Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Minun mielestä ahtoputkiston pituus tai tilavuus ei juuri vaikuta heräämiseen.

    Comment


    • Ei kait se vaikutakaan, mutta jos pyynti on vaikka 1,9 bar, niin painehäviöitä tulee kenno(i)sta ja mutkista. Jos painehäviöt on vaikka 0,2 bar yhteensä, niin ahdin tekee lähtöönsä sen 2,1 bar, mikä nostaa lämpötilaa ja tottakai rasittaa turboa. Ne viimeiset barin kymmenyksethän tulee niin nopeasti, ettei se heräämiseen vaikutakkaan.

      Comment


        Tilavuus ei ehkä niinkään paljon vaikuta, mutta pituus kylläkin. Putken pituus ainakin omien kokemusten mukaan vaikuttaa kaasun vastaavuuteen.

        Comment


        • Miksi ne kaksi cooleria pitäis olla sarjassa, miksei ne voisi olla rinnan. Virtausnopeus puolittuu, ja painehäviöt pienenee. Ilma kuitenkin viettää (kiitos pienemmän virtaunopeuden) kuulerissa saman ajan kuin sarjaankytkennässäkin.

          Comment


            Tällanen tyhmempi kuvittelisi äkkiä, että se ylimääräinen putki lisäisi taas sitä putkiston tilavuutta ja sitä myöden huonotaisi kaasun vastetta. Ne kennot kun ei kuitenkaan voi olla päällekkäin, on toisen kennon ohi mentävä putkella (fyysisesti). Kalliimpaakin semmonen.

            Sarja siis yksinkertaisempi, mutta minun saa taas todistaa olevan väärässäkin. En siis ole kokeillut.

            Comment


            • kannatinkumit

              onkohan urssiin saatavilla jämäkämpiä tukikumeja vaihteistoon ja perään ??

              Comment


                034motorsportilta löytyy ainakin.

                Comment


                  Mikäs hyrrä ois riittävä UrS4:ssä Vihreiden EV6-sarjan 443cc/3 barin suuttimien ja viinan kanssa?
                  Jääkö suuttimet pieneksi esim. RS2 kokoluokan ahtimen kanssa?
                  (044 tankissa ja vakio motti yms.)

                  Ajattelin tuon "Revo SmS 303 paketin, kkk pikkuhybridin" vaihtaa johonkin toiseen...


                  PS. Onko noita "pikkuhybridejä" muuten jossain myynnissä?

                  Comment


                  • mitenkähä tuota audin tankille menevää imuputkee kannattaa muokata et keittoo tulee tarpeeks kahelle pumpulle ?

                    Comment


                    • Minkälainen polttoainejärjestelmä sulla on?

                      Mulla on tankin ulkopuolella nostopumppu + 2 pääpumppua ja tankin liitokset näkee kuvasta.
                      Attached Files

                      Comment


                        Varmaan jo miljoonasti kysytty, mutta oliko nyt järkeä lyödä lähes vakioympäristöön ja vakiomerkkeihin 7A pakonenää ja siitä vakio pakonenästä tehdä imu?
                        Autooni on siis vaihdettu Lolvon K24-7400 ahdin ja suuttimet + porkkiksen softa. Muuten vakiorautaa.
                        7A nokat ovat joutilaana jo hyllyssä.

                        Comment


                        • Jos ahtoilman lämpö ei tuota ongelmaa, niin ruuvaa vähän painetta lisää. Ajaa saman asian, ehkä jopa paremmin.

                          Comment


                            Oikeastaan lisävoima ei ole tällä projektilla haussa, vaan nyt on jakopää ja venttiiliohjurikumit työlistalla, niin meinasin että nokat vaihtuisivat siinä siivellä.

                            Comment


                            • Miksi ne nokat vaihtuis, jossei niillä haeta mitään? Haluat huonomman polttoainetaloudellisuuden ja alipainealueen ominaisuudet saamatta mitään vastineeksi? =)

                              Comment


                                Eikö se rivien välissä oleva teksti oikein näy kunnolla?
                                Lisäpöhinästä ei koskaan ole haittaa, mutta kun en näiden nenäkepoien sielunelämästä niinkään ymmärrä, niin siksi kyselen :-) Olen vain kuullut että nämä henkselikaverit ovat näitä komboja laittaneet.

                                Comment


                                  Kuinka laihoilla seoksilla uskaltaa E85:llä ajella? Kulutus tällä hetkellä järjetön.
                                  Ideana laihentaa alle 0,3 barin ahdoilla. Sen yli sit saa ollakin rikkaammalla. Moottorinohjaimena Tatech. Pakolämpöjen mittausta ei ole.

                                  Comment


                                  • Säätele sillee, että maantiellä tasakaasulla vaikka lambdakorjauksella niin hoikalle kuin vaan nyhtämättä vetää. Riippuen setupista, mut jossain 1.10-1.20 lambdalla alkaa nyhtää. Tehoalue 100-200kpa johonki 0,9 ja siitä ylöspäin sillee, että 2,5bar 0,85 lambda

                                    Comment


                                      Mulla turvana 2,6 barissa 0,45 lambda :) Vetää vakio hukkis tukkoon eikä rajoita ahtoja.
                                      Tarvii vaan lokittaa ja säädellä.
                                      Riittääkö tehoalueella toi 0,9?

                                      Comment


                                      • Laita mieluummin fuelcut johonkin 0,3bar yli halutun paineen. Tuo on vähän huono rajoitustapa, vaikka äärimmäisestä ongelmatilanteesta oiski kyse.

                                        Mulla on reilussa kahdessa kilossa (320-340kpa) 0,85 lambda. Jossain kilon tietämillä (200kpa) riittää oikein hyvin se 0,88-0,9. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että semmosen "puoli aaäfärrää" hoikemmalle viinalla ku mitä bensalla. Ja sytkää semmonen 5-7 astetta enempi. Nakutukseen saakka ei viinalla pidä sytkää säätää, siinä ollaan jo huippuväännöstä auttamatta yli.

                                        Comment


                                          Mä oon vetäny tasakaasuajossa niin laihalle, kuin vaan nykimättä kulkee. Menee siellä 16:ta afr:n molemminpuolin. Pakolömpö liikkuu 80-100kmh:n nopeuksissa 450-550C. Se että miten laihalla voi ajaa, riippuu moottorin hyötysuhteesta.

                                          Comment


                                            Ei se taida hyötysuhteesta suoranaisesti kiinni olla, enemmän se on kiinni ilma-polttoaineseoksen käytöksestä sylinterissä. Mitä paremmin polttoainehuurut ja pisarat jää pyörimään tulpan tienoille keskelle sylinteriä, niin sitä laihemman seoksen saa ongelmitta palamaan. Mutta näillä asioillahan ei ole mitään väliä ahdetuissa, kun pelkällä ahtojen nostolla saa aina lisää potkua. Eikös se näin ole foorumin peruskiveen hakattu...

                                            Comment


                                              Tuohan on juuri yksi hyötysuhteeseen vaikuttavia asioita muiden joukossa.

                                              Comment


                                              • minkälaisia siirtopumppuja ootte käyttäny syöttämään kerääjäsäiliöön mistä lähtee kahdella 044:sen pumpulla etiä päin

                                                Comment


                                                • Carter P4070

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja rehtori_90 Näytä viesti
                                                    minkälaisia siirtopumppuja ootte käyttäny syöttämään kerääjäsäiliöön mistä lähtee kahdella 044:sen pumpulla etiä päin
                                                    Vakiopumppua käytin ite

                                                    Comment


                                                    • Mulla myös tuollainen Carter

                                                      Comment


                                                        Riittääkö RS2 nokissa ominaisuudet, jos muu paketti on:
                                                        GT3076R
                                                        Wagner pakosarja
                                                        3"dp
                                                        Riittävät suuttimet
                                                        Riittävä välijäähdytin
                                                        Riittävä pa-pumppu
                                                        E85

                                                        Comment


                                                        • Enpä näe syytä miksi ei riittäisi.

                                                          Comment


                                                          • kuuluuko bypassin päällimmäisen letkun mennä jakopään luokse olevaan pieneen metalliputkeen.

                                                            Comment


                                                              Joo, se metalliputki tulee sit jakopään toiselta puolelta ulos ja menee kumiletkun pätkällä imusarjaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X