Vääntöjä en tiiä penkissä ei oo käyty. Tehotkin on arvioitu varttimaili aikojen perusteella, mutta luulisin että jossain 500nm korvilla ollaan huipussaan. Kyllähän tuo on kivasti vetänyt 3000rpm:n jälkeen sinne punarajalle. Hyvät vakio tapit löytyy itseltäkin, voishan ne sorvata lyhemmäksi ja laittaa ne.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Tuo Urssin vakio cooleri ei taida kovin pitkälle riittää?
Rs2 paketti olisi AANin tulossa kiinni, kunhan pakosarjan löydän. Mikä olisi paras budjetti ratkaisu tuohon ongelmaan? Toinen vakio sarjaan?
Tarkoituksena kun olisi pitää auto mahdollisimman alkuperäisen näköisenä ja ns. "katsastusystävällisenä". Eli mielellään ei tohtisi alkaa silpomaan etupuskuria ja sullomaan sinne järjettömän kokoista cuuleria.
Hakua käytin, mutten oikein selvyyttä saanut ongelmaani. En tuota kyllä kovin onnistuneesti ole koskaan onnistunut käyttämään...
Comment
-
Eihän se riitä ei, tais mulla nousta lämmöt yhdellä tays kaasu kiihdytyksellä sinne 60-70 asteeseen kesäkelissä.
Eihän sinne vakio puskurin sisään edes saa mitään järjettömän kokoista cuuleria. ;)
Porkkiksella oli mersun cuuleri myynnissä mikä vois sopia sinne, tosin rälläkän kanssa. En vaan tiedä paljon urssin jäähdytin on leveä että sopisko cuulerin letku lähdöt jäähdyttimen ohi.
Comment
-
Sanoi kuka hyvänsä mitä hyvänsä, niin minä olen sitä mieltä, ettei hyvin säädetty moottori taivuttele tappeja. Mikään muu ei siellä noissa teholuokissa aiheuta männäntapin vääntymistä kuin naula. Yksikin kunnon nakutus tosin voi sen tehdä.
Vakio männät ja männäntapit kestää luokkaa 900nm vääntöä. Suomessakin penkitetty reilusti yli 700 heposta ja neukkua.
Comment
-
Iltaa audi kansa, tuli tässä sitten itsekkin sorruttua ostamaan ensimmäinen kyseisen konsernin menopeli (urs4).
Tähän mennessä ei vielä pätkääkään hankinta harmita, mutta joitain kysymyksiä noussu toki mieleen :D
Perus vireinä löytyy 3"putki, ahtoja nostettu 1.2:een ja lastutettuna, mutta myyjällä ei ollut parempaa tietoa että minkälainen kyseessä. Piuhan päätä kovasti esitteli mistä saisi tuota jotenkin säädeltyä, mutta onko tämmönen näissä mahdollista? Seokset kyllä pysyy kurissa eikä ahdot heittele, ja muutenkin tuntuu vetelevän oikeinkin mukavasti :) Aiempaa kokemusta turbo vehkeistä kyllä löytyy mutta sioittuu lähinnä fordien puolelle.
Sähkö flekti tuntuu huutavan heti kun virrat kytkee, onkohan jotain anturia, relettä tai vastaavaa mitä kannattaisi lähteä haeskelee?
Comment
-
Ei kannata, hyvinhän se on pelannu tähänkin asti. Nostat rajotinta pikkuhiljaa, sit ku hajoo, ni pakitat satasella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viestiEi kannata, hyvinhän se on pelannu tähänkin asti. Nostat rajotinta pikkuhiljaa, sit ku hajoo, ni pakitat satasella.
Comment
-
-
Mitkähän mahtaa olla audi aan vakio nokkien specsit
AAN, ABY, 3B___ Opens 3° ATDC, closes 25° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm
ADU___________ Opens 13° ATDC, closes 35° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm?
NM ___________ Opens 0° ATDC, closes 32° ABDC, duration 212°, lift 9,6mm?
7A____________ Opens 6° ATDC, closes 38° ABDC, duration 212°, lift 9,6mm
Exhaust
AAN, ABY, 3B__ Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 8,6mm
ADU__________ Opens 24° BBDC, closes 1° ATDC, duration 205°, lift 9,5mm
NM __________ Opens 35° BBDC, closes 3° BTDC, duration 212°, lift 9,6mm
7A___________ Opens 42° BBDC, closes 3° BTDC, duration 219°, lift 10,5mm
Siinäpä on kaikki muutkin, poimittu s2forumilta.
Comment
-
Sattuu olemaan tuollaiset NM nokat hyllyssä. Joskus ollut puhetta että NM pakonokkaa voisi kokeilla turbokoneeseen. Onko kokemuksia, mihin kohtaan tulee lisää ja mistä lähtee pois jos sellaisen laittelisi? Venakopan tiiviste vuotaa öljyä tulppakaivoihin, niin pitäisi uusia joka tapauksessa, nokan vaihto menisi siinä ikäänkuin huonolla tekosyyllä. Muutenhan tuo on pitkälti vakio, lastu on ja rahtusen vakiota isompi k26 hybridi.
Comment
-
S2forumilla kirjoittelevalla Jamolla oli ilmeisesti käytössä molemmat NM:t käytössä jossain vaiheessa, tuolta mahdollisesti voisi löytyä jotain infoa.
http://www.s2forum.com/forum/showthr...=20472&page=87
Comment
-
Itellä on 7A pakonokka ja AAN pakonen imunokkana ja aika tyytyväinen olen käytökseen, ahdin heräilee kohtuu hyvin jne. Ajattelin nyt kun kone on auki jospa heittäis tilalle vielä 7A imunokan ja kellottais sen samoihin arvoihin kuin tuo nykyinen AAN nokka. Sais millin lisää nostoa mutta muuten on lähes identtinen, yks aste jää uupumaan...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JaakoOisko hyötyä vaihtaa runko pultteja vakio 10.9:tä 12.9:iin? Oishan tuo ainakin halvempi vaihtoehto kuin Arp ja lujempi kuin vakio.
Ja näin aattelin itsekin toimia kun lyön koneen taas nippuun.
Comment
-
Ite meinasin kans laittaa 12.9 runkopultit, mut homma tyssäs kun ilmeisesti kiristysmomentit oli salaista tietoa..? ARP:it jos vetää ohjetiukkuuteen niin menettää kuulemma pukit muotoaan, mut mikä on sopiva momentti? Pitäis vissiin itelle hommata mittalaitteet tota varten... Lisäksi arppi taitaa olla vielä tujumpaa tavaraa kuin 12.9?
Comment
-
Mutta kovemmat pultit venyy vähemmän heikomman pultin momentilla kiristettynä. Ettei kävisi niin että jossain vaiheessa se löystyy? En tiedä miten ne pitäisi kiristää oikein, eikä pelkästään mutulla uskalla heittää. Onneksi omassa koneessa ei sitä ongelmaa nyt olekaan, kunhan vaan spekuloin. :)
Comment
-
Aivan oikein, 10.9 pulttia ei voi suoraan korvata 12.9 pultilla menttaliteetilla "ny se on parempi". Saattaa käydä huonostikkin... Joskus tarvitsee lisätä todella paksua prikkaa pultin alle että saadaan riittävä venymä jotta pultti pysyy kireerrä, eikä katkea. Meidän työkoneissakin mm. pyöränpulttien kanssa on ikuinen riesa, kun asiakkaat vaihtavat 10.9 pulttien tilalle 12.9 pultit mitkä ei sitten kestä sitä mitä "heikommat".
Comment
-
Ootteko mistä hommaillu venttiilin jousia 8000rpm kierroksille monesta paikkaa jo kysellyt mutta vastausta en oo saanu
Comment
-
Comment