Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ajatuksena on tehdä koneremontti. Nyt on hommattu kaikki tiivisteet, pultit, männänrenkaat, laakerit ja kiertokanget yms.

    Ilmeisesti nyt kytkin on sre-asetelma vakiolevyllä. Millä tehoilla/väännöillä kaksoismassavauhtipyörä alkaa antautumaan?

    Tuo kampiakselin tasapainotus mietityttää. Ilmeisesti oikea tapa on puntittaa vastapainoilla ja vissiin joskus on puntitettu ilmankin?

    Vastapainojen määrään löyty nopealla vilkaisulla parikin tapaa: (kanki+mäntä+tappi+renkaat)/2 ja toisessa pyörivä massavoima/2 + edestakainen massavoima/4. Tämä 5-koneen tasapainotus on ainakin itelle hiton vaikea yrittää ymmärtää.

    Jos vaihdetaan ainoastaan kiertokanget (Pauterin x-profiili n.600g) (vakiot kai n.670g) eikä kierrätetä konetta vakiota enempää, onko tasapainottaminen tarpeellista? Kuitenki esim. tuo 50% likkuvista osista on ilmeisesti vain hatusta heitetty laskennallinen luku ja tuo kankien painoero (70g) ei prosenteissa ihan älyttömiä ole. Vai olenko ihan hukassa?

    Jos pysytään alle 400 hevosen, onko kankien vaihto edes tarpeellista tai siinä tapauksessa jos vaihdetaan alempaa heräävä nykyaikainen ahdin?

    Öljynpaineet on ollu hyvät ja nyt ajettu n.260tkm, tarviiko öljypumpun uusimista edes miettiä?

    Tässä nyt alkuun pari kysymystä mitkä on ollu mielen päällä. Purkamista ei vielä ole edes aloitettu, mutta paljon on suunniteltu, eli puoliksi remppa on jo tehty.

    Comment


      Ei tarvi vaihtaa kankia alle 400 hp, väitän.

      Puntitus ei tee ikinä huonoa, mutta jos kierroksia nosta, ei ole pakollistakaan.

      Comment


        Vääntö tappaa kanget, ja proahtimet tietysti tuo sitä alemmas.

        Riippuu tietysti kauanko aikoo "rempatulla" ajella, itse olen tapana pitänyt vaihtaa kyllä sen öljypumpun jos mittarissa on lähes tai yli 300tkm (ihan sama mitä nyt paineet näyttää). Tietysti pro:t pystyy niistä hampaista yms. katsoa milloin on hyvä tai pakko.

        Comment


          Jos se mosa auotaan ja komponentteja vaihdetaan alakertaan, niin kyllä tasapainottaisin jokatapauksessa. Ei se nyt niin hullun kallista hommaa kumminkaan ole.
          Keljuttaa vaan helposti isolla V-llä jos jättää tekemättä, ja tuleekin kunnon resonointeja siellä täällä...ja ei se ainakaan kierrosherkkyyttä/kestävyyttä paranna.

          Comment


          • Ihan tällee vakavissaan esitettynä kysymyksenä, että onko näitä puntittamattomia vitospannuja porsinut miten runsaasti? Kellä kaikilla on särkynyt?

            Comment


              Saa nähdä miten oma motti reagoi RS2 paketilla ja Blingfactoryn vauhtiksella. Ajattelin piistää motin nippuun vakio sisuskaluilla, uusin laakerein toki, mutta ilman puntittamista.

              Pääsyynä tähän on budjetti, tai lähinnä sen olemattomuus. Muuten olisin samalla veivit vaihtanut ja käyttänyt tasapainotuksessa, kun kerta auki on.

              Comment


                Itse ajoin joskus puntittamatta, kun vaihdoin Wisecot ja Rostenin kanget. Motti piti avata, kun Wisecon tappi antoi periksi. Toki laakereista oli havaittavissa pientä resojälkeä, mutta ei kuitenkaan mitään hälyttävää kulumista. Kilometrejä kertyi 15000 silloin.

                Comment


                  Kumpi olis parempi vaihtoehto
                  Turbonetics vai Compturbo ja millä kokoonpanolla...?
                  Myykö joku tota CT:tä meren tälläpuole?

                  Comment


                    En tiedä onko kumpikaan parempi. Repo joskus möi Comppia, mutta loppuvaiheessa niiden laatu kuulemma oli romahtanut. Lieneekö sittemmin parantunut? Ehkä kannattaa katella Garret, Holset ym. leireistä noita föönejä. Hevosvoima.com möi Neticsiä, mutta ei vissiin enään. Liekkö sielläkin ollu jotain ongelmia, kun lopettivat myynnin.

                    Comment


                    • En laittas kumpaakaan.

                      Joskus nuo sokeat kanat on tehneet ihan hyviäkin tuotoksia, mutta todennäköisyys on aika pieni. Isoin ongelma on amerikkalainen asiakaspalvelu(tm), jonka johdosta ainoa asia, mikä menee sujuvasti on rahojen katoaminen luottokortilta. Loput on suunnilleen yhtä helppoa kuin kiisken kaivaminen persereijästä.

                      Itse laittasin Fin Turbolta KilipaTurpon tai Garretin. Holsettien vahvuus on tuotetuki ja kanssakäyttäjien kokemukset halvan hinnan kanssa.

                      EFR:t on vielä toistaseksi vähän arpapeliä, mutta jos ostaa virallisista lähteistä niin takuu- ja muut tuotetukiasiat on niidenkin kohdalla todennäköisesti aika paljon paremmin kuin pölhölän customturbojen kanssa.
                      Viimeksi muokannut Repo/promo; 10.2.2015, 10:43.

                      Comment


                        MasterPoweria saa edukkaasti, pitäisin varteenotettavana vaihtoehtona hölsetille. Vaikkakin 5cyl ympäristössä kokemuksia ei hirveästi olekkaan. 1.8t:ssä joitakin.

                        Comment


                          Elikkä ne saa unohtaa... Mikä olis sit sopiva esim. Garretilta 400hv tehoihin?
                          Nyt kun oon hieman tutustunu aiheeseen, niin en lähde itte arpoon vaan haluaisin kokemuksia kuulostella.
                          Tuskin näille tehoille kannattaa lähtee teettämään kisaturboo, kuulista kyllä harkitsen.

                          Comment


                          • 3071 gt, tai gtx lienee passeli. Menevät molemmat karvan yli tuon, mutta silti suht ok heräilyiltään. 2871 versioista osa tuntuu venyvän samoihin lukuihin, en tiedä miksi. Osa taas käsittääkseni ei, eli tarkkana niitä valikoitaessa.
                            Holsetin hx35 super on kanssa kehuttu tuossa kohdassa.

                            Comment


                            • gtx3071 anto 2.0TFSI:stä melkein 480 heppaa 1.3 barilla. 600 hepan turbo.

                              400 heppaan itse laittasin gtx 2867:n just niin isolla pakopesällä ku löytyy.

                              edit: KilipaTurpon hinta on samoissa ku noiden "tavallistenkin" Garrettien. Joku KT5457 on varsin namu tuolle neljälle sadalle hepalle, vaikkakin vähän ehkä iso kompuraltaan. En ole varma, saako KT-sarjalaista pienemmällä kompuralla. MarcusS tuohon varmaan osais kommentoida.

                              Postasin Fin Turbon facebook sivulle paineennousukuvaajaa vakio AAN:ssä tuollasella 54-millisellä KT:llä, käykää sieltä vilkasemassa, löytyy post by others-osastolta tai galleriasta. Aika napakasti syttyy.
                              Viimeksi muokannut Repo/promo; 11.2.2015, 11:23.

                              Comment


                                Saa, esim. 50, 51,5mm imulla jne.. 76mm jätöllä. Tarvittaessa myös kesymmällä jätöllä saa.

                                Comment


                                  Nyökyttelen täältä, että 54/57 on kyllä perinteisesti oivallinen mitoitusvalinta vitoskoneeseen. Ihan vanhan liiton siivilläkin tulee sangen hyvä saatika sitten modernisoimalla.

                                  Hyvin hengittävään peruskoneeseen joku vähän pienempi jättö ~70mm tai alle voisi olla kokeilemisen arvoinen.

                                  Olisko linkkiä ko. lappuun? Some-rajoittuneena en sitä löytänyt julkisesti surffailtavissa olevasta osuudesta.

                                  Comment


                                    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

                                    Comment


                                      Ite kattelin alkuun tota gtx 2867 kans... Oma mielipide kuitenkin on että moottoriin räätälöity toimii aina paremmin kun hylly tavara. Elikkä kallistuu KT sarjaan! Jos kerran hinnoissa ei suuria heittoja

                                      Comment


                                        Eikös tuossa ole aika passeli, jos on vielä KKK laipalla pakosarja. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=142517
                                        Itse odotin tuollaista pitkään, mutta tehdas ei koskaan toimittanut. Finturbo lopulta modernisoi vakio RS2 ahtimen niin paljon kun pystyi, tuloksia ehkä joskus kesällä.

                                        Comment


                                          Liekö hieman suuri... Pakosarja tulee oleen mallia DIY, eli laipalla ei ole väliä.
                                          Mistä kannattais lähtee kyselee kisaturboo tai sen tekiää? minkämoinen paikka on LDS-turbo? Olis tässä lähempänä

                                          Comment


                                          • Keskimäärin konsessus on, että ota yhteyssä Markus Savolaiseen fin turbolta. Kusti kyllä polkee sen kotia. Vaikuttaa täällä MarcusS nimellä, kommentoikin tuossa ylempänä.

                                            Comment


                                              Ei ole kokemusta kuin Finturbosta ja tuskin tuleekaan, niin hyvin hommat luistaa aina. Ja ei se ole ihan lähelä minuakaan. Kyllä posti toimittaa ja puhelimella saa teknistä neuvontaa.

                                              Comment


                                                Samat kokemukset myös täällä, parasta palvelua ja saa juuri semmoisen hyrrän kun toiveissa on.
                                                Viimeksi muokannut okkim; 12.2.2015, 13:47. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                Comment


                                                • Just tässä päivitän asiakkaan aan konetta. Laitettiin sinne RS2 orkkis ahdin mikä modattiin LDS-Racing turbolla. Ja täytyy sanoo että en ois parempaa voinut odottaa!
                                                  Ahdin pelaa kun ihmisen mieli, herääminen ei ole ollut edes hävytön, ja kivasti pitää pitkässäkin vedossa ahdot. Nyt vielä toivon pientä parannusta kun vaihdetaan RS2 pakosarja ja vähän modataan downpipee.! keväällä sitten hesteciä ja bensa päivitystä! :)

                                                  Comment


                                                    Ei pienestä modista kannata Hesteciä mennä vaihtamaan...

                                                    Comment


                                                      Miten sitä ahdinta modattiin?

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0 Näytä viesti
                                                        Ei pienestä modista kannata Hesteciä mennä vaihtamaan...
                                                        Eikä välttämättä isostakaan..

                                                        Virtalan Ristolla on kanssa ihan kohtuullisen hyvä näkemys turboahtimista, jos haluaa laajentaa vaihtoehtojen runsautta.

                                                        Comment


                                                        • En nyt tarkalleen sit muista mitä sille ahtimelle tehtiin. Imusiipi mallia billet ja pakoopesää isonnettiin karvan.

                                                          Oon vähän eri mieltä nuista moottorinohjaus asioista... Kumminkin pidän sitä sellaisena asiana missä ei kannata missään nimessä alkaa säästämään. Ja jos tulevaisuudessa meinaa autoa enemmän alkaa virittämään kun tälläiset "rs2 muutokset" niin kannattaa ehdottomasti laittaa kunnon ohjaukset. Nyt taas sit aiheena ei ole tehdä mitään 1000hepan katukilpa vehkeitä, niin hestec vaan tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta ajatellen hintaa/laatua...
                                                          Lisäksi vielä hestecin valintaan se, että heiltäkin nykyään löytyy ns "mallikohtainen" ohjaus ratkaisu juuri tähän kyseiseen moottorimalliin.

                                                          Comment


                                                            Oon vähän eri mieltä nuista moottorinohjaus asioista..
                                                            Eipä tuo Motronic nyt ihan heti "tulppana" tule olemaan. Aikamoista rauta muutosta joudut tekemään sitä ennen...

                                                            Comment


                                                              Eipä Motronicilla mitään varsinaista tehorajaa enää ole, venyy vaikka mihin ja taitaa ominaisuuksiltaan päihittää monen jälkiasennusohjauksen. Ainut ongelma sen kohdalla on vain säätäjien puute.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X