Eikös se hampaiden määrä nimenomaan vähene siellä vp:n puolella kun mennään lyhyempään hihnaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Eikö Se ole ihan sama, kuinka paljon niitä hampaita on vetopuolella? Ajoitushan määritellään hihnaa asennettaessa. Jättöpuolella saattaa sitten pitkällä hihnalla loppua kiristimestä varat, niinkuin yllä mainittiin.
Comment
-
"Vesipumppu on vetopuolella, joten vaikuttaa jakoon"
Se oliskin liian helppoa jos hihnan vois kiristää jättöpuolella!
Niinhän nuo moottorit on tehty, että pienet overlapit sallitaan.
--------------------------------------------------------------------------------
"Jos ei ole säädettävät hihnapyörät niin tasan vaikuttaa."
Se on juuri näin.
Nyt äkkiä nokkakulmien pariin?
Comment
-
Kuten tuossa aiemmin mainitsin, niin pahimmillaan jaon heitto voi olla sen puoli hammasta, eli 8mm modulilla sen 4mm. Tämä tekee muistikuvan mukaan n. 130mm jakohalkaisijaisella nokkapyörällä n. 3-4 asteen heiton nokkakulmassa ilmoitettuna. Se on loppujen lopuksi aika paljon, tuplaten alakerran asteita..
P.s. Hyvää joulua!
Comment
-
Edellisen omistajan toimesta pistetty tekniikkaa uusiksi, käsittämätön määrä kuitteja ja lappusia mitä tuli mukana. Kokeilen nyt hahmotella jos innostuisi vähän kutittelemaan lisähevosia kyseisestä kulkineesta. =)
Olenkos nyt käsittänyt oikein että vakiomännätkin kestäisivät liki sen 600hp? Toki siis jos säädöt ja muut komponentit ovat kunnossa.
Comment
-
Paljonkos täällä Suomen puolella on todistetusti otettu tehoja ulos Sachsin 754/707-asetelmalla ja sitten sintterilevy siihen kaveriksi?
Ainakin mitä ruotsin puolelta garagettia ym. lukee niin suuressa osassa +600hp pelissä tuollainen siellä speksilistalla komeilee. Noille tehoille sen ymmärtää, että pitäisi kestää.
Mutta sitten kun joissain projekteissa lukee tehot luokkaa 900hp ja siellä vielä samat asetelmat ja esim 4-lapainen sintterilevy, niin olisi kiva tietää mitä tuollaiset oikeasti kestää voimaa?
Onko kukaan kokeillut kuinka pitkälle kestänyt ilman luistoja, ennen kuin on siirtyminen monilevykytkimiin?
Noissa itse asetelmissa ei mitään niin merkittäviä eroja tainut olla tehon keston suhteen (754 vs. 707)?
Ps. Jos jollain tarjota kiinteätä vauhtipyörää kyseisille asetelmille, niin YV tulemaan!
Comment
-
Mulla oli 820Nm 754:llä ja nelilapasella sintterillä. Tehollahan ei ole merkitystä tuossa kohtaa.
Vielä korostan sitä, että kyseisellä setupilla en kerennyt kauhean pitkään ajaa, joten en osaa sanoa, olisiko se toiminut pitkään. Sen verran kuitenkin piti, mitä sillä tuli ajettua noilla väännöillä.
Comment
-
Vaihdoin RS2-pakosarjaa Urs4:seen ja samalla pisti silmään turbon valussa komeileva '89 valmistusvuoden leima. Autossa pitäisi olla ed. omistaja mukaan RS2-ahdin, mutta rohkenen nyt epäillä sitä.
En löytänyt tyyppikilpeä ahtimesta, mutta kompressorin valussa on numerot 2ZGG - 5324 101 50 80. Kyseessä siis KKK-ahdin.
Osaako arvon raati sanoa mikä ahdin kyseessä, mistä peräisin? Yritin kaivaa netistä infoa, mutta kovin vähänlaisesti löytyi.
Comment
-
Pikainen googlettelu kovasti viittaa, että on ihan vakioahdin. Alla olevassa linkissä on jollakin ainakin samat numerot sekä tyyppikilvessä "K24 7000"
K24-7000 siis tuo AAN-koneen vakio ahdin malliltaan, RS2 ahdin on taas K24-7200.
http://www.audifans.net/ftopicp-144299-.html
Comment
-
Minun AAN:n kyljessä olleen ahtimen valun vuosikellossa oli "90" ja auto oli '92vm, mutta mistä noita tietää, jos koko ahdin on vaikka joskus vaihdettu.
En pysty merkintöjä vertailtavaksi tarkistamaan, kun tuli myytyä ahdin jo eteenpäin.
Comment
-
Itsekin muistan nähneeni jossain UrS4:sen omissa KKK ahtimissa tyyliin 89 tai mahd. jopa 87 merkintöjä....pitää tarkistaa(kun jotain kuvia on tallessa)
UrS4 (SmS revo 303hv alkup viripaketin) ahdin oli ainakin 89 leimalla.
Vaan sehän onkin sms koonnuut porssen KKK kiluista jne.
Comment
-
Pariltakin eri ulkomaan foorumilta lukenut, että ACL Race kiertokangenlaakerit vaatisi kovemmat öljynpaineet, kuin vakiolaakerit! Onko tämä muka mahdollista?
Tallilta kun sattuisi löytymään valmiiksi tuollaiset ACL laakerit. Se on tiedossa, että vakiotkin riittäisivät, mutta kysymys onkin uskaltaako noita ACL laittaa?
Foorumeilla peloteltu, että tarvitsisi suurempaa öljypumppua noille ACL laakereille.
Uskaltaako laittaa, vai saako yöt nukuttua rauhassa vasta, kun on vaihtanut vakiolaakereihin?
Ainakin mitä Ruotsin puolelta seurannut projekteja Garagetin puolelta, niin siellä kyllä monessa motissa käytetty kyseisiä laakereita, joten luulisi toimivan!
Mutta eikai toi ö-p homma täysin tuulestatemmattu homma ole, vaikka hullulle kuulostaakin?
Comment
-
Noissa on pintamateriaali kovempi, että kestäis enemmän puristusta. Oisko syynä se, että syö kauloja jos öljynpaine ei ole riittävä. Oe sputter laakerit kyllä kestää. Näissä koneissa on kyllä vakiona jo ö-paineet niin korkeat, että en lähtis ihan heti niitä nostamaan. Paineen nosto alkaa rasittaa kampiakselin päässä sitä sakarakiekkoa joka pyörittää pumppua.
Comment
-
Se pumpun vetoratas on semmoisella lämpösovitteella siinä kaulalla, etten jaksa uskoa sen ottavan itseensä, vaikka painetta nostaisikin. Viisaammat korjatkoon, mikäli olen väärässä.
Se, että onko nostamiselle mitää tarvetta, on sitten aivan toinen asia. Tai että tarvitseeko ACL:n laakereita ylipäänsä.
Comment
-
Ite käytän vakiosuodattimia. Tiedä sit onko mitenkään hyvät tarkoitukseen..? Ainakin toistaiseksi hyvin toiminu.
Comment
Comment