Oisko kuvia wisecoista? Onko tappi 20 vaiko 22mm?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Joko uuden mallin wisecot on muutettu niin, että mahtuu öljytykkikin paikalleen?
Ekat setit noita kapealla helmalla mitä näin, tuli siten, että tykkiä ei saanut mitenkään sopimaan. Helman pystyosa oli tasan keskellä tykkiä, joten taivuttaminen tai helman koloaminen ei tullut kysymykseen.
Oli pakko vaihtaa vanhan mallin mäntiin.
Asiaa sillon selviteltiin, niin mäntä oli tehty 16v neloskoneeseen, jossa tykki on eri puolella ja eri kohdassa, vaikka kaikki muu on samaa kuin vitoskoneessa.
Comment
-
Muistaako Jyrki mikä puristus-suhde niissä ROSS:n männissä oli? Joitain vuosia sitten sinulta muistaakseni ostin sellaisen setin 5 koneeseen. Pitäis kans maksimoida puristus suhdetta omaan koneeseen viinan vuoksi, tai tehdä/teettää toisen S4:ni kone eri mukeilla/veiveillä, kun hattukin tuli siihen tehtyä hieman "ylihyvin", verrattuna alkup. teho tavoitteeseen, mikä oli rajattu vakio alakerralla.
Comment
-
Onkos kellää kokemusta noista kiinan pakosarjoista?
http://www.ebay.com/itm/Audi-2-2L-20...47ffbe&vxp=mtr
Semmosta oon kuullu, että murtuilee ja halkeilee paikoittain, mutta jos siihe tekee tukitelineet ettei joudu omalla painolla roikkumaa nii toimiskoha sillai?
Comment
-
Selvä elis siis kustomisarjaat alkaa mitottamaan. Miten kannattee laajakaista asentaa tuoho urssii ? Ootteko laittanu sen laajakaistanlambda tunnistimen siihe vakion tilalle vai poraillu lisäreikiä putkeen? Itelle on postissa tulossa plx-dm6 ja omasta mielestä fiksuin ois vakion tilalle laittaa. Onko kukaa aiemmi asentanu sillain jos osais neuvoa siinä ?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiJos motronic käytössä niin alkuperäisen viereen. Kyseinen moottorinohjaus ei syö simuloitua kapeakaistaa, saati sitten laajakaistaa.
(tämä on ihan vilpitön kysymys, koska tämä oli yllättävä tieto)
Comment
-
Tommonen nelilapanen on luokkaa "katso ku on kisakytkin" ja sit vähän rämäytetään liikkeelle. Tekee vaikutuksen asiaan vihkiytymättömälle. Kahvipöydässä puidaan, miten sillä firman kaverilla on audissa raju kytkin ja miten meinaa karata pihalla seinään ku koittaa lähtee liikkeelle. Mut fakta on se, että nelilapanen on pientä loppupään tarttuvuutta lukuunottamatta ihan normaalia muistuttava ja sen kanssa elää herkempijalkainenkin. Eli kiinni vaan ja kovaa ajoa, ei se siitä ajotuntumasta jää kiinni.
Comment
-
Tarkennan vielä tuota lamdahommaa oman tietämyksen perusteella.
Eli vanhemmissa autoissa ainakin boshin purkeissa zirkoni-kapeakaistaista lambdaa, joka seilaa noin 0,1-0,9 V välillä jatkuvasti ja seossuhde määritetään siniaallon taajuuden mukaan.
Boshin uudemman "laajakaistalambdat" (lsu) taas näyttävät lamdan suhteessa jännitteeseen AFR 10- 20 = 0-5 V.
Tästä syystä vakio ecuun ei tietaakseni saisi syöttää laajakaistan skaalalttua 0-1 V jännitetietoa. Jos laajakaistan tietoa haluttaisiin käyttää tulisi singnaali muuttaa jollain prosessilla taajuuspohjaiseksi.
Eräissä purkeissa on myös olemassa lamdoja, jotka tuottavat mA viestiä eculle.
Comment
-
Ei kapeakaista-anturi itsessään tuota siniaaltoa. Se tulee ecun säädön takia. Kapeakaistan jännite muuttuu paljon kun mennään 14.7:1 yli tai ali. Ecu tekee koko ajan korjausta laihan ja rikkaan välillä, josta tulee tuo "siniaalto". Seosta ei määritellä taajuuden mukaan. Googlella löytyy kyllä paljon teoriaa tästä asiasta. Tuossa yksi pikaisesti kaivettu joka kertoo vähän asiasta: http://www.howstuffinmycarworks.com/...sors_work.html
Comment
-
No en alkanu säätää sen lambdan jutun kans vaa nyt on sit kaks lambdaa downpipessä.
Vielä olis semmonen kysymys, että onko kukaan asentanut noihi rivivitosii megasquirttia? Vemssihä tuntuu olevan suosiossa, mutta miksi ? Vierestä oon seurannu ku tallilla räpöstetää megaa jos minkälaisii vehkeisii, mutta oma kokemus puuttuu. Nii neuvoja saa antaa.
Comment
-
Hieman kun tuota megasquirttia tutkin niin eivät ole saaneet Audin tai Porssen triggeröintiä vielä kuntoon luotettavasti.
Joku jenkki tekee tuohon 135 triggeriin palikkaa, jolla singnaali hajotetaan megaa ymmärtäväksi. Toinen vaihtoehto taisi olla megan tri-tach triggeröinti millä periaatteessa tuo onnistuu, muttei käytännössä.
Suurimmassa osassa toimivista megavehkeistä taitaa olla se 60-2 triggeri koneen takatiivisteessä. Tämä on taas työläs toteuttaa.
Muutaman plug and play megan olen touhunnut vanhoihin motronikin 55 pin boxeihin tosin bemareihin. Ainut ongelma megassa on tietääkseni siis tuo triggeriongelma.
Megaruutassa on muutenkin menty omasta mielestä huonoon suuntaan. Kehittyksessä rakennettu pilipalilähtöjä kymmeniä, mutta samalla unohdettu kokonaan esim audin triggeröinnit ja bmw:n nokkien ajoituksen ohjaus. Muut purkit menneet ohi kehityksessä.
Comment
Comment