Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko kukaan mitannut paljonko schrickit on millistä milliin?

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viesti
      No juurikin siksi asian mainitsin, jotta ei joku niistä parin sadan auton omistajasta ole yhtä ihmeissään asian kanssa kun minä aikanaan.. Ja taitaa niitä muutama enemmän olla, kun omassakin tuttavapiirissä kaksi oman lisäksi..
      Minunkin "ursseissa" on 50% tuo erikoisuus ;)

      Kuinkas paljon muuten noista schrickeissä on eroa tuohon tuttuun: "7A & AAN nokka kompinaatio" reseptiin?

      Comment


        Taisi olla liian rohkea tuo 200 arvio, tosin vain ekana urs4 valmistus vuonna, runkonumeroa 100000 pienemmät kärsivät tästä. Kun verrataan että urkkeja, 200:sia s2 coupeja, avantteja ja sedaneita, rs2sia sekä s6sia on aika monta, on kyllä melkosen pieni osuus näitä kokonaisuudesta, olis pitänyt pasteta johonkin yleiseen viritystopikkiin eikä s4 spesifiseen ;)

        Comment


        • Mulla on 94 vuosimallin S4 ja siina on alunperin se "virranjakaja" halli, joka on viritysmielessä ainakin mun mielestä hyvä jos halu hallin nokkiensäädön jälken kohille.
          Nykyisin löyty kyllä hihnapyyöräkin säädetavalla hallirattalla.

          Comment


            Hmm, itellä 93:nen ja nokkapyörähallilla...

            Comment


              Mulla on 94 vuosimallin S4 ja siina on alunperin se "virranjakaja
              N. Puolesta välistä vuotta 92 on muuttunut.

              Runkonumerosta 4A-N-100001 alkaen?

              Comment


                Mulla edelleen ahdin kysymys auki. Pakosarja mitä todennäkösimmin tulee olemaan wagner. Vieläkö repo toimitat wagneria? Onko esim. pro-turbon myymät KKK K27 ahtimet uutta suunnittelua, vai kasarimeininkiä?

                K27 47-6 turbiinikotelo #6 , Imu 47mm/ pako 65mm
                K27 47-9 turbiinikotelo #9 , imu 47mm/ pako 65mm
                K27 47-11 turbiinikotelo #11 , imu 47mm/ pako 65mm
                K27 49-13 turbiinikotelo #13 jaettu , imu 49mm/ pako 65mm
                K27 53-17 turbiinikotelo #17 jaettu , imu 53mm/ pako 65mm

                Mistään mitään teidä, mut onko pakopuoli vähän liian iso imupuoleen verrattuna?

                Comment


                  sanoisin että on

                  Comment


                    Kyllä nuo KKK:t tosiaan kasarikamaa edelleen ovat.

                    Comment


                      Näin vähän arvelinkin, ilmanko ovat halpoja:)

                      Comment


                        Wagnerista T3-versio niin on valikoimaa ahtikaupassa. Kovin iso pakopesä ei nettitarinoiden mukaan sovi, mutta tyypilliset 0.63 kyllä.
                        Noi k27 tuollasenaan voit unohtaa saman tien.

                        Comment


                          T3 versiota meinasinkin. Uumoilin vaan että jos noi ois ollu tuoreempaa tuotantoa.

                          Comment


                            Kompuran kanssa peruswagnerilla ahdasta on, toki tuo originelle asennuspaikka ahtimelle aiheuttaa myös turbiinipuolella haasteita runkopalkin vieressä.

                            Oma kysymykseni on enempi se, että mihin saakka riittäviä ahtimia saa vielä T3 laipalla...

                            Comment


                              Tuo kysymys kiinnostaa minuakin. Esim. Holsetit taitaa olla sen verran kookkaita että taitaa ahdasta olla?

                              Comment


                              • 980hv jarrutettu t3 laipalla. Ja ajettu 9.2 varttimile

                                Wagneria saa kyllä. Sopivuutta haikenmaaliman holsettien kanssa en tiedä, mutta järkevät 500hv teholuokan garrett - koot sopivat kyllä, kunhan valkkaa kompuran 3" imukauluksella.

                                Comment


                                  Holsteenin kanssa voi olla parempi siirtyä spq-evo sarjaan wagnerilta, sen verran kookkaita taitavat olla.

                                  Comment


                                    Kuis Schwitzerin S2B sopivilla siivillä? Tai mitä muuta suosittelisittä tuohon luokkaan?

                                    Comment


                                    • http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=95753

                                      Suosittelen lämpimästi vitoskoneen kaveriksi. Ahkeralle ostajalle pakosarja romppeetkin samaan pakettiin.

                                      Comment


                                        sulla on vaan liian piäni ahdin tarjolla ;)

                                        Comment


                                        • miten porukka käyttäny noissa virikoneissa kovia nostajia. miten nuo käytännössä toimii venttiilien säätö ?? vai toimiiko hydrauliset ??

                                          Comment


                                          • Hydrauliset on käytössä ilmeisesti aika monessakin tehovehkeessä, yli 500hp laitteissa.

                                            Comment


                                            • Mulla on kovat nostajat. Säätö tapahtuu omassa tapauksessa nostajan alla olevilla lash capeilla. Eli säätö on kiinteä ja välyksen muutos tarkoittaa käytännössä mekaanisia muutoksia, eli lash capin vaihtoa ja/tai hiontaa.

                                              Mitä hytikoihin tulee, niin kyllä ne piisaa reilusti päälle 700 hevosen. Kierroslukua ne ei aivan samalla tavoin suosi, kuin kovat, mutta kyllä niillä tarpeeks ylös pääsee.

                                              Comment


                                                Holsetin Hx40 superin kanssa ei mene ainakaan tuo Wagner rs. Ottaa kompura sarjaan kiinni.

                                                Comment


                                                  Urssissa tuota hommaa voi varmaan paikata "paksulla tiivisteellä" eli jollain ulos tuovalla välilaipalla. S2:ssa sen sijaan on varmasti koriaisassa kiinni viimeistään silloin ellei jo ilman välilaippaakin.

                                                  Comment


                                                  • Minkälaisilla strategisilla mitoilla osaisin ostaa 4-lapaisen sintterilevyn urssiin? Lähinnä paksuus hakusessa. Halkaisijahan on 240mm ja boori 23 hampainen.

                                                    Mulla vauhtiksena AAN CrMo-kopio ja SRE 754-asetelma.

                                                    Comment


                                                      Uusi AAN-levy on 8,5mm paksu, uusi 3B-levy on 9mm paksu.

                                                      Muistinvaraisia mittoja, mutta aika saletti.

                                                      Comment


                                                      • AAN-levyn paksuuden voin vahvistaa tohon 8,5mm.

                                                        Esim. 3,2mm paksuilla paloilla ja 2mm leikkeellä runkona pääset aika hyviin pitoihin. 754 sachsi ja mainituilla paloilla tehty setti kesti itsellä ainakin 720nm sen hetken, mitä se kytkin oli käytössä.

                                                        Comment


                                                          PO-Metal/Ojennus, jos on tarvetta levylle tai ylipäätään kytkin paketeille toki Tepolta taitaa samoja kamppeita saada.

                                                          Comment


                                                          • Minulta löytyy myös sintterilevy vakioasetelmalle. Myös tilton-paketti tarvittaessa.

                                                            Comment


                                                            • Arvelin tuossa viriprojektin edistyessa asennella audiini vems moottorinohjauksen. ootteko vemssin kanssa käyttäny tuota vakio hall anturia mikä nokkapyörällä vai vaihtanu sen jonnekki muualle ?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X