Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Se ei ole antura, vaan säätöventtiili. Entisen hukkiksen ohjaus taisi olla kalvon alle ja uuden ohjaus arvatenkin tapahtuu kalvon päälle. Käytännössä siis ei ole p&p. Jos nyt laitat ohjauksen kuten ennenkin, mutta tuohon uuteen hukkaportin kelloon, niin kun järjestelmä pyytää vähemmän ahtoja, se käytännössä pyrkii antamaan lisää. Sama toisin päin, kun se pyrkii antamaan lisää, niin rajoittaa. Tämä olettaen että ne menee ristiin. Ei kun letkut kiinni ja varovaista testiä ahto- ja seosmittarin kanssa. Korostan sanaa varovaista, ettei ehdi tehdä käkikelloa joko liialla väännöllä, tai laihalla seoksella :) Tuo pikkugarretti antanee aika julmasti voimaa alas.
    Lisäksi sinun tulee tuo ulkoinen hukkis joko poistaa ja tulpata nuo pakosarjan ja putken reiät, tai sitten jotenkin saada lukittua tuo hukkis kiinni asentoon.
    Lähtökohtaisesti olen vähän negatiivisella asenteella, tuo nyt on vaan väärä ahdin :D

    Comment


      Siis uusi pakosarja on teetetty jossa ei ole hukkaportti paikkaa. Eli siis paras ratkaisu olisi sähköinen säädin hukkaportin paineille? Ja tätä ahdinta mulle suositeltiin laittamaan tähän setuppiin että en nyt siitä väärästä tiedä. Päätin tällä lähtee testaa. Katotaa mitä tapahtuu.

      Comment


      • Vedät nyt ensin vaan letkun sieltä kompressorikotelosta hukkaportin kellolle ellei siinä jo tullessa ole semmoista. Kunhan olet muuten saanut asiat toimimaan, niin ala sitten miettimään ahtojen nostoa esim. N75 venttiiliä (se "anturaksi" kutsumasi palikka) käyttäen.

        Eikai tuossa garrettissakaan kalvon päälle mitään ohjausta ole?? Miten se käytännössä voisi toimia?

        Comment


        • Pahoittelut, taisi olla ajatus(ajattelemattomuus) virhe. Jotenkin ajattelin että noissa on alipaineella tuo ohjaus ja jostain on muistikuva, että i5 ympäristössä on toisinpäin kuin normaalisti..
          No jos pakosarja on teetetty jo "oikein", niin sitten vain laippa putkeen ja voihan tuon ohjauksen toimivuuden testata. Lyö sen n75 venalta tulevan letkun siihen ahtimen kelloon kiinni ja kokeilee varovasti. Ei se vakio-ohjelma hirveitä ahtoja pyydä, joten itse uskaltaisin. Tosin mitään vastuutatahan en ota jos jotain tapahtuu.

          Comment


            Oma urssi alkoi taas pätkimään ajossa. Puolakonversio tehty, toinen kierros punaisia berun puolia menossa ja tulppina F5DP0R. Monet puhuvat, että puolien väärä latausaika (dwell time) tappaa puolat. Mistä/miten tuota saa sitten muutettua? Vai onko jotain muuta toimivaa ratkaisua puolien kestoiän pidentämiseen (tulppien vaihto F5DP tms.)

            Comment


            • 1. Mitä porukka on mieltä 034M kangista ja kytkin paketista? Mietin tuota kytkintä että ostaisi Stage 3 Endurance. Teho tavoite nyt siinä 450hv, mutta nälkä kasvaa syödessä. Kytkin: https://store.034motorsport.com/audi...-flywheel.html Kanget: https://store.034motorsport.com/paut...t-audi-i5.html
              2. Puhetta ollut täälläkin paljon garretin GT3071r, mutta onko siitä nykyään kokemuksia miten käyttäytyy ? Ja jos on niin mikä AR suhde on ollut turbossa.
              3. Minkälainen ahdistin tuo AAN:n vakio imusarja on? Sitten kun nostan koneen pois niin onkohan sama tehdä suoraan plenumsarja kun hitsi ja tarvikkeet löytyisi.

              Comment


                Eipä taida olla järkeä maksaa 3-4x hintaa vaan siitä ilosta että tilaa 034:tä. Perus H-kanget riittää varmasti vaikka kuinka pitkälle, ja niitä saa 300-400€ väliin. Sama homma tuo kytkin. Toimivaa tavaraa saa paljon halvemmalla, ja lähempää.

                AAN imusarjalla pääsee kyllä pitkälle, ei ole ensimmäisenä vaihtolistalla. Jos meinaat tuosta 450hv tavoitteesta tuplata, niin sitten voi alkaa väsämään.

                Comment


                • Joo kyllähän noita veivejä on mutta ei oikein löydy kunnollisia hyviä. Esim http://www.ahtoja.com/product/560/au...i-kiertokanget Tiedä nyt noista ovatko niin hyviä kuin lupailevat. Tarkoitus olisi sitten joskus mennä sinne +600hv sillä periaatteella että kaikki on alakerrassa jo valmiiksi niille tehoille. Omasta mielestä tuo 034M kytkinpaketti on aika sopivan hintainen. Kun alkaa miettimään esim blingfactory vauhtipyörä: 349e, asetelma: 349e, kytkinlevy: 150e, yht: 848e ja tästä vielä puuttuu hammaskehä ja laakerit. Tuohon verrattuna 034M 1147e täydellinen sarja ei kuulosta ainakaan omaan korvaan pahalta.

                  Jos tuo vakio imusarja virtaa noin hyvin niin säästän kyllä aikaa ja jätän tekemättä.

                  Turbosta risuja ruusuja?

                  Comment


                  • Jos pysytään alle tuhannessa hevosvoimassa, niin ne ihan normaalit H-profiilikanget käy oikein mainiosti. Siellä lähempänä sitä tonnia kannattaa sitten ylähelat vaihtaa parempaan materiaaliin. Muuten kiinakangissa ei ole tullut huonoutta vastaan.

                    Comment


                      Minä laitoin FCP:n kanget. Olikohan viitisen sataa per kieppi.

                      Comment


                        Sachs SRE 707 + sintterilevy kestää enemmän vääntöä ku tuo 034 stage 5 setti, niin ei mitään järkeä tilata jenkkilästä tota. Tilaa vaikka täydellinen sarja laakereineen vaikka Speed AutoTeilestä... Muutenki noi Spec ym. jenkkilän ihmeet(pois suljettuna esim. Tilton monilevykytkimet) eivät tahdo pitää luvattua. Suosittelen kans FCP kankia, ovat laadukkaita.

                        Turboksi ite laittaisin esim. Holset HX35 Super #8 pakopesällä. N. 500hv kivalla heräämisellä.
                        Viimeksi muokannut Thuppu; 19.10.2017, 23:24.

                        Comment


                        • Rapakon takaa tilatessa äkkiä hinta nousee kun rahdit ovat aika suolaisia jonka lisäksi koko köntästä saa maksella tullit ja alvit. Ostoilmoitus foorumille kiinteästä vauhtiksesta jos blingfactoryn hinta hirvittää. Semmosiakin voi joutua koneistaa jos ovat huonossa kunnossa niin onko se uuden tekeminen sitten kovinkaan kallista?

                          FCP kangille myös ääni täältä.

                          Comment


                            Maksetaanko noista Pauterin kangista noin paljon? Onko ne sitten niin super kestävät?

                            Mulla on niitä 5kpl paketissaan. Taitaa olla minun tulevaan moottoriin rankasti ylimitoitetut. Sitä en sano paljon niistä maksoin, mutta jos niistä 1ke saa niin olen valmis luopumaan... :D

                            Comment


                            • Joo näyttääpä että kytkinpaketti tulis nyt speedautoteilestä, kun sieltä on muutakin osaa tulossa itselle. Ei nuo FCP kanget paljoa maksa (535e hintaan löysin suomesta). Ja kun kerran niitä noin kehutaan, niin ne taitaa nyt kans tarttua mukaan.

                              Haittaa vai hyötyä? 7A pakonokka olis kans tulossa, ja tuli mieleen jos sen kaveriksi laittaisi 2.5tdi jouset?

                              Comment


                                Dieselin sylinteripaineet on toki omaa luokkaansa, mutta ne ei kierrä ns. mitään. Onko se sitten upgrade? Ja mihin sulla ooi meininki laittaa rajoitin? Vakioillakin kierrätetään melkein 8k rpm asti.

                                Ei nämä ole mitään Nissaneja. Ei näitä tarvi tehdä alusta uudestaan vielä muutamalle sadalle hepalle.. :)

                                Comment


                                • En lähtis kyllä vakioveiveillä ponnistamaan kuuta kohti..

                                  https://www.instagram.com/p/BaOvTycF...by=kenaxbillet

                                  Tuommoisen kaivoin esiin tuossa männäviikolla..

                                  Kaksi veiviä ainakin ihan irtipoikki, yhteensä kuusi reikää lohkossa ja öljypohjassa.

                                  Comment


                                    Veivit nyt tottakai, mutta esim nuo mainitut venttiiljouset sekä moni muu kalikka koneessa ja sen kupeessa sietää paljon paremmin kutittelua kuin perus jossain muussa.

                                    Comment


                                      TDI jouset on ainakin toooodella löysät

                                      Comment


                                      • kysytään kun en tiedä. urssiin olisin laittamassa talven aikana hx35s mutta 8 vai 12 pesällä? Onko heräävyydessä paljon eroa noin karkeesti. Pienemmällä varmaan herää aikasemmin mutta miten ylhäällä...

                                        Comment


                                          #8 ehdottomasti. Riittää noin 500hv.

                                          Comment


                                            Pauterin veiveillä on otettu BMW-moottoreista 4-sylinterisissä yli 1000 hp ilman mitään veiviongelmia. Itse annoin sellaiset ex-RS2.ni mukana.

                                            Comment


                                              Nyt alkais setuppi olemaan viimesiä hilppeitä vaille valmis. Tänään lähti ekaa kertaa käyntiin purun jälkeen. Yks letku jonka teetätin vuotaa jäähytin nestettä kun käyntiin laitto mut muuten pysyy nipussa. Kierroksia en tietenkään antanut ennenkö pääsee dynolle ja tietokoneeseen kiinni.

                                              Kysymys kuuluukin että kun nyt ollaan ottamassa sitä karvan alta 400 merkkiä niin onko järkevää tehdä puola konversio nyt ennenkö vien sen dynolle vai tuleeko tässä hevosvoima määrässä vielä minkään näköistä ongelmaa kipinän suhteen?

                                              Plus oon miettinyt tuota 044 positioo autossa niin onko fiksumpaa laittaa heti tankista tuleville letkuille vai vasta konehuoneeseen? vakio pumppu toimii syöttö pumppuna ja jos kone huoneeseen menee niin todnäk laitan kojetauluun kytkimen sen käynnistämistä varten.

                                              Comment


                                                044 voi huoletta asentaa sinne tankkiin. Riittää hyvin ainoana pumppuna noille tehoille varsinkin kun releyttää sen virtapuolen samalla kun asentaa. Ite tekisin puolakonversion, orkkis sytkäkamat alkaa olla jokatapauksessa melko museoikäistä rompetta.

                                                Comment


                                                • Orkkissytkähän kyllä toimii noille tehoille vallan mainiosti, jos on ehjät. Säätötilanteessa sitten saattaa toki tulla yllätyksenä, ettei enää toimikkaan, kun ikää on ja painetta alkaa tulla ->voisi tehdä.
                                                  044 tankkiin ihan vakiojohdoilla toimi itselläni useamman vuoden siellä 400-500 teholuokassa viinalla, joten jättäisin vanhan pois. Yksi paikka vähemmän etsiä vikaa.

                                                  Comment


                                                    Millä te ootte sen pumpun laittanu siihen vanhalle paikalle ku ympärysmitta ei enää oikee täsmää. Ite yritin sitä pumppua sielä käyttää mut paineita ei tullu ni rykäsin si vakion paikoilleen. Plus se konversio johtosarja. Mistä ootte hommannu ? 034motorsportilta?

                                                    Comment


                                                      Täältä saa kaikki:

                                                      http://speed-autoteile.fi/

                                                      Comment


                                                        Lisää ongelmia auton askartelemisessa. Auto on nyt kuosissaan ja lähti käyntiin ei mitään. Mutta hetken aikaa kun antaa käydä tyhjäkäyntiä ilman mitään kierroksia niin alkaa valuttamaan öljyä turbon pakopuolelta. Tätä yritin jo kertaalleen ratkoa ja tein koko paluupuolen letkutuksen garrettin ohjeiden mukaisesti. Onko muilla ollut samantyylistä ongelmaa? Turbolle ei ole erillistä öljyn tulon kuristinta koska ajattelin että garrettin sisäänrakennettu olisi tarpeeksi. Mutta näyttäisi siltä jos paine on liikaa jo tyhjäkäynnin kierroksilla tarvisi semmoinen hommata. Yritin sitä kaiveilla että minkä kokoista se vaatisi mutta eipä mitään kaavaa löytynyt niin onko jollain tähän ideoita?

                                                        Comment


                                                        • Mikäs garretti? 3071 ja 3076 gt ja gtx mukaan tuli ainakin kuristin. Olikohan n. 1mm halkaisijaltaan.

                                                          Comment


                                                            joo siis turbohan on tuo GT2871R

                                                            Comment


                                                            • Tommonen miulla oli
                                                              https://www.maperformance.com/produc...rictor-fitting

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X