Voiko pakosarjassa turbon päässä käyttää ihan tavallisia muttereita? Oli huonossa kunnoss kun otin pois niin ajattelin laittaa uudet.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Mitä olen nyt pari 300-400tkm ajettua 1.8t autoa purkanut pakopuolelta, niin laittaisin ihan niitten varaosanumeroilla olevat orkkismutterit. En tiedä onko taikaa myös pinnapulttien materiaalilla, mutta ainakin noista kahdesta on esim downpipen mutterit lähteny auki kuin olisi eilen kierretty kiinni.
Comment
-
Pakoputkesta tai lähinnä downpipesta vielä ihmettelisin että kun 3" meinasin tehdä niin missä kohtaa se tulisi haarauttaa kahdeksi putkeksi, kun minulla on tuollainen bn-pipes "cat-back" sarja joka on siis 2x60mm. Vai olisiko parempi vääntää koko rööri alusta loppuun tuolla 3 tuumaisella? Mielellään käyttäisin tuota loppuosaa niin säästäisi hieman rahaa ja vaivaa.
Katalysaattoreita en ajatellut laittaa, ellei ole olemassa joku syy miksi ne kannattaisi pitää (putkijumppa katsastukseen ei hattaa minua)?
Comment
-
Itse sunnittelin tuplana laittaa vakiot omaani, kun pääsen taas jossain välissä autoa rakentelemaan (vuoden seisonut pukeilla).
Ei sielä ilman puskurin silpomista oikein tilaa ole, jos keulakuulerin haluaa laittaa. Toiselle kuulerille kyllä ainakin löytyy itsellä "helposti" tilaa, kun siirtää öljyjäähyn muualle ja varmaan ilmanottoboksia joutuu muokkaamaan/poistamaan. Webastoa ei tietysti mulla ole.
Comment
-
Ihan näin yleisellä tasolla suosittelisin olemaan vaihtamatta ykköstä silmään auton liikkuessa kävelyvauhtia kovempaa (synkrot on kovilla, kun pyörimisnopeuserot kytkinakselin ja toisioakselin välillä ykkösellä on jo aika merkittävät parin kympin vauhdissakin). Tästä syystä monikaan laatikko ei suostu ihan hirmu helposti "imaisemaan" vaihdetta silmään ja nekin jotka ottavat sen vastaan, yleensä huutavat kohtuullisesti.
Comment
-
-
Ootteko minkälaisesta materiaalista tehny voima moottoreihin polttoainelinjat ?? jos tekis 10mm rosteriputkesta nii minkälaiset liitokset kannatas tehä että kestää ??
Comment
-
Ite kans värkkäsin linjat 12x1 happisputkesta. Liitokset helmiliitoksilla ja joustot teflon/teräspunosletkuista.
Tuolla muutama kuvatus: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS4/fuel-lines/
Comment
-
Hydrauliputkia tekevät firmat (yleensä sama paikka mistä putkenkin saa) voi sitten tehdä päihin JIC/ORFS liitännät mikäli ei helmiliitosta halua. Taivuttaa putken ensin ja sitten vie liikkeeseen päiden tekoon. Tai vääntää ne automaattikoneella ne putketkin, mutta harvempi aloittelija ihan laakista osaa antaa oikeita kordinaatteja miten se pitää taivutella (kun ei tunnu töissä ammattilaisetkaan onnistuvan).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viestiHelmiliitoksilla vaan. Käy jokihydrosta tarvikkeet, Seppo tietää kyllä mitä pitää laittaa :)
Comment
-
Vaihtoehtona muovipinnoitettu puolikova kupariputki. Ite tein tosta ja erittäin helppo taivutella ja hintaa jäi n.7e/m. Sisämitta 8.4mm
http://www.cupori.com/tuotteet/cupor...=1&cm_do_pdf=1
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viestiMeni joo, mut hajosivat lopuksi.
Comment
-
Mistä ootte noita pieniä rosteriputki ostaneet? Kävin jokuaika sitten pääkaupunkiseudulla ainakin kymmenessä liikkeessä, eikä kenelläkään ollut silloin noita hyllyssä, saatikka että oisivat saaneet edes tilattua. Täällä kotipuolessa paikallinen rautakauppias olis hommannu jos oisin ottanut 1000kg:n verran. Pienempänä eränä ei kuulemma tukkurilta saa.
Comment
Comment