Ei ole vehkeitä itsellä, koneistamolla tein. Plaanauksessa käytetään semmoista aika pieninirkkoista teräpalaa. Kannen kohdalla yksi teräpala riittää, mutta lohkoa jos jyrsitään enempi, niin pari-kolme palaa menee. Mulla otettiin puoli milliä lohkon dekkitasosta alas tällä kertaa, plus korjattiin puolen kympän vinous kampuran linjan ja dekin väliltä. Yksi pala meni karkeaan työstöön, toisella hienompi ja uudella pinta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Kannen oikaisussa vaan tulee aina se ongelma eteen, että sen jälkeen ei ole enää nokkalinjat suoria vaan nekin sitten tarttee pahimmissa tapauksissa oikaista. Onhan näitä tapauksia ollut (ei tule kyllä 2.2t koneita mieleen) missä nokka-akseli on leikannut ekalla lenkillä kiinni kun on reippaammin kieroa kantta oikaistu. Ei ole itsellänikään ikinä ollut ongelmia kannen pitävyyden kanssa missään pelissä, vaikka on ollut kiero kansi.
Comment
-
Olisiko prikka timanttipölyllä pinnoitettu? Sellaisen muistaakseni Etka osaa kertoa transportterin dieselin (AAB) osalta ja miksei toimisi myös bensakoneessa?
Paksuus on Etkan mukaan 0,1 mm. Laitoin tuommoisen omaan 3B:hen dampperin kierähtämisen estämiseksi, kun en raaskinut teräksistä alapyörää ottaa. ;-)
074105193 SCHEIBE 0kg 23.04 e
Laitevalmistajahan ei laita mitään ylimääräistä osaa vekottimeen, ellei siitä ole jotain konkreettista hyötyä. Tai sitten menee testiprojektina jolla tilastoidaan hajoaako useammin vai eikö.
Comment
-
Timanttipinnoite yleensä pienentää kitkaa, joten tässä tapauksessa se on siellä välissä luultavasti estämässä pultin kannan kiinnileikkautumista kiristettäessä ennenkuin tarvittava esijännitys pulttiin on saavutettu. Esimerkiksi 3B:n (ei prikkaa) manuaalissa käsketään voidella kierteet ja pultin kanta jollain mömmöllä ennen kiristystä. Tehdas kutsuu sitä antikorroosioaineeksi, yleinen tapa taitaa olla käyttää sinistä lukitetta, tai niin minä ainakin teen. Prikallisessa versiossa sitä pultin kantaa ei varmaankaan enää tarvitse voidella erikseen?
Comment
-
Mä kanssa luulen, että tuo juuri on se syy, miksi tollainen muutos on tehty. Se jakoremmipyörän kiila on melko kovilla siinä lukitustyökalun kanssakin, kun pultin kanta narahtaa kiinni ja kiristysvoima kohdistuu valukiilaan. En ymmärrä, mikseivät ole panneet dampperin pulttiin prikkaa.
Comment
-
Asiasta mitään tietämättömänä uskoisin että ohut, (0.1mm tms) prikka joita näkee esim 2.5TDI moottoreissa tulee dampperin ja pultinkannan väliin. Näissä moottoreissa damperin pulti avataan aina jakopään vaihdon yhteydessä ja myös tarvikejakopääsarjassa tulee tällainen ohut lirpake mukana. Nuo TDI koneethan e ovat tunnettuja siitä että ilman kunnollista dampperin kiinnipitotyökalua kiristetty pultti aukeaa ja hajottaa jakopään. Sitten taas useamman millin pirkan tarkoitus on varmasti linjauksen korjaaminen.
Comment
-
Aivan niin, väärässä välissähän se prikka on kitkan pienentäjäksi ainakin AAN:ssä. Mutta pystyykö sille kiilalle tulemaan oikeita lukitustyökaluja käytettäessä juurikaan suurempaa rasitusta kuin mikä aiheutuu moottorin omista vastuksista kampiakselin kääntyessä? Kiilan varassa kampi kääntyy korkeintaan sen verran, että lukitustyökaluista välykset poistuu. Ja sen jälkeen lukitus ottaa voimat vastaan. Kitkaa lisäävä prikka kammen ja dampperin välissä vielä tietysti lisävarmistaa ettei kiristyksen voima ole pelkkää kiilaa vasten. Pulttipyssyllä sinne tietysti saa iskuvoiman, mikä saattaa saada osat liikkumaan toisiinsa nähden väärästä paikasta.
Comment
-
-
Olen lohkoa kiikuttamassa koneistamolle hoonaukseen, sanokaampas onko tason oikaisu suositeltavaa? Ja ainoastaan yhdessä pytyssä pystysuunnassa lyhyt ura/naarmu. Hoonatakko kaikki vai riittääkö tuon yhden työstö? Muutoin pytyt hyvässä kunnossa, näkyy vielä edellisen koneistuksen jäljet.Viimeksi muokannut VilleP; 25.2.2014, 12:07.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VillePOlen lohkoa kiikuttamassa koneistamolle hoonaukseen, sanokaampas onko tason oikaisu suositeltavaa? Ja ainoastaan yhdessä pytyssä pystysuunnassa lyhyt ura/naarmu. Hoonatakko kaikki vai riittääkö tuon yhden työstö? Muutoin pytyt hyvässä kunnossa, näkyy vielä edellisen koneistuksen jäljet.
Hoonaus tarpeeseen sanoisin, että kaikki mielellään lähelle samaa halkaisijaa, tai mieluiten samaan välykseen männän suhteen. Itse en jättäisi hoonauttamatta muitakin samaan syssyyn. Rengastus toki uusiksi samalla.
Ihmettelen, jos koneistamolla alkavat mittaamatta tarjoamaan hoonausta. Mikäli tulee vielä vain yhdelle putkelle, vaihda paikkaa.
Comment
-
Kasin pesä riittää yli 500hv, #12 pesään taas pienin sopiva akseli on 58mm tai 60mm.
58mm pesät yleensä portillisia joten ne ei oikein sovellu bensahärveleihin kun portti on pieni ja vain toisessa nielussa.
Kasin pesiä on varastossa meillä myös 58mm, 60mm ja 64mm akseleille.
HX35 "superissa" on 55mm turbiini joten siihen ei käy isompi pakokotelo jos ei ahtimeen vaihda isompaa akselia ja lämpölevyä.
HX35pro ahtimia taas meillä on varastossa ja niihin löytyy myös vaikka #16 kokoista turbiinikoteloa jos tuntee #12:n jäävän pieneksi.
Olikohan riittävän epäselvä vastaus?Viimeksi muokannut Pro Turbo; 28.2.2014, 23:25.
Comment
Comment