Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No eihän se sitten mahdoton ajatus olisi. Mitä suuttimia sitten suosittelisit tuon E85:n kanssa? Laitetaan sitten kerralla sellaset että piisaa (jos ne 443cc oli kerran siinä rajoilla).

    Comment


    • EV14 1000cc.
      Viimeksi muokannut okkim; 7.2.2013, 13:07. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

      Comment


        Deka 630cc on halpa perussuutin, jolla homma hoituu. Se ei ole erityisen tarkka tai lineaarinen pienillä aukioloilla, mutta päästöongelmia ei ole silti sen puolesta tiedossa.

        Turhan isojen kanssa tulee tiettyjä tilanteita, joissa säätö menee pikkutarkaksi nysväykseksi, joten mitään litraisia ei kannata huvikseen laittaa.

        Comment


          Eikö noissa dekoissa ollut ongelmia että suuttimien reiät eivät ole samansuuntaisesti? Saabfoorumilta joskus lueskelin..

          Comment


            Niin en kehunut että on mahtava vaan että homma hoituu. EV14 mutta suurentamaton peruskoko 550 toimii varmaan vaihtoehtona kivasti. Suurennetut on sitten joko hyviä tai eivät ole.

            Tarpeena on nyt vähän sellainen suutinkoko, johon en ole ehtinyt vielä muodostamaan oikein laajalla kokemuspohjalla hyvää suositeltavaa.

            Comment


            • Oma viittaukseni liittyy lähinnä siihen, että vaikka tuo tonninen EV14 onkin melkoisen kookas suutin, niin se toimii erittäin loistavasti myös pienillä aukioloilla. Luonnollisesti liian suuri suutin huonontaa säädön resoluutiota, mikäli liikutaan vain pienellä alueella suuttimen kapasiteetista.

              Comment


                Anle, kiinteitä "damppereita" löytyy sellaisista koneista joissa on niin lyhyt kampura ettei vääntövärähtely tule ongelmaksi -> neloskoneet. Vitosissa ja suorissa kutosissa taitaa olla melkeinpä poikkeuksetta jonkinlainen dampperi.

                Comment


                • miten tuo kiertokankien punnitus ?? onkohan koneistamoilla vehkeitä millä sais mitattuu ala ja yläpään erikseen ??

                  Comment


                  • Eikös tuota kuvittelis, että on. Jossei Joensuussa ole, niin soita Pykäläiselle Kiteelle.

                    Tosin kohta se on minulla semmonen itelläni.. Rakentelen tässä joku päivä, kunhan joudan.

                    Comment


                      Mitenkäs ne "neste dampperit", ovatko tehokkaampia tehtävässään, vai rahan haaskausta?

                      Comment


                      • Kyllä ne ihan oikeitten (ei siis valmistajien/yms) dynotestien mukaan on tuonut parhaimmillaan 5% lisää tehoa tommoisiin erittäin värisevällä kampuralla oleviin 4syl koneisiin (BMC A-sarjan kone kolmella runkolaakerilla) 100-150hp koneteholuokassa. Tämä siis kun on orkkis kumisen tilalle vaihdettu hydraulinen penkissä. En tiedä miten tuo tehonlisä suhteutuu moottoritehon kanssa, onko se vakiohevosmäärä vai prosenttuaalinen.

                        Comment


                        • Dampperi

                          Nyt kun toi Dampperi humppa on kiihkeimmillään,niin voisko joku Billetti
                          pyörän omistaja kertoa värinöistään??

                          Comment


                          • Harvempi on varmaan mitannut kampuran värinöitä, se kun on vallan hankalaa. Perstuntumalta kun niitä ei tunne, tai tuntee sitten kun kampura katkeaa. Pari kertaa itsellä katkennut, ei jää huomaamatta.

                            Comment


                            • Onkos näissä Urs4/s6:ssa sellainen polttoainelinja, että tuohon E85:een voi siirtyä tekemättä muutoksia?

                              Tuo suuttimet ja mahdollisesti pumppu on tietysti edessä useimmilla, mutta näiden lisäksi siis ihan mekaanisia muutoksia?

                              Comment


                              • En hirveesti löytäny juttuu täältä tuosta huohotin järjestelmästä mitenkähän kannattaa muokata tavotteena yli 600hp

                                Comment


                                • Lohkossa oleva huohotinlähtö ainakin alkaa vedoissa työntämään öljyä alakerrasta ylöspäin. Se kun ei ole ihan parhaimmassa paikkaa lohkon takaosassa.

                                  Itse tein pöntön jossa pohjassa reilu letkulähtö, josta letku menee suoraan lohkossa olevaan huohottimeen. Itsellä AAN koppa, jolloin tuohon pönttöön tulee letku myös venakopan takareunan pikkulähdöstä. Pöntöstä sitten huohotus pitkällä letkulla AAN venakopan kautta ulkoilmaan(AAN venakopan läpihän menee yksi huohotusputki, olematta kuitenkaan yhteydessä itse venakopan sisäpuolelle).

                                  Comment


                                    Asiaa hieman tuumattuani tuossa, tulin siihen tulokseen, ettei se taajuus olekaan välttämättä merkityksellinen siinä dampperissa. Resonanssitaajuudella se värähtely siis ruokkii itseään ja kasvattaa värähtelyn voimakkuutta. Voimakkuuden kasvaessa sen ulkoisen puntin ja navan välinen väliaine sitten alkaa enenevässä määrin joustamaan ja siten syömään sitä värähtelyn energiaa..
                                    Harvempi on varmaan mitannut kampuran värinöitä, se kun on vallan hankalaa. Perstuntumalta kun niitä ei tunne, tai tuntee sitten kun kampura katkeaa. Pari kertaa itsellä katkennut, ei jää huomaamatta.
                                    Sellaisen huomion olen itse tehnyt tosin japanin moottorissa, mutta dampperi pyörään lisätty melko raskastekoinen triggeripyörä sai toyotan koneen kampiakselin katkeamaan, tai ainakin epäily oli vahva koska kone ei kestänyt tuon triggeri muutoksen perästä kuin vajaa neljäkilometriä harjoitus ek.ta. Muutoin kone oli kevennetty rajusti mutta oli ollut käytössä jo pidempään, muutos tehtiin kärettömän sytkän takia.
                                    Ja tiedän toki että mahdollisuuksia muihin syihin on rajattomasti mutta tuo oli yksi jota epäiltiin tuolloin melkoisesti.

                                    Comment


                                    • Mistä kohdin kampura katkesi? Jostain ykköspytyn luota?

                                      Comment


                                        Voiteluporauksen kohdasta kakkos laakeripukin sisältä, murjoi ykköspytyn kangen solmuun ja alkupätkä tuli pukin sisältä ulos vääntäen ykköspukin pultit poikki. Olihan tuota kyllä huudateltu ja säädelty tota pätkää ennen jo jonkin verran mutta sattui vaan melko sopivasti.

                                        edit: Triggeri pyörän teki raskaaksi se että siinä oli paksuhko holkki, jolla itse triggeri pultattiin dampperi pyörän pikkupultien alle pitkillä pulteilla paksuhkosta holkista läpi, mutta en uskonut että sen kokoinen halkaisija vaikuttaisi juurikaan mihinkään.
                                        Viimeksi muokannut sfk78; 13.2.2013, 20:31.

                                        Comment


                                        • Jotkut tainnu tehä tuohon huohottajaan öljynpaluun öljypohjasta kannattaako se tehä ???

                                          Comment


                                            Onko kellään kokemusta 70mm kaasuläpästä 66mm sijaan?

                                            Virtaavuushan tossa kasvaa 14-15%, mutta onko siitä käytännössä mitään iloa vakio imusarjalla tai jos konetta ei kierrätetä älyttömästi?

                                            Comment


                                            • Ei se vakioläppä ihan heti ala ahdistamaan.
                                              Viimeksi muokannut okkim; 20.2.2013, 19:57. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                              Comment


                                                Onko kellään kokemusta 70mm kaasuläpästä 66mm sijaan?
                                                Ei vakio läppä ole vaihtolistalla ensimmäisenä, eikä imusarja myöskään.

                                                Comment


                                                  Juu ei varmasti oo ahdistavia tekijöitä imusarja tai kaasuläppäkään.
                                                  Kunhan vaan tuumailen kaikenlaisia juttuja.

                                                  Comment


                                                    Tuolla jossain aiemmin oli jutta, että kannattaa käyttää ARP pulttien kanssa akuperäisissä pulteissa olevia prikkoja. Eli sahaa/katkaisee pultin, mutta onkos muut joutunut myös prikan reikää suurentamaan?
                                                    Ei meinaan mahtiunut ARP pinnnapulttiin sellasenaan.

                                                    Comment


                                                    • Itselläni on ajankohtaista tilailla mäntiä kanssa AAN: koneeseen.
                                                      Tällä hetkellä ollut kiikarissa JE:t mutta myös CP pistonseja tarjottiin.
                                                      JE:stähän ollut hyviä kokemuksia porukalla mutta onko kellään mielipiteitä tuosta CP pistonseista? Itsellä ei ole edes kuulokokemuksia. Hinnat roikkuu noin abaut samoissa...

                                                      Männänt tulee PO:n kankien jatkoksi 22mm yläsilmään. Onko syytä miettiä puristussuhdetta uudelleen kun tilaustavaraksi näemmä kuitenkin menee?
                                                      Tarkoitus körötellä tulevaisuudessa RE85:lla.

                                                      Comment


                                                        Nämäkö: http://www.shop-cppistons.com/
                                                        Vai nämä: http://www.pistonispeciali.com/EN/index.htm

                                                        Aika samanlaiset nimet (CP pistons vs CPS pistons)

                                                        Comment


                                                        • Nuo ylemmät.
                                                          http://www.cp-carrillo.com/
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 25.2.2013, 09:39. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                          Comment


                                                            Onhan CP pistons ihan kuuluisa merkki. Lisäksi löytyy ainakin Wössner ja Supertech jotka valmista mäntiä näihin.

                                                            Comment


                                                            • Jos viinakonetta olet tekemässä, niin ehkäpä sitä voisi puristussuhdetta hieman nostaa. Tähtäisin itse hieman toki muistakin asioista riippuen sinne johonkin 10:1 tienoolle tai jopa karvan verran yli.

                                                              JE:n männistä itsellä kokemusta, eikä kyllä ole mitään ongelmia keston kanssa ollut. Naulaamalla saa hyvänkin männän toki rikki, silloin ei männän laadulla ole juuri tekemistä asian kanssa. Olipa kyse sitten JE:n tai minkä vain valmistajan männistä, niin olisi hyvä ottaa vahvistetut männäntapit (JE:n tapauksessa "Heavy duty wrist pin"). Wisecon tapit voi ilmeisesti unohtaa virikoneessa ihan suoraan, yhtään hyvää kokemusta en niistä ole kuullut. Männissä ei käsittääkseni ole mitään vikaa.

                                                              Kiinaveiveissä saattaa ylähelan materiaali olla heikkolaatuista, tilannetta kannattaa suuritehoisessa koneessa seurata. Omassa tapauksessa ylähelan alapuoli on ruvennut helan päistä tyssäytymään ulos veivistä ja välystä ilmestynyt muutama satku ylimääräistä. Kyseessä 20mm tapit ja veiveillä on ajettu n. 30000km ja ovat saaneet sikaa ja pari naulaakin, että aivan hirmu akuutista ongelmasta ei lie kyse. Männäntappeihin on myös ilmestynyt satasen verran kulumaa kyseiselle alueelle, oletettavasti johtuen välyksen aiheuttamasta hakkaumasta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X