Ajatuksena on tehdä koneremontti. Nyt on hommattu kaikki tiivisteet, pultit, männänrenkaat, laakerit ja kiertokanget yms.
Ilmeisesti nyt kytkin on sre-asetelma vakiolevyllä. Millä tehoilla/väännöillä kaksoismassavauhtipyörä alkaa antautumaan?
Tuo kampiakselin tasapainotus mietityttää. Ilmeisesti oikea tapa on puntittaa vastapainoilla ja vissiin joskus on puntitettu ilmankin?
Vastapainojen määrään löyty nopealla vilkaisulla parikin tapaa: (kanki+mäntä+tappi+renkaat)/2 ja toisessa pyörivä massavoima/2 + edestakainen massavoima/4. Tämä 5-koneen tasapainotus on ainakin itelle hiton vaikea yrittää ymmärtää.
Jos vaihdetaan ainoastaan kiertokanget (Pauterin x-profiili n.600g) (vakiot kai n.670g) eikä kierrätetä konetta vakiota enempää, onko tasapainottaminen tarpeellista? Kuitenki esim. tuo 50% likkuvista osista on ilmeisesti vain hatusta heitetty laskennallinen luku ja tuo kankien painoero (70g) ei prosenteissa ihan älyttömiä ole. Vai olenko ihan hukassa?
Jos pysytään alle 400 hevosen, onko kankien vaihto edes tarpeellista tai siinä tapauksessa jos vaihdetaan alempaa heräävä nykyaikainen ahdin?
Öljynpaineet on ollu hyvät ja nyt ajettu n.260tkm, tarviiko öljypumpun uusimista edes miettiä?
Tässä nyt alkuun pari kysymystä mitkä on ollu mielen päällä. Purkamista ei vielä ole edes aloitettu, mutta paljon on suunniteltu, eli puoliksi remppa on jo tehty.
Ilmeisesti nyt kytkin on sre-asetelma vakiolevyllä. Millä tehoilla/väännöillä kaksoismassavauhtipyörä alkaa antautumaan?
Tuo kampiakselin tasapainotus mietityttää. Ilmeisesti oikea tapa on puntittaa vastapainoilla ja vissiin joskus on puntitettu ilmankin?
Vastapainojen määrään löyty nopealla vilkaisulla parikin tapaa: (kanki+mäntä+tappi+renkaat)/2 ja toisessa pyörivä massavoima/2 + edestakainen massavoima/4. Tämä 5-koneen tasapainotus on ainakin itelle hiton vaikea yrittää ymmärtää.
Jos vaihdetaan ainoastaan kiertokanget (Pauterin x-profiili n.600g) (vakiot kai n.670g) eikä kierrätetä konetta vakiota enempää, onko tasapainottaminen tarpeellista? Kuitenki esim. tuo 50% likkuvista osista on ilmeisesti vain hatusta heitetty laskennallinen luku ja tuo kankien painoero (70g) ei prosenteissa ihan älyttömiä ole. Vai olenko ihan hukassa?
Jos pysytään alle 400 hevosen, onko kankien vaihto edes tarpeellista tai siinä tapauksessa jos vaihdetaan alempaa heräävä nykyaikainen ahdin?
Öljynpaineet on ollu hyvät ja nyt ajettu n.260tkm, tarviiko öljypumpun uusimista edes miettiä?
Tässä nyt alkuun pari kysymystä mitkä on ollu mielen päällä. Purkamista ei vielä ole edes aloitettu, mutta paljon on suunniteltu, eli puoliksi remppa on jo tehty.
Comment