itse en ylittäisi 500nm vakio veiveillä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Comment
-
Tai liian kovat kierrokset ja raudan väsyminen, mutta se on harvinaisempaa näissä laitteissa. Esimerkiksi kiertokangen pultit ei taida väännöistä välittää ollenkaan mutta osiin nähden liian korkeilla kierroksilla ne saa tapettua.
Ei muuten ole tainnut tullut vielä yhtään hajonnutta vitosen veiviä vastaan jossa voisi sanoa että rikkoutuminen tapahtui pelkän puhtaan oikein toimineen moottorin väännön (sylinteripaineen) takia. Rikon syy on yleensä "nakutus" joka johtuu ahtojen karkaamisesta, sytkähäiriöistä (erityisesti jakakone korkeilla ahdoilla), vääristä säädöistä (kartat ja ahdin eri perhettä) tms käyttäjän virheistä. Sitten rikon tapahduttua rakennetaan uusi paketti joka jopa säädetäänkin kunnolla ja ihme juttu, niillä uusilla teräsveiveillä kone sitten kestääkin paljon enemmän voimaa.
Mielestäni tuo 500Nm 20vt:n veiveille on turvallinen raja huonosti tai sinnepäin säädetyssä koneessa, oikein säädetyssä ja toimivassa suorasytkäkoneessa se turvallinen raja on sitten jossain 600Nm yläpuolella.
Comment
-
Noniin nyt Audi on katsastettu. Hyvin meni päästöistä läpi hestecillä ja deca 06 suuttimilla.
Tyhjäkäynti nyt ei ole kaikista kauneinta kuultavaa eli hivenen humppaa mutta muuten pelaa hienosti.
Vetoakin alkaa löytyä jo kohtuullisesti. Laatikosta vaan antautui siirtäjä. 1 ja 2 ei mene päälle. Muut vaihteet normaalisti...
Kuinka iso homma vaihtaa tuo siirtäjä laatikkoon? Siis sillon kun laatikko jo irroitettu. Tarviiko erikoistyökaluja?
Comment
-
Kyllä uskaltaisin väittää että ei hajonnut mihinkään tekniseen virheeseen tuo kuvan laitos minkä kuvan laitoin esille. Liikaa vaan sille pultille. Tiedä sitte miksi nuo muut veivit tuolleen solmuun meni. Ei nakuttanut. Motoronikilla ohjattiin. Ahtoja rajoitti opelin venttiilijousi hukkaportissa ;)
Tekniseen virheeseen se hajosi seuraavan kerran kun säätövirheestä johtuen olikin laskevanreunan trikkeröinti päällä joka aiheutti jostain syystä ennakon karkaamisen, 60astetta ennakkoa 1,5bar boostia ja monta kertaa, ainoa vaurio oli itsetunnolle ja männät meni vaihtoon kun männänrengasurat "kasvo" jumiin. Tämä siis Verdi&wiseco paketilla.
Comment
-
Nonniih, sillä kyselinki noita kestävyyksiä ku tuli hankittua vähän lisäpiristystä audiin. Ja ajattelin kokeilla pitää kaikki paikat täysin vakiona lukuunottamatta uutta ahdinta. Tehotavoite olisi hieman alta 400 hv. Soitin äsken Karalalle ja sieltä heräsi kysymys mihin tuo ilmamäärämittari ja suuttimet riittää? Ja itellä kun ei minkäänölaista käsitystä niin voisko joku kertoa kokemuksia näistä osista? Pakosarjakin pysyy vakiona mikäli on ehyt. Tiedä sitten sen hengityksistä.
Ja sitten, mitäs muutoksia täytyy tehdä jotta saan audin toimimaan? Täytyykö tuo ilmanputsarikotelo siirtää jonnekkin muualle? ja maffista kuulin myös huhuja pitikös sille tehdä jotain?
Ahtimena tulee olemaan holset H1e jonka täältä yhdeltä foorumilaiselta hain.
Comment
-
Jos/kun urssiin halua hyvän motronic-softan niin parempi olla tällä foorumilla porkkikseen yhteydessä kuin viedä Karalalle.
http://www.audiclub.fi/forum/member.php?u=8078
Comment
-
Siis vakio AAN pumppu ja suuttimet. Olin siinä uskossa että vakio suuttimilla päästäis tonne 300hv nurkille ja pumpulla siinä 350hv alkais olla rajoilla.
Comment
-
Kyllä ne pumputkin on yksilöitä ja eroja niissä on. Myös bensalinjan kunto vaikuttaa.
Hienoa, että jotkut on onnistuneet saamaan tuollaisia tehoja vakiosuuttimista, itse en saanut vakiopumpulla ainakaan, tuoton loppuminen näkyi selvästi.
Hieman kannattaa miettiä kustannuksia suuttimista ja bensapumpuista, eli aika pieni hintaisia yleensä näissä projektien kokonaiskustannuksissa ja jos pettää tai ajetaan koko ajan lähellä 100%:ia, niin mikäs on tulos jos pettää ja pianko pettää...Viimeksi muokannut jta; 4.4.2009, 13:05.
Comment
-
-
Vakiopumppukin varmaan jaksaa, jos ei linjassa ole kovasti painetta. Ei siis voida yleistää että loppuisi jossain tietyssä tehossa. Mitä korkeampi paine, sitä pienempi tuotto.
390hv vakiosuuttimilla pidän kyllä suorastaan mahdottomuutena.
Comment
Comment