Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tässä on kyllä mun mielestä ehdottomasti peesaamisen arvoinen kokoonpano. Vai mitä Sami? :)

    Arvokkaan imusarjan pois jättämällä paketti pysyy jopa "halpana", jos viritystouhu nyt koskaan sitä kirjaimellisesti on. Ripaus rohkeutta mukana niin ko. palikat voi pultata avaamattomaan pannuunkin.
    Enkä tosiaan dissaa wagner-kamaa tosiaan, mutta edulliseksi niitä ei varmaan voi kukaan haukkua.

    Konehuonehan pysyy käytännössä vakion näköisenä ilman tuota imusarjahommaa ja sen kanssakin tarvitaan asiantuntemusta huomaamaan muutokset.

    Hyvin samanoloiset numerot on vastaavasta setupista mitattu myös AMW:llä.

    Comment


      Kiva on käppyrä. Paljonko oli ahtoja?

      Comment


        ^^ Kyllä ehdottomasti, ei voi muutakuin suositella pakettia, on oikein ajettava näinkin vanhalla ahdin tekniikalla. :) "Halvaksi" se itselleni tekee, kun kalliit W-osat tuli aikoinaan auton mukana.

        1.7baria on pyynti, lukee tuossa lappusessakin.

        Comment


          Kuinka paljon noilla nokilla on tekemistä lukemien kanssa jos vertaa RS2 vakioihin?
          Kun tuo oma ADU on vihdoinkin menossa nippuun, niin josko sitä kuitenkin koskisi vakioihin vaihtomielessä.

          Comment


            Lukemia ei ole esittää omastani vakio nokilla mutta ero ennen ja jälkeen oli merkittävä kokeiltaessa. Laulua riittää nyt ylös saakka, kun ennen meno alkoi puutumaan ylärekisterissä. Heräämisessä ei käytännössä ole eroa nokkien välillä oikein ajoitettuna. Tietty Adussa eri nokat kuin Abyssa.

            Comment


            • Välijäähdytin keskustelua on käyty ja urssin tapauksessa tullaan varmaan aina käymäänkin. Yritin etsiä sopivaa keulakuuleria sarjaan kytkettäväksi vakion kanssa(tuli säätäjältä jyrkkä mielipide saamattomuudestani :D). Ilmastoinnin tulen pitämään ja tuo on vielä sillä paksummalla/vanhemmalla lauhduttimella, joten tilaa on aika niukasti.

              Yritin etsiä ebaystä ohuita, mutta järkevimmän kokoinen ja laatuinen tuntui olevan burstflown 550x140x65 cooleri(sisärivoitus tiheä), joka ehkä menisi puskurin taakse. Tuossakin pitää leikellä puskuria jonkin verran ihan sen takia, että saa ilman kiertämään, koska tuo sijoittuisi käytännössä kilven taakse. Jos jostain löytäisi esim. 50mm kennon, niin auttaisi paljon(jotain ebayssakin oli, mutta sisärivoitus oli aika mitäänsanomatonta, tai ei ollut kuvaa siitä). Kysymys kuuluukin, onko tuommoinen kummoisesti parempi, kuin c4 dieselin? Tallissa itseasiassa on nähtävästi dieselin vastaava, jossa on käännetyt lähdöt valmiiksi pelkääjän puolelle. Tavoite olisi lähelle viittäsataa päästä ja ahtimena joko gtx-3071 tai 76. Tuli mieleen vielä kolmen sarjottaminenkin, mutta tällöin painehäviö voinee jo alkaa aiheuttaa ongelmia.

              Tuossa vielä linkki:http://www.ebay.de/itm/Burstflow-Lad...item35cc7fae63
              Valmiit sarjat esim. 034:ltä oli aika hyvän hintaisia ja jenkkipuskurille käsittääkseni.

              Comment


              • Onko olemassa erikseen joku jenkkipuskuri?

                Mä yritin selvitellä pari vuotta sitten jenkkipuskurin ja europuskurin eroja, ja ei selvinnyt.

                Sen verran toki tuli selville, että Apikol:n kitti ei sovi vitullakaan Kanadasta tulleeseen autoon. Tai siis sopi, mutta vaati 10kg sisuskalujen amputoinnin puskurin sisältä ja 20 nippusidettä, jolla pohjalevy naitettiin puskurin alalaitaan, kun omat kiinnikkeet ei yllä millään.

                Taisin postailla aiheesta tännekin.

                Comment


                • Jenkkipuskin tulee auton pituussunnassa ulommas joten seon tilavampi cooleria ajatellen. Aivan selvasti havaittavissa jopa kuvien perusteella.

                  Comment


                  • Löytyi näköjään vielä vaihtoehto ohuemmalle kennolle, mutta tuossakin tuo sisäkuvan rivoitus on huonompi. Voiko/pitää tuo ajatella niin, että mikäli sisärivoitus on noin kaksinkerroin, eli lämmönsiirtopintaa sisälle saadaan tuplat, niin jäähdytystehokin on lähes tuplat?

                    Tuossa tuo 45mm kenno.
                    http://www.ebay.de/itm/Ladeluftkuhle...item3a75dc2e7d

                    Itseasiassa jos tilavuutta vain laskee, niin tuo parin sentin paksuusero tekee pinta-alallisesti pienemmästä kuitenkin suuremman tilavuudeltaan, mutta sekään ei kertone suoraan totuutta, koska jäähdyttävän ilman määrä on suurempi taas pinta-alaltaan suuremmassa ja näin saatanee suurempi delta-t jättävälle pinnalle.

                    Comment


                    • Eske, yritimme vertailla kuvia ja muutamakin yritti kaivaa osanumeroita, mutta ainakaan silloin ei löytynyt eri osanumeroa US ja Euro puskureille.

                      Jos näin on, niin seison ojennettuna, mutta iloisena siitä, että vastaus löytyi.

                      Eli, onko kellään osanumeroa Jenkkipuskurille, ja Europuskurille?

                      Comment


                      • Eihän kyse vois olla S4 ja S6 -puskureista? Tuntuvat jenkeissä tuntevan urssit liki yksinomaan S6-badgella, joten siitä ehkä sekaannus?

                        Comment


                        • Kumpi tuo on:

                          http://forums.quattroworld.com/s4s6/threads/4025.phtml

                          Comment


                          • http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/116410.phtml

                            Tossa aika hyvaa infoa puskureista.

                            Comment


                            • Jyrki sun kuvassa usamallin s4 puskin jollaki spessu alaosalla.

                              QuattroWorldista:
                              USA: UrS4 = 4A0807101E UrS6 = 4A0807103DD
                              Euro: UrS4 = 4A0807103B UrS6 = 4A0807103DB
                              Viimeksi muokannut eske; 23.10.2013, 17:06.

                              Comment


                                Jenkki versio on kyllä aikamoinen yöntimo huuli, ei ainakaan ulkonäkösyistä tarvi hankkia. Vaan harva tietty hankkii koko C4 koppaa sen vuoksi, oli sitten euro tai jenkki :)

                                Comment


                                  Mikäs se oli se porkkiksen testi cuuleri, sprintteristä vai mistä se oli? Jotenkin jäi sellanen kutina että vois sopia myös urssiin.

                                  Comment


                                  • Taisin sen nähäkin. Ei tullut mallattua kyllä. Kokoluokka aika samaa tuohon ehottamaani ehkä pidempi hieman.
                                    Eipä tuo paljon anna, jos ei otakaan, joten pitänee pistää tilaukseen yksi kappale kohtapuoleen noita burstflown tuotteita..

                                    Comment


                                      Toinen asia mikä aiheuttaa harmaita hiuksia on noi letkulähdöt, jos ne saisi taipumaan edes vähän taakseppäin niin aina parempi. Siellä alareunassa puskuri on kivasti kaareva kumpaankin suuntaan. ;)

                                      Comment


                                        Jep sepä se, itselläkin oli aikanaan isolla coolerilla orkkispuskurissa aikalailla silmään pistävät "kulmahampaat", kun yritti orkkiksena pitää.
                                        Viimeksi muokannut okkim; 24.10.2013, 07:56. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                        Comment


                                        • Ynnäilin noita pinta-aloja mitä tuonne järkevästi saisi.
                                          Ensin tulee tuo ohut cooleri, keskimmäiseksi tuo burstflow ja orkkis toiseen nurkkaan alimmaiseksi. Ennen pilkkua poikkipinta-ala ja jälkimmäiseksi luvuksi kennon "tilavuus" ulkomitoilla.

                                          1107cm^2, 4968cm^3
                                          770cm^2, 5005cm^3
                                          630cm^2, 6740cm^3

                                          Tuon mukaan tuo orkkis olisi tilavuudeltaan, eli lienee myös jäähdytysvirtausmäärältään kuitenkin isoin(toki paksummassa poistuvan lt lienee suurempi, eli suoraan verrannollinenhan tuo ei ole...)?

                                          Jos sisälokarit rei´ittäisi vielä kunnolla noilta kohdin ja kokeilisi tuolla.

                                          Comment


                                            En tiedä onko perää mut toisella foorumilla kaverit oli aika hysteerisiä kahden IC:n käytöstä sarjassa, kuulemma aiheuttaa liikaa painehäviötä...

                                            Comment


                                              Mihin se paine sieltä katoaa? Ennemmin voisi tulla ehkä viivettä vähän lisää, jos tilavuus kasvaa ahtoputkistossa.

                                              Comment


                                                Niin siis painetta enemmän turbon lähdössä kuin imusarjassa ku putkisto ja pari kennoa vastusta virtausta. Ilmaahan liikkuu aika sutjakkaan imuputkistossa. Eli turbo periaatteessa joutuu työskentelemään kovemmin. Todennäköisesti melko pienistä eroista puhutaan enkä tiedä paljonko on(vai onko yleensäkään) merkitystä mihinkään..?

                                                Comment


                                                  Jos ovat muuten kelvollisia kennoja ja väli putkisto ei ole kummoinen ahdistin niin ei uskoisi että eroa yhteen isompaan juuri huomaa mistään.

                                                  Comment


                                                  • Juu, enemmänhän siinä tulee mutkia yleensä ja jossain törmäsin, että yksi mutka "ahdistaa" n. 1% tehosta, eli esim. 100hv autossa kolme mutkaa ois 3hv. Monestihan noissa kennoissa mainostetaan, että aiheuttaa esimerkiksi 0,1 bar painehäviön ja jos joudutaan tekemään esim. tuo 0,1 bar lisää painetta, niin tuleehan siitä lisää lämpöäkin.
                                                    Uskoisin kuitenkin jäähdytystehon tuplaamisen enemmän kuin kompensoivan tuon painehäviön.

                                                    Comment


                                                      Painehäviötä syntyy aina, vaikka olis pelkkää suoraa putkea. Tässä tapauksessa en huolestuis noista painehäviöistä, kuitenkin tärkeintä on saada ilma jäähtymään. Onko kyseisessä tapauksessa mittaamalla todettu, että ilmanlämpö olis rajoittava tekijä?

                                                      Comment


                                                      • Ei ole mitattu, mutta ns. kokemuksen vankka ääni totesi näin(epäily siis lähti vahvasta nakusta ja siitä, ettei kestänyt ennakkoa). Tuolla on tallissa toinen cooleri, joten asentelen sen, kun aika antaa periksi ja kokeillaan sitten jatkoja. Mietin kyllä imulämpöanturinkin asentamista. Onko "hyvää ja halpaa" ehottaa?

                                                        Comment


                                                          vagcom näyttää kyllä auton omalla anturilla. :)

                                                          Comment


                                                            Ja jos se sarja-IC on niin helkutin huono, niin miksi niitä laitetaan joihinkin autoihin jo tehtaalta.

                                                            Comment


                                                            • Tuo oma anturointi olikin uutta, kiitoksia vinkistä :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X