Ainakin vakioecu tais startatessa vain katsoa hallin sijainnin, joten kunhan se on edellisellä startilla ollut paikoillaan, niin matkalla pudonnut. Ei niissä tommipilleteissä haittais käyttää lukitetta..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Mitä nyt sillee yleisesti kyseiseen aukkoon tulee, niin omista ja muiden vehkeistä olen tavannut kyseisen aukon kairata sen verran suuremmaksi, ettei nokkien säätäminen vaikuta sen sijaintiin. Porkkis varmasti osaa kertoa tarkemmin sen hall-signaalin vaikutuksen orkkisecuun, mutta esim. vemsin tapauksessa sitä kärsii laajentaa vaikka puolen kierroksen kokoiseksi ilman, että se vaikuttaa triggeröintiin millään tavoin. Kunhan hallissa on ikkuna auki siinä kohtaa, kun mennään vauhtipyörän home-tapin ohi, niin kaikki on hyvin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viestiEi niissä tommipilleteissä haittais käyttää lukitetta..
Trailerilla se nyt kuitenkin täytyy kotiin hakea ja alkaa tutkia vikaa.
Comment
-
Jos sen ikkunan taas pitää originaalikokoisena, niin kone sammahtaa, jos jako hyppää tai säätöpyörän pultit löystyy.
Tämä ei siis ole pelkästään huono asia.
Comment
-
Onhan se toki niinkin, joskin vaatii ecun, jossa sitä katsotaan joka kierroksella ja jossa on määritetty sec-trigille joku tietty kulmaikkuna. Tai sellainen, jossa halli toimii esim. komplementoivana tulona home-tapille.
Sinällään, jos jako hyppää, niin tuho on jo tapahtunut =)
Tommi's billetin pyörässä säätövaraa on enemmän kuin sitä ikkunaa.
Comment
-
Motronicin hall-käyttö on vähän kaksijakoinen. Sitä tarvitaan moottorin käynnistyksessä, että tiedetään kummalla kierroksella alakerta on. Käymisen puolesta sitä ei käytetä enää sen jälkeen. Tästä ainoana minulla tiedossa olevana poikkeuksena on MTM:n tietyt 3B:lle tekemät ohjelmaversiot, jotka lukevat tappia jatkuvasti. Niissäkin signaali voi kuitenkin puuttua ja palataan oletustoimintaan.
Hallia käytetään kuitenkin käynnissä ollessa jatkuvasti nakutuskontrollin sylinteritunnistukseen. Se kun elää hieman omaa elämäänsä näissä vanhoissa. Tästä syystä hall irti käyvässä autossa pudottaa ahtokontrollin pois ja kääntää sytytyksen kiinteästi turvamyöhäiselle.
Joskus moottori kyllä sammuu hallin vikaantuessa, mutta esim johdon irroitus sitä ei tee. Jotain järkeä sinne on siis ehkä koodattu, että tarpeeksi siirtyny hall-ikkuna sammuttaa moottorin, mutta kokonaan puuttuva signaali ei. Eipä ole tullut paljon tutkittua.
Toivotaan ettei Jussilla ole nyt venttiileitä vinossa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiToivotaan ettei Jussilla ole nyt venttiileitä vinossa.
Eihän?
Comment
-
Mjaa... hommahan on niin, että tossa säätöpyörässä on myös säädettävä toi halkehä ja halkehän pulttien löystyessä hal-ikkuna on vaihtanut paikkaa.
Eli vika ei ilmeisesti olekkaan anturissa vaan toi ikkunan paikka on vaihtunut. Ja tossa aikaisemmissa visteissähän se jo niinkuin tavallaan mulle kerrottiin.
Missä kohtaa sen hal-ikkunan tulee olla ykk:ssa?
Eli onko siihen joku selvä pelisääntö sen säätämiseen.Viimeksi muokannut Risulasi; 28.4.2013, 11:41.
Comment
-
Katso vielä varmuudeks, että olet oikealla kierroksella menossa, sekin voi mennä vahingossa pieleen!
(kurkkaa siis vaikka öljyntäyttökorkista sisään, että nokat osoittavat yläviistoon samalle puolelle, eli pakonokka on matkalla aukeamaan ja imunokka on hetkeä aiemmin sulkeutunut)Viimeksi muokannut kenax; 28.4.2013, 21:18.
Comment
-
Nyt taas auto toimii suunnilleen, hiukan pääsin testailemaankin ja uskaltanut kaasuakin antaa, mutta huomasin, että veto puutuu/lässähtää 5 tonnin kohdalla kuin seinään.
Täytyy tehdä painetesti myös, mutta saako VCDS:lä luettua ahtopaine ym. dataa vai tarviiko asentaa mittari?
Comment
-
Tällähetkellä mulla on Bohsc FR5DP. Ei ainakaan vielä pätkiny vaikka ahtaa 2.3bar. 1.8t puolat loppuivat jo 1.2bar etanolin kanssa. Tais jo olla vanhuuden vikaa noissa 1.8:n puolissa. Ei ollu hinnalla pilattu nuo tfsi:n puolat Olussa Tarviketorilla. Oli vain 30e kappale ja oli alkuperäiset joista oli blurrattu orkkis tekstit ja numerot.
Comment
-
Tosiaan 1.8T puolissa ollut vikaa, jos ovat tuossa vaiheessa loppuneet. Tiedän, että niissä piisaa latinkia hyvän matkaa päälle 150hp/sylinteri, joten ihan vähästä eivät lopu kesken.
Boschin F5DP0R ja NGK:n BKR7EIX ovat hyviä. FR5DP:stä on huonoa kokemusta.
Ihan näin kuitenkin itse olen sitä mieltä, että vähänkään viritetyssä on aivan turha säästää tulpissa euroakaan, kun mahdollisen tulppavaurion jälkien korjaaminen aika moneen kertaan yleensä ylittää sen säästön pitkässäkin juoksussa. Itse käytän F5DP0R ja ne olen vaihtanut joka kevät uudet ja varastossa on kahden kauden sarjat täysin käyttökelpoisen oloisia käytetyjä tulppia..
Monessa vehkeessä tuo mainitsemani NGK on toiminut siinä, missä esim. Boschi ei enää ole. Itse en aivan sinne saakka ole sylinteritehoissa vielä päässyt.
Comment
-
Hommasin tuommoset schrick merkkiset venttiilijouset ja retainerit eikä alapään jousituki käy saakohan niitä mistä hommattuu vai pitääkö teetättää
Comment
-
Schrickien alle kuuluu niiden oma prikka. Mulla on niitä pussillinen ylimääräsenä.
Bayermannilta varmaankin 8 eur per kappale. Oisko tosta vitosen pala?
Comment
-
Ja DIN988 mukaiset sovitelevyt laakeriliikkeestä puoleen euroon pala. Würthilla on varmasti hyllyssä ja Joensuun Laakerista saa myös. Jotenkin olisi sellainen muistikuva, että itsellä oli niiden orkkisprikkojen päällä 22x32x0,5mm läpyskät.
Tärkeintä minun mielestäni on se, että siellä on kaksi hyvää teräspintaa vastakkain, jotta jousi pääsee esteettä pyörimään. Tästä syystä siis pohjalle se orkkis prikka, jossa neliskanttinen reikä ja sen päälle sopiva soviteprikka.
Comment
-
Jos ulkojousi jää pelkän aluslevyn päälle, jää jousen preload noin millin vajaaksi. En tiedä minkä paksusia rikkoja sitten wurthilta saa, mutta sisäjousen kohdalta Schrick aluslevy on aika paksu, joten siltäkin osin preload voi poiketa Schrickin tarkottamasta.
Ja vielä lisäks Shcrick kiekossa on olka sisälaidassa, joka pitää sisäjousen alapään irti venttiilinvarrenkumista.
Toki kaiken voi askarrella ite ja säästää, tässä kohtaa säästöä voi muutaman kympin tehdä, olettaen, että ei välitä preloadeista, ja että on tili wurthille.
Aika paljon helpommalla saa takuulla toimivan, kun käyttää niitä osia mitä F1 laatua valmistava kilpaosapaja on tarkottanut. Ja Kenneth tämä ei ole hyökkäys sua vastaan, joten älä ala haastaa riitaa.
Comment
-
Repo kulta, en mä ota kaikkea sun sanomaa hyökkäyksenä minua vastaan :)
Ihmettelen kyllä tätä hommaa itsekin, koska en muista, että siinä olisi mitään omituista sovituksen suhteen ollut. Eli joko olen käyttänyt ekassa setupissa tosiaan jousia suoraan shimmiprikalle (joka tällee tarkemmin ajateltuna ei tunnu järkevälle) tai sitten ne kävi orkkis alalautaseen. Seetipaineet tuli aikanaan mitattua ja ne olivat juuri sitä, mitä pitikin.
Jotenkin mulla on semmoinen muistikuva, että käytin orkkis retainereita.. Mulla on vakiokoneesta ylijääneet venaroippeet edelleen yhdessä pussissa ja siellä ei ole kuin jouset..
Olethan Mikko nyt varma, että sulla on oikean moottorin jousisarja siinä?
Comment
Comment