Alkuperäinen kirjoittaja kenax
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Perus luokituksen pulteille voi hakea ihan googlella tarvittavan kiristyksen. 10.9 ja 12.9 pulteille voi hakea vaikka http://www.finaldrives.eu/PartsBoltTorque.htm tuolta kiristykset.
Comment
-
Eihän tuo vakio pulttikaan ole edes niin tiukassa kuin yleiset kiristysarvot ovat. Ei se kammenkansi muuta muotoa vielä jollain 90nm:llä Pulttihan on noissa kohtisuorassa, eli vaatii hirvittävän voiman, että pultti alkaa levittää pukkia niin ettei kampiakseli mahdu pyörimään
Comment
-
Ehän ne pultit sieltä mihinkään aukea, jos ohjemomenttiin on vedetty ja kone on ees kilon sisällä puntissa.
Nyt teillä on hommat vähä häveyksissä.
Ekaksikin, jos vedetään momenttiavaimella pultti kiinni samaan momenttiin, mutta ei venytetä, kuten esim kansipultteja, niin pehmeällä pultilla pukki tulee just yhtä kireälle kuin kovallakin.
Ennen myötörajaa 10.9 pultti siis venyy samalla momentilla just yhtä paljon kuin 12.9. Ero tulee siinä, kuinka kovaa pulttia voi kiristää, ennenkuin se alkaa venyä pysyvästi.
Ja siis 90Nm:llä muuttuu varmasti Laakeripesän muoto, jos 75Nm:lle hoonattu. Lisäks vakkari 10mm pultti alkaa varmaankin siinä 90Nm nurkilla jo virua.
Jos runkopukit on linjahoonattu vakiopultin 75Nm kiristysmomentille öljyllä, ja ne korvaa arpeilla, jotka vedetään samaan momenttiin, muuttuu kaula kolmioksi, heittoa ehkä satasaesta kolmeen, noin hatusta tempastuna. Siksi arpeille on annettu miedompi momentti. Tämä johtuu hienommasta kierteestä, jolloin pulttiin kohdistuu samalla kiristysmomentilla isompi veto.
Mulla on omassa motissa m10 jenka korvattu m11 kierteellä, ja lohko hoonattu 100Nm momentille. Ei tarvii arvailla pysyykö kiinni.
Comment
-
Sehän on selvää, että kierteen nousu on sama kuin välityssuhde. Mitä pinempi nousu sitä suurempi voima samalla momentilla. 12.9 laittamisesta ei haittaa ole, vaikka vetäis vakion momentilla. Kestää vaan enempi. Akseli meni tänään puntitukseen, ei varmaan tarvi pelätä, että vatkaa kaikkia ruuveja koneesta irti tuon jälkeen.
Comment
-
AAN Kysymyksiä
Kysellään nyt täältä kun ei löytynyt haullakaan oikeen mitään selkoa pariin kysymykseen.
Eli autona vm. 92 Urssi AAN moottorilla ja 6 lovisella manuaalilla.
Auto vakio ainakin koneen puolelta (ehkä lastutettu).
Autossa vakio suuttimet Bosch 0 280 150 951, onko nämä korkea vai matala ohmiset suuttimet?
Ilmeisesti autossa käytettään 4.0 barin bensanpainetta? Pysyykö paine vakiona kokoajan vaiko nouseeko b.paine kun ahtopaine alkaa nousta??
Suuttimille antaa specseiksi tuo quattroworld.com tuollaista:
AAN injectors
Run at 4.0 bar FPR in S4/S6
Bosch 0 280 150 951
Audi 034 906 031B
280 cc/ min @ 3.0 bar
315 cc/ min @ 3.8 bar
323 cc/ min @ 4.0 bar
361 cc/ min @ 5.0 bar
Tarkotus olisi tehdä autoon etanooli-konversio. Suuttimien vaihto+ohjelmointi. Mitään voimaa ei ole tarkotus hakea vaan "halvempaa" käyttövoimaa...
Kiitos vastauksista etukäteen!
Comment
-
Mutta ei kuitenkaan kertovasti eli suuttimen tuotto pysyy vakiona ahtopaineesta riippumatta. Sitähän tässä kai kysyttiin?
Comment
-
Jepjep.
Tässäpä sai hyvin vastauksia noihin kysymyksiin. Eli tuota bensapainetta arvuuttelin sen takia että tietää suunnilleen että millaisia suuttimia kattelis noiden vakioiden tilalle.. Volvo x40 T4:sissa taitaa olla aikasta soppelin kokoisia suuttimia vakiona ja korkeaohmisina. Pitää vain verrata noita mittausarvoja mitä tuottavat 3.0 baarilla.
Bensapumputhan näissä ursseissa taitaa riittä bensallakin tuonne 300hv:n tietämille ainakin?
Itselle tämä audifinnssi uusi tuttavuus ja niin myös täällä kirjottelevat mutta onko foorumilla monta joka "harrastaa" tuon vakio motronicin ohjelmointia? Nick?
Itse tuolla btcf:n puolella touhunnu moniakin vuosia ja sieltä löytyy joitain henkilöitä jotka pystyy tuota ohjelmoimaan mutta onkohan noiden audin ja bemarin motronicien välillä joitain eroja?
Voi olla että on hieman väärä keskustelu mihin kirjottelen jos löytyy parempi niin vinkkiä....
Comment
-
Porkkis tekee softia motronicille, RS2:n suuttimet riittävät 400hv nurkille ainakin ja käyvät suoraan AAN pataan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viestiPorkkis tekee softia motronicille, RS2:n suuttimet riittävät 400hv nurkille ainakin ja käyvät suoraan AAN pataan.
Eli varmaan jotain "järkevämpää" viinansyöttö ruuttaa joutuu katella? (ainakin jos samalla tarkotus lisää voimaa ottaa ulos)
Comment
-
Jos katsotaan noita suuttimen tuottoja niin vakio urssin suuttimet on 3.0 baarin bensanpaineella 280cc/min. Siihen jos laskee 30 pinnaa päälle niin 364cc/min.
Minun tietojen mukaan alkupään Volvo T4:sissa olisi 3.0 baarin paineella 390 cc/min tuottavat suuttimet. Liitin tyyppi taisi olla myös sama EV1. Eli omasta mielestä aika pitkälle bolt-on juttu ainakin noiden suuttimen suhteen.
Tuossa nuo RS2:sen specsit:
ADU (RS2) Injectors
Run at 3.8 bar FPR in RS2
Bosch 0 280 150 984
Audi 034 906 031F
Porsche ?
360 cc/ min @ 3.0 bar
405 cc/ min @ 3.8 bar
416 cc/ min @ 4.0 bar
465 cc/ min @ 5.0 bar
Comment
-
Mulla on käytössä nämä http://shop.vems.hu/catalog/bosch-gr...bar-p-172.html
Toinen linkki http://www.fiveomotorsport.com/bosch...ant-0280155968
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja migis Näytä viestiMulla on käytössä nämä http://shop.vems.hu/catalog/bosch-gr...bar-p-172.html
Toinen linkki http://www.fiveomotorsport.com/bosch...ant-0280155968
(huom. sinne joutuu tietty lisäämään ALV + tulli, ellei sitten käy hyvä flaksi)
Comment
-
Vieras
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilkkuS Näytä viestiViina konversiotahan tuossa oli vissiin tarkotus tehdä, joten onkohan nuo RS2 ruutat sillon jo pois suljettu.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Fenrir Näytä viestiMitä ahdinta kannattaisi katsoa tuohon rs2 pakosarjan kylkeen jos taivote olisi sanotaanko jotain 350+ hp luokkaa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestirs2 ahdin?
Mistä moista kannattaa alkaa etsiä? 440cc suuttimet varmaan riittävät tuon kanssa?
Comment
-
Vieras
Ebay.de on varmaan se paikka, mistä parhaiten löytää. Myös foorumin oma myyni-osio voi auttaa.
Käytetty on aina käytetty ja ulkomailta ei paljoa takuita kunnosta tule. Joten tarkkana.
Comment
Comment