viidellä-kuudella sadalla saa jo aikalailla juuri sellaisen kuin haluaa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
kuulostaa aika käypä hinnalta millonkahan sen mahollisesti sais ?? satuin näkemään yhen violetin audin mistä oli laatikko punallettu pois kenekähän lie :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rehtori_90 Näytä viestikuulostaa aika käypä hinnalta millonkahan sen mahollisesti sais ?? satuin näkemään yhen violetin audin mistä oli laatikko punallettu pois kenekähän lie :D
Yhtäänpä en osaa sanoa, kenen lie audi ollut!
Comment
-
jäädään todennäkösesti alle 600hv johtuen vakio imusarjasta :D :D
Comment
-
Minkälaisia käyttökokemuksia porukalla tuosta hestecin moottorinohjauksesta näkys saavan hariselta valmiilla johtosarjalla. Taitaa vems kuitenki jäädä ostamatta :D motecin ohjauskaan ei kyllä ois ku 300€ kalliimpi mutta joutus väsäämään uuven johtosarjan :S
Comment
-
Liki puolueeton mielipide on, että jos 300e maksaa motec enemmän, ni suosittelen.. Ei se johtosarjan teko ole homma eikä mikään. Olen kuullut, että eräällä Joensuulaisella olisi valmiiksi suunniteltu sarja ja saattais varmaan kohtuu edullisesti luopua ohjeista tai jopa kohtuu järkihintaan saattais sarjan tehdä..
Täysin uutta johtosarjaa ei ole tosin mitään tarvetta tehdä, mutta triggeröinti kannattaa muuttaa. Audin orkkiksessa tulee pittiä sitä kyytiä, jotta moottorinohjaimella tulee hoppu lukea. Eli jos tekee vaikkapa niin, että tuo kampuran hallilta oman johdon ja sitten loput orkkiksesta, niin ei tule kovin suurta hommaa.
Comment
-
Ja bossin pojat tekivät jo 80-luvulla sellasen boksin, joka ehtii lukea 135 hammasta kierroksessa ja pysyä ihan hyvin tietoisena moottorin asennosta :)
Mitään nollatappejahan ei startin jälkeen lueta vaan koko käynnin ajan mennään pelkillä hampailla.
Comment
-
Tatechissa on erillinen prosessointi erillisellä piirilevyllä triggerisgnaaleille, jos maksaa ko. Optiosta. Kiihdytintä on kierrätelty tatech 6 prolla 9900rpm stopparilla, eikä triggeröinti ole aiheuttanut Ongelmia, kunhan perusasiat ovat kohdallaan, eli ref tappi pysyy hall ikkunassa koko kierrosalueen.
Jokahan on siis loistava turvamekanismi, kun sammuttaa koneen, jos jako hyppää tai säädettävän nokkapyörän säätö luistaa.
Ja kun kerran titteleillä brassaillaan niin suomen tehokkain, sekä varttimailila kohtuu ylivoimaisesti ripein vitonen siis kulkee tatechilla.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viestiTähän äärimmäisen tyhmä kysymys. Onko veivin alapäässä laakeripesässä olevalla kololla mitään merkitystä? Lähinnä veivejä kiinni laitettaessa, onko väliä mihin suuntaan se osa laakeripesää osoittaa(pako vai imupuolelle).
Sama pätee siis myös runkolaakeripukeissa. Vitoskoneessa kampura on 0,5mm sivussa sylinterilinjasta, joten runkolaakerit eivät edes mene väärinpäin paikoilleen.
Comment
-
Ei onnistunut kuvan linkitys, mutta kampiakselin 4 laakeri keulastapäin ahdistaa. Eli se, missä on ne "olakkeet". Laakerin lovi ei osu laakeripesän paikkaan. Tepolta hommattu laakerisetti, joten luulisi olevan oikea, vaikka orkkiksesta poikkeaakin?
Orkkiksessa oli irralliset läpyskät sivuilla ja kaikki laakerit olivat samanlaisia. Uudessa sarjassa oli kiinteät olakkeet ja sarjassa lukee kyllä audi\volvo, muttei alkuperäistä o.numeroa.Viimeksi muokannut Ugemi; 15.7.2012, 10:50.
Comment
-
Nyt yllä kuvat, eli se hahlo ei osu kohdilleen, leveys on lakrulla ok, mutta hahlo on vajaa puoli milliä väärässä kohdassa. Eihän tuota nyt voi väärin laittaa tuohon. Orkkiksessa tosiaan kaikki laakerit(eli puretussa) samanlaisia ja päittäislaakerin kohdalla on irralliset "banaanin" muotoiset sivuosat.
Tuskin tuota kannattaa hellästi taputellakaan paikalleen, kun tietää miten siinä käy...
Comment
-
Okei, kuva selvensi tilannetta melko hyvin. Enpä ole moiseen törmännyt, joten en osaa kyllä antaa mitään neuvoa tähän. Enkä viitsi alkaa mutua latelemaan, ettei tule kallista remonttia myöhemmin.. :P
Kyllähän tuo hieman viittaisi siihen suuntaan, että laakerisarjassa on valmistusvirhe tai sitten sitten lohkon lukkoura on koneistettu väärään paikkaan. Käykö laakeri laakerikannen puolella oikein?
Comment
-
Mikä olisi seuraava aste josta alkaa hakea lisää voimaa? Nyt autossani on n. 300hv ja reilu 400nm vääntöä. Osilla hybriditurbo, cat back putkisto ja softa. Suuttimet luultavasti vakiot kuten varmaan pakosarjakin. Joku MTM paketti kaiketi.
Onko tuosta mitään järkeä lähteä hakemaan lisää voimaa jos ei ajatellut vaihtaa kankia? Ei ole oikein vehkeitä tai tiloja tehdä sitä enkä välttämättä haluaisi maksaa jollekin hirveää summa että tekee sen puolestani, kun kaiken muun asentelun teen mielelläni itse. Käsittääkseni nuo kanget siis rajoittaa hommaa väännön osalta. Olen haulla koittanut etsiä, mutta vaikeaa suodattaa tarkkaa tietoa siitä mitä tehdä kun jokainen tuntuu hakevan vähän eri asioita autoiltaan.
RS2 osapäivitys on ilmeisesti yksi vaihtoehto mutta nostaako se tuosta tehoa sen vertaa että järkevää laittaa rahoja siihen?
Kaikki vinkit otetaan vastaan.
Comment
-
Ne Wisecon männäntapit!
Purin tuossa eilen illalla ässän moottorin ja huomasin, että 3:s sylinterin mäntä ei liikkunut tapissaan kunnolla. Syy tähän oli, että tappi oli 0,15mm banaanilla ja tämä on tullut vasta 450:llä hevosella, eikä naulaamisesta ole tietoakaan. Tappi oli mennyt myös soikeaksi 0,02mm.
Ja se kampiakselin painotuksen tärkeys, kun mäntiä ja kankia vaihdellaan, niin sitä ei sovi unohtaa. Runkolaakereissa oli juurikin sellaisia jälkiä, kuin Repo kuvaili, että tulee puntittamattomalla akselilla. Eli laakereissa oli akselin suuntaisia värinästä aiheutuneita kulumis jälkiä.
Vinkkejä/hintoja mistä noita vahvempia männäntappeja löytyy?
Comment
Comment