Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mulla vemsin antureita hyllyssä.

    Comment


      Olipa yllätys,miten helposti tuollainen kuulalaakeripuhallin pyörii!Näin tupakkimiehenä ehtii auton sammuttamisen jälkeen kääriä sätkän ja tovin polttaakin ennen ku siivet pysähtyy.

      Comment


        Löytypä netin syövereistä tommonen lehtiartikkeli:
        http://www.20v-urquattro.de/images/500ps.pdf
        Tasasen käyrän ovat saaneet aatamin aikaisella k27:alla ja 2.5l lohkolla.

        Comment


          Nyt alkas olla kaikki viri palikat vaihdettuna,ei oikeen enää toi entinen moottorinohjaus pysy kärryllä tuon turbon ja suuttimien kanssa.Seosmittaria ei oo,mut pakokaasuista päätellen käy melko rikkaalla.Tykkääköhän tuo lamda huonoa jos mättää bensaa kovin paljon läpi palamattomana.Uudellen ohjelmointi alkas olla siis ajankohtaista.

          Comment


            ootkos suuttimet vaihtanu? Ihan varmasti käy tukevalla, huonolla tuurilla niin tukevalla, että sulla on jo sopivasti "öljymäärä" kasvanu...

            Comment


              Katit on kans äkkiä entiset jos kovin rikkaalla käy.

              Comment


                Katti on nostettu tallin hyllylle puhdistamaan huone ilmaa.En oo ajanu autolla ku muutaman kilomerin.Vois varmaan laittaa entiset suuttimet siksiaikaa ku saa auton ohjelmoitavaksi.

                Comment


                • Näin kannattaa tehdä. Varaa sitten aikaa ja vehkeet mukaan ohjelmointiin, jotta voi siellä vaihtaa ennen säätöjä.

                  Comment


                    Voin tehdä vaikka etänä sellaisen isosuutinversion jolla voi maitokauppa-ajot hoidella, mutta toisaalta taas taitaa olla turha vaiva.

                    Comment


                      Kyllähän nuo pakokäryt olikin sellaset kissantappokaasut,että varmaan ois öljyt lisiny jos ois ajanu enemmän.
                      Taitaa olla sama tuoda nuine nahkoneen tuo auto säädettäväksi,niin ei tarvi tehä keskentekosia ohjelmia.Pitäs varmaan sopia tuosta säätöhommasta vähä tarkemmin.
                      Viimeksi muokannut Jaako; 13.1.2009, 21:36.

                      Comment


                        PLX laajakaistalambda mittari

                        Mitäs mieltä ootte tuollaisesta.Sillähän pystyy samalla anturilla ohjaan myös moottorin ohjausta.Ei tarvis montaa anturia,kun yhdelläkin selviää.Pelittäskö motronicin kanssa?

                        Comment


                          Pidempiaikaiseen käyttöön ihan perinteinen anturi. Ei liene kovin iso rasti tehdä downpipeen 2 paikkaa.
                          Muistelen ettei motronic niele PLX:n signaalia, mutta esim VEMS-mittari toimii ja samassa pakolämpönäyttökin.
                          Voidaan sopia privaviestipuolella säätöjutuista.

                          Comment


                            Motronic ei kyllä vemsinkään simuloidusta kapeakaista-signaalista hirveesti tykkää, aito anturi kun reagoi lambda-1:n nurkilla nopeemmin. Testikäytössä tuo kyllä ihan toimii mutta ei jatkuvaan ajoon.

                            Comment


                              Toi Vemsihän on ollu kyllä mielessä.Plx:ssä ei saa pakolämpöä samaan näyttöön niin kuin Vemsissä,eli joutuis laittaan 2 näyttöö 1:n sijasta ja sit vielä anturikin.Tuossa mielessähän toi Vems siis olisi viläpä edullisempi tohon Plx:ään verrattuna.

                              Comment


                                No niin,tässä on nyt päästy vähä makustelemaan tuota autoa,ku sain ton Vemsin laajakaistan kiinni.Vakio suuttimilla oon testaillu ja kumma kyllä ei vedä hoikalle missään vaiheessa,mut eipä kyllä anna ahtaakkaan ku 0,8 bar.Autossa on joku ruotsalainen lastu,onko normaalia että katkaistaan polttoaineensyöttö kokonaan moottorijarrutuksessa?

                                Comment


                                  ,onko normaalia että katkaistaan polttoaineensyöttö kokonaan moottorijarrutuksessa?
                                  Näinhän se ruisku autoissa on:) Kaasarit erikseen sitten.

                                  Comment


                                    Joo.Yllättävä oli toi tehonkasvu verrattuna tohon vakio pakosarjaan ja turboon:)4500rpm:n jälkeen alkaa meidän korkeudella kadota pito kokonaan=)Luultavasti tulee vielä hauskempaa ku saa softan isommille suuttimille.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja Jaako Näytä viesti
                                      No niin,tässä on nyt päästy vähä makustelemaan tuota autoa,ku sain ton Vemsin laajakaistan kiinni.Vakio suuttimilla oon testaillu ja kumma kyllä ei vedä hoikalle missään vaiheessa,mut eipä kyllä anna ahtaakkaan ku 0,8 bar.
                                      olis kyllä luullut että uusi turbo tuottaa niin paljon enemmän ilmaa kuin vanha ,että olis vetänyt laihalle.

                                      Comment


                                        Jos ei mikään rajotin puutu peliin, ei välttämättä mene laihalle vaan seokset pysyy siellä missä pienemmälläkin ilmamassalla. Motronic on sen verran fiksu että sille kerrotaan kohdelambda-arvo ja siihen se sitten pyrkii. Ilmamassatietohan siihen vain suutinparametrien lisäksi tarvitaan.
                                        Sytytyspuolella sen sijaan piilee vaara, mutta onhan nakutuksellekin melko hyvät suojasysteemit.

                                        Comment


                                          oliko tuo turbo 55 innovative??

                                          Comment


                                            oliko tuo turbo 55 innovative??
                                            Kyllä on.
                                            Viimeksi muokannut porkkis; 26.1.2009, 20:43. Perustelu: lainaus kondikseen

                                            Comment


                                            • Onko kukaan käyttänyt profiilin autoa jossain liikkeessä veivien/laakereiden ja ehkäpä venttiilien? vaihdossa. Jos on niin paljon tulee hintaa työn osuudelle ja osaako kukaan suositella jotain paikkaa. Kiitos.

                                              Comment


                                                Veikkaampa että ei taida olla. Mutta käy kysymässä joltain pajalta paljonko hommasta veloittavat. Veikkaan että ei ole ilmainen homma.

                                                Comment


                                                • Piitääpä kayda kyselemässä eri pajoilta. Veikkaampa ettei alle 3000€mene :(

                                                  Comment


                                                    Toi veivien päivitys hinta kiinnostaisi myös mua, Rikuhan voi sitten laittaa tähän trediin hintoja mitä on saanut selville. ;)

                                                    Comment


                                                    • Suositelkaas pajoja pääkaupunki seudulta josta kannattas kysellä.

                                                      Comment


                                                        No niin nyt täälläkin rs2-upgrade tehty, ei vaan pääse vielä nauttimaan ku on niin liukasta.

                                                        Ompahan ahtaat paikat ovailla muttereita. Aika monta avainta joutu pätkii ja hiomaan pienemmiksi että sai osat irti ja paikoilleen. Pakosarjan mutterit lähtivät onneksi helposti auki, vissiin enennkin availtu.

                                                        Comment


                                                        • nythän se on paras keli neliveto vehkeille.Hyvä että sait homman tehtyä. Taitaa yksi varkautelainen urs4 olla työn alla jossain pajalla.

                                                          Comment


                                                          • Pelkkä kankien vaihto on kymmenen-viidentoista tunnin homma, jos kaikki menee nappiin.

                                                            Muttakun yleensä noihin katkeaa pultti-pari, repeää joku letku, kansi pitäs plaanata jne.

                                                            Joten pelkkien kankien vaihto ei ole niin simppeli temppu, että kovin moni paja/korjaamo moista ottaa vastaan tyyliin, kokeillaan, jospa se menis vanhoilla laakereilla.

                                                            Eli jos minulle moinen tehdävä annettas, ottasin koneen veks, vaihtasin kanget pukissa. Samalla tulis tarkistettua akselin kaulat, runkolaakerit, tulis plaanattua kansi ja lohko, tulis kunnolla katottua kannen ja ohjurien kunto.

                                                            Tuommonen keikka ottaa aikaa sen 15-20 tuntia, eli pääkaupunkiseudulla tonnin kahta puolen, siihen uudet laakerit, tiivisteet, plaanaus, öljyt, nesteet... Eli äkkiä ollaan siellä kolmannella tonnilla.

                                                            Comment


                                                            • Antakaan neuvoa hestecin omistajat...

                                                              Itsellä hestecci ja ohjelmoitava ahtopaineensäädin ja siihen säädetty kolme eri ahtopaine versiota arkiajossa oleville suuttimille. Nyt ajatuksena hommata isommat ja säätää hestecciin asetus noille isommille suuttimille.

                                                              Eli onko mahdollista säätää hestecciin niin että on kaksi säätövaihtoehtoa erikokoisille suuttimille. Eli toiset niin sanottu katsastus malli ja toiset radalle yms.
                                                              Viimeksi muokannut Nikke78; 25.2.2009, 19:21.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X