Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jos minulta kysytään, niin vaihtaa sen "lupo triggerin" sinne takastefan tilalle ja ajaa auringonlaskuun. Toki vaatii vähintään askin ja vauhtipyörän irrotuksen, mutta sen nyt alkaa vaatimaan vähänkään vakiota tehokkaampi muutenkin kytkimenvaihdon vuoksi..

    Comment


      Mitä öljyjä olette (näin kesäisin) käyttäneet lievästi viritetyissä ja kohtuullisen paljon ajetuissa koneissa? Autossa siis rs2 hilut ja kilsoja 265tkm

      Comment


        Tuohon löytyy niin paljon mielipiteitä, että kannattaa vähän söörtsätä, ja ottaa oma tulkinta.
        Synteettisillä 10-60 ite vetelen ympäri vuoden. Mut mikä tahansa 10-40 synteettinen OK, jos "merkki tavaraa", ellei hulluna tule ratarääkkäystä, tai siis lämmöt ole ongelma.

        Comment


        • Löytyy tuohon öljykeskusteluun faktojakin, mutta niille on omat säikeet.

          Mielipide:
          Paljon ajetussa, vakio öljynjäähdytyksen ja -kierron kanssa (kuten itselläni) käyttäisin Valvolinen MaxLife 10W-40 ympärivuoden 10tkm vaihtovälillä. Jos öljynlämmöt ovat pitkiä aikoja korkealla, niin Valvolinen täyssynteettinen 20W-50 kestää niitä periaatteessa paremmin, mutta ihan samalla tavalla tyhjäkäynnin öljynpaine heikkenee 10tkm aikana.

          Comment


            Öljynlämmöt ei oo korkealla oikeastaan koskaan. Öljypuoli on tosiaan ihan orkkiskamaa. Kai mä tota valvolinea kokeilen.

            Comment


              Huomio: Jos kyse oli siitä Valvolinen VR1 racing 20w-50, niin se ei muuten ole täyssynteettistä...mutta toki käypää myrkkyä sekin.
              VR1 10w-60 taas on synteettinen.

              Jos ollu tapana puskea öljyä läpi, niin tuo 20w-60 voi pysyä paremmin konees.

              Comment


              • Niinpäs olikin. Hyvin huomattu. VR1 öljystä oli tosiaan kyse.

                Comment


                • öljyjäähy

                  Muistaako kukaa mitenpäin on urssissa öljysuodattimen jalassa nuo lähöt öljyjäähylle ?

                  Comment


                  • Etummainen on painepuoli ja takimmainen/alempi paluu.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut eske; 20.7.2014, 13:55. Perustelu: kuva

                    Comment


                    • Kiitoksia eli eestä katottuna oikeen puoleinen on paine?

                      Comment


                      • Selvä tuo kuva ei eka näkyny

                        Comment


                          Urssista ja noista öljyistä vielä, niin lämpöjen mukaan viskositeetit. Muistan muutama vuosi sitten Kemorassa, mulla nousi öljynlämmöt 130 asteeseen vakio öljycoolerilla, ölppänä oli Valvolinen perus 5w40:stä. Tais siis olla hivenen liian kuumat olot tolle öljylle, eli olis kannattanu käyttää esim. laadukasta 5w50:stä tai jopa 60:stä. Mutta nykyään isommalla öljycoolerilla lämmöt ei enää nouse 110 astetta(vai mikä se viiva ennen 130 astetta tarkoittaakaan?) korkeammalla vaikka koneessakin on se pari sataa hepoa enemmän potkua, viimeksi nyt Botnialla tuli tämä todettua, ja oli kohtuu lämmin keli vielä. Koneessa oli Gulf:in 5w40 motorsport esteriölpät ja tuntu pelittävän aivan mainiosti, ei paineen alenemista, ei öljyn katoamista, koko päivänä ei tarvinnut lisätä kertaakaan ölppää koneeseen. Paksummat öljyt taas vois olla etteivät ne oo oikealla toiminta-alueella tai sitten jopa nostattavat öljylämpöjä turhan vastuksen vuoksi.

                          Comment


                          • S2:seen tarttis viri/käännettyä imusarjaa ja googlettelulla löytyy wagneria ja 034 motorsportin valmistetta. Onko näistä kokemuksia ja hyviä ja huonoja puolia kuuntelen mielelläni? Muitakin vaihtoehtoja voi ehdottaa. Tehotavoitteet siinä 600hv paikkeilla. Nykyinen 40 superi ei sinne varmaan taivu mutta jatkoakin ajantellen.
                            Viimeksi muokannut Hemu; 27.7.2014, 16:27. Perustelu: Lisätty tietoja

                            Comment


                              Kyllähän nyt 40 superilla pääsee helposti noihin tavoitteisiin.

                              Comment


                              • No eli ahdin siis riittää. Onko noista imusarjoista kokemuksia?

                                Comment


                                • Mä melkein sanoisin, että teetä jollain imusarja. Saat halvemmalla, eikä todennäköisesti hävii kyl tehoissa lainkaan.

                                  Comment


                                  • No jos on suositella tekijää joka alle noiden tekee niin kiinnostaa. Ihan randomijätkää en ota tekeen. Teen sen itse sitte mieluummin. Ilmeisesti noita ei kellään konehuoneessa sitte oo suomenmaalla.

                                    Comment


                                      Mulla We:n imusatsi käytössä. Toimiva kapistus. 034 satsi on Wagner.

                                      Comment


                                      • Okei eli se on sama. Oli väritys ja logo eroja sitten vaan. Joo laitetaan harkintaa. Tai sitten teetän/teen itse.

                                        Comment


                                          Mulla kans ollut pari vuotta Wagnerin tekele ja tyytyväinen ollut.
                                          Ruotsista saa Furanssin sarjaa myös niin, että lähetät ensin alkuperäisen heille. 555e näyttäis olevan hinta.

                                          http://www.furans.se/intake_eng.htm

                                          Comment


                                          • Kysytäämpä hieman AAN-koneen heräävyydestä. Omassa autossa HX35 12" pakopesällä.

                                            Onko normaalia, että kunnon rähinä alkaa vasta 4 trpm paikkeilla?
                                            Autolle ei ole vielä tehty kunnon softaa, mutta tuo myöhään herääminen ihmetyttää. Hukkaportti ei pääse aukeamaan pakopaineella, sen verran jäykän jousen sinne kokeeksi pistin.
                                            Onko kokemuksia miten herääminen muuttuu kunnon softan myötä?
                                            Viimeksi muokannut repesorsa; 31.7.2014, 08:57.

                                            Comment


                                              Repesorsa: mitäs kaikkea tuo sinun "HX35 ympäristö" sitten pitää sisällään?
                                              Eiköhän se softa jokatapauksessa ole oleellisimpia asioita.

                                              Comment


                                              • Autossa joku stage 1 softa, 3" pakoputki, 1,8t puolat, 38mm tuubikäyristä pakosarja ja tuo ilmeisesti 54/60 siivillä oleva 35.

                                                Comment


                                                • Mikäs softa siellä on sisässä ja miten se pyytää ahtoja?

                                                  Comment


                                                  • Eli softa on joku softa, siitä ei ole tarkemmin tietoa.
                                                    Ei vaikuta heräämiseen onko ahto solenoidi auki tai kiinni.
                                                    Ja kuten aikaisemmin kirjoitin niin 60mm hukkaportissa erittäin kireä jousi sisällä, eli ei päästä lävitse kun paineet rupeavat nousemaan.

                                                    Heti kun paineen nousevat yli 0,5 bar niin sitten mennäänkin heti täysille paineille ja nopeasti.

                                                    Tämän perusteella auto ei siis tuota tarpeeksi pakokaasua turbiinia pyörittämään pienemmillä kierroksilla. Turbo siis vähän liian iso.
                                                    Sitä vaan mietin, että miten paljon softalla ja isommilla suuttimilla saadaan lisää heräävyyttä.

                                                    Comment


                                                      N75 ei voi nostaa paineita, se vain laskee niitä. Kokeiles pirruuttain erittäin löysällä jousella.

                                                      Comment


                                                        Nokat ojennukseen ja softa settiin sopivaksi, niin eiköhän se herää vähän aikaisemmin.

                                                        Comment


                                                        • Suuttimet ei vaikuta heräämiseen yhtään millään tavoin, olettaen että ne ovat riittävän kokoiset.

                                                          HX35:n pitäs kyllä minusta herätä aiemmin, eli tosiaan nokkia kääntelemään jossei muuten rupee syttymään.

                                                          Comment


                                                            Suuttimet näköjään vain 440cc? (bongasin tuon sinun myynti-ilmon)
                                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=136977

                                                            Eli suuttimet eivät ainakaan pitkälle riitä. Joten kakku voi olla vähissä...

                                                            Kyllähän nuo 40superitkin heräilee suht aikasin, niin kyllä tuo 35 pitäis olla jo aikalailla pystyssä ja lenkillä ennen 4k

                                                            Comment


                                                            • Kunnon rähinä ja herääminen on myös kaksi eri asiaa. Painetta varmaan tuottaa jo jonkinverran alemmillakin kierroksilla jos isommalla vaihteella vedättää. Kunnon rähinä ainakin minun mielestäni tarkoittaa sitä hetkeä, kun alkaa vehkeet kipittämään sen sijaan että kuuluisi vain ahtimen puhinaa. Harvoin se kunnon rähinä alkaa isommalla ahtimella varustetuissa viritetyissä peleissä alle 4000rpm. Eli nyt on vähän lukijasta kiinni kuinka postaukseen vastaajat kokee termin "kunnon rähinä".

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X