spq tai vaikka kkd jos tuubisarjaan innostut.

                                                            Comment


                                                              ^^ Ei tule enää tähän kombinaatioon, sitten seuraavaan projektiin korkeamman lohkon kanssa :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X