No eihän se sitten mahdoton ajatus olisi. Mitä suuttimia sitten suosittelisit tuon E85:n kanssa? Laitetaan sitten kerralla sellaset että piisaa (jos ne 443cc oli kerran siinä rajoilla).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Deka 630cc on halpa perussuutin, jolla homma hoituu. Se ei ole erityisen tarkka tai lineaarinen pienillä aukioloilla, mutta päästöongelmia ei ole silti sen puolesta tiedossa.
Turhan isojen kanssa tulee tiettyjä tilanteita, joissa säätö menee pikkutarkaksi nysväykseksi, joten mitään litraisia ei kannata huvikseen laittaa.
Comment
-
Niin en kehunut että on mahtava vaan että homma hoituu. EV14 mutta suurentamaton peruskoko 550 toimii varmaan vaihtoehtona kivasti. Suurennetut on sitten joko hyviä tai eivät ole.
Tarpeena on nyt vähän sellainen suutinkoko, johon en ole ehtinyt vielä muodostamaan oikein laajalla kokemuspohjalla hyvää suositeltavaa.
Comment
-
Oma viittaukseni liittyy lähinnä siihen, että vaikka tuo tonninen EV14 onkin melkoisen kookas suutin, niin se toimii erittäin loistavasti myös pienillä aukioloilla. Luonnollisesti liian suuri suutin huonontaa säädön resoluutiota, mikäli liikutaan vain pienellä alueella suuttimen kapasiteetista.
Comment
-
Anle, kiinteitä "damppereita" löytyy sellaisista koneista joissa on niin lyhyt kampura ettei vääntövärähtely tule ongelmaksi -> neloskoneet. Vitosissa ja suorissa kutosissa taitaa olla melkeinpä poikkeuksetta jonkinlainen dampperi.
Comment
-
miten tuo kiertokankien punnitus ?? onkohan koneistamoilla vehkeitä millä sais mitattuu ala ja yläpään erikseen ??
Comment
-
Kyllä ne ihan oikeitten (ei siis valmistajien/yms) dynotestien mukaan on tuonut parhaimmillaan 5% lisää tehoa tommoisiin erittäin värisevällä kampuralla oleviin 4syl koneisiin (BMC A-sarjan kone kolmella runkolaakerilla) 100-150hp koneteholuokassa. Tämä siis kun on orkkis kumisen tilalle vaihdettu hydraulinen penkissä. En tiedä miten tuo tehonlisä suhteutuu moottoritehon kanssa, onko se vakiohevosmäärä vai prosenttuaalinen.
Comment
-
En hirveesti löytäny juttuu täältä tuosta huohotin järjestelmästä mitenkähän kannattaa muokata tavotteena yli 600hp
Comment
-
Lohkossa oleva huohotinlähtö ainakin alkaa vedoissa työntämään öljyä alakerrasta ylöspäin. Se kun ei ole ihan parhaimmassa paikkaa lohkon takaosassa.
Itse tein pöntön jossa pohjassa reilu letkulähtö, josta letku menee suoraan lohkossa olevaan huohottimeen. Itsellä AAN koppa, jolloin tuohon pönttöön tulee letku myös venakopan takareunan pikkulähdöstä. Pöntöstä sitten huohotus pitkällä letkulla AAN venakopan kautta ulkoilmaan(AAN venakopan läpihän menee yksi huohotusputki, olematta kuitenkaan yhteydessä itse venakopan sisäpuolelle).
Comment
-
Asiaa hieman tuumattuani tuossa, tulin siihen tulokseen, ettei se taajuus olekaan välttämättä merkityksellinen siinä dampperissa. Resonanssitaajuudella se värähtely siis ruokkii itseään ja kasvattaa värähtelyn voimakkuutta. Voimakkuuden kasvaessa sen ulkoisen puntin ja navan välinen väliaine sitten alkaa enenevässä määrin joustamaan ja siten syömään sitä värähtelyn energiaa..Harvempi on varmaan mitannut kampuran värinöitä, se kun on vallan hankalaa. Perstuntumalta kun niitä ei tunne, tai tuntee sitten kun kampura katkeaa. Pari kertaa itsellä katkennut, ei jää huomaamatta.
Ja tiedän toki että mahdollisuuksia muihin syihin on rajattomasti mutta tuo oli yksi jota epäiltiin tuolloin melkoisesti.
Comment
-
Voiteluporauksen kohdasta kakkos laakeripukin sisältä, murjoi ykköspytyn kangen solmuun ja alkupätkä tuli pukin sisältä ulos vääntäen ykköspukin pultit poikki. Olihan tuota kyllä huudateltu ja säädelty tota pätkää ennen jo jonkin verran mutta sattui vaan melko sopivasti.
edit: Triggeri pyörän teki raskaaksi se että siinä oli paksuhko holkki, jolla itse triggeri pultattiin dampperi pyörän pikkupultien alle pitkillä pulteilla paksuhkosta holkista läpi, mutta en uskonut että sen kokoinen halkaisija vaikuttaisi juurikaan mihinkään.Viimeksi muokannut sfk78; 13.2.2013, 20:31.
Comment
-
Comment
-
Itselläni on ajankohtaista tilailla mäntiä kanssa AAN: koneeseen.
Tällä hetkellä ollut kiikarissa JE:t mutta myös CP pistonseja tarjottiin.
JE:stähän ollut hyviä kokemuksia porukalla mutta onko kellään mielipiteitä tuosta CP pistonseista? Itsellä ei ole edes kuulokokemuksia. Hinnat roikkuu noin abaut samoissa...
Männänt tulee PO:n kankien jatkoksi 22mm yläsilmään. Onko syytä miettiä puristussuhdetta uudelleen kun tilaustavaraksi näemmä kuitenkin menee?
Tarkoitus körötellä tulevaisuudessa RE85:lla.
Comment
-
Nämäkö: http://www.shop-cppistons.com/
Vai nämä: http://www.pistonispeciali.com/EN/index.htm
Aika samanlaiset nimet (CP pistons vs CPS pistons)
Comment
-
-
Jos viinakonetta olet tekemässä, niin ehkäpä sitä voisi puristussuhdetta hieman nostaa. Tähtäisin itse hieman toki muistakin asioista riippuen sinne johonkin 10:1 tienoolle tai jopa karvan verran yli.
JE:n männistä itsellä kokemusta, eikä kyllä ole mitään ongelmia keston kanssa ollut. Naulaamalla saa hyvänkin männän toki rikki, silloin ei männän laadulla ole juuri tekemistä asian kanssa. Olipa kyse sitten JE:n tai minkä vain valmistajan männistä, niin olisi hyvä ottaa vahvistetut männäntapit (JE:n tapauksessa "Heavy duty wrist pin"). Wisecon tapit voi ilmeisesti unohtaa virikoneessa ihan suoraan, yhtään hyvää kokemusta en niistä ole kuullut. Männissä ei käsittääkseni ole mitään vikaa.
Kiinaveiveissä saattaa ylähelan materiaali olla heikkolaatuista, tilannetta kannattaa suuritehoisessa koneessa seurata. Omassa tapauksessa ylähelan alapuoli on ruvennut helan päistä tyssäytymään ulos veivistä ja välystä ilmestynyt muutama satku ylimääräistä. Kyseessä 20mm tapit ja veiveillä on ajettu n. 30000km ja ovat saaneet sikaa ja pari naulaakin, että aivan hirmu akuutista ongelmasta ei lie kyse. Männäntappeihin on myös ilmestynyt satasen verran kulumaa kyseiselle alueelle, oletettavasti johtuen välyksen aiheuttamasta hakkaumasta.
Comment
Comment