Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja kenax
    Mulla on ihan perus rautakaupan 12.9 runkopukkien pultit, eikä silmissä ollut vikaa normimomenttiin kiskastuna. Kannattaa toki tarkistaa/tarkastuttaa runkolinja ja silmät, niin ei tarvitse kantaa huolta siitä.
    Joo, eihän tokikaan vakiomomentti mitään tee. Mutta jos arp momenttiin niin sitten, tai näin ainakin on puhuttu. Mikä on se sopiva kompromissi kovalle pultille, ku voi huonolla tuurilla lähteä löystymään vakio momentilla, kuten todettu?

    Comment


    • Pitääpä talven aikana testailla tuota 12.9 pulttien momenttia että miten vaikuttaa runkolinjaan/pukkien silmiin.

      Comment


        Voihan tuon pultin laittaa vakio momenttiin liiman kanssa. Lujempihan se pultti kuitenkin on.

        Comment


        • Eikös se kovempi pultti mene samalla momentilla tiukempaan, kuin pehmeä..?

          Pitääpä vissiin avata mosa ja vetää tiukempaan, etteivät pääse aukeamaan..

          Comment


            Se pultin venymän aiheuttama kitka sen pitää paikoillaan. Koska se on kovempaa, niin se ei veny niin paljoa, ja siten jää "löysemmälle".

            Comment


              Perus luokituksen pulteille voi hakea ihan googlella tarvittavan kiristyksen. 10.9 ja 12.9 pulteille voi hakea vaikka http://www.finaldrives.eu/PartsBoltTorque.htm tuolta kiristykset.

              Comment


                Eihän tuo vakio pulttikaan ole edes niin tiukassa kuin yleiset kiristysarvot ovat. Ei se kammenkansi muuta muotoa vielä jollain 90nm:llä Pulttihan on noissa kohtisuorassa, eli vaatii hirvittävän voiman, että pultti alkaa levittää pukkia niin ettei kampiakseli mahdu pyörimään

                Comment


                • Ehän ne pultit sieltä mihinkään aukea, jos ohjemomenttiin on vedetty ja kone on ees kilon sisällä puntissa.

                  Nyt teillä on hommat vähä häveyksissä.

                  Ekaksikin, jos vedetään momenttiavaimella pultti kiinni samaan momenttiin, mutta ei venytetä, kuten esim kansipultteja, niin pehmeällä pultilla pukki tulee just yhtä kireälle kuin kovallakin.

                  Ennen myötörajaa 10.9 pultti siis venyy samalla momentilla just yhtä paljon kuin 12.9. Ero tulee siinä, kuinka kovaa pulttia voi kiristää, ennenkuin se alkaa venyä pysyvästi.

                  Ja siis 90Nm:llä muuttuu varmasti Laakeripesän muoto, jos 75Nm:lle hoonattu. Lisäks vakkari 10mm pultti alkaa varmaankin siinä 90Nm nurkilla jo virua.

                  Jos runkopukit on linjahoonattu vakiopultin 75Nm kiristysmomentille öljyllä, ja ne korvaa arpeilla, jotka vedetään samaan momenttiin, muuttuu kaula kolmioksi, heittoa ehkä satasaesta kolmeen, noin hatusta tempastuna. Siksi arpeille on annettu miedompi momentti. Tämä johtuu hienommasta kierteestä, jolloin pulttiin kohdistuu samalla kiristysmomentilla isompi veto.

                  Mulla on omassa motissa m10 jenka korvattu m11 kierteellä, ja lohko hoonattu 100Nm momentille. Ei tarvii arvailla pysyykö kiinni.

                  Comment


                    Sehän on selvää, että kierteen nousu on sama kuin välityssuhde. Mitä pinempi nousu sitä suurempi voima samalla momentilla. 12.9 laittamisesta ei haittaa ole, vaikka vetäis vakion momentilla. Kestää vaan enempi. Akseli meni tänään puntitukseen, ei varmaan tarvi pelätä, että vatkaa kaikkia ruuveja koneesta irti tuon jälkeen.

                    Comment


                    • AAN Kysymyksiä

                      Kysellään nyt täältä kun ei löytynyt haullakaan oikeen mitään selkoa pariin kysymykseen.

                      Eli autona vm. 92 Urssi AAN moottorilla ja 6 lovisella manuaalilla.
                      Auto vakio ainakin koneen puolelta (ehkä lastutettu).

                      Autossa vakio suuttimet Bosch 0 280 150 951, onko nämä korkea vai matala ohmiset suuttimet?

                      Ilmeisesti autossa käytettään 4.0 barin bensanpainetta? Pysyykö paine vakiona kokoajan vaiko nouseeko b.paine kun ahtopaine alkaa nousta??

                      Suuttimille antaa specseiksi tuo quattroworld.com tuollaista:
                      AAN injectors
                      Run at 4.0 bar FPR in S4/S6
                      Bosch 0 280 150 951
                      Audi 034 906 031B

                      280 cc/ min @ 3.0 bar
                      315 cc/ min @ 3.8 bar
                      323 cc/ min @ 4.0 bar
                      361 cc/ min @ 5.0 bar

                      Tarkotus olisi tehdä autoon etanooli-konversio. Suuttimien vaihto+ohjelmointi. Mitään voimaa ei ole tarkotus hakea vaan "halvempaa" käyttövoimaa...

                      Kiitos vastauksista etukäteen!

                      Comment


                        korkea ohmiset,bensanpaine nousee ahtojen mukaan.

                        Comment


                          Mutta ei kuitenkaan kertovasti eli suuttimen tuotto pysyy vakiona ahtopaineesta riippumatta. Sitähän tässä kai kysyttiin?

                          Comment


                            Korkea ohmiset.

                            Bensanpaine nousee kyllä ahtojen noustessa, mutta samoin nousee imusarjassa oleva paine joka samalla voimalla vastustaa bensan ruikkimista joten nämä kumoavat toisensa.

                            Comment


                              Korkeaohmiset on. Auton johtosarja ns EV1 liittimillä.

                              Tosiaan paineensäädin pitää bensanpaineen 4bar imusarjan painetta ylempänä.

                              Comment


                              • Jepjep.

                                Tässäpä sai hyvin vastauksia noihin kysymyksiin. Eli tuota bensapainetta arvuuttelin sen takia että tietää suunnilleen että millaisia suuttimia kattelis noiden vakioiden tilalle.. Volvo x40 T4:sissa taitaa olla aikasta soppelin kokoisia suuttimia vakiona ja korkeaohmisina. Pitää vain verrata noita mittausarvoja mitä tuottavat 3.0 baarilla.

                                Bensapumputhan näissä ursseissa taitaa riittä bensallakin tuonne 300hv:n tietämille ainakin?

                                Itselle tämä audifinnssi uusi tuttavuus ja niin myös täällä kirjottelevat mutta onko foorumilla monta joka "harrastaa" tuon vakio motronicin ohjelmointia? Nick?

                                Itse tuolla btcf:n puolella touhunnu moniakin vuosia ja sieltä löytyy joitain henkilöitä jotka pystyy tuota ohjelmoimaan mutta onkohan noiden audin ja bemarin motronicien välillä joitain eroja?

                                Voi olla että on hieman väärä keskustelu mihin kirjottelen jos löytyy parempi niin vinkkiä....

                                Comment


                                  Porkkis tekee softia motronicille, RS2:n suuttimet riittävät 400hv nurkille ainakin ja käyvät suoraan AAN pataan.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viesti
                                    Porkkis tekee softia motronicille, RS2:n suuttimet riittävät 400hv nurkille ainakin ja käyvät suoraan AAN pataan.
                                    Viina konversiotahan tuossa oli vissiin tarkotus tehdä, joten onkohan nuo RS2 ruutat sillon jo pois suljettu. Se tarvittava about 30% lisätuotto vakioihin verrattuna taitaa juuri ja juuri täyttyä. (eikös ne RS2 ollu jotain 370ml RS2 peruspineilla ja tuolla 4bar paineella sinne 400ml hujakoille? jos vakiot 315 niin pitäis olla about min 410ml tuotto viunalla) Ja silloin siis vastaisi ns vakio suuttimi joilla ajetaan bensaa.
                                    Eli varmaan jotain "järkevämpää" viinansyöttö ruuttaa joutuu katella? (ainakin jos samalla tarkotus lisää voimaa ottaa ulos)

                                    Comment


                                    • Jos katsotaan noita suuttimen tuottoja niin vakio urssin suuttimet on 3.0 baarin bensanpaineella 280cc/min. Siihen jos laskee 30 pinnaa päälle niin 364cc/min.

                                      Minun tietojen mukaan alkupään Volvo T4:sissa olisi 3.0 baarin paineella 390 cc/min tuottavat suuttimet. Liitin tyyppi taisi olla myös sama EV1. Eli omasta mielestä aika pitkälle bolt-on juttu ainakin noiden suuttimen suhteen.

                                      Tuossa nuo RS2:sen specsit:
                                      ADU (RS2) Injectors
                                      Run at 3.8 bar FPR in RS2
                                      Bosch 0 280 150 984
                                      Audi 034 906 031F
                                      Porsche ?

                                      360 cc/ min @ 3.0 bar
                                      405 cc/ min @ 3.8 bar
                                      416 cc/ min @ 4.0 bar
                                      465 cc/ min @ 5.0 bar

                                      Comment


                                        Mulla on käytössä nämä http://shop.vems.hu/catalog/bosch-gr...bar-p-172.html

                                        Toinen linkki http://www.fiveomotorsport.com/bosch...ant-0280155968
                                        Viimeksi muokannut migis; 3.9.2012, 11:49. Perustelu: Toinen linkki lisätty

                                        Comment


                                          Tuolta fiveomotorsport.com:lta tuli itselle ainakin kesällä nopeasti ruutat, ja hinnat oli kohillaan.
                                          (huom. sinne joutuu tietty lisäämään ALV + tulli, ellei sitten käy hyvä flaksi)
                                          Viimeksi muokannut VilkkuS; 3.9.2012, 13:48. Perustelu: ALV / tulli huomio

                                          Comment


                                            Ei jää kovin kauaksi nämäkään hinnat http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=2042

                                            Comment


                                              Minä tilasin noi suuttimet muistaakseni 4 vuotta sitten. Silloin ei ollut vielä Tepolla.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja VilkkuS Näytä viesti
                                                Viina konversiotahan tuossa oli vissiin tarkotus tehdä, joten onkohan nuo RS2 ruutat sillon jo pois suljettu.
                                                Tämähän jäi edellisen sivun viestistä huomioimatta, siirryn takavasemmalle...

                                                Comment


                                                  Mites toi ilmamäärämittarin isontaminen, onnistuuko pelkällä rautamuutoksella vai pitääkö ohjelmoida uusiksi? Holset HX40s kaveriksi tulossa painepuolelle...

                                                  Comment


                                                  • Uusiksi menee myös ohjelma.

                                                    Comment


                                                      Mitä ahdinta kannattaisi katsoa tuohon rs2 pakosarjan kylkeen jos taivote olisi sanotaanko jotain 350+ hp luokkaa?

                                                      Comment


                                                        rs2 ahdin?

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Fenrir Näytä viesti
                                                          Mitä ahdinta kannattaisi katsoa tuohon rs2 pakosarjan kylkeen jos taivote olisi sanotaanko jotain 350+ hp luokkaa?
                                                          Kun luet tän koko tekstin läpi niin selviää varmasti asia ja paljon muuta :D

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                                                            rs2 ahdin?
                                                            Juu, eli oliko tämä K24 7200?

                                                            Mistä moista kannattaa alkaa etsiä? 440cc suuttimet varmaan riittävät tuon kanssa?

                                                            Comment


                                                              Ebay.de on varmaan se paikka, mistä parhaiten löytää. Myös foorumin oma myyni-osio voi auttaa.
                                                              Käytetty on aina käytetty ja ulkomailta ei paljoa takuita kunnosta tule. Joten tarkkana.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X