Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • rs2 ahdin ja sopivat suuttimet e85-polttoaineelle voisi olla mielenkiintoinen paketti kanssa. Tosin vakioveivit huutanee armoa.

    Comment


      Ei kai ne AAN koneen veivit nyt ihan mutkalla vielä RS2 ahtimella vingutellessa?
      Vai tuoko se "viina" siihen niinpaljon jo lisää?

      Comment


        kyl se vaan riittää ihan 98:silla. Ja ei katkee pultti ekana. Taisi sama ahdin katkoa vielä toisen setin.
        Attached Files

        Comment


          Säädöt kun kunnossa ni kyllä ne pääsääntöisesti suorana kestää. 510Nm irtos mulla risan ahtimella 1.75bar paineilla, ja välillä oli hukkikksessa jäykkä jousi, ni piikitteli tien päällä 1.9bar, ja suorina kesti. Tulevana kesänä koetellaan rajoja isommalla ahtimella ja etanolilla(joutuu varmaan pahinta piikkiä rajaamaan), katotaan miten kestää. Jotkut hurjat maailmalla ajelleet 600-700Nm käännöillä vakiokangilla.

          Comment


            Tulevana kesänä koetellaan rajoja isommalla ahtimella ja etanolilla
            Ei muuta, kuin unettomia öitä=) Kyllä itse suosiolla ne 400e kiinan veivit sinne laitan yöunien turvaksi.

            Comment


              Itsellä oli myös UrS6:ssa normi veiveillä ja sisuskaluilla oleva RS2 setti, (ahtoja muistaakseni 1.6-1.8) ei ainakaan siinä veivit lohkosta kurkistellut.
              Toki missään en tietenkään suosittele säästelemään!
              Varmuus on aina varmuutta.

              Mutta esim. S2 3B ja (S4&S6) AAN eri osien kestävyydessä oli muistaakseni jonkinverran eroa? (ja S2 ABY taas samaa luokkaa kuin AAN)

              Mutta yleisesti ottaen (mutu) RS2 ahtimella ei vielä hirveästi ole sisuskaluja päivitelty. Porsineista ei tosin taida olla tilastoja, mutta luulisin ettei % nyt aivan äly korkea ole.

              PS. Taisin Antille itsekin joskus yhdet AAN vakio veivit mäntineen myydä. :)

              Comment


                Mäntäveivikuvan viereen pitäisi laittaa se dynolappu, josta asiaa tunteva näkee heti nakukontrollin yrittävän jotenkin pelastaa moottoria... Sellainen on siis Antilla olemassa samasta kokoonpanosta.

                Ylikin 500Nm koneen voi tehdä avaamatta moottoria. Riski tietysti kasvaa, mutta ei se todellakaan mitään hajoamista automaattisesti tarkoita. Viinalla homman voi tehdä vielä turvallisemmin. Mun ensimmäinen RS2-viinasäätö piirsi AMW:llä lapulle 600Nm eikä konetta ole avattu.

                RS2-ahdin on edelleen helpoin tie 350-hevosen tienoille. Ei tule mitään lisäkuluja tai tekemistä yhtään mistään. KKD:lla ainakin jonkin aikaa sitten oli edelleen sivuillaan reilulla tonnilla uusia tilattavissa. Vähän pienempään tehoon on aika hyvä resepti volvon S60R/V70R K24 lähtökohdaksi. Sopivalla vanhalla pakopesällä siitä tulee bolt-on pakopuoleltaan ja täysin originaalin näköiseksikin sen tietääkseni saa alkuperäistä kompurakoteloa koneistamalla. Volvohyrrä herää paremmin kuin 20vt:n vakioahdin ja tarjoaa sen viitisenkymmentä heppaa enemmän.

                Comment


                • Volvohyrrä kuulostaisi kiinnostavalta arkiajossa käytettävään autoon. Itse kun kaipailen vakion kaltaista toimintaa.

                  rs2-e85 paketilla voinee essolla ainakin huudella jotain 380hv ja 600Nm?

                  Comment


                    Juurikin sellaisia numeroita siinä AMW:n lapussa oli. Jossain muualla mitattuna varmaan eri numerot. Ja taas seuraavalla dynolla eri jne. Tää on tätä.

                    Arvelen että Mikan ajotyyliin ja tarpeisiin volvohyrrä olisi oikein hyvä.

                    Comment


                      juu, kyllä ne orkkikset sen 350 kestää, ja ylikin. Parempi ois puhua varmaan väännöstä, mutta mitään virhettä ne ei kestä. Alta 4tonnin tuo kosahti, lappua koskaan printannu, mutta vääntökäyrässä ei sovelluksen resoluution rajoissa heilumista ollut, tehoa en tainnut edes katsoa, oli muita asioita mielessä. Josko tuo nakutukseen hajos oli se, laaki ja vainaa- tyylinen tapaus.

                      Comment


                        Vähän pienempään tehoon on aika hyvä resepti volvon S60R/V70R K24 lähtökohdaksi. Sopivalla vanhalla pakopesällä siitä tulee bolt-on pakopuoleltaan ja täysin originaalin näköiseksikin sen tietääkseni saa alkuperäistä kompurakoteloa koneistamalla.
                        Minä ainakin tykkään tästä kombinaatiosta omassa autossa. Maantienopeuksiin pääsee kiihdyttämään reippaasti suht kevyellä jalalla.

                        Comment


                        • Jusaberg: Miten jaksaa kirmailla kierrosalueen yläpäässä?

                          Comment


                            Itellä on tuos yhdes orkkis kauppakassi Urssis jokin 303hv:n "pikkuhybridi setti" (RS2 kompura ja näyttäis S4 orkkis pakoselta). Softa oli näköjään REVO SMS, kun boksin availin...

                            Vetää kyllä jostain kummansyystä aika pitkällekin ylös, mutta tasaisen tylsästi.
                            Jaksoi kumminkin bahnalla 280km/h tuokin vanha lousku kelata mittariin...sinänsä ylläri pylläri.

                            PS. Onko tietoja, mitä tuollaisella REVO SMS softalla pikkuhybridin kanssa pitäis olla ahtoja?

                            Comment


                              RS2-kompura ei sovi K24:n (K16-kokoiselle) akselille. Pikkuhybridit ainakin MTM:llä oli rakennettu porschen osista ja oli mitoiltaan 46/50. 50mm K26-turbiinia on ollut ihan ekoissa turboaudeissa (t43) ja porsche 944:ssä. Kompura on Porschesta ja pari milliä pienempi kuin RS2:n. On ollut myös vuosikausia aiemmin tuotannossa.
                              En usko että SMS on erilainen varsinkin kun joku Mayer on tehnyt hommia myös SMS:lle ennen omaa yritystään.

                              SMS on muuten aikoinaan Audin kilpailutoimintaa pyörittänyt Konrad Schmidt Motorsport eikä sillä ole mitään tekemistä Revotechnikin kanssa... Tuo Revo on virityksen tai moottorin tai jonkun nimi, jonka he ovat keksineet.
                              Sama putka on muuten protona lusikoinut 20v turbon B-koriin eli on hyvin läheisesti ollut S2:n kehityksessä mukana.

                              Comment


                                Joo, jotain tuon tyylistä kuuklailemallakin löysin, uskon siis tämän täysin.
                                Toki uskoin ilman kuuklailuakin ;)

                                Comment


                                  Vieläkö täällä itä-rajalla joku taikoi noita softia vakio ecuun jahka saan tuon ahtimen (ja hilut) hankittua?

                                  Ebayssä tullut kyllä toistaiseksi vastaan vain uusia (tai kunnostettuja tai jotain) rs2 ahtimia, mikä sinänsä ei ole huono kuin 1100-1300€ hintansa puolesta...

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Fenrir Näytä viesti
                                    Vieläkö täällä itä-rajalla joku taikoi noita softia vakio ecuun jahka saan tuon ahtimen (ja hilut) hankittua?
                                    Väittäisin että "Taikuri" voi olla lähempänä kuin luuletkaan, vai mitä Porkkis? ;)

                                    Comment


                                      Joo kyllä taikuruutta harrastetaan. YV:llä voi kysellä jatkot.

                                      Comment


                                      • Mitäs kaikkea tuohon volvon ahtimeen pitää vaihtaa ja mistä sopivat vaihto-osat?

                                        Comment


                                          Sopiva porschen pakopesä tarvitaan. Käytännössä etsittävä porsche-harrastajilta tai ebaysta jne. Vaihtoehtoisesti originaali audin pesä on sorvattavissa isommalle siivelle.

                                          Tuota kuvaa katsoen epäilen kyllä vähän kompurakopan sovitettavuutta. Näyttäisi olevan volvohyrrässä selvästi isompi taustalevy.

                                          Comment


                                            Yritän jossain vaiheessa kaivella possun kompurakopan ja silmäillä sen sopivuutta volvon mutkaan.
                                            Edit: Possun kompurakopan taustalevy about tarkka 141mm. Pitää yrittää kaivaa vielä volvon ahtimesta mitat.
                                            Viimeksi muokannut Jusaberg; 18.1.2013, 08:26. Perustelu: Mitta

                                            Comment


                                            • Tää ois kyllä mielenkiintoinen kokeilu jos sattuisi löytymään ehjättävissä oleva volvon ahdin.

                                              gt2871-kkk-hybridi olisi kanssa hyvin heräävä, mutta ilmeisesti liian hyväkin tuottamaan alhaalta vitoseen vakiokannella?

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Jaymz Näytä viesti
                                                Tää ois kyllä mielenkiintoinen kokeilu jos sattuisi löytymään ehjättävissä oleva volvon ahdin.

                                                gt2871-kkk-hybridi olisi kanssa hyvin heräävä, mutta ilmeisesti liian hyväkin tuottamaan alhaalta vitoseen vakiokannella?
                                                Tuollaisesta GT2871:stä on itselläkin kokemusta, ja suosittelen kyllä (pikkupakopesäisen version saa jättää kyllä ostamatta) Minulla oli myös AAN:ssä vakio kansi ja nokat.
                                                Mahdollisesti siirryn tuon tapaiseen ahtimeen joskus takaisin, kun kyllästyy tähän holset puoleen.
                                                GT3071 voisi olla esim kokeilemisen arvoinen tjs.

                                                Comment


                                                • onko kenelläkään kokemusta Integrated Engineering kiertokangista? Futurez myy kyseistä sarjaa 548e hintaan. Suosittelevat tekemään siihen ohuen voitelukanavan alapesältä männäntapille asti, mitä mieltä olette kyseisestä toimenpiteestä.

                                                  Comment


                                                    Kuvien perusteella ihan samaa kiinakamaa kuin muillakin. Eli koneistamon kautta käyttää, niin toimivat on.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja heetu2002 Näytä viesti
                                                      onko kenelläkään kokemusta Integrated Engineering kiertokangista? Futurez myy kyseistä sarjaa 548e hintaan. Suosittelevat tekemään siihen ohuen voitelukanavan alapesältä männäntapille asti, mitä mieltä olette kyseisestä toimenpiteestä.
                                                      Siis kyseinen kiinakamaa tuottava putiikki tekee optiona sen kanavan niihin veiveihin.. En näe itse ainakaan mitenkään oleelliseksi parannukseksi. Perus halvimmatkin kiinakanget roiskevoidellulla tapilla kestää hyvin suuriakin tehoja.

                                                      Comment


                                                        Palaan vielä tohon ilmamäärämittariin, miten sen toiminta painepuolella riittää muokkaamatta kun ei putken kokoa kannata suurentaa ahtoputkea isommaksi? Loppuuko siitä kapasiteetti vai miksi pitäisi suurentaa holsetille? Tietysti myös altiina ahtimelta tihkuvalle öljylle mutta eihän noi holsetit vuoda! ;)

                                                        Comment


                                                          [mutua]Sen toiminnassa tulee ongelmia painepuolella, kun ilmavirta ei ole samanlaista kun imupuolella ilmanohjaimen kanssa. Ja ilmapatsaan ees taas ajelu aiheuttanee sekavuutta ja kuumalangan kestävyys ongelmia[/mutua].

                                                          Comment


                                                            Palaan vielä tohon ilmamäärämittariin, miten sen toiminta painepuolella

                                                            "Kyllä se sielä toimii". Kestävyys puoli on kyllä ihan toinen juttu varmastikkin. Kysele Porkkikselta apuja. "kansi" kannattaa tiivistellä uusiksi ainakin itselläni vuoti taannoin siitä hieman.


                                                            onko kenelläkään kokemusta
                                                            Miksi ei Virtalan "eaglet" kelpaa on n.100e halvemmatkin.

                                                            Comment


                                                              Multa löytyy tallista tuommoinen volvo/audi k24 hybrid mikä on fin-turbon modaama. Eli siivet imu 45,8/65 ja pako 59/50. Ahtimen keskusta ja siivet volvosta. Kotelot koneistettuja audin omia. Omien kokemuksien mukaan heräs hyvin alhaalta ja jaksoi hienosti ylärekisteriin asti vetää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X