Eikös ylikoko männänrenkaat tuu ylikoko mäntien mukana? Aika hyväisesti pompsahtaa budjetti naarmun takia, ite ehkä kokeilisin kasata noin, jos toi on semmonen et just tuntee kun kynnellä vetää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Niin siis tarkennetaan Thuppun kommenttia sen verran, että ei ne samat männät sinne yliporattuun pyttyyn mene, vaan joudut hankkimaan nekin. Toki jos männän välys antaa vielä periksi, niin voihan siitä koittaa satkun-pari hoonata lisää.
Pieni naarmu ei kuitenkaan välttämättä ole hengenvaarallinen, vaikea tosin sanoa tuosta kuvasta minkälainen se on.
Nippuun vaan ja kovaa ajoa.
Täytyy tosin sen verran mainita, että aika kevyt hooni on ollut noin lähtökohtaisestikin, kun männänrenkaiden "porras" näkyvissä.
Comment
-
-
-
Tehdasvälys on 0,03mm, männän mitta 80,98mm, sylinterin mitta 81,01mm. Kulumisraja männälle on 0,04mm, ja sylinterille 0,08mm, eli maks välys jonka tehdas hyväksyy on siis 0,15mm. Aika reilusti siis.
Männänrenkaiden katkosvälys tehdasarvo 0,15-0,35mm. Kuluimisraja on 1mm.
http://www.s2-audi.co.uk/workshop/aan/aan.pdf
Comment
-
Nuo huoltokirjan hylkypään välykset ovat sitten jo semmoisia, ettei uutta moottoria - puhumattakaan viritetystä - todellakaan kannata rakentaa lähellekään niitä. Tämä pätee männänrenkaiden päittäisvälyksen, sylinterivälyksen ja laakerivälysten kohdalla.
Jos männän välys on enemmän kuin 0,07mm, niin ylikoolle mennään jos tuon naarmun haluat pois. Toki siinä kohtaa kannattaa miettiä, että haluatko investoida uusiin mäntiin vai hankitko jostain uuden lohkon.
Näissä virihommissa melkein lähtökohtaisesti kannattaa suosiolla porata 81,5 millimetriin, mikäli joutuu männät joka tapauksessa hankkimaan. 81,5mm tai jopa 82,0mm poraus on vielä aivan hyvä näissä lohkoissa.
Comment
-
Niin siis noi Köetzen renkaat on järkevällä ( 0.03-0.04mm ) hoonauksella yleensä 0.35-0.40 katkovälyksellä. Siitä en lähtis kasvattaan.
Kyllä tuo lohko huutaa poraa.
Mun mielestä koneistamolta huonoa työtä hoonata koko lohko, jos yks sylinteri näyttää tolta. Tossa kohdassa kuuluu jo soitella asiakkaalle. Ennen hoonausta lohko kuitenkin pestään ja tuollanen naarmu näkyy varmasti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiUudet männät maksaa sen +700€/sarja. Mitä lie lohkoista huudetaan? Sitten vielä mahdollinen hoonaus ja tasonoikaisu tällä uudelle lohkolle, niin taidetaan olla mäntäsarjan hinnoissa?
Comment
-
Ja sitten tässä tuumailin vielä että kun noille nykyisille rojuille on tehty jo tasapainoitus, niin ei oikein uusia mäntiäkään hotsita hankkia. Joten voi olla että mennään tuolla vanhalla. Tuo naarmu loppupeleissä aika olematon, ja alin männänrengas jää se alapuolella ykk:ssa. Jos tuo nyt yhtään lohtua tuo.
Comment
-
Kiertokangen yläpään sivuttaisvälys?
Ongelma: Kampiakselissa nähtävissä kaikissa kiertokangen kaulojen ympärillä olevissa vastapainoissa lämpörasitusta. Lisäksi kaikkien kankien alasilmät hioutuneet vastapainoihin.
Kertokaas viisaammat siis, että onko normaalia (2.2 20vt aby), että (K1 veivi ja Wisecon mäntä) kiertokangen yläpäässä on sivuttaisvälystä 1,78mm suhteessa alapäähän, eli mäntä pääsee liikkumaan sivuttain kampiakselin suuuntaisesti tuon verran? Epäilen, että kanki ja mäntä ovat ns. eriparia, eikä niitä ole holkitettu ja se on aiheuttanut tämän lämpö ongelman?
Comment
-
Lämpörasitusta vai karkaisujälkiä?
Ja mitä tarkoitat kankien alasilmän hiotumisella? Aika erikoisen suuntainen tuo hiontajälki ollakseen kampiakselin tekemää..
Kampura ohjaa alapään päittäisellä veivin sijainnin ja sylinteri männän. Kyseisessä koneessa veivi siis ei ole mäntäohjattu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiPaljonko sitä välystä on kampuran kaulalla?
Ja noiden kankien alasilmän hionta jäljet normaalia?
Comment
-
Lämpövauriot näkyy kyllä laakerin liukupinnalla ennen kuin koko romu alkaa ottamaan päästöväriä..
Hiontajäljistä en osaa sanoa, mutta jos ajattelet vähän niiden suuntaa, niin tajuat melko äkkiä, ettei kampiakseli ole niitä tehnyt. Kampiakseli kun pyörii tuohon pintaan nähden ja nuo jäljet on suoraan veivin suuntaiset.
Eikö näitä juttuja pantu merkille siinä vaiheessa, kun vehkeet lyötiin nippuun?
Tarkennatko vielä tuota aiemmin sanomaasi veivi-mäntäparin holkittamista?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viesti
Eikö näitä juttuja pantu merkille siinä vaiheessa, kun vehkeet lyötiin nippuun?
Tarkennatko vielä tuota aiemmin sanomaasi veivi-mäntäparin holkittamista?
Tarkoitin sitä, että pitäisikö tuon 1,78mm välyksen kangen yläpäässä olla pienempi?
Comment
-
Mutua: Itsellänikin oli männän tapin suuntaista välystä yläpäässä reilusti. Niin vakioromuilla, kuin uusillakin(vakiomännät tosin jäi). Eli siitä en huolehtisi. Mäntä etsii paikkansa välyksen rajoissa ja alapää määrää kangen pitkittäisen sijainnin.
Mutua siksi, etten ihan tarkkaan muista parin vuoden taakse, mutta näin minusta oli.
Comment
-
Kuten sanottu, mäntä ohjautuu sylinterin mukaan ja veivi kampiakselin mukaan.
Minun silmään noissa romuissa näyttäis kaikki olevan kutakuinkin niinkuin pitää, poislukien noita hiontajälkiä veivin alasilmän yläreunassa. Onko sitä hiottu huolimattomasti veivi-kampura-välyksen saavuttamiseksi tai jotain, en osaa sanoa. Joudut kysymään tekijältä. Kampiakseli niitä jälkiä ei kuitenkaan ole saanut aikaiseksi, ihan puhtaasti niiden jälkien suunnasta pääteltynä.
edit: ja siis nuo hiontajäljet eivät ole vaaralliset, siinä on varmasti aivan tarpeeksi pintaa vielä ohjaamaan veiviä. Oletan, että kampiakseliin koskevalta osaltaan veivi on kuitenkin hyväpintainen?
Comment
-
Vieras
Comment
Comment