Jos minulta kysytään, niin vaihtaa sen "lupo triggerin" sinne takastefan tilalle ja ajaa auringonlaskuun. Toki vaatii vähintään askin ja vauhtipyörän irrotuksen, mutta sen nyt alkaa vaatimaan vähänkään vakiota tehokkaampi muutenkin kytkimenvaihdon vuoksi..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Tuohon löytyy niin paljon mielipiteitä, että kannattaa vähän söörtsätä, ja ottaa oma tulkinta.
Synteettisillä 10-60 ite vetelen ympäri vuoden. Mut mikä tahansa 10-40 synteettinen OK, jos "merkki tavaraa", ellei hulluna tule ratarääkkäystä, tai siis lämmöt ole ongelma.
Comment
-
Löytyy tuohon öljykeskusteluun faktojakin, mutta niille on omat säikeet.
Mielipide:
Paljon ajetussa, vakio öljynjäähdytyksen ja -kierron kanssa (kuten itselläni) käyttäisin Valvolinen MaxLife 10W-40 ympärivuoden 10tkm vaihtovälillä. Jos öljynlämmöt ovat pitkiä aikoja korkealla, niin Valvolinen täyssynteettinen 20W-50 kestää niitä periaatteessa paremmin, mutta ihan samalla tavalla tyhjäkäynnin öljynpaine heikkenee 10tkm aikana.
Comment
-
-
öljyjäähy
Muistaako kukaa mitenpäin on urssissa öljysuodattimen jalassa nuo lähöt öljyjäähylle ?
Comment
-
-
-
Urssista ja noista öljyistä vielä, niin lämpöjen mukaan viskositeetit. Muistan muutama vuosi sitten Kemorassa, mulla nousi öljynlämmöt 130 asteeseen vakio öljycoolerilla, ölppänä oli Valvolinen perus 5w40:stä. Tais siis olla hivenen liian kuumat olot tolle öljylle, eli olis kannattanu käyttää esim. laadukasta 5w50:stä tai jopa 60:stä. Mutta nykyään isommalla öljycoolerilla lämmöt ei enää nouse 110 astetta(vai mikä se viiva ennen 130 astetta tarkoittaakaan?) korkeammalla vaikka koneessakin on se pari sataa hepoa enemmän potkua, viimeksi nyt Botnialla tuli tämä todettua, ja oli kohtuu lämmin keli vielä. Koneessa oli Gulf:in 5w40 motorsport esteriölpät ja tuntu pelittävän aivan mainiosti, ei paineen alenemista, ei öljyn katoamista, koko päivänä ei tarvinnut lisätä kertaakaan ölppää koneeseen. Paksummat öljyt taas vois olla etteivät ne oo oikealla toiminta-alueella tai sitten jopa nostattavat öljylämpöjä turhan vastuksen vuoksi.
Comment
-
S2:seen tarttis viri/käännettyä imusarjaa ja googlettelulla löytyy wagneria ja 034 motorsportin valmistetta. Onko näistä kokemuksia ja hyviä ja huonoja puolia kuuntelen mielelläni? Muitakin vaihtoehtoja voi ehdottaa. Tehotavoitteet siinä 600hv paikkeilla. Nykyinen 40 superi ei sinne varmaan taivu mutta jatkoakin ajantellen.
Comment
-
Mulla kans ollut pari vuotta Wagnerin tekele ja tyytyväinen ollut.
Ruotsista saa Furanssin sarjaa myös niin, että lähetät ensin alkuperäisen heille. 555e näyttäis olevan hinta.
http://www.furans.se/intake_eng.htm
Comment
-
Kysytäämpä hieman AAN-koneen heräävyydestä. Omassa autossa HX35 12" pakopesällä.
Onko normaalia, että kunnon rähinä alkaa vasta 4 trpm paikkeilla?
Autolle ei ole vielä tehty kunnon softaa, mutta tuo myöhään herääminen ihmetyttää. Hukkaportti ei pääse aukeamaan pakopaineella, sen verran jäykän jousen sinne kokeeksi pistin.
Onko kokemuksia miten herääminen muuttuu kunnon softan myötä?Viimeksi muokannut repesorsa; 31.7.2014, 08:57.
Comment
-
Eli softa on joku softa, siitä ei ole tarkemmin tietoa.
Ei vaikuta heräämiseen onko ahto solenoidi auki tai kiinni.
Ja kuten aikaisemmin kirjoitin niin 60mm hukkaportissa erittäin kireä jousi sisällä, eli ei päästä lävitse kun paineet rupeavat nousemaan.
Heti kun paineen nousevat yli 0,5 bar niin sitten mennäänkin heti täysille paineille ja nopeasti.
Tämän perusteella auto ei siis tuota tarpeeksi pakokaasua turbiinia pyörittämään pienemmillä kierroksilla. Turbo siis vähän liian iso.
Sitä vaan mietin, että miten paljon softalla ja isommilla suuttimilla saadaan lisää heräävyyttä.
Comment
-
Suuttimet näköjään vain 440cc? (bongasin tuon sinun myynti-ilmon)
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=136977
Eli suuttimet eivät ainakaan pitkälle riitä. Joten kakku voi olla vähissä...
Kyllähän nuo 40superitkin heräilee suht aikasin, niin kyllä tuo 35 pitäis olla jo aikalailla pystyssä ja lenkillä ennen 4k
Comment
-
Kunnon rähinä ja herääminen on myös kaksi eri asiaa. Painetta varmaan tuottaa jo jonkinverran alemmillakin kierroksilla jos isommalla vaihteella vedättää. Kunnon rähinä ainakin minun mielestäni tarkoittaa sitä hetkeä, kun alkaa vehkeet kipittämään sen sijaan että kuuluisi vain ahtimen puhinaa. Harvoin se kunnon rähinä alkaa isommalla ahtimella varustetuissa viritetyissä peleissä alle 4000rpm. Eli nyt on vähän lukijasta kiinni kuinka postaukseen vastaajat kokee termin "kunnon rähinä".
Comment
Comment