Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • JE:n tehdasspeksi kattaa useamman eri välyksen, auton tehon ja käyttökohteen mukaan.

    Tiukkaviritteisellä bensakoneella kannattaa valita sieltä se "Circle Track / Drag Race" ja muistaa laskea se kaava kokonaan tuumamitoissa ja vasta sitten lopputulos kääntää metriseksi tulokseksi.

    Puhtaasti viinakoneeksi tarkoitetussa lie ihan ok käyttää myös karvan pienempää välystä, kenties jopa sitä "Street Moderate Turbo" -välystä.

    Itse olen käyttänyt 0,5 ylemmässä, 0,55 alemmassa viinalla.

    Edit: mainittakoon, että ohivuotomittauksen tulokset ovat noilla välyksillä olleet luokkaa 8-9%.
    Viimeksi muokannut kenax; 9.3.2014, 21:00.

    Comment


    • Ostin tuossa arp runkopultit audin 5 koneeseen niin näyttäis olevan pikkasen liian lyhyet. Pinnapultit kun kiertää pohjaan niin pultin pää on samassa tasossa kun runkopukin ylälaita.
      Mites muilla ollu ketkä on arpit laittanut.

      Comment


        Onko arppisarjan numero 204-5404?
        Ne on jostain syystä liian lyhkäset, mä tilasin 034motorsportilta kitin ja ne on ainakin sopivan pituset.

        Comment


          Erikoista tosiaan. http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?p=535832

          Mitä sarjoja yleensä sit on hommattu näihin, tuskin kaikki 034:stä näitä ovat ottaneet..?

          Comment


          • Joo tolla numerolla on paketti. Täytyy vissiin palautella noi ja hommata jostain oikeat. Rupee vaan olemaan kiire kun lohko menossa koneistukseen ja pitäs sitä ennen olla oikeat pultit.
            Mistähän sais ostettua?

            Comment


              US-parts? Mikä sit on oikea? Tai sit laitat vaan normi 10.9 pultit, jos siis ei oo tulossa jotain 1000hv hipokonetta.
              Viimeksi muokannut Thuppu; 15.3.2014, 16:53.

              Comment


              • Uspartsilta tuli juuri nuo. 10.9 pultit ei tuu kun tulee just tollanen hipo kone;)

                Comment


                  Jaahas, näitä tuhat heppaisia alkaa kohta olemaan joka nurkalla. :P

                  Comment


                  • Pitää varmaan kohta nostaa se hipo moottorin raja jonnekin 1200hp paremmalle puolelle niin ei ole joka kylällä sitten sellasia :).

                    Edelleen joku jos tietäis mistä sais pinnapultit niin olisi hyvä homma. Jos vaikka jollain olisi jemassa niin voisin ostaa ne ja hommata tilalle uudet ajan kanssa.

                    Comment


                      Ei taija noita tonnikerholaisiakaan montaa suomesta löytyä.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja Jokke58 Näytä viesti
                        Pitää varmaan kohta nostaa se hipo moottorin raja jonnekin 1200hp paremmalle puolelle niin ei ole joka kylällä sitten sellasia :).

                        Edelleen joku jos tietäis mistä sais pinnapultit niin olisi hyvä homma. Jos vaikka jollain olisi jemassa niin voisin ostaa ne ja hommata tilalle uudet ajan kanssa.
                        http://rosten-performance.com/products/

                        Comment


                        • Mulla sattui kanssa semmoiset, jotka eivät yltäneet aivan pohjaan saakka, mutta mittailin vakiopultista, ettei sekään sen syvemmälle yllä ja laitoin paikoilleen. Kestää minkä kestää, eipä tässä nyt mitään hipokonetta tullut kasattua.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja kenax
                            eipä tässä nyt mitään hipokonetta tullut kasattua
                            Heh... :)

                            Comment


                              Nyt kun en tunne asentajan taustoja, pitää kysyä. Kuinkas syvälle ne oikein uppoaa?

                              Vaarnaahan ei kierretä pohjaan kiinni asti. Sille riittää, että koko kierre on reijän sisällä. Jos vaarnassa on kierrettä enemmän kuin reikää, käännetään pohjan vastaan tullessa vartti takaisin (tai puoli kierrosta, riippuu vähän noususta, mikä riittää).

                              Comment


                              • ARPin ohjeissa sanotaan, että kierretään sormin kevyesti pohjaan.

                                Comment


                                • Mittailin tuossa arp pultteja. Tuloksena 7mm lyhyemmät kuin vakiopultit. Ei sellasia uskalla laittaa kun ei jää kun muutama milli kierrettä lohkoon.

                                  Comment


                                    Kukas on tavan pulttien takia rikkonut moottorinsa? Kelpaa referenssiksi vaikka joku voimadiiseliukkokin, kunhan on VAG.

                                    Comment


                                    • Mitä mieltä porukka on tuosta kiertokankien rifle drillingistä? Onko vakiota pirteemmässä moottorissa oikeasti hyötyä tuosta kanavasta vai enemmänkin nice-to-have?

                                      Comment


                                        Ainakin 1.8T kangissa hyvä olla. Yläpäille lisää kilometrejä. Eikä ala kilkattamaan. Myös vakiokangista löytyy.

                                        Comment


                                          2.7 koneissa taas ei ole, eikä niissä se tunnu kuluvankaan. Jännä homma.

                                          Comment


                                          • Eikai siitä kanuunaporauksesta nyt sinällään haittaakaan ole, muutoin kuin lompakossa, mutta kyllä ylätapin pitäisi saada riittävä voitelu öljyruiskuista ja muusta roiskeesta.

                                            Comment


                                              No eipä ne tehtaalla niitä turhaan poraile tai tee huvikseen...
                                              Haittapuolena on pieni rakenteen heikkeneminen, mutta se on sitten asia erikseen onko sen suuruus merkittävä.

                                              Tiedossa ei ole ilmeisesti runkopukkien vakipulttien pettämisiä? Ei tarvitse olla omakohtainen kokemus. Hyvän korvaaminen amerikan puolivalmisteella on keskimäärin hiukan arveluttavaa :)

                                              Comment


                                                En tiedä näistä koneista, mutta ymmärtääkseni ainakin vr6 koneissa suositellaan vaihtamaan noi pultit arphein muutaman muun pultin ohella, jotta koneesta saisi kestävämmän. Joillakin kai nuo on sitten pettänyt.

                                                Comment


                                                • Sitä juurikin meinasin että onko sille vitosessa huutavaa tarvetta. Erotusta on kuitenkin IE:n poratuilla ja Virtalan kiinalaisilla pari satasta. Itse kangen kestävyys lienee samaa luokkaa.

                                                  Comment


                                                  • Männäntapin voitelun tarve on kohtuullisen pieni. Siellä on äärimmäisen kovalla peilipinnalla pronssiholkki ja holkin läpi voitelureikä roiskevoitelulle. Tämän pitäisi normaalitilanteessa riittää aivan mainiosti. Kyse on kuitenkin nivelestä, joka ei aivan kauhesti liikuntaa saa. Pitäisin kanuunaporauksen huonona puolena veivin poikkipinta-alan häviämisen aiheuttaman rakenteellisen heikentymän lisäksi sitä, että se kanuunaporausta ylös kulkeva öljy on pois veivin alasilmän voitelusta. Kellekään ei lie epäselvää, että veivin alasilmän voiteluhäiriöt muodossa tai toisessa ovat yleisin katastrofaalisen moottorivaurion aiheuttaja heti user errorin jälkeen.

                                                    Ei ne tehtaassa niitä tosiaan turhanpäiten veiveihin poraile, mutta en myöskään näe järkeä niitä lähteä laittamaan, mikäli niitä ei vakiona ole tai moottorityypissä ei ole selkeää ongelmaa ylähelan tai tapin kulumisen muodossa.

                                                    Nämä on taas sarjassamme "jos nukut yösi paremmin, niin eikun vaan".

                                                    Comment


                                                    • Toisaalta nuo helat kyllä on melkein jokaisessa +600hv koneessa olleet vaihtokunnossa 30 000km täysremonttia tehdessä.

                                                      Väljenemään päin oleva tapin helahan on aika vittumainen vika paikallistaa, kun alkaa kolahtelemaan silloin kun pyörintänopeuden muutoksen suunta muuttuu, eli kuuluu hyvin lyhyen aikaa kerrallaan.

                                                      Merkkinä ylähelan kulumisesta on reunasta kiillottunut kiertokangen laakeri. Tämä ilmestyy ennen kuin hela kolisee. Saman jäljen toki tekee myös vino kiertokanki.

                                                      Kanuunaporauksen sanotaan vähentävän ylähelan kulumista, ja siksi ne sen siihen 1.8T mottiinkin varmaan alun perin nakertelivat.

                                                      Silti, ilmankin tulee toimeen. On tulleet monet muutkin, joten en minäkään pitäisi porausta välttämättömänä. Varsinkaan jos siitä meinaa tulla lisää kuluja.

                                                      Comment


                                                      • Olisi ihan kiva pistää kahteen identtisessä käytössä olevaan identtiseen mosaan veivit kanuunaporauksella ja ilman ja tutkia sen käytännön vaikutusta vaikkapa juuri 30tkm jälkeen. Luulen, että kovavireisessä koneessa sitä liikkuvien osien supernopeaa kulumista tapahtuu, vaikka olisi minkälaista kanuunaporausta ja muuta poppakonstia kuuttiöljyn lisäksi käytössä.

                                                        Mulla oli edellisissä tapeissa väljää 25tkm jälkeen, mutta syy oli huonossa ylähelan materiaalissa, joka oli lähtenyt pursumaan pois veivistä. Hyvän ylähelan materiaalin pitäisi minusta olla sellaista, jossa venymä on mahdollisimman likellä nollaa. Niissä vanhoissa veiveissä muutenkin oli minusta huono ratkaisu se paksu yläholkki.

                                                        Comment


                                                          Minkä valmistajan helat pursuivat?

                                                          Comment


                                                          • ???????? Rostenilta ne muistaakseni alunperin tais tulla.

                                                            Niissä oli ylähela n. 2,5mm paksulla seinällä ja silmien välin heitto kangen koneistuksessa oli passattu kohdalleen ylähelan epäkeskeisellä koneistuksella.

                                                            Comment


                                                              Minullakin rostenin kanget ja ylähelat pysyivät äänettömänä ehkä juuri sen 25tkm.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X