Tehtaan ohje sanoo että niihin laitetaan ruuvilukitetta, ainakin 2.7 koneissa. Varmaan sama homma vitosissakin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
-
Vauhtipyörää asentaessa tuli hidaste vastaan.
Kampura on Urs4 automaatista ja vauhtis Rs2:sta.
Eli tästä kampurasta vauhtiksen otin:
Tähän koitin laittaa, mutta ei sopinut.
Tönärin kanssa mitattuna halkaisijassa 0,2mm eroa. Eli Urs4 automaatin on tosiaan isompi.
Voiko vauhtiksen takana neulalaakerin ympärillä olevasta kupista kylmästi sorvata sen 0,2mm pois jotta saa sopimaan?
Comment
-
öljypumppu
miten tiukkaan ootte vetäny öljypumpun lohkoon kiinni mulla autodatasta otettu ohjekiristysmomentti 20nm ei uskalla m6 vetää nii tiukkaa venyy poikki .
Comment
-
Koitin ö-päineita nostella ja varmistaa, että öljy kiertää ennen kuin laitta koneen käymään koneremontin jälkeen, mutta en saanut ainakaan turbolle menevästä ö-letkusta tulemaan mitään. Lisäksi ei ö-painemittarissa näkynyt eloa pelkällä startilla pyörittäessä. Mittarin asteikko alkaa 1 baarista, eli kuuluuko siinä mitään näkyäkkään startilla pyörittäessä?
Ö-suodattimen täytin ja hetken pyörittelyn jälkeen totesin sen olevan tyhjä joten täytin sen uudestaan. Ö-lauhdutinko ne ölpät suodattimesta imas?
Pienissä pätkissä varmaan minuutin jos toisenkin starttailin, miten pitäis edetä jotta on varma rittävästä voitelusta jotta uskaltaa startata.
Comment
-
Ei pitäs öllejäähdyttimen kylmänä lähteä sitä rasvaa sinne pyörittämään. Hyvä toki sekin ois saada täyteen, ettei sitten öljyn lämmetessä katoa litraa pinnasta..
Ne paineet voi kuivalla koneella yllättävänkin kauan kestää nousta, mut sitten lähtevät nousemaan aika äkkiä kun kanavat tulee täyteen.
Edit: niin oliko tää ihan muttereina käynyt pata vai mites?
Comment
-
Pakko oli mennä talliin vielä uudestaan ihmettelemään muuten olis yöunet menny ;-) Tulpat oli irti. Varmuudeksi peräruiskulla öljyä suoraan pumppuun anturin reijästä, lisävirtaa huonoon akuun ja lisää pyöritystä niin nousihan ne paineet. Usko meinas jo loppua. Käsittämättömän kauan kesti paineiden nousu mun mielestä, ehkä alussa huono akku sit vaikutti.
Comment
-
Pitäis omaa konetta alkaa kasailemaan ja muutama asia vähän mietityttää. Tarkotus ois päästä sinne 600hp tehoihin (ei välttämät ekal penkityksel, mut lopulta =). Turbona on HX40 super #16 pesällä. Mihin saakka ABY nokat ja imusarja riittää? Onko kannattavaa vaihtaa NM nokkiin esim? Jos vaihdan ni mitä muuta tarvii? Säädettävät nokkapyörät ja tiukemmat venajouset? Mihin asti tota uskaltaa kierrättää vakio öljypumpulla? 8000? Entä mihin saakka vois walbron 255 pumpulla ja 510cc suuttimil päästä bensalla?
Comment
-
H-profiili teräsveivit arp pulteilla
rs2 laakerit
12.9 runkopukkien pultit
arp pinnapultit (isoilla prikoilla)
rs2 tiiviste
Kytkimeks tulee saschin race ja sit viel vaparin nokat +säädettävät nokkapyörät kelasin hommaa. Ja käyttää puntitukses paketin..
Comment
-
Mun uudessa setupissa on Garretin kuulis jossa imupuolen koko on 70mm ja RS2 orkkis imuputki ("haitarikumiletku" maf-tbo) koko on noin 55mm turbon päästä. Laitoin tuon orkkis letkun pienellä silikonisovitteella paikalleen, mutta alkaako tuo 55mm kapein kohta ahdistamaan vai onko tuo ok ratkaisu?
Comment
-
Eipä se siellä ahdista, imupuolen kuristimia käytetään kilpailupuolella ja niistäkin otetaan kuristimella ihan hyvin voimaa. Joten jos ei letku pääse menemään lyttyyn ja pysyy paikallaan niin OK ratkaisu.
Kosusen sivuilta:
"Suomessa A-ryhmän Mitsubisheistä on mitattu FIA:n kilpapolttoaineella (34 mm kuristin) 330 - 350 hv lukemia ja N-ryhmän autoista 33 mm 300 - 320 hv. Rallisprint luokassa ja rallicrossin 1 divarissa on käytössä 45 mm kuristin, jolla päästään ~570 hv tehoihin."
Comment
-
Kiitos tiedosta ExPReS, hyvä homma, mutta tänään sattui ei niin hyvä homma...
Vein auton pakoputkipajalle ja kaikki toimi hienosti 60km matkan, mutta kun piti auto käynnistää uudestaan pajan pihalla, niin eip lähtenykkään. Siinä sitten sahaillessa ja ihmetellessä huomasin, että tommisbilletin säädettävästä nokka(hihna)pyörästä oli 3 viidestä "halkehän" pultista (sisemmät) hävinnyt matkalla, yksi oli tippumassa ja viimeinen pyhällä hengellä paikoillaan. Nyt mietin, että olisko keskipakovoima pitänyt sen auton käydessä paikallaan, mutta samutettaessa juuri ennen pyörimisen loppua jotenkin kolauttanut hal-anturin tai johdot paskaks ja siitä syystä ei käynnisty. Jos jollain on käsillä tuollainen pyörä niin voisko tsekata pääseekö se kehä heilumaan jos vain yksi pultti on löyhästi kiinni.
Comment
Comment