Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tuossa nuo osa numerot virtala suositteli näitä: 0056 02 062, 0056 02 022
    http://www.avl-schrick.com/dat/MK/Sc...202009%20E.pdf tuosta osotteesta löytyy sivulta 27. ei oo iso heitto

    Comment


    • Enpä osaa sanoa. Sen vain muistan, että orkkis retainerit ja todennäköisesti myös alalautaset kävi omassa kannessa schrickin jousien kanssa suoraan.

      Comment


      • Jees oiskohan noissa ollu joku 0,5 mm heitto vakio jousiin verrattuna tuossa ulkojousessa sisäjousi käy vakio retaineriin eli eiku metättää retainereita ja ala lautasia

        Comment


          Laitetaas nyt pari kuvaa kun moottoriprojekti on suunnillen valmis.

          Tällainen mittaustulos:


          Tämän näköisestä konehuoneesta:

          Comment


          • On kyl asiallista, kun päällepäin ei näy mitään erikoista.

            Comment


              Millä ahtimella?

              Comment


                GTX3071R (T3/4R) ehkä ;-)

                Comment


                  Meneekö joku paikka tukkoon ku huipputeho noin alhaisilla kierroksilla?

                  Comment


                    Ei pitäis putken ainakaan ahdistaa, mutta eikös se ole hyvä vaan kun tehot tulee jo hiukan alempana. Ei tarvii vinkuttaa.

                    Comment


                    • Kyllä siellä jokin tulppaa, kun huipputeho ja -vääntö on noin liki toisiaan.. Kyllä teho saisi nousta kohti rajoittajaa.

                      Mites nokat on?

                      edit: olikos tässä mikä sytkä?
                      Viimeksi muokannut kenax; 20.5.2013, 19:10.

                      Comment


                        Ei pitäis putken ainakaan ahdistaa, mutta eikös se ole hyvä vaan kun tehot tulee jo hiukan alempana. Ei tarvii vinkuttaa.
                        Tuo tarkoittaa sitä että siellä on reservissä vielä koneja vaikka kuinka. Onko seos käyrää tarjolla?

                        Comment


                          RS2 vakio pako + AAN vakio pakonokka laitettu imuksi.
                          Sytkävehkeet on vakiot ja seoskäyrää tarjolla mahdollisesti huomenna.
                          Käyn mittauttamassa toisessa penkissä vertailun vuoksi.

                          Comment


                          • Ei sillä AAN/ADU suorasytkällä ole paljoa yli viidensadan hepan tarjota, mitä nyt muutamassa tapauksessa on tullut kokeiltua.. Itsellä tais jäädä 510hp, yhdessä toisessa vehkeessä aivan uusilla puolilla yms taidettiin päästä karvan päälle sen ja kolmannessa aikalailla tasan viisi sataa.

                            Comment


                              3071:n kompuralla veikkaisin 550 irtoavan ihan ok jos vaan muut jutut on kohdallaan.

                              Comment


                                Mikä pakosarja? Vakio vai wagner? Vakiolla taitaa pakopaineet olla jo taivaissa.

                                Comment


                                  Joo Herra Wagnerin pakosarja ja kuuleri kans.

                                  Comment


                                    Kävin vertailun/mielenkiinnon takia toisessa penkissä ja tätä Sporttiauton penkkiä voisin ajatella aika tarkaksi.

                                    Alempi käyrä (sininen) on ajettu "putki kiinni" ja ylempi "putki auki":
                                    Eli pakoputki on rakennettu niin, että 3,5" dp tulee mahan alle jossa se haarautuu ennen katteja kahdeksi. Läppä kiinni kaasut poistuu vakioputken kautta ja äänet tietty kuin vakiossa, mutta rajoittaa hiukan tehoja. Läppä auki pääsee kaasut virtaamaan vapaammin ja suurin osa poistuu maailmaan periaatteessa suoran röörin kautta.


                                    Toisessa lapussa seos ja ahtokäyrä samoilla kommervenkeillä, sekä laskennallinen pyöräteho:





                                    Tässä just kun katselin käyriä niin huomaan, että vääntöä on putken kiinni ollessa tarjolla aiemmin/enemmän, mutta taas ahdot ei niin paljon poikkea alhalla. Olisko se tosta putken "ahdistuksesta" johtuva pakopaineen nousu joka saa käyttäytymään noin?

                                    Comment


                                    • Nokkia hieman kääntämällä tuon vääntökäyrän sais laskemaan todennäköisesti hieman loivemmin, jolloin huipputeho kasvais. Ilma tuolta taitaa yläpäästä vaan loppua..

                                      Kaiken kaikkiaan ihan nätti käppyrä kuitenkin, onnea =)

                                      Laskennallinen pyöräteho? Vai oisko ihan oikea pyöräteho? Moottoriteho lie laskennallinen =)

                                      Comment


                                        Tyytyväinen täytyy olla kyllä. Mr. Porkkis tässä toimi maestrona tehden ohjelma ja antaen suuresti vinkkiä. Huuhtelun lisäystäkö Kenneth tarkoitat? Maf on vakio joten siinä taitaa tulla kans rajat vastaan.
                                        Siis juu, moottoriteho taitaa olla se laskennallinen.

                                        Comment


                                          Aika paljon on hävikkiä tai sit on laskenta pielessä. 30% hukkuis ton mukaan about voimansiirtoon, joka kuulostaa omaan korvaan aika isolta jopa quattroon.

                                          Comment


                                          • Ettei ois prosenttilaskutunnit jääny käymättä koulussa? ;)

                                            Tossa on hukka jotain luokkaa 24%, joka nyt ei kauheen kaukana oo omista kokemuksista.

                                            Comment


                                              Onko bensiini vai viina? Tässä taas todiste niille jotka väittävät että putki turbon jälkeen on aina rajoite.

                                              Comment


                                                Viinalla mennään.
                                                Diffas: konehan tuon laskennan tekee.

                                                Tuli muuten käytyä puntarilla ja se on kuskin kanssa pauttiarallaa 1800kg massaa mitä noilla tehoilla liikutellaan.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                                                  Tässä taas todiste niille jotka väittävät että putki turbon jälkeen on aina rajoite.
                                                  Mitäs tuolla tarkoitat?

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Risulasi Näytä viesti
                                                    Viinalla mennään.
                                                    Diffas: konehan tuon laskennan tekee.

                                                    Tuli muuten käytyä puntarilla ja se on kuskin kanssa pauttiarallaa 1800kg massaa mitä noilla tehoilla liikutellaan.
                                                    Konehan sen laskee joo, enmä sitä sanonut. Mä nurinkurisesti laskeskelin sen silleen et toi penkkihan mittaa pyörätehon ja siihen arvotaan/lasketaan se koneteho. No whateva. :)

                                                    Kyllä se 200kg omansa selkeesti verottaa näis karkeloissa.

                                                    Comment


                                                      Re: Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

                                                      En nyt ihan tahdo ymmärtää tätä vääntövouhotusta, minun mielestä kummassakin kuvassa näkyy selvä etu röörit auki vedolle. Ahtopaineessa, sekä väännössä ja heräämisessä.

                                                      Comment


                                                        Ei mitään, unohtakaa:) Kännykällä en saanut kuvia auki, vaan pääsin pätemään tekstin perusteella.

                                                        Tuli muuten käytyä puntarilla ja se on kuskin kanssa pauttiarallaa 1800kg massaa mitä noilla tehoilla liikutellaan.
                                                        Ässä painoi puolella tankilla ja kuskilla 100kg vähemmän, vaikka kontissa oli subbaria ja vaharia liiaksi asti.

                                                        Mutta mutta, tässähän on sopiva verrokki tuohon omaan, kunhan saan vaan osat vaihdettua, läjään ja säätöön. Vakio nokilla tosin ja masteri turbona.
                                                        Viimeksi muokannut VilleP; 22.5.2013, 18:11.

                                                        Comment


                                                          Joo totta, mä taisin tossa kanssa aamutuimaan sekoilla noiden käyrien/värien kanssa.

                                                          Comment


                                                            Risulasi, etkös sä käynyt vartilla vielä silloin, kun oli vakiorauta ja viinalle säädöt?
                                                            Mitä se silloin kulki?
                                                            Kävitkö silloin dynossa?

                                                            Comment


                                                              Jep, oli viinalle säädetty. Vartti meni 13,363/166 ja penkki näytti 345/512.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X